neljapäev, 20. oktoober 2022

Mis on sadamatrammi eesmärk? Sadama turule põikasin ka.

 

 
Tihedas linnasüdames on kellelgi soov kümnete miljonite eest natuke trammiteed nihutada. Kas selget ja ausat eesmärki ka keegi välja öelnud? Trammiliiklust kui sellist pooldan väga. Esmatähtsamaks ja lihtsaimaks pean Kopli trammi tagasisuunamist Pelgulinna (Sõle) kaudu. See mõjutab sadu kordi rohkem reisijate liikumist ja kulgeks automagistraalil, mis võiks ka autostumist vähendada. Laevale "treppi" on trammiga hea vast saada küll, aga kas see ikka toimiks? Mõnisada meetrit trassi nihutamist kümnete miljonite eest? Kellegi fanatism ja valimispropaganda ning väiksel alal suured rahad? Ei tea...
 


 
Mul endal täna üks teine tähtis käik ees, aga et kõvasti sinnani aega, tahtsin minna vaatama DTerminaliplatsi. Muidugi trammiga, sest ka paari peatuse jagu säästetud jalavaeva mulle oluline.



 
See kant on muidugi nüüd juurde saanud palju betooni, terast ja klaasi. Rohelust veel väga mitte, sest midagi on ikka istutatud ka, aga need kõik on alles vitsakesed nii et peab ootama. Kas vähe või piisavalt, on iseküsimus. Muidugi oleks äge kui äkki oleks sadamas üks väike puudesalu nii mõnekümnest puust.

 
Hooneid on siin aga igale maitsele või ka maitsetusele, aga see ongi maitse asi. Kas maitset on või ei ole, põhiküsimus keskendub sellele. Kuid kahtlemata on siingi ilusaid ja vahvaid maju.

 
Imede ime aga see, et sel ülekäigul ei pea enam fooride nuppe vajutama! Küll võttis alles aastaid aega! Aga hea et lõpuks ometi tehtud!

 
Rõdult avaneb ka miljonivaade seinale! Ehk võiks teise maja sein olla teleriekraan? Istud rõdul ja vaatad vähemalt põnevat krimkat või tantsusaadet või Tallinna uudiseid?

 
Oh, mis värav!

 
Aga tundub ka, et siin plaanitakse laia kõnniteed ehk et ei olegi nii, et enne teeme kõik autode jaoks ja siis hakkame rohepöördes ümber tegema? Saab huvitav olema, kui valmis.


 
Igal juhul saab aimu, miks Tallinnas on ummikud või nagu keegi väidab, mõnel hetkel hoopis seisakud. Linn ehitatakse aina rohkem täis, aga liikuvus järgi ei tule!


 
Mis saab veel siis kui see kvartal valmis? Kas trammitee nihutamine kvartali ühelt küljelt teisele muudab midagi paremaks?


 
"Suudle ja Seila!.






 
Eeee .... hotell? Omamoodi mõnus muidugi.


 
Esimest korda nägin aga ka selle silla ära, rohkem veel, läksin isegi üle silla!


 
Väga lahe siin igatahes pildistada, suuremalt või detailsemalt. Ilmal polnud ka viga.




 
Sellised kõnnitee "ääred" minu arust on aga lausa ohtlikud. Talvel ei näe ka neid kollaseid jooni ja kui inimesed tulevad omavahel juteldes, ei pruugi neid lihtsalt tähelegi panna, ka täna!? Eriti seetõttu, et siin tullakse, vahitakse ümberringi ja pildistakse. 
Ehk peaks ikkagi olema osaliselt käsipuud vahel, et visuaalne tõkketunne tekiks? Ma ei imesta, kui siin end puruks kukutakse ja rohkem kui kord.

 
Hea et ka mõned vanad puud-põõsad alles.

 
Et lehed pea kõik langenud, siis istutatud puudest õiget aimu ei saa hetkel.

 
 
Bussipeatus? Ei, lõpp-peatuse seisuplats. Aga laevalt tulijale annab kindlasti aimu, et siin on bussiliiklus. Et on vilets bussiliiklus, siiski täna aimu ei anna...

 
Vasakul parkimiskohad autodele või hoopis bussidele?




 
Siia tehtud ka väike mänguväljak, mis ka täiskasvanud kiikuma kutsub.


 
Veidi harjumatu on pinkide ala ja busside seisuplats koos. Bussile ju ei saa?




 
Purskkaev on, aga ühtegi joogiveekraani ses virr-varris ma leida ei osanud. Või kas üldse on? Mine viinapoodi, osta ja edenda majandust?


 
On ka mingid ekraanid, aga need näitavad sadama ehitust, mitte infot. Ja ei hakkagi näitama, reklaam välja arvatud?

 
Tramm peaks sadama ühendama rongi- bussi- ja lennujaamaga? Ehk et eelkõige transiitliikluse eesmärgil, aga natukene ka ka siia töölesõitjaid vm? Aga Mustamäe, Lasnamäe, Kopli, Haabersti? ENNE kui trammiteed ehitada, peaks ikka katsetama KOGU LINNA ühendamist sadamaga? Kaks bussi, 2 ja 20, ei ole kindlasti piisav, samal ajal mitmest suunast tulevad bussid lõpetavad näiteks Balti jaamas või Hobujaamas? Miks mitte pikendada mitmeid liine D-Terminali?










 
Kui tuleb laev, siis rahvast vooris ikka väga kõvasti, aga .... bussidele ei tahtnud suurt keegi minna. Trammile tahavad? Miks täna bussidele ei taheta? Sest busse vähe? Või mingi muu põhjus? Poliitikud ja ametnikud suudavad vastata?

Trammitee pole muide ju väga kaugel, kas uus tee hakkab kohe A- ja D-Terminali väravate eest kulgema?












 
On ka siin servad, kenasti värvitud küll, aga...

 
Üle pika aja tähendas see käik ka võimalust Sadama turule minna. Pole see tavapärane turg tallinnlasele, vaid turisti silmas pidades, aga hea on, et saab mõningaid eestimaiseid kaupu, mida mujalt ei saa. Muidugi näeksin rõõmuga, et eestimaiseid oleks rohkem ja välismaiseid vähem. Poolvägisi peaks seda suundumust järgima, sest no ei ole põhjust välismaalasele siin seda müüa ja välismaale mineja ju ka ei hakka külakostiks selliseid ostma?
Nii ka pildistasin reklaamiks veidi kaubavalikut ja kohati just kõrvuti neid kahte "segmenti".

 
Üldiselt, kui eestimaiseid tooteid on, siis suures osas parimad valikud. Aga nt kalakonserve on meil häid hoopis rohkem.

 
Worcester vm pole muidugi eestimaine, aga hiinakatest ingverikastmed ka nagu natuke nadi? Ma hoolega ei vaadanud kõike, aga nt Treppoja, Epi, Ideafarm jt?

 
Taas eksootikat palju, aga õnneks ka meie omad ja hea tahtmise korral saaksime ju ka idamaiseid vürtse Eestis kokku sobitada ning müüa? Miks vedada siia valmistoodangut, kui saaks ise miksida?

 
Eestimaist magusat ja käsitööd siin on, ses mõttes on see ülihea koht kasvõi kingituste kokkupanekuks.


 
Samas on ka välismaiseid maiustusi liialt palju.


 
Ka juustudega sama lugu, välismaiste osa peaks olema pisitilluke nurgake, meil on ülihäid tootjaid küllaga. Nopri muidugi hea ja üllatusega avastasin (kods maitstes, et tunne ei petnud - Eesti juust parimas variandis, Põltsamaa E-Piima oma, mis erineb oluliselt kõigist teistest. Kunagi sõin vaid Seljal toodetud, hiljem oli maapood ainus, kus seda õiget juustu sai, muud on kummised jja maitsetud.




 
Turu kujundus on muidugi väga kena, ka puidust ehitised hoone sees on natuke arhailisedki.


 





 
Mõne hea asja ostsin ka ja mõtlesin vahepeal klassiõele, kes siin kunagi töötas, aga siis läks porganditele. Ja siis: "Kas ära ei tunnegi"? Krt, ma ei vaadanud lihtsalt! Väga tore üllatus!








 
Tehke parem eskalaator trammipeatuseni?


 
Pildistamise mõttes aga igati mõnus käik taas, saab nii palju nii sigri-migri pilte, et vähe ei ole. Ja lösutama koju jääda ei tohi, ole või penskar. Mis sest, et mugavus...




 
Sadama trammi kümned miljonid parem lükata Pelgulinna või teha hoopis Linnahall korda?

 
Ohoo, see vist konide jaoks, mis ümber töödeldakse?




 
Oleks sadamatramm, oleks kõrvitsad juba müüdud!?

 
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar