esmaspäev, 1. august 2022

AUGUST - Pimedate Ööde Valitsuse aeg ja EVR kujuneb kaaskangelaseks.

 

 
AUGUSTI ESIMESE PÄEVA HOMMIKUL TÖÖLE MINNES TEKKIS VEIDIKENE KIILIKESE TUNNE. TOLLELE KUTILE TEHTI PÄTTI, AETI VAREM ÜLES NII ET TOO LEEKIDES KOOLI POOLE PANI. MINA AGA ARVASIN, NÄGEMATA KODURISTMIKUL ÜHTEGI AUTOT JA BALTI JAAMA JÕUDES ÜHTEGI INIMEST, ET ÄKKI ON HOOPIS PÜHAPÄEVA HOMMIK!? AGA SIISKI MITTE, PIGEM GROTESKSELT UUE, PÖV VALITSEMISAEG. MIDAGI SARNAST NAGU EESTI RAUDTEE VALITSEMISAEG, KUS VILETSA TÖÖ TULEMUSENA ON TERVE KUU REMONDIPERIOODIL RONGILIIKLUS HÕRE NAGU PARTSI .... 

Aga mis siis ikka, elagu August! Nii kuu kui kõik Augustid, kes tahaks selle valitsuse tekitatavast august välja saada...


 
Pääskülas tuleb veel ümbergi istuda, ainuke lohutus et sai sõita aeglaselt ja kaua, kuid esimeses klassis. Pääskülani ju topeltkoosseis diisliga sel kellaajal. Nii vara, et tööl jääb aega looderdamiseks

 
Laagris aga töö jätkub.


 
Õhtul, kui töö õigel ajal valmis ei saa, tuleb aga rvestada järgmise rongiga. Tunnine intervall, sest Eesti Raudtee järjekordselt näitas üles täielikku pohhuismi. Kuigi korduvalt sai öeldud, et Nõmmel peab jaam alles jääma, ehk täpsemalt siis pöörangud. Nüüd liiklus käsitsijuhtimisel, ülesõitude remondi tõttu (mis tegelikult Euroopa "parimal raudteettevõttel" nihu läks ja nädalakese edasi lükkub ongi hõre, sest ei saa teine rong liinile ju enne kui üks Pääskülla või Balti jaama jõuab. Nõmme jaamana säilimise puhul olnuks intervall poole lühem.
Läksingi bussist maha Urdas ja aja viitmiseks külastasin COOPi.

 
Urdas tehti ka n.ö harumaantee, mille ääres siis ka bussipeatus. Maakonnaliinidele, aga kuidas need liinibussid siis peateele tagasi saavad? Ühistranspordi jaoks tehakse kõik väga ebamugavaks, sest mõelda ju ei osata. 


Õpikunäide arusaamisest või täpsemini, mittearusaamisest. Kas nii ka ametnikud? Mulle meeldib temaga (Mark) vaielda, aga ikkagi üllatun aeg-ajalt. Mis siis, et tegelikult vaidlustes sünnibki tõde, väga sageli. Kuidas saab aga näiteks üldse arvata, et ühispeatuses loodusvarasid rohkem kulub ja ohutus viletsam, kui neis paigus, kus kõik asub eraldi??

Tanel Vainumäe
Bussiga hea ju tiirutada ja ringidel passida aega ka maa ja ilm - mine või linnulaulu nautlema...
  • Mark Muru
    Tanel Vainumäe no muidugi. Asi pole mugavuses vaid ohutuses. Vaata mujal ilmas ka ringi, 2+2 ja veel suurematel teedel ongi bussipeatused just niimoodi lahendatud.
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    +2
    Tanel, jyst, nii arvataksegi. 4-realuste puhul on ka Tartu maantee ääres (Jüri jm) buss nagu karussell. Tiirutab nii, et mida kaugemalt, seda vähem reisija tuleb.
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    +2
    Mark Muru krt, kui mujal idioodid kujundavad midagi mõtlematult, teeme meie ka? Eemalasuvate peatuste puhul peab sinna sisse sõitma, tee ääres näeb kohe, kas on vaja peatuda. Sa oled nagu õpikunäide meie ametnikest. 100% nagu ei tohi mõelda, seda ka täpselt kirjeldad. Ideaalne õppematerjal!
  • Mark Muru
    Oled ikka päris kindel, et kogu maailma kõrgelt haritud inseneride armee on rumalam kui sina üksikisikuna? Mul on kombeks sellisel juhul, kui mulle tundub, et terve maailm midagi valesti teeb, kontrollida mis mul enda ideede juures märkamata on jäänud.
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    +2
    Mark Muru ei mitte kõik. Enamus küll. Juhinduvad mingitest teoreetikute eeskirjadest, vanadest mallidest jne.
    Ja kui ikka ei saada aru, et eraldi parkla ja peatuse jaoks eraldi rajad ja seega ROHKEM loodusvarasid.... nagu sinagi, kes arvad, et siis kulub VÄHEM?
    Loomulikult on ka kohti, kus eemal mõttekam. Kõik sõltub ikka oludest, mitte ei lahmita mingite mallide järgi.
  • Mark Muru
    Neeme Sihv tavaliselt ju pannaksegi bussipeatus sinna kus on niikuinii mahasõit vaja teha. Aga ikkagi mahasõidule või paralleellõigule. Kusjuures need lõigud pole tehtud bussipeatuse pärast vaid neil on teine otstarve ja bussipeatuse tarbeks kasutatakse neid olemasolevana lihtsalt ära.
  • Mark Muru
    Tüüpiline Soome lahendus
    Võib olla pilt järgmisest: maantee ja tekst
  • Tanel Vainumäe
    Mark Muru seda tööd tehes on jäänud mulje, et asjade üle otsustajail, peavad idioodipaberid ette näidata olema. Kusjuures kõigil. Ka neil, kes uue liiklusseaduse on valmis s...unud.
  • Tanel Vainumäe
    Mark Muru Soomes on küll teede ääres. Heal juhul saarega eraldatud. Seal ei pea küll buss, kilomeetreid ringi sõitma, et inimesi peatusse viia.
  • Mark Muru
    Tanel Vainumäe , Soomes ei ole 2+2 tee ääres küll mitte ühtainumastki bussipeatust. Tavalisel teel on küll jah nii Soomes kui ka meil.
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    +2
    Mark Muru las kasutavad, aga väljapääs peab lühim olema põhitrassile!!!
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    +2
    Mark Muru ja ka Soome pole eeskuju, talupojamõistus on. Iga peatus on erinev.
  • Mark Muru
    Urda on ju väga ilusti integreeritud. Kauplused ja töökohad on bussipeatuse eesmärk. Turistidel pole kiiret kuhugi ku mõni sinna bussi sattunud on 😃 . Parklad on olemas, jalakäijate tunnel omn olemas. Ainus asi et vidaukti ei ole soovitud ümber ehitada et saaks topeltkiirendusraja ehitada. Milleks sedsa vaja olekski? See väike haak ei ole selline draama mille pärast sinna "Lõnakeskuse ristmikku" ehitama hakata.
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    +2
    Mark, krt küll, bp eesmärk on ka busside peatumine!!! Ja ammugi ei salli kommertsfirmad sisse sõita, seega...?
    Ja kui lõpuks on terve liin haake täis, siis ongi nagu Peetris, kus sõidad nagu ekskursioonil!
     
    ************
     
    Nagu vaidluses ka mainisi, on suurte teede puhul rõhutud ruumile ja kiirusele, ehk sisuliselt kulgemiseks. Mahasõidud on, aga need oleks justkui paratamatus ja igaks juhuks tahetakse, kõik, mis "vaadet rikub", sh ka siis bussipeatused, söögikohad jm viia silmapiirilt ära. Aga selleks ei ole põhjuseid, need on vaid keellegi kiiks, väljamõeldised. Iga olukord muidugi erinev, aga väga edukalt saab mõelda ka peatujatele, olgu see siis veokijuht, söögipeatust tegev turist või hoopis buss.


Allservas olev hüüdlause on muidugi paras iroonia - hulgi kinnipandud kauplusi on tegelikkus!

 
Nüüd, kui hinnad aina kerkivad, sõjapärmi ja rohepöörde ning Partsi elektribörsi toel, on näha, mida tähendab suure põrandapinna, kuigi samas ka hea kaubavalikuga Maksimarketi kõrvale Rimi ehitamine. Pinda palju, kulud suured ja tulemuseks? Kaubanduskettide endigi süü toel siis aina kerkivad hinnad! Kliente sellise hiigelmarketi jaoks rohkem kui ülivähe!

 
Muidugi, osalt on kulude kasvus ja kõrgetes hindades süüdi isegi kaubavalik. Kui  juba lemmikloomade toidu müügiala selline, valikust rääkimata, siis ei saagi enam miski hinnaklassist normaalsusesse tagasi pöörduda.

 
Kas ka siin veganid virisevad, et kaupade paigutus "ebaõiglane", vegan toidud koos lihatoitudega ju? Absurdne hädaldamine ju.

 
Meil on küllaga poliitikuid ja muidu "tarkpäid", kelle arvates on hinnatõusus süüdi rohepööre ja/või sõda! Kaugeltki mitte, pigem ikkagi veel põhjuseid. Kui ikka pagaritööstustes räige ületootmine ja raisatakse gaasi ning elektritki sellekski, et toota ja 1000 km kaugusele vedada....


 
Taevas oli aga sobib kenade kirjute piltide tegemiseks. Hinnatõusude erinevatest süüdlastest - autotransport, tanklate, apteekide, ehitus- jt kaupluste ning muu rohkus.






Männiistandik?




 
Eesti Raudtee ehitas kõigepealt perrooni valele poole, nüüd ehitas uue, lõhkus vana ja alustas veel ühe uue ehitust....


 
Uhke ja kallis ekraan (vales asukohas, taas ei mingit kuuldavõtmist) ei tööta.






 
Infostend, vale ja väike ning veel valemas kohas. 10 aastat tagasi sai alguse neist ja ekraanidest Eesti Raudteele ja KOV-idele teadaandmine.  10 aastat ja sama tase!



 Postitusi siia koondades läksid kogemata kaduma pooled 2017 ja terve 2018 Eestimaa Blogi 2 osast.
Õnneks on mul pildid alles, ainult kogu juttu mitte. Nii et rohkem pilte, vähem juttu....

Kuna blogi päises näeb (oktoober) vaid osasid postitusi poolikute pealkirjadega ja oktoobrikuu "uputasin" teiste postituste siia kopeerimisega (VAREM EESTIMAA BLOGI 2 ning 3 ja EESTIMAA LOODUSE BLOGI, lisaks kogemata KUSTUTATUD POSTITUSTE FOTOMATERJAL), siis on vaja ka ülevaadet, mida ikkagi leida. Nii jätkasin veel novembrist 2021 - märtsini 2022

Kui avate 2021 oktoober kuni 2022 märtsikuu lehe, siis IGA KUU VIIMANE POSTITUS ON PEALKIRJAD LINKIDENA! Teie jaoks siin nüüd kerimist muidugi palju, aga see-eest kõik postituste pealkirjad olemas, neile klikates ka neid näete! Ja võin ette öelda, et suur osa tollaseid, aastatest 2012-2016 olnud kitsaskohti on samad ka täna, siis aktuaalsus pole kadunud. Ajalooks muutunud piltide mõjust rääkimata!

Teine variant on arvutiversioonis paremal küljel SILDID. Neid pidi, olgu siis kohanime, erakonna vm otsinguga avanevad postitused, alla kerides VANEMAD POSTITUSED klikates järgmine jne.
Küll aga on tohutult palju neis teemades ilusaid pilte ka Läänemaast ja Haapsalust. Kuidas siis teisiti - Eesti ilusaim linn ja Romantikapealinn! Aga ka kõikajlt mujalt ja kõigest muust postitusi.

Südamest vabandused ja kohtumiseni!




 
Küll aga on Balti jaama ümberkorraldustega saadud nii kaugele, et teed on jagatud fooridega pooleks ning ronge saab samal teel ka kokku haakida.


 
Aga Elronil ajutise sõiduplaaniga ikka erinevaid muresid. Tabloo näitab sihtjaama, peatusi aga mitte.

 
Mõnel pool läänesuunal on aga üpris vanad rööpad veel maas.

 
Laenutasin. Seekord tahtsin just enda jaoks tundmatute kodumaiste kirjanike raamatuid. "Fööniksi viimane lend" oli üpriski huvitav, aga minu jaoks pisut venitatud, seega lasin vahepeal lugedes "üle rea". Aga kindlasti saab raamatut vaid kiita.  "Risti Soldati Mõistatus" aga oli teatud määral justkui Melchiori-laadne, ainult et Sagadi jt mõisate kandi lugu. Ääretult põnev ja kaasahaarav! 
"Minu Erootika Saladus" võis ju romaanivõistluse võita, aga üsna pea see raamat pooleli  jäi...
Ka "Suvi Pääbul ja kinnijooks Raplas" tundus esmapilgul loetav, aga millegipärast huvi kadus.

 
Väga lahedat asjandust nägin aga lipuhoidja küljes.

 
Ja mõned raamatud reisiraamatukokku. Lutsu loen, teised polnud minu jaoks. 

Hetkel aga loen vaheldumisi telesaatega "Meremuuseumi ajakapslid". On ikka vägavaid asju tehtud ajaloo säilitamiseks, see on kõik nii uskumatult tubli ja võimas!

 
Nagu ikka, puhkus kuumaga, aga jõudsin ka Tõrvas ja Veemõnulas ära käia. Edasi tuleb vist mitu päeva kodus istuda....
 
 
 
Turul mingi lasteriiete kirbukas. Ega ma muidu poleks näinudki, aga ...


 
...üks sheff käis külas ja nii läksimegi korraks.

 
Olidki juba ka Vasula Aed ploomid, aga veel veidi toored. Igatahes nüüd lühikest aega saab maiustada. Ettevaatlik peab muidugi olema, sest kuumus paneb vilju kiiresti hallitama, nii ma ühel päeval hallitanud sõstrad ka minema viskasin.
 
Kuumus minu jaoks aga tõesti hull, jupike turul vilus ja läbihigistanud nagu põrsas... 

 
Küll aga lisan siia VÕIMSA viisaastakuplaani näidise. Kui enne veel püütigi midagi teha siis  täna ei piuksu ükski poliitik, eelkõige rehvid, mitte sõnagagi. Ja uus majandusminister Riina Sikkut. ammugi mitte. Täna, kui jälle paar liini suletakse...





 
Lõunamaiste söögikohtade juures on viimasel ajal aga väga palju rahvast.Turismigrupid? Ei tahaks nagu uskuda, et neid siin palju. Kes siis?
 
 
Augustikuu jääb mul siin küll "lahjaks". Ei, süüdi pole vaid PÖV, asi ka ilmades, sest Tõrvast tagasitulek langes ju kuumalaine algusesse ja edasi peab piirduma parimal juhul nädala jooksul vaid turul käimisega. Liig, mis liig!
Ja nii ongi ainus lõbu parima kraami otsimine turult. Ja siis kodus nosimine.



 
 Nii oli muidugi rohkem aega tegeleda kaduvate bussiliinide asemele lahenduste otsimisega Õnneks, Valga - Tallinn kahe bussi asemele saigi sõitma Valga Jaam - Viljandi Jaam bussid ja see on peaaegu, et esmakordne sellise pikema liini busside suunamine raudteejaama. Andku taevas talle pikka iga!
 
 
Alles nüüd, kui kuumus natukenegi järgi andis, lihtsalt sundisin ennast toast mõneks tunniks välja. Et kui ongi liig, siis saan ju tagasi tulla. Ei, enam-vähem siiski kannatas olla. Ja vähemalt vaheldus.
 
Puhkuse viimastel päevadel sain käia Kohilas ja Järlepas. Midagigi. Muide, meelde jäi, kuis rongis kaks peret sõitsid lastega. Taheti joonistada, aga paberit polnud. Õnneks olid mul kasutatud A¤ lehed, seal oli joonistamisruumi, natukenegi. Hea, kui saab aidata. lastel ju nii palju ideid.

 
Kui rongiliiklus nii hõre, püüaks trolliga tööle minna? Iseenesest polegi nii paha, kui kuskil jätkuliin ehk tellimusbuss edasi viib.

 
Linnatransport liigub hommikuti ikka vägagi tihedalt! Mida aga pole, on maakonnaliinid. Nende olemasolul saaks ehk linnaliine tiba hõrendadagi?





 
Oh, Issand....
Aga ruumi siin on, ometi on ootekodade selline käkerdis nagu ikka!


 
Kui Pääskülas aga rongile tulla ja mõlemal ees kiri Tallinn? Õnneks oli ühel lisaks nimele ka väljumise kellaaeg...

 
Kui kunagi turul ühe lõunamaamehe letis petta sain, arvasin, et enam ma sealt ei osta. Et aga see oli ainuke lett, kus eestimaiseid ploome (kirjade järgi "Kometa"?), siis ostsin. Ja jälle sain PETTA! Ploomid absoluutselt üleküpsenud ja kõlbmatud! 

 
Väga armas kohtumine!

 
Eesti kestab! Iseasi, kui väga aina halvemuse poole kalduv Eesti inimestele enam armas on?


 
Üks koht, kus tellimusbussid seisavad, on siin, teine hotelli ees. Linn ei taha aga kuuldagi, et selleks võiks ümberehitamise käigus muutuda seisvate maakonnaliinide taga olev parkla? Ka sisereisid nagu Germalo, Tiit Reisid jt saaks ju siin, parimas kohas, oma reise alustada ja lõpetada?


 
Mustamäel aga endiselt tihe ÜT liiklus.

 
Ja metallirägastik! Milleks seda kõike nii palju vaja on?



 
Elektrirong ja diiselrong haakes.

 
Nüüd ujub isegi sotside kohalik esinumber Allas pildile, püüdes teha näga, nagu hindaks ta ühistransporti!

 
 
Vahepeal võimaldas ilm isegi maal käia! 

 
Balti jaama teed tänapäeval "poolitatud" ehk et saab vastu võtta ronge ka sellele teele, kus teine juba ees ja seejärel neid ka kokku haakida. 


 
Vaikne kõmm ja tehtud!




 
Pääsküla õlesõidu piirkonnas teise raudteeraja ehitamine.


 
Kas selle valmimisel suudab Elron ja Eesti raudtee hakata harjutama Rohuküla ronge silmas pidades ka Turba kiirrongide käivitamist?
 
 
Muidugi on oht, et ka Rohuküla ja Haapsalu rongid võivad olla sellised. Sest lisarongide tellimisega on hiljaks jäädud ja enne kui Tartu liinil diiselrongid vabaneks teiste liinide jaoks, läheb veel mitu aastat.
 
Ago Gaskovi foto.
 
Samal ajal käib arutelu ja vaidlus, kas üldse elektrifitseerida ja ja elektrironge tellida või minna üle vesiniku peale?
 
 
Hanno Matto
Autor
Lauri Frei , kohe tuleks valitsusel otsustada optsioonis oleva 10-ne rongi ostmine 6 lisaks, mis saabuvad 2024. Nendest kindlasti ületäituvuse leevendamisel abi. Kontakliiniga elektrifitseerimise ümbermõtestamine tuleks siiski ettevõtta veelgi varem. Magades maha tehnoloogia muutuse käänukoha paneme asjatult mitmeid sadu miljone eurosi magama.
 
 
Loodetavasti saan ka oma teadmisi täiendada ja erinevate mõistete sisu teada. Kuid enamasti pole lootust lootuste täitumisele. Küll aga saab selge eristuse populismist ja asjatundlikkusest. Kui keegi teab/näeb, et Inglismaal on rööpad ja meil ka, siis tuleb mõni lause kokku siduda ja esineda kõlavate väljendunditega. See, et ühtedel rööbastel sobib selline süsteem ja teistel teine, ei oma mingit tähtsust! Peaasi, et valija kukuks seatud lõksu, uuriks, mis erakonna mehega tegu ja annaks hääle. Küll sooje kohti hiljem jagada on...

 
Laagris jätkub ka uue perrooni ehituse, parkla laiendamist ei ole veel näha.



 
Ootekoda pole samuti näha.


 
Nädalavahetus on aga möödas.






 
Teisel pool kasvavad ka vitsakesed. Eesti Raudtee ametnike nuhtlemiseks parajad?



 
Tanklakett on isegi sellise asjaga hakkama saanud, omavalitsused koos raudteeoperaatoritega peatustes aga mitte, ka 10 aastaga.



 
Tankla ees peatuvad erinevad autod. Need, mille sõitjad tahavad näksi osta (bussipeatuses olnud söögikoht lammutati) ja need, kellele lisandub reisijaid bussidest ja rongidest või vastupidi. Parkimiskohadki olemas, aga eelistatakse tanklasse sõit peaaegu blokeerida, sõbralikult "õlg-õla kõrval"?

 
Veel paar päeva ja ülesõit taas avatud. Kas Eesti raudtee tegeleb koos Elroniga ka seadmetega, mis ülesõidu tõkkesüsteemi puhul "tunneks ära" kiir- ja tavarongid? Muidugi mitte.



 
Hiljuti oli artikkel närvilistest juhtidest meie teedel. Hiiul tipptunnil on see märgatav, igaüks, kes kasvõi sekundi viivitab, saab tagantpoolt signaalirodu.


 
Aga hea, kui mõnegi rongipeatuse juures bussipeatus tõesti vahetus läheduses.



 
Ülesõidul ei tööta signalisatsioon ja tõkkepuud, rongide kiiruse remondi ajal väikesed. Olemas turvameeski. Aga kui need tingimused eeldavad VEENDUMIST ohutuses, siis osa juhte vaatavad heal juhul ühele poole siis, kui juba autoga rööbastel, teisele poole aga peale raudtee ületamist...







 
Ohoh, need ju samad, mida Anija mõisa laadal ostetud sai!

 
Tellisin pitsa koos oma kotist võetud seenetükkidega... 

Aga Rohuküla raudteel?

Läheks, teeks, oleks, paneks...?


 
Ega mul polnudki seda ekraani plaanis pildistada. Asi oli selles, et keegi otsis hommikul jälle oma rongi ja pooleldi üllatav, aga ooteruumi ukse kohal olevaid ekraane ei märka ülimalt paljud, ikka vaadatakse teede poole. Mingid muudatused ekraanisüsteemis on aga toimunud, muutunud on värv ja praegusel remondiperioodil ka lisainfo veidi rohkemaks muutunud.
Kas aga tõesti nüüd need ekraanid võimaldavad ka operatiivselt infot lisada? Ridade vahele või lausa üle ekraani? On see võimalus nüüd kõikidel neil ekraanidel, mis erinevatel perroonidel ja jaamades olemas? Miks siis rongide rikke puhul või suurema hilinemise korral IKKA VEEL EI TEAVITATA SEDAKAUDU OOTAVAID REISIJAID?

 Aga seda enam peab Eesti Raudtee kiiresti käsile võtma ekraanide ja sõiduplaani stendide ümberpaigutamise kõikides peatustes vajalikku ja sobivasse kohta! Ning kindlasti mitte uusi enam valedesse kohtadesse paigaldama. Lisaks, koostöös omavalitsustega ka Kogukonna Teadete stend (vaata ülalpool tankla näidist)
 

 
Mis ametikohti veel saaks välja mõelda?
  • Autor
    Eesti Raudtee
    Neeme Sihv Huvitavamatest on meil näiteks stressimaanduse tugiüksuse juhi positsioon kevadel loodud. Tutvustasime uue kolleegi töötegemisi ka meie lehe jälgijatele – https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=412053204255433&id=100063522702174
    2
    • Neeme Sihv
      Eesti Raudtee palju sel spetsil ka palk on? Väga nunnu
    • Autor
      Eesti Raudtee
      Neeme Sihv Kui te nüüd üritate meie head kolleegi parema palgaga (loe: suurema kondiga) kusagile üle meelitada, siis peame teid kahjuks kurvastama. Ta on rahul. Töötingimused Eesti Raudtees on väga head ning meie peakontor asub kaasaegses Telliskivi kvartalis. Meil töötavad professionaalid, kellele on igapäevaselt loodud enesearenguks head võimalused. Hüvesid ja põhjuseid, miks Eesti Raudtees töötada on ohtralt ja just see on argumendiks, miks stressimaanduse tugiüksuse juht Hella muid pakkumisi hetkel lauale ei võta. Kui te aga ise mõnest vabast positsioonist huvitatud olete, siis tutvuge nendega siin -https://www.evr.ee/et/tuletoole või kirjutage meie personaliosakonnale personal@evr.ee. Olete teretulnud kandideerima! 🙂
      Tule tööle - Eesti Raudtee
      EVR.EE
      Tule tööle - Eesti Raudtee
      Tule tööle - Eesti Raudtee
      • Meeldib
      • Vasta
      • 6 min
      • Muudetud
    • Neeme Sihv
      Eesti Raudtee tänud üllatava kutse eest! Aga parem lootke, et ei tule, on teil endil kõigil kergem. Kuigi muuta Eesti Raudteel on üüratult palju!
      Parimat!

Mul on tunne, et Eesti Raudtee FB lehe ligi on täna pääsenud keegi, kes mind ei tunne. Muidu sellist üleskutset küll poleks kirjutatud! Ja kahjuks pole neil ka sellist ametikohta pakkuda, nagu NÕUNIK, sest just nõu on neil kõvasti vaja ja ega ma enam pensionieelikuna muud tööd ka vastu võtaks. Ning lisaks oleks üks tingimus - kõik nõu tuleb ka kuulda võtta ja täide viia!

Kas aga selles ettevõttes suudetakse mõista osagi nende endi puudustest ja vigadest? Siingi postituses pisukesi märkusi mitu, samas need aga kõik tõsised asjad ja näitavad asjatundlikkust ning suhtumist töösse?

 
COOP hõiskas, et peagi ka Kanepis vist uus pood, 800 ruutu praeguse 70 asemel! Küsimusele, kas selline võib olla liigsuure pinnaga kauplus ka hindadele mõjub, pole veel vastust saanud! Ehk pidanuks ikka kaine talupojamõistusega püüdma vähemaga piirduda? Kütmine, seadmed jm, ei ole ega hakkagi need olema enam nii säästlikud paigaldada ja kasutada!?
Balti jaama Selver hommikul, sisuliselt tühi!

 
See, kui kuskil riiulis on ridamisi sooduspakkumisi, ei tähenda siiski, et hinnad langema oleks hakanud, teises riiulis võetakse täie ja topeltrauaga!

 
Kas ja kui palju oleks pidanud uusi ronge tellima elektri ja diiselveol?

 
Laagris. Teine rööbastee on jõudnud ülekäiguni ja kaugemalegi.


 
Miks siin võis selline märk kasutusel olla?

 
Millal nimetatakse Vana-Pääsküla bussipeatus ümber Laagri Jaam peatuseks? See oleks vast lihtsam, kuigi ma ei tea, kas ka õigem, kui et muuta Laagri rongipeatuse  nimeks Vana-Pääsküla? 
 
Nõmme LOV:

Teavitage inimesi ka sellest, et ajutine rongide sõiduplaan pikeneb peaaegu septembri lõpuni.
Aga veel olulisem:
Millal nimetatakse Vana-Pääsküla bussipeatus ümber Laagri Jaam peatuseks? See oleks vast lihtsam, kuigi ma ei tea, kas ka õigem, kui et muuta Laagri rongipeatuse nimeks Vana-Pääsküla?
Nii nagu on Võhma Jaam, Urda Jaam, Saue Jaam ehk et nimetus mis annab selge viite võimalikeks ümberistumisteks bussidelt rongidele.


 
Oi pekki! Mitmeks päevaks niimoodi palgast hoogu jätkub?

 
Laagris aga vähemalt on mingigi võimalus halva ilma eest peitu pugeda. Eesti raudtee ja Nõmme LOV ei plaani ka kaheteeliseks muutumise järel mingeid ootetingimusi tekitada!



 
Kanama viadukti juures on parkla rekadele, mitte midagi inimlikumaks seal tehtud ei ole ka tänaseks.

 
Niisuguse elu kallinemise juures, kui teravaim ülesanne on päris rohepööre, peaks mõtlema ka sellele, et iga post, mida paigaldada, peab olema väga vajalik! Niisama seda rämpsu ei tohi grammivõrdki tänavatele ilmuda.


 
Läänesuuna hull sõiduplaan kestab ja hullem veel, pikeneb peaaegu septembri lõpuni. Et tööpäeva lõpp on "libisev", siis ei pruugi ühele rongile jõuda, teiseni aga hiiglama palju aega. Nii seilasingi täna Hiiule. Päike käib juba madalamalt ja mändide ning majade valgusmäng pakub ilusaid pildistamisvõimalusi.



 
Kui hakata vaidlema nendega, kellel silme ees vaid vaade autoroolist, siis neile on võimatu selgeks teha, et enne kui mitmetasandilisi ja -realisi ehitada, tuleb neili hoopis mõneks aastaks pidurit panna ja keskenduda ainult ühistranspordi arendamisele. Tähendab rattateedele ka. See on päris rohepööre! Ja siis, kui autoasenduseks on tingimused loodud, võib vaadata teeprojektid üle. Ja aru nad ei saa ka sellestki, et ei ole meil maavarasid jm üüratult palju! Seda saavad väita vaid vaimult nõdrad, tegelikkuses on raiskamine tohutu ja tänane elukalliduse kasv peaks enne mölaga laiutamist sügavalt mõtlema panema.

 
Ohoo, kui rong tuleb, siis saab jalaga mingid tõkised teele togida!



 
Vägagi uhked tuustakad haljastuses! 

 
Tavapärane kebab. Ses mõttes, et muud ma Hiiu putkast ei osta, aga sedagi ostan harva. Vahel tkib himu selle järele.







 
Mida teha aga ikkagi Järve 2 rongipeatusega? Läänesuuna peatuste projekteerimisele jäin hiljaks ja keegi ei vaevunudki arutama, kas ja kus peaks olema Rahumäe või ehk ka lisapeatuse perroonid? On siis ikkagi nüüd enam mõtet seda peatust rajada, kus vaid linnalähirongid peatuks? V.a. näiteks Haapsalu ja Paldiski?





 
Natuke ikka sügisvärve ka!

 
Mul on palju lemmiklilli. Eriti gladioolid ja ka astrid.


 
Ohoo, Krügeri Tuviõun ka müügil! Raudselt üks kõige paremaid õunasorte! Muide, kui seda kasvataks ja müüks Võiste Aiand, siis kindlasti poleks siin sordinime kirjaski...

 
Mmmm, need puravikud soolvees läksidki koos värskete kukeseentega käiku + suitsuliha, tomat, muna ja sibul!



Postitasin Fb-s Uued Uudised artikli. 

 
Mitte selelks, et takka kiita, vaid et oleks erinevaid arvamusi. Muidugi on see "1000 teadlase" lugu (millega ei saa mitte migil juhul 100% nõustuda just seetõttu, et see EITAB midagi 100%) samuti vaid üks arvamus, kahju on vaid sellest, et EKRE häälekandja levitab äärmuslikke arvamusi. See ei meeldi mulle samamoodi, nagu seegi, kui keegi väidaks, et AINULT inimene on kliimamuutustes süüdi. Ma üldse ei seedi ühtegi äärmust! Kirjutasin sellest ka siin kommentaarides, aga telefoniga ei õnnestunud linki lisada. Üldse on ekrelaste hulgas veidi liiga palju keemiapilvede ja muu napaka uhhuutamise poolehoidjaid. Aga mis järgnes?
 

Teise äämuse "sõltumatu" faktikontroll soovitas lingi kustutada, sest nende uudise peale "enamus seda teevad". Ehtne paduliberaalide pasaloopimine! Seega, kumb on hullem, kas uhhuutajad ekrelaste hulgas või paduliberaalsuset läbiimbunud delhvarid? Pole kahtlustki...

 
Igal juhul ärge uskuge mitte mingisuguseid äärmuslasi ja delhvaritest äärmuslased on eriti koomilised. Kes vist ise ka usuvad, mida räägivad. 
Parem märgake vastutulijaid ja kui hommikune tänav tühjavõitu, siis tervitage või seda härrasmeest, viisakat ja teisi märkavat.



 
Head teed!

 
Arhitektuur ja tehnika.


 
Elu muudab kallimaks ka mugavus ja seda isegi ehituses. Kahtlemata osa sest mõistetav, sest see, kas miski tuuakse lahtiselt või pakendis, muudab töö juures üsna palju. Teisalt aga ei tohi iseenesestmõistetavana võtta kõikvõimlikku ühekordsust. Olgu siis pakendid või hoopis märgid. Või vahetatakse vajadusel kile ja igat märki ümbertöötlusele ei saadeta? Eesti Raudtee pidi igal juhul innovatiivne ettevõte olema?


 
Kahjuks pikeneb siis ajutine ja väga halb sõiduplaan Ukrainast materjalide tarneraskuste tõttu. Kas aga sõda Ukrainas segab sedagi, et Pääskülas ümberistumiseks peab rongidel selline vahe olema ja ühe perrooni äärde  rongid sõita ei saa? Hoolivust ega mõistmist ses ettevõttes ei teki kohe kuidagi, vindub, mis kole.

 
Muidugi meeldib mulle palju raudteed pildistada ja ega mitte ainult rööbaste või rongide pärast. Kogu pildi puhul lihtsalt võib leida nii palju erinevaid kombinatsioone ja kompositsioone.

 
Uus ja vana, sirgem ja kõveram, aga selge pärisrohepöörde tunnustega.










 
Ühistranspordirada.




 
Majandus ja efektiivsus. Leidke 10 erinevust?
Sarnasusi on üks - ülisuur apteek kalli rendipinnaga kaubanduskeskuses, aga küll on hea, et apteegireformi nässukeeraja Linnamäe ise kõik kulud klientide eest kinni maksab? Üsna palju on inimesi, kes aga takka kiidavad, sest konkurents alandab ju hindu?
Kohutav, ülimalt kohutav! Kui selles apteegis on korraga kolm klienti, siis apteegireformi õnnestumise korral võinuks parimal juhul neid siin olla 5 KORDA rohkem. Ja mitte sellepärast, et tervis olnuks inimestel 5 x halvemad! Vaid ikka seepärast, et suur pind nõuabki palju kliente ning muuhulgas olnuks ka apteekrite palganumbrid paljuski kõrgemad!

Kas te teate, kui palju vussikeerajad samal ajal vitamiinide hinnalisandit tõstsid? Vitamiinide jm toidulisandite, mille tarvitamine peaks ju tervist veel paremakski muuma?





 
Ohoo! Perroonidel on tänavakivid veelgi rohkem vajunud ja oht komistada, kasvanud. Kas Eesti Raudtee plaanib ka vigu parandada või oodatakse veel 20 aastat, kuni uus hange tuleb? Muide, Eesti Raudtee on põhimõtteliliselt siiani mulle võlgu selle eest, et uute perroonide ehitamise ajal kõvasti raha säästeti! Mitte raha, see pole nii tähtis, aga aitäh olnuks viisakas öelda küll. Ja valetamise eest ka vabandada.


 
Ilus haljastus ja vahvalt tehtud koerte mänguväljakudki siin olemas.







 
 Punast, kollast ja rohelist näeb raudteel kõige rohkem. Rongiliiklus üsna tihe, arenenud roheriigile juba teatud viited olemas. Foorid muutuvad minutitega.
 




 
Aga seda, et kõik kolm foori oleks avatu, ei juhtunud varem kunagi. Alles nüüd, kui valmis lisatee Balti jaama, on võimalik ronge vastu võtta kolmelt suunalt korraga ja see muudab sõiduplaanivõimalused paindlikumaks. Siiski ei ole asi veel perfektne, sest Eesti Raudtee taas oma kangekalesuses ei püüdle selle poole, lausa takistab! Isegi Vladimir Svet linnavalitsusest püüab midagi edendada Lilleküla Ühispeatusega seoses, kuigi väga ta seda valdkonda ei tunne. Aga Eesti Raudtee jättis Kitseküla peatuse renoveerimisel võimaluse kasutamata, viimaks seda peatust teisele poole viadukti, lähemale ettevõtetele nagu ehituspoed, Synlab jt, 16 bussiliinist rääkimata. Ja nüüdki ajab kõik sõrad vastu, et seda teha Vähe sellest, sõrad paistavad ka Lillekülas, kus oleks vaja perroone edela- ja idasuunale. Mitte nii, nagu Svet mõtles, et Endla viaduktini kõik tirida, vaid siiasamma, praeguse kõrvale.


 
Misasi on Red Piiros??? 

Augustikuu viimased tunnid venivadki oma paratamatu lõpu poole! Aitäh, August, Tere, September!
Parimat Teilegi head lugejad! Eesti Raudteele aga jõudu ja pealehakkamist! 
Selle kuu teiseks Täheks kujunes Tõrva linn ja selle reformierakondlasest vallavanem. Linn seetõttu, et see oli mulle selle kuu suurim puhkusereis, vallavanem aga seetõttu, et oma erakonnale iseloomulikult ei ole ta aastate jooksul ühelegi küsimule vastanud, küll aga reklaamib end näoraamatus. Natuke ka õigustatult, sest tegi ära midagi head, noorte perede jaoks. Muidu see erakond ju peresid ja lapsi lausa vihkab!? Aga üks hästi tehtud asi ei tähenda, et teistesse peab ükskõikselt suhtuma. 
Teiseks, Tõrva seotud viimaste aastate parima ja edumeelseima muudatusega bussiliikluses, lahendus sisuliselt just selline nagu mina pakkusin. Nii et jaksu ja jõudu ka Tõrva vallavalitsusele ja valijatele!
 
Reili Rand aga kirjutas populistliku postituse Rohuküla raudteest. Milleks?
 
Samal ajal PÖV on kolinud Hiiumaale!? Sõnagi raudteest ei ütle, ei proua Kallas ega ka mitte Hiiumaa vallavalitsus. Eesotsas ju sots?
 
 
Hiiumaa vald on koos kasutajate Kaja Kallas ja
5 teisega
kohas Baabad
Hiiumaa vallavalitsus tänas tänahommikusel kohtumisel peaminister Kaja Kallasega vabariigi valitsust, et Hiiumaa haigla jaoks leiti lisaraha ning planeeritud tööd saab uuel aastal ellu viia.
Vallavalitsuse edastas ka ootused vabariigi valitsusele:
🔹 Anda Elektrilevile suunised kiirkorras Hiiumaa elektrivõrgu edastusvõimsust tõsta, kuna 2025. aasta lõpp ei ole mõistlik tähtaeg, mil hiidlased saavad uuesti hakata elektrit võrku müüma. Täna saab kodumajapidamises päikesepaneelid kasutusele võtta tootes elektrit vaid oma vajaduste tarbeks. Ülejääki võrku müüa pole võimalik. Vallavanem Hergo Tasuja rõhutas, et eriti ebanormaalne on olukord, kui mõtleme elektri hinna kiirele kasvule või kliimaeesmärkidele.
🔹 Hiiumaa ootab konkreetset tööplaani, kuidas ka aastate pärast on tagatud kvaliteetsed ja vajadustele vastavad ühendused saarega. Näiteks ei ole seni tehtud ettevalmistusi Hiiumaa liinile kolmanda laeva toomiseks, samas laeva projekteerimine ja ehitamine on aastatepikkune protsess.
🔹 Lisaraha haridusinvesteeringutele on Hiiumaale vajalik. Hiiumaa vald on viimase paari aasta jooksul investeerinud haridusse üle 4 miljoni euro, millele on lisandunud toetusena 3,4 miljonit Kärdla Põhikooli hoone ehituseks ning 0,2 miljonit Emmaste Põhikooli ventilatsioonisüsteemi rajamiseks. Järgmisel aastal on tööplaanis Käina huvikooli maja renoveerimine, milleks on omavalitsus arvestanud 1,5 miljonit valla vahendeid ning 1 miljon toetust projektimeetmest. Samas tuleb leida veel võimalused katta puudujääk pool miljonit eurot võrreldes esialgse eelarvestusega. Samuti on ootel Kärdla lasteaia ehitus, maksumusega enam kui 3 miljonit eurot ning selleks vajame toetust valla eelarvelistele vahenditele lisaks.
🔹 Käina–Hüti–Puski tee tolmuvaba katte alla viimine on Hiiumaa jaoks oluline samm. Hiiumaa vald ja selle eelkäijad on vähemalt 10 aastat taotlenud selle riigitee tolmuvaba katte alla viimist. Kiirem ja tänapäevasem võimalus seda teed läbida tooks Kõpu–Kõrgessaare–Lauka piirkonna inimestele oluliselt lähemale Käina, kus asuvad ujula, Tuuletorn, huvikool, kauplused, apteek, toitlustusasutused jm. Samuti väheneks oluliselt teekonna pikkus Heltermaalt Kõpu suunas liikudes, nii kilomeetritelt kui ajaliselt. Et erinevad rakendused ja äpid juhatavad Heltermaa poolt Kõppu just seda teed kaudu, kasutavad paljud saare külalised seda teed. Samas tee ise ei vasta tänapäevastele standarditele. Hiiumaa valla arengukavas ja eelnevates arengukavades on selle maantee olulisus välja toodud.
Aitäh tulemast ja toredate uute kohtumisteni!
 
Hiidlased, keda kurat te valite?

Teleris pean aga filme (nagu ka head muusikat) ja seriaale väga oluliseks. Emotsionaalselt. Üks parimaid sarju on Mentalist. Vaatan eilset seeriat ja imetlen, kuidas on visuaalselt ja psühholoogiliselt Jane, agent Vega ja kõik teised "karpi püütud"!. Seal näeb kõike, mis inimsuhetes tähtsat - usaldust, usku, sõprust, armastust! Kui natuke tagasigi vaadata, siis elus ja raudteel olid ka kõik need kõige tähtsamad! Seriaalis on suudetud pisimadki asjad mängima panna, pilkudest vaikse tänulikkuseni! Muide, kui vaielda inimestega asjade üle, siis eristub üks kontingent. Fanaatikud. Need, kes nagu autopeded ilma näevad, või kes on tehnika vm kummardajad. Aga ühte neis ei ole - hoolivust! Ei inimeste, ei looduse, ei armastuse vastu!



1 kommentaar:

  1. "Sõltumatud" faktikontrollijad märatsevad näoraamatus. Isegi kui postitad j lisad selgituse, et vastavas loos on lähenetud pealiskaudselt ja INIMENE SIISKI MÕJUTAB KLIIMAT, ei taha äärmysliberaalne maailm teistsuguseud arvamusi lubada .

    VastaKustuta