neljapäev, 21. juuli 2022

Uuendusmeelne ja ideedealdis Eesti Raudtee?

 

 
Hommikul ärgates torkas millegipärast meelde Eesti Raudtee ja nende soovimatus avalikkuse ees valgustada tehtavat, planeeritavat jm.
 
* Miks valiti Haapsalu raudteel Taeblas trassivariant A, mitte B? Kus on analüüs? (sellele ei vasta ka keegi teine ehk analüüsi polegi?)
* Miks Balti jaamas ei saa 3. tee perroonilt otse 4. tee perroonile, kuigi jaamaesist teelõiku ei kasutata?
* Miks 8. teelt ei ava rongid uksi mõlemalt poolt ehk jäeti perroonijupp tegemata?
* Miks ülesõitudel ei kasutata kaasaegseid lahendusi nagu anduritega tõkkefoorid?
* Miks ülesõitudel ei rakendata süsteemi, kus ülesõidu sulgemine sõltuks kiirr- ja tavarongi erinevatest kiirustest?  
* Miks siiani pole rajatud Sõmeru, Äntu, Energia, Vorbuse, Tähtvere, Saue 2 jt rongipeatusi?
* Miks ka uusi infotabloosid paigaldatakse perroonidele jm läbimõtlemata kohtadesse?
* Miks uued infotablood siiani ei edasta operatiivset infot rongiliikluse, hilinemiste, remondiinfo jm kohta?
* Miks Elroni infotelefon siiani ei asu Eesti Raudtee dispetsherite ühes ruumis?
* Miks Aegviidu - Tapa jaamavahele uut jaama ei lisata? (rikete jm korral saab ajutise sõisuplaani intervall olema väga pikk).
* Miks Aegviidu - Tapa vahel ei teostata teeremonti koos elektrifitseerimisega?
* Miks Nõmmel kaotati pöörangud?
* Miks Pääsküla - Keila vahele ei rajata jaama? Täpsemalt pööranguid, sest tulemus sama, mis Aegviidu - Tapa vahel.
* Mitu rongipaari ööpäevas on optimaalne et elektrifitseerida raudtee?
* Miks planeeritakse mittevajalikku ja loodusvaenulikku Ellamaa viadukti?
* Miks ei planeerita Ellamaa - Risti vahele loomatunneleid ja raudtee tarastamist?
* Millal rajatakse perroonid õigele asukohale Jõhvis, Keenis, Vastse-Kuustes jm?
* Millal alustatakse perroonide ehitamist läbimõeldud planeerimisena Lilleküla Terminalis?
* Kas Kitseküla peatuse asukoht on parem kui Veerenni peatuse oma?
* Millala alustatakse koostöös omavalitsustega Ühispeatuste rajamist sh inimliku ooteruumid rongiepatustes? Ehk millal tunnistate oma valetamist ja hämamist ootetingimuste teemal a la Urmas Glase jt põhjendamata "analüüs"? Miks te valetate, et neid ei ole võimalik rajada?
* Kui Risti jaama nihutati bussijaamast veel kaugemale, siis kuhu rajate juurdeveobusside peatuse Risti Jaam?
* Millise analüüsi järgi Nigula rongipeatus ei ole vajalik?
* Kiiruse 160 km/h tagamiseks - kas ja kui palju suureneb Aegviidu - Tapa lõigul teede teljevaheline kaugus?
* Sealsamas ühe peatuse asukoha muutumisega (millise?) kas kasutada vana perrooni materjale? Või kus need uue ehitamisel mujal kasutusele võetakse?
* Peate läbirääkimis Läti raudtee juhtkonnaga Tartu - Riia rongiühenduse loomiseks. Kui tihti, milliste peatustega? Kas osalevad ka Cesise, Valmiera, Sigulda ja Elva omavalitsused?
* Miks meil eelistatakse jalakäijatele tunneleid, mitte lifti ja trepiga ülepääse? Kas tunnelid on odavamad?
* Millal jaamades ja peatustes luuakse joogivee võimalus?
* Miks Tapal ei suudeta luua selget viidastust, näitamaks kummal pool jaama on Tartu ja Narva suunad?
* Milline ja kui suur saab olema P&S parkla Laagris?
 

Vahelduseks üks pilt. Eesti Raudteed on aastaid tagasi teavitatud Kivimäe ülekäigust. Ratastooliga tulles järsk tõus, seejärel plate, kust saab siis alustada "hüpetega" raudtee ületamist ratastoolis. Tegelikkuses peaks kaldtee olema pea terava nurga all, lõppema laia platega ja see peaks olema loomulikult raudteega ühes tasapinnas. Mitte mingisugust reageeringut!

Et üldse on sageli ka torutõkete kõrval kallak ja kitsas riba, siis ratastoolide ning lapsevankritega pole vaja tulla. Mis sest, et EVR ohtrasõnaliselt räägib hoolimisest!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar