Olen Neeme Sihv.
Teemad ühistranspordist looduseni ja talukaupadeni, probleemidest rõõmudeni. Olemas OTSINGULAHTER ja SILDID.
Oktoober 2021 teemade hulgas ka mujalonud postitused aastatest 2012-2016, nov alates toon aastatest 2017-2021. VABANDAN SEGADUSE PÄRAST!
reede, 1. juuli 2022
JUULIKUU, TÄIES PURJES, 2022.
Kuidas õnnestub kuumal ajal minna täies purjes? Tuul siis igatahes on ju?
Juulikuu esimene päev algas turutretiga, sest tahtsin lihtsalt toast välja. Ja oli kerget pilvisust ning tuult, kuid siiski piisavalt kuum ja lämme, et minna kuhugi kaugemale. Seepärast lihtsalt valisin rongisõidu ja Nõmme turu. Tegelikult algas päev muidugi norskamise ja ärkamisega. Ja mingit täies purjes lendamist ei tule, see pigem kujundlik väljend muidugi.
Ja mis sa siin ikka lendad? Nagu karta oligi, lülitasid rehvikad Rohuküla raudteega jätkamise investeeringutest välja. Ja tõepoolest see nii ka jääb, sest vaevalt, et läbirääkimistel Isamaa või SDE neile veto paneb, liiga aferistlikud valetajad mõlemad.
Asjal on ainult üks hea külg, hea tahtmise korral saab projekteerija seisaku ajal ka vead projektis kõrvaldada: * Ellamaa viadukti asemel kaasaegste turvaseadmetega üles õit ja loomatunnelid Ellamaa - Risti lõigule.
* Ristil veel kaugemale viidud perroon (videos näha) tuua "86-kopika poe" ette (koos bussijaama ümberkolimisega, mis tagaks ootetingimused mõlema transpordi puhul), kolm jaamateed aga ajaloolise jaama asukohale, jaamahoone ja mälestusmärgi juurde.
* Lisada projekti Nigula ehk Leediküla peatus koos suurema parkla ja bussipeatusega Noarootsi suuna tarvis.
* Taeblas - variant A või B ehk selgitada otsuse põhjuseid.
Lääne-Nigula valla või kelle käest iganes küsides, vastuseid ei saa. Seega, otsus tehti mitte parima tulemuse saavutamise nimel, vaid mugavusest! Nii nagu ka Risti jaama puhul - siin kaob mõte (Virtsu jt) busside sidumisel rongidega, sest vahemaa on liiga suur perrooni ja bussijaama vahel. Hoolimata sellest, et ÜT toimimise elementaarseid põhjuseid selgitanud juba 10 aastat sel liinil, ei ole leidunud mitte ühtegi ametnikku, keda see huvitanuks.
Aga nüüd turulkäigust. Muidugi teadsin ka seda, et Nõmmel selline koht. Kuna rongiliiklus praegu hõre, siis saab siin ka vajadusel istuda. Ja seda turult tulles tegingi.
See maja kisub aga alati pildistama. See on igas mõttes eriline, aga alati ütlen ka seda, et puhastamata kahjuks.
Nõmme "lillepotid". Vägagi ilusad.
Kahjuks ei leidnud turult ühtegi head kartulisorti.
Küll aga torkasid silma mulgi maasikad ja (võib olla) mulgi neiud. Kuigi vist mitte. Igatahes ilus oli ja maasikakilo hind juba langenud 5 eurole.
Ilu oli veelgi!
Kuna vaatasin ka tomatit, siis seda oli müügil kõige rohkem. Plastmassi eest aga ei maksa ma kopikatki!
Tomati eest küll. Nüüdseks müügil juba "Brooklyn" ja "Cindel". Ikka võib osta mõlemat!
Tegin köögis testi, võisai tomatiga. Muidugi, Brooklyn" oli vast kõige toorem, veidikese. Ja ma pole gurmaan, et suudaksin vahet teha, nii et üsna ühesuguse maitsega minu jaoks. Aga see-eest MAITSEGA! Kindel oli vaid üks, need ja "Vilja" ONGI KÕIK päristomatid!!! Täpsemini öeldes, hetkel ainukesed tomatid, mis turgudel saadaval. Võiste varjatud sordinimega plast degustatsiooni ei kuulunud nagu ei kuuluka Intsu Talu tomatilaadne saavutus..
Ohohohohohooooooo!
Kui lilli ja lillekesi nii palju, siis peab sisse astuma. Esimest korda ostsin siit, eks näis, kuidas maitseb. Igatahes juustud on üle 30% rasvasisaldusega, seega on lootust. Tegu mingite gurmeetoodetega, vist enamasti Saksamaalt. (Juust oli üsna mõnus, muu väga suurt vaimustust ei tekitanud)
Ja muidugi siit, parimate tomatite juurde parimat vorsti.
Kala ja lihatänavalt jalutasin läbi, v.a. see...
"Eelmisele" rongile liduda ei viitsinud, seega sõin lõuna siin. Kodused toidud. Ja tõesti, ongi nagu kodused, mõnusad ja lihtsad!
Ja müüakse ka kannumorssi, nii et säästa võib kõvasti. Kahjuks on vähe neid kohti, kus võimalust mööda ka kliendile mõeldakse.
Tartu Vald aga jagas head kompaktset postitust piirkonna puhkamisvõimalustest, mis puudutas Jääaja keskust, Elistvere Loomaparki, Vudilat jt. Aga...
Väga hea postitus! Kõvad asjad kõik üheskoos!
Kõvad mehed.-naised reklaamivad ka muidugi. Ometi pole needsamad juba 10 aastat liigutanud lillegi selleks, et enamusse kohtadesse saaks ka ühistranspordiga. Just nii kaua aega tagasi esitasin väga hea sõiduplaanilahenduse, mis puhkajate kõrval arvestas ka suure piirkonna kohalike elanike vajadusega. Seega enesekiitmine võib haisema minna. Ja loomulikult ei anna Jarno Laur ega keegi teine selget vastust, miks oma tööga hakkama ei saada!
Muidugi pole siin kellelgi vaja ka muretseda, sest ükskõiksus ei sega võimul olla. Muide, Lõuna-Eestis on tähelepanuväärne, et just laialt võimul olev SDE on ÜT teemal absoluutselt ükskõikne, vaata millisesse piirkonda tahad. Võib olla on isegi lootust, et mingi valitsus jõuab tagasi aega, et ka bussiliiklusele peaks topelt "peale maksma".
Need pole küll Nõmme turult. See kuumalaine paneb ohtralt jooma ja ma olen paraku "sõltlane" ehk et eelistan gaseeritud ja samas maitselisi jooke. Nii saab ka ise valida , kui tugeva maitsega teha. Segada aga veel parem ja need mündi- ning metsamarja siirupid üsna head, eriti head just segatuna! Üks vist Selverist, teine Balta turult kui õigesti mäletan.
Aga nüüd "Mentalisti" vaatama!
Purjesid polnud, aga tuul oli kuumal ajal. Vabaõhumuuseum.
(Rohkem pilte eraldi postituses muidugi)
Anijal toimus Meepäev, kus müüdi mett, näidati sellega seotut, toimusid loengud ja mängud ning pm. Ühistranspordiga sinna ei saa, vald omalt poolt pole ka soovinud kaasa aidata, juba aastaid.
Aga üritus oli ilus nagu on ilus ka Anija mõisakompleks.
Rohuküla raudtee liiprid? Ei, pr Kallase kamp pani sellele pidurit. Kahjuks ei leidu ka ühtegi asjameest, kes selgelt välja ütleks, et Elroni depoo on vaja Ülemistele, Vesse taha kolida. Esiteks kaoks Pääsküla tühisõidud ja teiseks muutuks hoopis tihedamaks sõiduvõimalused Balti jaamast Vesseni.
Viadukt on üldjuhul odavam kui tunnel, kuid puuduseks on ratastooli mittekasutamisega seonduv, kui aga lisada ka lift, oleks asi juba jumekam. Ometi eelistatakse meil ülikulukaid tunneleid. Eks osalt ka ratturite huvides.
Selline pilt mulle meeldib. Tõenäoliselt harrastuskunstniku töö, aga paraku pole autorist õrna aimugi. Pole ka mingitki signeeringut.
Käes mingid pildid ja nii imelik, et ei julgenud küsidagi...
Akna taga aga õitsevad pärnad ning toidulaual on külalised pidevalt kohal.
Nagu mõne kuulsa kunstniku kuulus maal, onju? Tegelikult vist vähetuntud kunstnik ja suurema väärtuseta, aga ilus ikkagi. Nüüd pean mõtlema, kas raamida...
Kahjuks pole ma eriline spets, et kindlaks teha, kui tõeline miski on ja muid peensusi maalikunstis. Kui väärtuslik raam tellida? Üks asjatundja aga ütles nii:
See on Jan Boeckhorsti väga, väga, väga ..... nii vilets koopia, et kas seda koopiaks üldse saab nimetada. Pildil Helena Fourment kes oli Peter Paul Rubensi abikaasa ja on selle pärast ilmselt paljudel maalidel poseerimas.
Kuumalaine veel kestab, aga vist hakkab vaibuma. Et oli vaja Paljassaare poole nagunii minna, siis teadsin, et olgu või palav, kuskil on ka varju ja tuult. Paljassaare ei vea ka kunagi alt, kui loodad pilte saada. Saadki ja mitte vähe.
Kirun tihtipeale ametnikke, nüüd aga sattusin Põlva grupis väga rõõmustava uudise peale - tulemas on koolitused tavainimestele!
Mõni aeg tagasi kritiseerisin siinsamas Põlva bussijaama wc kasutamise keerukust. Nimelt sääl selle inimese jaoks, kes on tavaline bussisõitja, on vetsu sisenemine tehtud tehnoloogiliselt keeruliseks - kuidagimoodi tuleb hankida QR kood ja siis tuleb leida koht, kus see kood skaneerida jms. Nüüd on teada et Põlva vallavalitsusel on koostöös Töötukassaga kavas korraldada lähiaastatel (pärast kohustusliku riigihanke läbiviimist) nädalane koolitus "Kuidas siseneda Põlva bussijaaama peldikusse.". Aga mitte sellest ei taha ma rääkida. Toona jäi kõrvu lisaks postituse kommenteerijate kriitikale protsessi keerukuse kohta ka kurtmine, et peldikus käimise eest 50 senti maksta on üle mõistuse kallis. Ütlen, et ei ole kallis. Sellise hinna on tinginud ostusöötade ja väetiste kallinemine maailmaturul. Kusjuures Läänemaal Risti tanklas maksab üks wc külastus 1(!) euro. Ehkki samas on Risti tankla peldikusse sisenemine väga lihtsaks tehtud ning arusaadav isegi Põlva bussisõitjatele - lased peldiku ukse taga asuvasse elektroonilisse kassasse ühe euro ning süttib roheline tuli. Seejärel tuleb tankla teenindaja ja avab oma võtmega peldiku ukse - voilà! Ka teenindus on tohutult paindlik - näiteks viimasel korral ei õnnestunud mul sooritus täielikult ning tankla teenindaja tutvudes olukorraga andis mulle makstud eurost 31 senti tagasi. Ausõna!
Ei jõua neid ametnikke ja koolitajaid ära kiita! Omajagu vapustav on seegi, et kuigi postitaja süüdistab hinnatõusus kõike, mis liigub, siis ei ole ju tualettipääs nagu laadal, 10 euro ringis! Täiesti normaalne ju? Ja ehk on just Põlva vallavanem Martti Rõigas ka see, kes alustab linna tasuliste joogiveekraanide paigaldamisega? Kui ta kaasab veel sõsarerakonnast Isamaast abilisi, saab ühekorraga keerata piletiga teenuseks nii bussiliikluse kui joogiveekraani. Tuled, näitad rohelist kaarti, kõlks kukub euro ja saadki vett! Kindlasti peaks tualettidest aga kraanid ära võtma, sest majanduskasvu tagab see, kui maksad nii vee kui kusemise eest!
Komm:
Sattusin minagi üks õhta , et kasutan uut bussijaama ja sõidan bussiga auto asemel, et hoiaks nagu loodust ja samas ka raha kokku. Tuleb välja et peale kaheksat õhtal on nutivabal inimesel ikka keerukas elada peaks mainima. Teadsin eelmisest päevast raali taga istudes et peaks buss väljuma ja poole üheksa ajal saan ma oma tagumendi rõõmsalt potsatada ühistransporti. Oh seda üllatust kui avastasin, et keskealisele on asi ikka keeruline. Ei tea kuhu platvormile minna seda bussikest ootama ja kas ta ikka tuleb. Läbi klaasseina võisin imetleda ootesaalis olevat televiisorit, kus näidati infot Põlva valla kohta. Aga teised ekraanid olid mustad mis mustad. Ei olnud ka nähtaval kohal ühtegi paberilipakut, et vanainimene saaks teada kuhu poole ta jooksma peab et bussi peale saada. Nii ma istusin nurga peale ja pea käis vasakule ja paremale et mitte väljuvat bussi silmist lasta. Õnneks läks selle aja peale ainult üks buss minema ja minu jaoks lõppes asi väga õnnelikult. Kuna õhtusel ajal olin ainuke reisija kes sealt peale läks siis polnud võimalust ka targematega konsulteerida. Aga kui mul oleks olnud vaja seda imeruumi kasutada, siis oleks ta kasutamata jäänud. Selline vahva elu ühel nutivabal kodanikul. Kahtlustan et ma pole viimane, kes ei kanna endaga interneediumi kaasas.
NB! Vallavalitsusse töölkäimisel piletit ei ole ega tule kah! Nagunii pole ei tule tööle siis keegi....
Aga kõht läks tühjaks sest ilmast ilma tampimisest nagu Toots ütles.
Tomat, kartul ja ahven. (Vabandust, päike sillerdas, aga polnud aega säädida...)
Toit ilma mingite "keeruliste" maitseaineteta, lihtne ja nagu vanaema juures! Parim!
Vikerraadios Samost ja Aaspõllu saates arvas Huko Aaspõllu, et Haapsalu raudteed pole vaja ja sõitjaid oleks võrdlemisi vähe. Ning et kui on valida, kas saada kartuleid või Haapsalu raudtee, mis 20 aasta pärast nagunii üles võetaks... Vabandan, mujal püüan talitseda emotsioone, aga siin ütlen otse: Sellist juttu saab raudtee teemal ajada vaid puruloll! Ja on päris hirmus mõelda, kui ERR kasutab maksumaksja raha sellistel puhkudel palga maksmiseks. Ehk et reisija maksab kinni tema vajaduste mahategemise?
Teadmiseks, Tallinn - Tartu raudtee on tänagi üpris hästi toimiv raudtee ja see on OLEMAS! Muidugi võiks õgvendada (kuigi RE juhitud valitsused pidanuks sellele mõtlema viimase paarikümne aasta jooksul iga jaamavahe remondi ajal, mitte topelt maksma), aga saab ka ILMA SELLETA või seda vähemalt edasi lükates.
Muide, Tallinn - Tapa vahel plaanitakse ka teeremonti ja elektrifitseerimist eraldi teha ehk maksta jälle rohkem kui vaja! Ehtne rehvilik lollus!
Hullem on asi aga juba seepärast, et tegu on tegelikult shantaazhiga.
RB meeskonnal ei õnnestu rahade kulutamine vist kiiresti, nüüd panustavad juba reklaamile. Totakas värk, aga mida paremat oodata?
Muidu on aga hea see raudtee, kus rongid sõidavad, trass ja peatused õiges kohas ja muu asja juurdekuuluv enam-vähem hea.
Sõita saab ka bussidega, siia-sinna. Õnnestus kaks mõnusat pilti sõidu ajal teha.
Eesti Raudteel mingi spordivõistlus? Meeskonnad eri värvides. Eks tegelikult tegu pigem eri firmadega või eksin? Neil omal ju remondibrigaade pole, kõik tööd tellitakse hoopis KALLIMALT teistelt ja vist hangete kaudu. Nii need asjad kõik ka maksumaksja jaoks kulukamaks lähevad?
Ohoo!! Et varsti, aasta või paari pärast saab juba rattakohti broneerida? Aga kui bronnikohti pole, kas siis öeldakse, kui palju tulevad ka rattaga, aga ilma bronnita, et saada teada, kas on mõtet rattaga rongile minna?
Vorstile kõrvale mõeldud vist. Balti jaama Vorstiabis kodumaine kraam.
Ja et siis turg akna all, nii ma sealseid tähelepanekuid ka kirja rohkem panen. Et reklaamida head ja tublisid, ning märgata laisku ja ükskõikseid.
Näed, kliimasoojenemine ja kuumalained! Ettevaatust päevitamisega!
Pääsküla.
Et oli aega, katsetasin kah!
Päris maitsev piparmündikakao oli. Millal saavutatakse kokkulepe, et see automaat ja joogivesi pea igas rongipeatuses oleks?
Ilu.
Siin liinil rongid ei tangi!
Pääsküla.
Lähed turule, ei miskit, tuled veidi hiljem välja - vihm! Küll loodus vajas seda. Siiani naudin aknast vaadet, kuis aeg-ajalt jälle vihm krõbistab pärna lehtedes. Ja siutsud käivad akna taga saia noolimas. Vaesekesed, aina vihma käes...
Ja vihma jätkus mitmeks päevaks! Kuskil küll vähem ja vaev endiselt kaela peal, kastmine. Eks see elu olegi nii, ühel päeval veab kellelgi, teisel päeval ehk juba hoopis teisel!
Siin vahepeal levisid ka videod paduvihmast Haapsalus, Kuressaares jm. Ja kohati siis ka uputas. Aga kui vaatasin mibgit videot Bauhofi esisest, siis tekib täna küsimus, nagu tekkis ka Mustamäe Terviseraja projekteerijate puhul - kas keegigi ei mõtle midagi projekteerides sellele, mis siin-seal aeg-ajal ilmneb? Ja üsna põhjalikult, FB-s ja meedias. Targemad on hakanud rääkima, et parklaid jm planeerides on vaja rohkem haljasalasid, murukive, vihmavee voolamist osaltki alalt kanalisatsiooni asemel haljasaladele jms. Aga ei projekteerijad ega ammugi tellijad-poliitikud suuda tähele panna? Mulle meeldis ütlus, kus sellised "lindilõikajad" ja valimisreklaami tegijad teleriekraanil rind kummis tähtsat juttu ajavad, endal rind juba süljepritsmeid täis!!! Kui teile midagi asjalikku räägitakse, siis äkki hoopis püüaks kuulata? Ajaks kõrvad ka kummi?
Või vähemalt püüdke mõne nõunikuga rääkida, ehk on too vähe terasem?
Murakaid ma siiski ei ostnud. Tegu küll ülimaitsvate marjadega, aga veel parem neid küpsenuna ise noppida. Kui just poleks plaanis likööri teha...
Muide, parimad liköörid saabki isetehtuna. Murakatest, sõstardest (sh kuld-, valge jm), tikritest jne.
Eesti Raudtee on aina rohkem aga vahetamas foore välja LED tuledega kaasaegsemate vastu. Nüüd on loota, et pikaks ajaks (eriti kui tegu kvaliteetfirmade toodanguga) ei ole fooride nähtavus nt 1000 m asemel alla 100 m.... Ohutus ju siiani pigem sõnakõlks olnud.
Ei, see pole ühispeatus. Kuid asendusbusside puhul saab küll kohati nii tehtud, et bussini vaid loetud meetrid. Paljud ühispeatused siiani loomata, bussipeatus jaama juurde üle toomata jne. Enamasti ongi siiani olemas vaid need, mis suure vingumise peale uute perroonide ajal ümber tehti, edasise 10 a jooksul on omavalitsused vaid mune süganud. Ka Võhma Jaama bp sai sündima vaid tänu pikaaegsele pealekäimisele! Naljaga pooleks, riik on mullle ilge palga võlgu!!! Osaliselt selle arvelt, mida said need, kes oma tööga hakkama ei saanud.
Kukeseene miks.
Imeilus must vägihein vist. (Sai kinnitust, ma olin harjunud ühevarrelisega).
Rukkirääk rääksub!
Hobumadar.
Eesti Raudtee ei kavatse Balti jaama 8. teel oma viga parandada?
Tõukside parkimiskoht siin aga asjalikus kohas. Elroni rattaparklat pole siiani. Neilt küsida, miks, pole mõtet.
Balti jaama turul. Shampus ootab. Peaks ka ehk ükskord austrid ära proovima?
Mõtlesin, et istun peale tööd. Mõnusalt tuuleõhku ka. Pooldan ja propageerin 4-päevast töönädalat, ise küll juba vana, sp, piisab mulle 3-päevasest. Eriti kui need 3 päeva paned nagu tank, kõigist enim, siis juba K õhtuks päris kõva väsimus kallal. Jalutasin ringi, tegin ühe suitsu ja koju ära.
Pakub varju? Enamikes linnades pihlaka erinevad variandid nüüd lemmikuks haljastuses. Kuigi ülimalt palju on räägitud just kivikõrbe poolt põhjustatud linnakeskkonna temepratuuride tõusus jms, ei saa ei ametnikud ega projekteerijad asjadsest vist üldse aru? Seniilsed? Haapsalus,Viljandis, Põlvas, Raplas jm?
Ilumaja ja kolemaja ? Ma ei lepi kuidagi sellega, et üleni must oleks kuidagigi ilus, aga ometi on ju võimalusi väikeste muudatustega olukorda kardinaalselt muuta? Mis mustmajade haigus see nüüd on? Ainuüksi teistvärvi aknapõsed või -raamistus võiks pildi hoopis meeldivamaks teha?
Tabasin pildile rohepöörde!
Mullast oled sa võetud...
Väga hea tunne on, kui sul tekkinud jäätmetest saab taas muld. Tõsi, kõik pole kõikjal mullast võetud (teise pildi peal olevatest tomatitest KÕIK kindlasti mitte, pigem kivivillast), aga siiski
Peab muidugi vaatama, kus saab täiskomposteeritavaid kilekotte soodsamalt, lemmiklooma poes väikesed müügil, aga hingehinnaga.
Hoovis nüüd eraldi ka klaastaara konteiner. Tasulise taara viin aga nüüd loomulikult masinasse, bomzhidele enam ei jäta.
Huvitav, kas see üks taastäidetav pudel läks samasse kasti, kuhu purukspekstavad? TAASKASUTAMINE üldse peaks tähendamagi taaskasutamist, mitte purukspeksmist!
Valitsusel üksjagu probleeme millega tegeleda, aga ehk oleks aeg ka taarahinnad paika panna? Et mõjutada taarakasutajaid ettevõtteid, peaks ümbertöötlemisele minev taara maksma 40 senti ostu korral (ka ettevõtjale) ja tagastamisel inimesele 10 senti, taastäidetav pudel vastupidi! See paneks mõtlema nii ettevõtjaid, kui annaks võimaluse premeerida ostjaid, kes ostavad taastäidetava taaraga asju?
Maasikaid tänavu ostnud vaid mõne korra, pole vist seda õiget maasikasoolikat. Küll aga hea osta vahel hoopis midagi sellist - hea, maitsekas, suussulav.
Maal, kui mõned põõsad endal olid, sai isegi likööri tehtud nii neist, kuldsõstardest kui ka tikritest jm.
Pikka aega pole midagi reisiraamatukogusse viinud, nüüd siis taas.
Kukeseened on söödavad, aga ootan siiski torbikseeni.
Arbuusi ostsin ka ühe veerandi, kuid rohkem ei osta. Ühe sellise kamaka eest maksta üle 6 euro - liig mis liig!
Jõelähtme letil kipuvad head asjad kiiresti otsa saama...
Natuke tahtsin ka seda kirevust ja ilu taas tallele jätta.
Kui vaid viitsiks linaskit puhastada, saaks parimat kalasuppi...
Maseko omad soodsamad kui Rannaküla.
Elroni ootesaal siiski väike, ka töötajatel kitsas ja ammugi pole siin korralikku puhkeruumi. Kuniks aetakse keldrisse, näitab see suhtumist.
Kalevi poes turul kolimiseelne soodusmüük -30%!
Aga akna taga rõõmustavad mind sõbrad. Mitte nii palju kui maal, aga see ei loe, tähtis, et rõõmustavad! Ma ei taha kuidagi harjutada linde karjade viisi siia sööma tormata, ammugi tuvisid või kajakaid, aga vahel, kui aknale tulen ja sind nii vaadatakse, siis killukese saia võib külalistele ikka pakkuda?
Vahepeal tulevad rattamatkad meelde, need olid imelised ajad! Pärnu - Ikla - Obinitsa ja muud mitmepäevased. Muidugi nüüd enam ei sõidaks, aga seda enam on neile imeline mõelda. Ainja ja veel kümneid imelisi kohti, kohtumisi ja hetki. Ning loodusfotosid, niivõrd-kuivõrd tollal pildistasin. Vahepeal tegin ju hoopis videosid. Aega aga läheb ja natuke kahju on, et ses kuus pole ka bussisõite ette võtnud. Unustada ei saa sedagi, et meie majutushinnad jm annavad lõpuks tunda ehk et võib küll arvata, et mis see "natuke" kallim majutus ikka on, aga turismitegijad, pidage meeles, et iga euro, mida te liialt küsite, maksab hiljem kätte. Teile endile.
1 öö minu perele (2+3) a’la Põlva või Võru kandis.
Isegi kui kütus on kallis, tuleb lõppkokkuvõttes nii Lätis kui Leedus oluliselt odavam. Seda ka booking.”c” järgi.
Ventspilsis majutus nt a’la 65.-€ öö.
Riias sõbrad bronnisid 4-le koos hommikusöögi ja bassu-sauna mõnudega 120-150.-€.
Ja nüüd siis vs Eesti hinnad. No mitte kuidagi ei tõmba siia raha matma mitte millegi eest !
Kas Eestis on kallis puhata?
Valisin suvalise, järgmise nädala sees 2 ööd Bookingust - Võrus, 1 tuba, kõik hommikusöögita.
Valikus 2 täiskasvanut versus 2 täisk + 3 last.
15 pakkumist = 6 pakkumist.
Tamula hotell - 196 versus 372 eurot!!!
Guesthouse Mõisa Ait - 110 versus 240 eurot.
Uma Kuup Guest Apartments - 90 versus 204 eurot
Puhkekodu nr 17 - 81 versus 198 eurot
Seedri Guesthouse 10 versus 230 eurot.
Tamula Puhkemaja 810 eurot (kolme magamistoaga).
Ja nii on. Paljudes majutustes on kahekesi ööbimine versus lastega üüratu hinnavahega. Isegi siis kui tegu samade ruumidega, nt kahetoalise apartemendiga vm, kuigi leidub neidki, kes laste puhul ei lisa hinda eemalepeletavalt!
Mis põhjuseks? Kas mõistlikum oleks jõuda selleni, et klient TULEB sinu juurde või võtta see-eest, et pesta tuleb 2 kompl voodipesu asemel 5, raha pea topelt? Meenub Kiire-Papa...
Kommid (Teised sinisena):
Türgis pidavat ikkagi veel odavam olema, kuigi seal inflatsioon 78% teise kvartali seisuga. Mul mimmi käis seal maikuus. Alanya kesklinna hotell kõik hinnas nädal aega 600 koos lennupiletiga. Kus Eestis saaks kasvõi ilma lennukita 600 eest tudida nädal aega ja süüa-juua veel lisaks...
Nädal, 2+3 inimest - Tamula hotell 1087.-, Uma Kuup 638.-, Tamula Puhkemaja 2430.- ÜKS INIMENE: 178-449 Võrus hind , olemas vaid mõni vaba pakkumine.
Muhu saar
August, E - P, 1 täisk versus 2+3.
Pädaste Mõis - 2052 versus 6444 eurot.
Vanatoa taluhotell - 336 versus 2448 eurot
Jürivärava saunamaja - 873 (olenemata inimeste arvust)
Balti jaama turul "Vilja" hinnad endiselt kõrged, sest inimesed avastavad seda aina rohkem! Ühes letis siiski juba ka "Brooklyn" müügi, vaid 4.90 kilo. Mitte näppida kõrvalt kleepsudega Võiste omi, mis samas hinnaklassis, aga mis pole tomat!
VÕIB sisaldada piima jääke? Äkki PEAKS sisaldama piima, muna ja võid? Meile pakutakse juba aastaid seda sodi - vesiõhkjahuga.
Õnneks pole mul praegu tervisega viga, aga kui kellelgi kurk haige, tuleb ravida. Leige õlu oli juba esimese vabariigi ajal rahva teadvuses kui kurguvalu (ka kriipiva kurgu, köha jm) parim ravim. Pole muud kui 200 - 250 ml õlut pliidile, hoolikalt jälgides lasta kergelt soojaks nii 50-60 kraadi ringi vast ning õigest temperatuurist saab aimu kohe kui see tassi valada - KURISTAMISEKS peab õlu mõnusalt leige olema. 80-90% juhtudel on mõju koheselt tuntav ja vajadusel võib samal päeval kordama. Sobib nii hele kui tume (nii 5-6 kraadine), kuigi viimane pidavat tõhusam olema. Küllap veel tõhusam käsitööõlu, täna igatahes küll!
Head tervist!
Muidugi, vahel rohkem vahel vähem, peab kartma seda raibete laborist välja tulnut! Või peab vahel mõlemat kartma? Ehk ostsin ikka õige....
Aga kui omal pole, siis tuleb osta. Hinnad on küll taevasse aetud, igatahes marjadest kõrgemale. Ja ma ei saa ikka aru, miks ei võiks olla meie endi mammud? Miks vedada kaugelt kallist kütust kulutades? Hea on siiski igal juhul napsata.
Muidugi, marjad ja puuviljad on ikka väga-väga kalliks läinud! Sõstarde üle väga ei nurise, aga kui juba rohkemat osta, siis kilohinda vaadates nagu väga ei kardagi, kuid kui kõige hind kokku lüüa, saab rahakott ikka päris kõva nätaka!
Krimkad mu lemmikud!
Viimati neelasin terve M. C. Beatoni sarja shoti mägismaa politseinikust Hamish Macbethist. Põnev, õgid rida rea ja lehekülg lehekülje järel, et saada teada lahendust. Nüüd võtsin Katrin Pautsi mõned raamatud. Esimesega poole peale jõudes olin juba palju lehti niisama sirvinud ja huvi jõuda lõpuni kadus täielikult. Segane sisu, õhku visatud "saladused", jokutamine asjast rääkimise asemel ja palju muud - absoluutselt lugemiskõlbmatu minu jaoks. Teised 2 raamatut lähevad tagasi avamata.
Kui lugeda pole, siis vaatad televiisorit (ma ei hakka ju suvaliselt arvutist mingeid videosid otsima, ükskõik mis teemadel jne), aga kaua sa vaatad? History või filmikanalitel on sarjad, mida kordab aastaid, sari lõpeb, uuesti algusest. Ka kõige paremaid sarju vaatan harva uuesti ja neid on kahe käe sõrmedel näidatavatest. Lõpuks, kolmandal-neljandal korral tahad juba ise vahet pidada...
Viasat History peal uus sari "Lahendamata Mõistatused". Et sisuseletus lubab nagu uuritaks vanu kuulsaid mõistatusi kaasaegse tehnikaga, siis, kas saabki teada saladused? Sarja selles osas "Mysteries decoded - Roswell" oli siis tegu valitsuste "suurima vandenõuga2. Naera puruks, see on parim igasugusest komöödiasarjast. Mingi mees ja naine sõidavad ringi, korrutavad ühtesid ja samu lauseid ja leiavad paar killukest. Lõpptulemus - selgeks ei saa muud, kui et see sari puhtalt raha teenimiseks ja lollide põnevile, küünte närimiseni ajamisest.
Sama lugu kui vaatasin ühe korra "Dekodeeritud aarded". Tõeline pask!
Õnneks on ka teisi sarju, mis tõesti üpris head ja põnevad, olgu siis sõjast värvikaadrites, lennujaamade turvateenistusest, vrakkide n.ö. nähtavale toomisest radarite jm tehnika abil, kosmosest jne. Aga neistki vahel siiber, nt kui lennujaamades näed narkomuulade idiootsust jms. Milleks vedada? Raha? Said rikkaks?
Pärnaõied ja varblased - loodus akna taga.
Mul on väga hea meel aidata Ivaril mett müüa. Praegu vaatasin aga väga südamlikku ja armast saatelõiku Jõeääre mesitalust "Prillitoosis". Vägev, et meil ikka on veel mesilasi ja ehk suudamegi neid hoida ning vägev on süüa mett!
Jätkan aga vedelemist (kuigi eile õhtupoole käisin väiksel jalutamisringil) ja seni pole mingeid sümptome lähikontaktist. Muidugi jälgin iga aevastust või enesetunde muutust, kuigi ei mingit paanikat. Ja muide, see teema ka meeteema jätkuks, lähen ampsan köögis taas ühe ampsu. Üks väike purk on ka kanarbikumett, et vahelduseks teist maitset nautida. Vahel harva siis ka sellest purgist, muidu ikka Ivari pere mesimummudelt.
Valisin hoopis tursafilee, kalasupp on aga sellest siiski teistsugune ja pole päris tõeline nauding minu jaoks. Mitte et halb olnuks.
Berliinist saabuva rongi pealt otse trammile ja sealt edasi laevaga Põhjalasse – niimoodi võiks tulevikus kulgeda ühe lendamist põlgava huvireisija Euroopa-turnee. Ülemiste ühisterminali ja Vanasadamat ühendav trammitee plaanitakse valmis saada veel enne terminali ennast ehk 2024. aasta juunis.
Ja see on põhjendus? Samasugune naerma ajav, nagu arvamus Sadama tramm on ka oluline ikkagi , mis on muidugi veel koomilisem. Need inimesed, kes nii ütlevad, ei suuda vastata küsimusele, miks ei võiks sõita buss samal liinil või isegi, kui sadamasse laeva trapi juurde pääs nii oluline, lausa bussiliinid Tallinna erinevatest suundadest.
46 miljonit pannakse hakkama selleks, et bussiliini mõnesaja meetri asemel sõidaks sinna tramm. Eks siin osa põhjust ole ka selles absurdses ülaltoodud loo lõigus - RB absurdiprojekti jätk. Seega, nii nagu päris ülalpool juba aimu sai, on keegi küll mingi lobigrupi teenistuses. Kes palgal, kes rumalusest kaasakaagutajana. See ongi Eesti tase! Aga me oleme ise valinud Tuha-Juhanid siia ja sinna. Priske palga peale sinu taskust selleks, et suruda läbi loodust hävitavaid projekte ja nende ülalpidamist taas ikka sinu taskust...
Nüüd ütlen küll, et eestlaste hulgas onPOOMIGA VASTU PEAD SAANUID! Vabandan südamest, aga ma ei mõista, kuidas nii haiged arusaamad üldse võivad olla? Keegi tahab Tartusse ja isegi Viljandisse või Paldiskisse rongi sõidukiirust tõsta 240-ni. Nii et üks minut ajavõitu maksab 100 MILJONIT, sest kogu raudtee tuleks ju ümber ehitada! Nüüd tahab keegi, et bussiliine saaks kaotada ja on nõus IGA liini kaotamise eest maksma 46 MILJONIT?
Bussiga saab ju igale poole - jätamegi siis trammiliinid ehitamata? Pigem just teeme trammiliinid ja siis pole nendesse kohtadesse bussi enam vaja. Lennujaama sai ju ka bussiga, olid selle trammiliini vastane ka?
Kas järgmised on Ülemiste terminal ja Kopli rong? Või Toompeale miljonipeldiku asemele sajamiljonipeldik? Kui sellised inimesed tahaks siin otsustada, siis tõepoolest, Eesti rahvas oli seda miljonipeldikut väärt!!!
Muide, samal ajal teatab Tallinna linn, et neil EI OLE RAHA!?
PÖÖRDUMINE linnavalitsusele:
"Tere!
RAJA TÄNAVA KÕNNITEED ja BUSSIPEATUSED on tõsine probleem - need on katkised, eluohtlikud juba 30 aastat ja aina hullemaks asjad lähevad, kuna möödunud talvel puhastati kõnniteid masinatega. Need purustasid katkist asfalti veelgi rohkem ja tekitasid uusi suuri auke. Eakad ja puuetega inimesed on ohustatud, sest auke kõnniteedes on rohkem kui siledat pinda, kuhu astuda.
Ehk leitakse võimalusi neid kõnniteid enne uut talve ja sügisesi pimedaid aegu asfalteerida (metsa taheti küll asfalti panna??). Tulge palun vaatama ja proovige (alates Raja 5a majast kuni Trummi peatuseni ja edasi, mõlemad peatused vaadake üle) siin kõndida ja püsti jääda, kujutage ette, et liigute rulaatorit või keppi kasutades.
Lootusega abile."
VASTUS linnavalitsuselt:
"Täname pöördumise eest.
Sain Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalametist teate, et 2022 eelarve ei võimalda Raja tänava kõnniteede nimetatud lõigu korrastamist teostada. Arvestame teie ettepanekuga järgmise aasta eelarve koostamisel."
Mulle linnas meeldib enim sõita trammi ja ka trolliga, aga ma ei saa NÕUDA ASJU LIHTSALT SEEPÄRAST, ET MULLE MEELDIB! Sama on ka rongiga, meeldib ja on rohelisem ning säästvam sõiduvahend. Aga kõiges pean ikkagi silmas KESKKONNA JA RIIGI HUVE! Isegi mitme kadunud rongipeatuse puhul eelistaks peatuse taastamist, kuid valikus on ka bussiliinide sinna suunamine, ümbersitumisvõimalustega.
Aga teie, kes te fännate trammi, arvate, et võite elada teiste arvel? Rahapuudus on ajaloomälestistel ja peredel, tervis- ja loodushoius, maateedel ja bussiliikluses jne. Huvitavad kommentaarid:
Igal juhul annan oma rahakotist midagi parem linnukeste heaks, nagu see varblutipoeg.
Kimchi paistab olevat väga populaarne ja esimest korda ostsin. Porgandisalat, kui see mahlane ja mõnus, meeldib mulle ikka nagu ka hea porgandipirukas. Aga võõramaise soolikat mul ikka vist ei ole. Lootsin küll, et veiselihaga variant eriti hea, aga oli piprane ja sojane. Imelik, soja sushi juures on see, mis annab üsna mõnusa maitsevarjundi ja teeb ka soolaseks. Ehk ongi mingil põhjusel idamaise kimchi vm populaarsus just selles, et on maitset? Meeldib või mitte mingi asi, see omaette teema, aga meil ju kampaania korras vähendati pea kõige soolasisaldust. Ja sp ka paljud tooted pole enam kaugeltki need, mis olid? Rohkem aga vist ei osta, sest "tõmmet" ei tekkinud.
Logelemisega olen lasknud habeme pikaks kasvada. Ega vist ikka ei sobi küll. Aga mälestuseks las jääb.
Seal "ladvas" oleks ju päris äge elada?
Hm, huvitav. Sprotid mulle maitsevad, vahel harva söön ikka. Prooviks need ära?
Ei ütleks, et need paremaks midagi muutsid. Maitse asi.
Aga maasikatest paremad on iga kell sõstrad!
Vot on asjalikud tirtsud! Sõitsid nagu poleks ratastel grammigi lisakaalu! Väga lahe oli näha.
Bussiootekoda, tüüp: ATTJK - "Aga teised teevad ju ka". Mudelitel on modifikatsioone, mingi perioodi omadel sai varjuda ootekoja taha.
Millal Eestis Jehhoova tunnistajate sekt keelustatakse?
Vahel ostan heameelega ajakirju, 3 ajakirja 1 hinnaga. Seekordne "pakett" midagi huvitavat ei sisalda. Metsa langetama, seltsimehed!? Tegelikult häirib meeletu paberiraiskamine küll. Sealhulgas ka reklaamlehed, mis enamasti inimeste poolt prügikasti visatakse. Marketite üleküllus on kindlasti üks põhjus, miks püütakse nende abil kliente juurde saada, aga tegu on raiskamisega, ei muud.
Kus on Balti jaama rattahoidla?
Kas siia kui aastal 2030 hange tehakse?
Kuhu on kadunud ülekäigu märgid ja sebra?
Musta sõstra hind ikka väga üles aetud, suuresti juba üleküpsenud ja veidigi oodates saad hallituse, mitte marjad. Parimal juhul kõlbavad vaid kohe söömiseks!
Ahnus on aga piiritu - ei tule kõne allagi, et marjad, mis veel kõlbaks moosiks vm, oleksid soodsama hinnaga. Hoitakse neid päikese käes, lastakse rikneda, ometi küsitakse sõstarde eest 8 eurot kilost!?
Nagu oli hallitus ka siinsetel jookidel. Põllumajandus- ja Toiduamet ei reageeri.
Ja muidugi ei kavatse turu omanikud nõuda mitte midagi müüjatelt!
Ootan eelmisest aastast vastuseid?
Millal te jõuate kontrollima toiduainete hoidmist ja müüki Balti jaama avaturule, kus erinevate säilimistemperatuuridega tooteid hoitakse ja müüakse ka miinuskraadidega ning temperatuuril üle +30 kraadi? Korduvalt sellest juba teavitanud.
Millal võetakse vastu seadused, mille järgi eestimaiste köögi-, juur- ja puuviljade müügi puhul peab olema tarbijale antud info ka viljade sordinimetuse kohta?
Neeme SihvTere! Konkreetsed vihjed võimalike rikkumiste kohta võite alati saata pta@pta.agri.ee.
Saame kinnitada, et turgudel ja laatades nö külmaahela kontrollidele on sellel aastal plaanis rohkem tähelepanu pöörata. Kindlasti jõuavad kolleegid ka turgudele.
Mis puudutab puu- ja köögiviljade sordinimetuste esitamist saab öelda, et nii Eestis kui kogu Euroopa Liidus on värskele puu- ja köögiviljale kehtestatud turustamisnõuded, mis muuhulgas sätestavad kindlad reeglid sordinime märkimisele tooteliikide lõikes. Need tooteliigid, milledele on müügihetkel kohustuslik kuvada sordinimi on apelsinid, mandariinid, õunad, pirnid ja lauaviinamarjad. Kõikide ülejäänud turustamisstandarditega hõlmatud värske puu- ja köögiviljade müümisel sordinime märkimise kohustus ei laiene.
Neeme Sihvkuhu te pöördusite, kas saatsite oma küsimuse ameti meilile? Teiste viljade puhul võib alati kaupleja seda imfot avaldada, küllaga ei ole see kohustuslik. Miks on loetelu selline, oskab kindlasti vastata Maaeluministeerium, kes korraldab õigusloomet selles valdkonnas.
Neeme Sihvküsisime , et aru saada, kas olete pöördunud siin sotaiaalmeedialehel või saatsite nt e-kirja. Kindlasti kui vastus on viibinud saame end parandada ja hetkel vabandada.
Põllumajandus- ja Toiduametma tänan! Olen siin korduvalt kommenteerinud. Ja mure on sellega, et kuumade suveilmadega nägin lettidel ise mahlajooke, mille sees hallitus.
Kui kaua tohivad mahlajoogid jm kaubad seista välitingimustes 25+ soojakraadiga?
Urmas Kruuse jätkab Maaeluministrina, aga tööga hakkama ei saa?
Muide, kes on näinud sordinimesid apelsinide, mandariinide ja viinamarjade juures?
Kuskil aga vähemalt puhastatakse tänavaid.
Raamatukogust tõin raamatuid. Üks, nagu ikka, põnev ja haarav, teine täielik rämps! Kes on need, kes Kivirähki haibivad? Ma ütleks, et paras verejanuline tegelane, kui esimeste lehekülgede järgi otsustada. Pole siis ime, et ta nii "hinnatud" on ja aiva teda esile lükatakse. Väriseb küll, aga siiski pritsib sülge, mis kole! Igal juhul näitab ennast püüdliku "sallijana".
Vahel on hea, kui saab pildi kellegi teise tellitud toidust ära teha.
Krõbekattega kohapala. Ei maitsenud see praad kahjuks kuidagi. Koha iseenesest oli hea, aga sellised ahjukartulid pole kahjuks minu maitse. Ka salat ei andnud midagi maitsenaudingutele. Hea tomat, sibul marineerituna vm olnuks igal juhul parem.
Magustoit olla küll väga hea.
Täna õhtul aknast välja vaadates ajasi juhuslikult pea kuklaase ja nägin kümneid linde väga kõrgel tiirutamas. Suure vaevaga õnnestus paari pildi puhul täissuumiga teravus kätte saada. Arvatavasti piiritajad.
Juulikuu tüüribki lõpu poole. Huvitav igatahe see, et seekord ei hakanud mulle see "laborihiirehaigus" külge. Eks näis....
Vahel aga pildistangi lihtsalt niisama värvide mõnusat kooskõla või hoopis kontrasti.
Hea on näha ausust. Kui keegi turul püüab müüa käestäraminevat sõstart endiselt 3 eurot kribu karbi eest (ehk ca 8-0 eurot kilo), siis teine, kel kilohinnaks pea kaks korda väiksem number, teeb veel pea 50 prossa allahindlust! Loomulikult, võta veel natukenegi enne kui äraviskamisele läheb ja teisel korral usaldab klient sind juba kinnisilmi! (Tegelikult oligi see asjalikumate noorte letis)
FB:
Tahaks sellisel Tiial kõrist kinni võtta ja raputada! Aga polegi ju sellist olemas, see on anonüümne pätt, kel lastakse tegutseda, nagu ikka. Trügib sõbraks ja saadab sõnumi:
tore kohtumine Minu nimi on Tiia Võttin sotsiaalvõrgustikust PCH as, olen PCH töötaja. Mul on õigus saata teile Facebooki esindajate nimel sõnumeid teie Facebooki kontoga seotud heade uudiste kohta.
(Hiljem, kui vastad, kasvõi p.... saates, et näe, loositakse suvaliste kontode vahel 5 x 200 000 eurot ja auto. Minu mõlemad kontod kohe võitjate hulgas!!!!!!!)
Milline uskumatu õnn, eks ole?
Hommikusööki Burger Kingist ikka ei saa küll...
Aga esmakordselt juhtusin nägema mupot, siis "parkimisplatsil", kus kitsavõitu ja palju ohtusid!
TV-munad. Ehk siis tuletab meelde hiljuti jooksnud telesaadet.
Aga kas Läänemaal hoolitakse nagu igal pool? Inimestest, elavatest, keskkonnast?
Siiski ei möödunud nädalavahetus tõrvatilgata meepotis. Raudteejaama ümbruse elanikke häiris hommikutundideni mürtsuv muusika. Facebooki Haapsalu ja Läänemaa grupis öörahu rikkumise üle kurtnud kohalik elanik sai aga kommentaatoritelt vastu päid ja jalgu. Enamik arvajatest oli, ja seda sõnu valimata, seda meelt, et suvel ju võib. Kannatagu aga inimesed ära, sest talvel on nagunii mitu kuud vaikust. Siis on võimalik magada nii palju, kui kulub.
Omamoodi õigus on mõlemal poolel – nii linnaelanikul, kes magada tahab, kui ka neil, kes lühikesest suvest viimast tahavad võtta. Ühele-kahele suvisele peole või festivalile sattunul on raske end kohaliku elaniku kingadesse panna.
Elutsen Raudteejaamale üsna lähedal, muidugi on melu kuulda
Aga kuna see kõik toimub nädalavahetustel, siis olen siiski leplik, las inimesed elavad end välja, varsti ju taas selline vaikus, et kõrvadel valus
... keegi hakkab taas saagima öörahust,kusemisest ja millest veel.
Selli pidude teema peaks olema siiski paljudele tuttav, üle Eesti. Muide, on taas tavapärane, et paljud ei saa aru, et enamasti kaeveldakse LIIGA VALJU müra või ka tümaka üle. Mitte muusika. Meil ei ole enam aastakümnete tagused ajad, kus pidude aluseks oli muusika. Nüüd on võimendid, tümakas ja põhjakeeratud nupud. Hiljem uued ja uued kommentaarid sellises stiilis, et "a la, laske natuke lõõgastuda inimestel, niigi lühike suvi, bla-bla-bla"..
See ongi paraku aina rohkemate eestlaste "hoolimine", kaob igasugune suutlikkus teisi või midagi mõista.
Keegi (rohkem kui üks või kümme) keerab summuti alt ja annab paaru aeg-ajalt läbi linna, keegi tõmbleb ATV-ga rabas või viljapõllul, keegi peksab kodus naist või lapsi või ämma, keegi...
Las inimesed lõõgastuvad, eks? Niigi raske elu, hinnad tõusevad, pandeemia jne?
Sellele järgnevalt lapsik solvumine või shantaazh, kuna ei lubata seadust rikkuda? Kas kontsertide korraldaja on samal tasemel nagu primadonnakommentaator?
Kui kibestunud peab üks inimloom olema, et viriseda selle üle kui Haapsalu linn elab! Kui inimesed saavad peale neid aastaid koroonaga , elu nautida!
kui keegi summutita su akna all pläristab või keegi peksab naist, ütled ka, et las inimene lõõgastub?
Rääkimata sellest, et siis natukene võib seadust rikkuda, muidu ongi õige solvunut mängida ja teise liivakasti minna?
kuidas on võimalik üldse võrrelda selliseid asju?
Ilmselgelt selliste vingujate pärast pole Haapsalus ühtegi üritust, see võtab korraldajatelt soovi Haapsallu rohkem elu tuua!
Muide 2 aasta järel oleks vaja sellistel vingujatel silm kinni pigistada ja kõrvatropid osta.
Mina: kõik need põhjendused a la, las lõõgastuvad ongi asjade kohta, mis on just sarnased - egoism, rohkem lubatud kui teistele, vingujaks sõimamine, hoolimatus ja oskamatus teistega arvestada. Kui aga isegi ARU ei saa, mida see tähendab, siis on küll pahasti!
Et kui kl 1 oleks tümaka maha võtnud ja muusika vaiksemaks, oleks kõik haapsallased ja külalised õudusega pagenud kogu linnast? Jah, kuidas küll saab nii elanikke ja külalisi juurde loota, eks?
**********************************
Ja mis järgneb kommentaariumis?
Selliseid inimesi ei muuda! Tuleb järgmine, kes Primadonnale takka kiidab, siis veel ja veel. Vaid üksikud, kes julgevad olla inimlikud ja seda ka välja näidata, ülejäänute jaoks on kaasinimene saast!
Toompuiesteel liikluse ümberkorraldus. Mahub küll paremini ja rohkem?
Lõunat teha ei viitsinud. Valisin käigu Raudtee Bistroosse. Kanakotlette söön harva, aga see oli kõik ülimalt maitsev. Riis ja ka salatid, porgand-kaalikas oli mahlane ja ime küll, porgandi ja kaalika tugeva maitsega. Ka peedisalat oli väga mõnus (tomateid ei võtnud, need olid väljanägemiselt tüüpiline plast). Kanakotlett ja kaste samuti väga maitsvad, piima juurde ja anna olla!
Igapäevaselt väljas söömas käia ei jaksaks, aga vahel midagi head - kindlasti!
Balti jaamas on ratastega asi paremaks läinud, aga Elroni ja TLT ning Põhja-Eesti ÜTK ühtset rattaparklat pole ikka veel. Kuuldavasti pidi siiski see tekkima Vana-Kalamaja tänava projekti raames.
Balti jaama esist platsi läbib puudeallee. Allee puuna on kasutuses läänepärn. Balti jaama väljaku ümbruses on veel puudest kasutuses sahhalini kirsipuu ja valge pihlakas. Kogu ala on täidetud erinevate istutusaladega ja taimede valik on mitmekesine.
Kogu tänava ulatuses on 4 veekraani. Balti jaama ümbruses on 196 rattaparkimiskohta.
Tegemist on arhitektuurivõistluse võitnud Kavakava arhitektide põhiprojekti lahendusega. Maastikuarhitektuuri osa koostas Väli maastikuarhitektid.
Elronis võib töö tunduda lihtne, aga ega see päris nii pole. Näiteks puhkeruumidega (Keila, Paldiski, Aegviidu, Tartu jm) on nii, et kui ka jõuad lõppjaama varem, siis enamasti tuleb keegi ka hiljem ning see rikub eesolija une. Hommikul teeb seda tahtmatult varem ärkaja. Mida Elron ette võtab? Mitte midagi, isegi ei püüta tagada omaette ruume. Kui keegi ise mingi kapi vähemalt kahe voodikoha vahele lükkab või enne remonti kardingi vahel oli, siis seegi pole kindel ja igavene. Rahust ja vaikusest pikkade vahetuste puhul väljamagamisest pole mõtet unistada. Keilas oli võimalus, väga hea võimalus. Vana jaamaseadmete hoone jääb tühjaks ja korraliku remondiga saanuks seal üsna vaiksed eraldi magamisruumid tagada. Aga kas seda tehti? Ei, loomulikult mitte, hoone lammutamine on otsustatud ja ei huvita töötajad ei Eesti Raudteed ega Elronit!
Muide, vaevalt et see ainult siin probleemiks. Ka edelaraudteel oli lootusetu rääkida, et pandaks toa uksele näiteks tihendid! Pole ju üldse see mingi kulu, lihtsalt soovi aru saada ei ole ja laiskus kraatsib p....!
Pääsküla jaama remont peaaegu valmis. Augustis ootab ees ülesõitude remont ja nagu ennustasin, Nõmmel pöörangute kaotamise tulemuseks on, et kuu aega tuleb kannatada peaaegu tunnipikkuseid intervalle! Ise suudab Eesti Raudtee oma maine maha tõmmata!
Et turg pea igapäevane asi, siis on siit ka enim tähelepanekuid. Ühes letis oli ülimalt meeldiv näha kurkide juures sordinime (ostsin sama sordi avamaakurke - täiesti rahul!). Ja noor müüjagi ei olnud kuu pealt kukkunud, teadis ikka vastata elementaarsetele küsimustele. Hea teenindus!
Siin nurgatagusest letist aga ei osta ma kunagi. Piisas kui boss ise korra kaaluga süüdimatult tõmbas (muidugi polnud ka kilohinda kirjas).
Raamatukogus alati ka tühjendusmüük. Valisin 4 suvalist raamatut. "Lennuvaade Kääpale" neist kõige loetavam, teistega lõpuni ei jõudnud. Nüüd jõuavad need reisiraamatukokku.
Seekord väga priske lõuna Raudtee Bistroos, baklazhaanirullid lambalihaga ja kalasupp.
Selline roheline linn on päris linn.
Väga hea!!!
Ma pole siiski rattaga sõitnud ja ei oska nüansside koha pealt kommenteerida, aga autoruumi tuleb koomale tõmmata ja ratturid jalakäijatest eraldada. Ei mingit kiusu ega viha, puhas pragmaatika ja loodushoid. Inimeludest rääkimata!
See, et me seal kohe ei näe ratturite masse, ei oma mingit tähtsust. Nagu ka need arvamused kelleltki kuskil, kes just sellele rõhuvad. Kõik kohad täituvad siis, kui ka juurdekuuluv (kaadri taga) on tasemel.
Ja kui keegi närvitsebki trolli vm taga, sest see sõidab "põhjendamatult aeglaselt", siis on see närvitseja viga! Kes sul käsib selle taga sõita? Vali teine tee või hoopis jalgratas või seesama troll. Mis sest, et alati ja kõigile ning kõigeks need ei sobi, siis iga teise valiku teinud inimene jätab rohkem ruumi oma selja taga tulijale. Piltlikult.
Noored kunstnikud harjutasid ja see oli kena vaadata.
Inimene ja raudtee.
Sellised pargid linnas on aga kullaauk!
Küll aga annaks mõnele üle kurgi küll! Siin ratarada pöörab küll sõidutelt ära ja tekib küsimus, kas sellised parkijad üldse tohiks sõita? Kui mõistus puudub, sisi ka liiklusesse lubamine täiega ohtlik, nii enadale kui teistele? Kõrval on puudevaheline kivisillutis, mis parkimiseks ideaalne ju?
See, millest olen varemgi rääkinud - pildi vasakus servas 3. tee mittekasutatav osa ja see võiks olla "tribüün istmetega". Aga meie ametniku arvates istugu pealegi asfaldil. Muide, väikese jaamahoone ees oleva katusealune asfalt peaks olema perioodiliselt pestav, aga kõik, kelle oma see jaam olnud, ei tee seda. Selline räpane riik on meil paraku!
Läbi "tankla" minnes ja õue astudes, peab olema kuratlikult ettevaatlik! Viskasin ka pilgu hetkeks paremale, et vaadata, kas midagi pildistamisväärset näeb ja hea, et ei kiirustanud pimesi edasi astuma. "skulptuurse" väärtusega trepid ootavadki siin käkaskaela käijaid!
Avaturul ma peangi parimaks ja usaldusväärseimaks just paremalt esime leti rentnikke. Ei nööri, ei peta ega tüki peale. Aga kaubad sageli parimad.
Kõht oli priskelt täis, seega seekord ei ostnud ja homme pole ma kodus ka ju. Aga reklaamin ikka.
Eile ostsin seda küll esimest korda, väga hea!
Ja enne kojutulekut puhkasin jalga naabrimehe pingel. Lubamatult vara kutsuti ta küll "taevastele turgudele"!
Hea, et maja juures muru ei niideta vaid harva trimmerdatakse. Ehk hakkab "niidutaimestik" tekkima? Paar õnnetut õiekest juba on, neid vaata või heldimusega!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar