esmaspäev, 30. mai 2022

Isamaa Erakond ja bussid.

 

 
 
 
Kas reisite mööda Eestimaad ka ühistranspordiga?
  • Isamaa poliitik: Pakkusin nõudeliini ja nõudepeatuste teenust😎
  • (Minu märkus, teemaks naaberlinna külastamine samas maakonnas. Tore, kui vähemalt autos mitu inimest?)
     
    Mina:
    aga võiksite erakonnana muutuda bussiliikluse vastastest selle edendajateks? Jõgevaltki raske Peipsi äärde sõita.
  • Isamaa poliitik:
    Isamaa ei ole kunagi olnud ühistranspordi vastane. Küsimus on olnud vaid, kas tasuta ühistransport on jätkusuutlik. Täna on näha, et igal aastal kasvab riigipoolne doteerimine. Meie poolt oli välja pakutud, et pilet maksab 0,5 eurot ja see ei sõltu kui kaugele sa maakonnas soovid sõita.
  •  Mina:
    sulaselge vastasus. Olgu vallavalitsuse, ÜTK- vm, isamaalane ei vii ühtegi bussi raudteejaamagi, aastaid. Teadlikult. Viimaste valimiste ajal valimislubadus oli üks aegade koomilisemaid ses valdkonnas.
    Sama koomiline on küsida 50 senti ainult selleks, et kulusid kasvatada veelgi ehk selleks, et pileteid trükkida. Ausalt, see on ikka katastroofiline tase!
    Ja erakonna koosolekutel tõsimeeli nii arutletegi?
  • Isamaa poliitik: Ühistranspordikeskused saavad riigieelarvest sellel aastal 54,2 miljonit eurot toetust bussitranspordile. Mille üle sa kurdad? Isamaa ei ole olnud viimased 9 aastat majandusministrid, kes selliseid otsuseid teevad. Miks siis ühistranspordis buss on tasuta, aga rong ei ole. Rongipilet on vaid osaliselt doteeritud. Mitu kommerts-bussiliini on suletud seoses tasuta ühistranspordi tulemisega? Raha läheb miljonites, aga kas rahvas on liinivõrguga rahul?
  • Mina:
    Sa tõepoolest ei tea, et riigi eesmärkidele ühendada ronge bussidega on vastutegutsevaid ÜTK isamaalastest ametnikke? Ning et ÜTK-de liikmeteks on KOV-id, seega saavad võimul olevad isamaalased teha ÜTK-dele ettepanekuid?
    MITTE ÜHEGI kommertsliini sulgemise ainupõhjuseks pole tasuta liinid. Kes jagab sellist valeinfot? On ainult osaline mõju ja kohatine vilets ametnike tase.
    Ei ole rahul, sest põhjused peituvad juba Partsi aegades ja KOV-ide vilets, sh isamaalaste tase on viletsa liinivõrgu tekitanud.
    Buss ja rong on erinevad, üks põhiliin nagu ka TASULISED kommertsbussid, avalikud liinid aga külapõhised juurdeveoliinid.
    Kes on erakonnas see, kes selliseid teadmisi teile jagab?
  • Isamaa poliitik; Mina lõin maavanemana üle 15 aasta tagasi .... Ühistranspordikeskuse. Sellel ajal kui ma olin maavanem kasvas igal aastal erinevate liinide arv üle 10%. Ka tänaste uute rongide idee algataja olin mina juba 2004. aasta sügisel. Meil Riigikogu fraktsioonis on veel mitmeid, kes sellega otse on tegelenud. Võin sellest pikalt rääkida. Nii lihtne see ongi. Ma tean, et see teema on sul südames, aga mul on küll selline tunne, et selle teema puhul "haugud vale ukse taga". Jõudu ja jaksu sinu tegemistesse!
  • Neeme Sihv
    ma tean, et sa püüdsid. Aga sa ei saa aru, kuidas Isamaa manipuleerib. Ja mina tean seda paremini, Isamaa aga ei püüa.
  • Neeme Sihv
    Kes on teie nõuandja bussiliikluse alal? Mingi läbikukkunud ärimees?
  • Isamaa poliitik:  Huvitav, kuidas sa saad seda paremini teada, kui mina😅 Meie ei tegele praegu bussiliiklusega. See on KESKi pärusmaa.
  • Neeme Sihv
    hallid kardinalid? Teete vastupropagandat?
    Tean, sest mõistan. Maavanemana lõid, aga inimesi ega riiki näha ei osanud. Või ei tahtnud?
  •  Isamaa poliitik:
    on kurb lugeda sinu ühepoolset kriitikat teemades, milles sa ise ei ole otse osalenud vaid vaatad neid oma isiklike vajaduste baasil. Ühes on sul kindlasti õigus, ühistranspordile eraldatud raha ei kasutata alati otstarbeliselt.
  • Neeme Sihv
     kas isamaalaste omadus ongi see, et nad rahva vajadusi ei mõista ja istuvad oma rahakoti otsas?
    Või leiad ÜHE isamaalase, kes kuskil midagi rahva heaks püüdnud tegutseda?
 
Küll aga üks POSITIIVNE külg on. Isamaalased on üldjuhul kõige aldimad suhtlema ja kriitikataluvus ka üpris kõrge. See on kummardust väärt!  Muidugi, Seeder ja Sibul langevad siit välja ja ehk ongi erakonna madalseisu põhjuseks viletsad juhid?
 
Esmalt, isamaalastele omaselt ei vastata ühelegi küsimusele vaid räägitakse millestki kõrvalisest! Ja teatavasti kaunis kõla, olgu või sisutühi, petab paljusid ära. Aga mitte piisavalt paljusid, nt rehvide toetusprotsendiga võrreldes on selge, kes osavam pettur!
Teiseks, ei saada vist üldse aru, kui asjatundmatud ollakse ja jagatakse mingi  arvamusi, mis näitavad, et ei ole grammivõrragi püütud valdkonda endale selgeks teha. 
Kolmandaks, mitte mingisugust vigade tunnistamist! 
 
Näiteks väide, kuidas mingitel aastatel laiendati liinivõrku. Tõsi, liine lisandus, aga see ei ole ARENDAMINE, kui keskendutakse näiteks ainult tööpäevadele! Uute rongide algataja? Oh ei, vajadus uute rongide järgi oli ammu teada ja see muutus oli loogiline jätk! Kuigi tore, kui keegi siiski püüdis! Aga väga imelik on väide minu "ühepoolsest kriitikast, mis lähtub minu isiklikest huvidest"! Peale kõiki neid tuhandeid kilomeetreid bussidega riigi, maksumaksja ja keskkonna huvides, mida pole keegi teine Eestis ligilähedaltki teinud, on tegu minu huvidega??? Miks ikkagi asjade mõttest kunagi aru ei suudeta saada?
 
Ja ometi eputatakse suhtlusmeedias rahvast hoolivate ideedega? Naeruväärt, aga kurb! Tegelikkuses hoolitakse vaid hulgimüüjate, pankade, bussiärikate jt omanike rahakotist! Samas, kas tõesti petetakse ära sellise jutuga mõni valija? Toetusprotsendi järgi pole lootustki, aga miks siis üldse püüda? Palk nõuab?
 
Ja pean mainima, et ka teisel korral konkreetsed küsimused ei saanud ühtegi vastust! See on nii loomupärane (mitte, et teiste erakondade poliitikud ses paremal tasemel oleks). Kuid on teatud poliitikud igal pool, kes väga usinasti räägivad maksude ja hindade alandamisest, tegelikkuses aga ainult teatud eesmärgiga. Kui aga täpsemalt küsida, siis a) ei osata vastata või b) ei tohi vastata. Sest "isandad" ei luba! Ja teha nägu, nagu ületarbimine, olgu tegu siis elektri, kütuse, kaupade vm, ei tõsta hindu, no kamoon? Tegelikkuses teeb see elu hullemaks kordades rohkem kui mõni % makse. DSeda enam, et riik vajabki raha ja kui seda targalt kasutada, oleksime hoopis "teises kohas". Ahjaa, kes viis EE börsile? Kas mitte Isamaa?

 
Ning eeltasutud bussitransport ei tasu ära, ei toimi ega pole jõukohane? Muidugi, kui te tase nii vilets ja suur osaline siin just Parts & Ko? Sajad miljonid RB-le ja muudele lausa kuritegelikele asjadele on ka peenraha? Ebaefektiivne apteegindus tänu Isamaale? Muide, eeltasutud busside puhul ei oma olulist tähtsust mitte kilometraazh vaid liinivõrgu toimimine. Ja just selle heaks ei ole isamaalased pikka aega essugi panustanud!

1 kommentaar:

  1. Järgmine isamaalane, nagu grammofoniplaat:
    Neeme Sihv, hei, eri transpordiliikide ühildamine on muidugi väga positiivne ja vajalik, aga mis seost näed sel "tasuta" ühistanspordiga (või siis kommunismiga). Sa ju ise näed, et sel pole olnud mitte mingit positiivset mõju. Tallinnas vist juba 10a kehtinud, aga ÜT kasutajate suhtarv on hoopis langenud, seega võiks lausa negatiivset seost näha! Tegelikult inimesi huvitab vähe hind, huvitab kvaliteet laiemas mõistes (sh kas saab kiiresti ja mõistlikult ümber istuda nt rongilt trammile jne). Ja ka bomživabadus on oluline kvaliteedi osa. Tasuta asjadesse ei suhtura hästi ega ka heaperemehelikult. Ise juba vana mees, aga ikka ei tea :) Mingit erakondlikust kellegi taga näha on sõge. P. S. Ei ole ma ühegi erakonna liige kunagi olnud. Isamaa erakonna praegune aina enam vasakule kaldumine pole minu teada siiski "tasuta" ühistranspordini jõudnud, see on ikka Keski teema olnud muteada.

    VastaKustuta