esmaspäev, 18. aprill 2022

Bürokraatlikud nõuded võimaldavad nii laisklemist kui raiskamist.

 

 
Pildil uus, täna kehtivatele "nõuetele" mittevastav bussipeatuse tähistus. Vavanenud nõuded või hoopis nõuete puudumine lubab ametnikel raisata ja puudub igasugune kontroll selle üle, kuidas erinevate asjade tegemine ERALDI kulutab rohkem nii raha kui loodusvarasid.

Näiteks võib tuua ka 2021 toimunud teeremonte, millest kaks puudutasid rongipeatuste juures olevaid teelõike.
 
 
Neeme Sihv
Kas Vana-Kuustes töö käigus rajati ka parkla (P&S ning rekaparkla) ja bussipeatus vahetult Vana-Kuuste rongipeatuse juurde?
Sama Mägiste rongipeatuse juurde?
Kui palju rajati väljaspool asulaid bussipeatuste juurde P&S parklaid üle Eesti? Kui paljudel neist saavad peatuda ka kaugsõidu veoautod?
3
  • Autor
    Transpordiamet
    Neeme Sihv Vana-Kuustes ei muutnud bussipeatuste asukohti ega rajanud parklaid. Mägiste bussipeatuse juurde ei rajatud samuti ühtegi parklat.
    „Pargi ja sõida“ parklaid on võimalik rajada meetmest „Säästlikumaid liikumisviise soodustava taristu rajamine“ ning ettepanekuid võivad esitada selleks kõik. Hetkel pole meil täpseid nõudeid, mis juhul „Pargi ja sõida“ parklaid rajada tuleb, kuid neid on siiski üksikuid rajatud.
    • Neeme Sihv
      Asju saab rajada, ilma et nende jaoks oleks NÕUDED välja mõeldud. Pidevad lubadused sel teemal peaks olema ka piisav "nõue" ja loomulik lähenemine oleks piisav.
      Uute perroonide planeerimisel olid need "nõuded" küll olemas ja kui sel ajal paljudes kohtades oma tööga hakkama ei saadud, siis see ei tähenda, et nõue maksimaalselt lühikesest vahemaast rongi- ja bussipeatuse vahel ning parklast nende juures pole ometi aegunud?
      Ja kõike on võimalik rajada ka mingi teise MEETME ehk tööde käigus, mitte ei pea tegema eraldi (raisatakse iga eraldi objekti kohta rohkem raha) vaid kompleksselt. Seda ei peaks enam 2022 keegi õpetama. Selle kohta olete pidevalt ettepanekuid saanud viimased 10 aastat, iga peatusega seoses.
      Mil moel te kujutate ette (rist)ümberistumisi busside ja rongide vahel Mägistes ja Vana-Kuustes? See on te enda tegemata töö mingid "nõuded" ei saa olla takistuseks oma vigade parandamisel.
 
Tõepoolest, kas keegigi ametkondades viitaks projekteerimisel sellele, et sealsamas on mõni väike töö vaja ära teha ja oluliselt lihtsam ning odavam oleks seda teha just teise töö käigus? Sama lugu peaks ju olema ka iga bussipeatusega maanteel, kus enne remonti kaalutakse, millistes bussipeatustes piisab ruumist paarile tavapeatujale, millistes on eeldusi pikemaajaliseks ja rohkemaarvuliseks P&S ning millistes tasub üksiti teha ka mõni parkimiskoht rekadele ja muudel põhjustel peatujatele - vaba aja veetmine jm.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar