reede, 1. aprill 2022

APRILL - NALJA PEAB SAAMA, AGA MITTE AINULT!

 Olete ehk tähele pannud, et peale aastat 2012 on siin olnud vaikus ja 2021 on järsult kasvanud postituste arv?
Teatud asjaolude kokkulangemise tõttu otsustasin siia üle tuua nii blogi 2. ja 3. osa kui ka Eestimaa Looduse Blogi postitused. Segadust see tekitab, aga paremaks orienteerumiseks on kaks võimalust.

a). Okt 2021 - märts 2022 on IGA KUU VIIMASEKS POSTITUSEKS lingid, postituste pealkirjadena. Leides sobiva, piisab sellele klikkamisest ja jõuate otse postituseni.
b) Arvutiversioonis on paremal pool SILDID, mis tähistavad peamisi seonduvaid teemasid, kohanimesid, erakondi vm. Nende kaudu leiab kõik põhilised postitused, kerides iga lehe lõpuni ja klikates "vanemad postitused".

Muidugi on ka otsingumootor, mis võib vahel aidata.
Tänan Teid!
 
Nõuka ajal armastati öelda, et vahe maa ja linna vahel kaob varsti ära. 

 
Nalja kah! Järgmise sammuna plaanib KaRa valitsuse Kiik keemiaülikondade kasutuselevõtmist ja desinfitserimisprotsessi läbimist söögikohtades. Protsess tuleb läbida enne kinnaste kättepanemist.


Tundub, et alanud on ka Pääsküla - Keila teise raudteelõigu ehitus, vähemalt Pääsküla - Urda lõigul. 

🚂 Eesti Raudtee toetab noori andekaid tulevikuinsenere 🤩
🎥 Elektrivõrkude ning telekomi ja turvangusüsteemide ameti juhatajad Andrus Alas ja Aivar Mihhailov tutvustavad täna kell 16.05 Arengufondi Facebooki veebiüritusel tudengitele Eesti Raudtee praktika- ja stipendiumivõimalusi.
❗️ Sel kevadel väljastab Eesti Raudtee 4️⃣ bakalaureuseõppe stipendiumi elektroenergeetika ja mehhatroonika eriala üliõpilastele.
❗️ Stipendiumidele kandideerimine kestab 7.-31. märtsini. Lisainfo kandideerimiseks 👉https://taltech.ee/arengufond/stipendiumid/2022-kevad
🔴 Vaata ka praktikavõimalusi Eesti Raudtees 👉 https://www.evr.ee/et/tuletoole

Hetkel ei ole veel küll tulnud vastust, kas kaasaegse mõtlemisega insenerid suudavad sel lõigul tagada üheski kohas uue jaamalahenduse ehk pöörangud, tagamaks eriolukorras võimalusi teisele rajale suunduda, et ei tekiks ligi poolteisetunnist "auku" rongide vahele. Tegelikult muidugi ei suuda, sest nad alles õpivad ja .... õpetavad neid vist needsamad vana kooli mehed, kes alati käkke oma tegemistes kaasa toovad.
Kuid on oluline, et lõpuks ometi jällegi midagi väga olulist tehakse ja kogu lõik kaheteeliseks seda on. Võib olla juhtub isegi nii, et asi sügiseks valmis ja Elron suudab Risti rongid kiirrongideks muuta. Ai, ei, ikka Turba rongid, sest Ristini jätkamisega ju venitatakse endiselt. Aga ka see, kui osa Turba ronge kiirrongideks saavad, on vajalik asi, sest on vaja näha, kuidas need toimivad teiste rongide vahel, milliseid peatusi sõiduplaani lülitada jne.





Täna, 1. aprillil otsustati ära ka Laagri reisiterminali küsimus ja kuna RB ehituse jätkumine on kahtlane, tuuakse Ülemistele plaanitud konteiner 55 miljoni euroga siia üle. Terminaliga koos rajatakse ka Laagri - Saku raudteelõik.



Rannarootslased on vist Berliini vallutanud, pitsa tuuakse überkaugelt.



Überkaugelt tuuakse meile nüüd veel rohkem, see on vist rohepöörde esimene saak? Kui sai seni ainukeseks jäänud Lidli külastamisel ostetud huvi pärast ka hernesupp lihaga, siis tuleks see ju ära proovida? Tõsi, liha vaid 6,2% ja seegi koosneb tervest pikast nimistust.
Aga üllatus küll, üpris maitsev supp, kuigi Salvesti suitsulihaga hernesupile see vastu ei saa.


Nüüd 1. aprill möödas ja kurb küll, RB-ga minnakse ikka edasi, nii et Laagrisse ei saa te ooteputka raasu ka mitte! Aga kevadine aprill on ees!

Tore oli aga käia Kalju kirikus, et kauaaegsel vedurijuhil, kellega neelatud tuhandeid kilomeetreid rööpaid, oli 80 juubel. Edu ja Tervist, Eerik!








Muidugi tähendas käik ka imelisi päikeseküllaseid pilte imelisest Kalamajast. Kui ilusad on need ilusate puudega kooskõlas ja taevas taustaks!

 
Aeg kaob, mälestused talletuvad. Huvitaval kombel tundus ka see sein olema Lasnamäe lubjakivist (püriidi tükke näha), aga kas tegu halvema kihiga? Paekivi laguneb kuni õõnsuste tekkimiseni välja sügaval seinas.





 
Autosid siin muidugi palju, aga kõige hullem on mittevajalike valgustuspostide rohkus.


 





 
 
Kalju kiriku kohvikuruumis aga mitu imeilusat lillemaali.


Aga ilm, majad ja puud ning varjude mäng oli see, mis tegi imet, läksin veel kord Kalamaja tiirule. Sellest pikemalt juba eraldi teemas.


Kas see on see firma, mille tegevus Eestis keelustatud?


Teise raudteeraja "ots" ulatub peaaegu Laagrini. Pole paha!


Säh sulle, ja oligi maa valge!



Ja algas "nali" pihta!
KEVAD ON KÄES!
Sest Eesti raudteel tundub olema juba labidad-luuad nurka visatud. Tööpäev venis veidi pikemaks ja kojutulek sattus täpselt sellesse vahesse taas, kus kahe rongi vahe Laagris 40 minutit. Ega ei tahtnud küll selle ilma nii kaua seal oodata. Õues, see tähendab ju ootetingimusi Eestis. Vaatasin siis teel, et mis kell Pääskülast rong. Ups! Pöörangurikke (mis tõenäoliselt tähendab midagi lume ja jääga seotut tegelikult) tõttu Keila teatas Elron, et läänesuunal rongid seisavad. Kui aga jõudsime Pääsküla ülesõidule, oli see, mida nägin, Tallinna suunduv rong! Vaatasin uuesti, aga otsustasin Pääskülani sõita, sest seegi ju läänesuund, seega depoost ikka rong sõidab!? Keila pöörang ei sega ja ega saa siis Elroni "raudteelaste" infot sõna-sõnalt võtta! Võib olla nad ise ei teagi, et Pääsküla on Keila ja Tallinna vahel!

Ja Elroni peaks tänavu Meie Matsi huumoriauhinnale esitama küll!


See on nii äge, et Elron annab "pidevalt" TÄIENDAVAT infot! Kell 18.22 antakse teada, et kell 17. 11 Keilast väljuv rong jääb Keila ja Tallinna vahel käigust ära! Kas on Eestis veel ükski selline operatiivse infoga firma?


Ajal kui planeeriti uusi perroone, see oli siis 2012 paiku, kirjutasin korduvalt kõikidele osapooltele - peatustesse on vajalikud infoekraanid, mis annaks hilinemiste jm puhul OPERATIIVSET INFOT, NT: "SEOSES RIKKEGA ON SÕIDUPLAANIDES HILINEMISI, HETKEL ON ...JAAMAST KL ... VÄLJUMA PIDANUD RONG HILINEMAS ... MINUTIT"!
Mida iganes, kuid kindlasti oleks infoekraanil pidevalt täienev, päriselt täienev info, nii et igas peatuses ootavad inimesed oleks natukenegi informeeritud. Sellest ajast ongi sisuliselt 10 AASTAT möödas ja kus me täna oleme? Elroni antsud (ettevõtte juht on sellest ajast tänaseni teeninud eeldatavalt üle poole miljoni euro või isegi juba miljoni?) nagu ka nende vennad ja sõsarad MKM-ist on kodus, reisijatest osa on otsinud muu sõiduvõimaluse, teised külmetavad perroonidel, kolmandad ripuvad telefoni otsas, kus "kõik teenindajad, ehk üks, on hetkel hõivatud" ja keegi on veel ei tea mis ja kus.


Depoost aga rong õigel ajal ka ette sõitis. 


Kes toas, kes lennus (vaesekesed!), aga Elroni juhtkond on raudselt kodus. 


Ainult tõelised raudteelased on postil, alati, aga see elukutse on hääbumas. Pean silmas teatud ameteid. Asemele on ilmunud mugavlevad bürokraadid.


Muidugi oli rong peaaegu tühi, sest linna poole ongi sel ajal vähem sõitjaid ja paljud olid ka kindlasti käega löönud.


Maa suunas on asjad keerulisemad loomulikult, sest paljudel ei ole muud valikut kui oodata, lugeda Elroni vananenud täiendavat infot ja loota, et purgaa tervise peale ei hakka!

Vaat selline vahva õhtupoolik!
 
 
Iga päev on aga elamiseks. Me ise muutume, ümnbritsevast rääkimata. Ilm muutus siis selliseks. Aga ma püüan ikka vaadata ja näha ja mingeid hetki talletada, läbi fotosilma. Lihtsalt.


 
Nagu sinine taevas ja kollane maja, sel hommikul märkasin just seda.

 
Ja üldse muidugi mingitel lumistel päevadel on taevas omamoodi tume

 
Või miski muu, majad ja puud, kutsuvad pildistama just sel korral, kuigi sageli ju näinud sama pilti. Õigeminei, ükski hetk pole sama.



 
Nüüd alles märkasin, et pildil ka harakas õhkutõusul.





 
 
Bussid aga endiselt riburodupidi Balti jaamas, selle asemel, et reisijaid vedada. Küsisin Tallinna Linnatranspordiltki, kas neil ikka on üksainuski spetsialist, kes saaks kommenteerida, miks linnaliinide võrku ei arendata. Vastuse asemel sain bloki. Peab vist linnavalitsusse kirja saatma, ma ei soovi oma maksuraha selliste palkadeks maksta.

 
Kevad tuleb tänavu kaua, aga siiski näeb kevadisi värvivarjundeid isegi majadel. Särtsakad ja rõõmsad.



 
Airbus Frankfurti ja Embraer Varssavisse. Mõlemad peale õhkutõusmist selleks hetkeks juba üle 7000 jala kõrgusel.


 
Ja küllap tuleb ka rohelus sellesse mustrisse.

Sõda saab meid aga ikka. Mart Helme ütles selgelt ja julgelt välja midagi, millest liberaalid ja bürokraadid rääkida ei taha. Kisa taas mõnegi puhul taevani, aga öeldakse, kui tahad kirjutada, oota üks päev, mõtle ja siis kirjuta. Miks seda ei tehta? Sest mõtlemisvõime (liberaalidel) nõrgavõitu. Umbes nagu äärmuslikel loomakaitsjatel, kes jõuavad absurdsete arusaamadeni nagu näiteks munadepühade ajal munade värvimise asemel mingeid pseudotegevusi peaks tegema.
Kuidas toimub meil põgenike tervisekontroll ja arstiabi? Pole juhtunud lugema ühtegi kirjutist, mis annaks aimu, et tervist siia saabudes kontrollitakse!? Ah et prostituudid? Mõnel korral on viimaste aastate jooksul kirjutatud meedias, kes lähevad prostituutideks jms. Millest see tuleb? Üks põhjusi on tööpuudus ja see võib tõugata inimesi sellistele tegudele. Ning Helme jutust ei tasu välja lugeda muud, et kas me kõik ikka mõtleme, kuidas me suudame neid inimesi üleval pidada? Omalt poolt arvan, et suudame küll, sest vabu töökohti on palju, teisalt tuleks aga osa töökohti kaotada. Nagu marketid, mida meil oleks vaja pooled sulgeda, sest ebaefektiivsus kasvatab elektrikulu ja -hinda, kaubahindadest rääkimata. Kõik on seotud.
Mõelge!
 
 Protest, Putini vägistajate tegevuse vastu Ukrainas. Tallinnas, Venemaa saatkonna ees. Slava Ukraini! 💙💛


Netist:
Mart Kesküla:
Kogu selle Mardi tümitamisele vahelduseks lugesin postitusi mida on teinud Eestis olevad ukraina naised. Kes kurdab, et korterit üürile andev isik tahab üürilepingus peale surunuda orjastavaid tingimusi, teine kurdab, et on alla kirjutanud Eestikeelsele üürilepingule mille sisust ta ei ole teadlik, kolmas kurdab, et teda on oma lastega majutatud kuhugi metsade vahele koolist ja poest 25 km. kaugusele ja liikumis vahendina saab kasutada 2korda päevad bussi mis veab õpilasi. Neljas kurdab, et otsib tööd piirkonnas kus kohalikelgi puudub töö ja viiendaks tean perekonda kes tegid ühes Pärnumaa ettevõttes proovipäeva ära ja neid oleks võetud kohe ka tööle kuid elukohta lähikonnas lihtsal pole võtta ja Pärnust iga päev pöidlaküüdiga tööle ja tagasi sõita ei ole ka reaalne.
Siin on nüüd mõttekoht, kutsume inimesi Eesti ja võtame ka neid siin vastu, aga edasi??? Kas keegi võtab endale ka selle vastutuse mis saab neist edasi. Ma ei tea mida on neile sõjapõgenike räägitud või lubatud enne kui neid Eesti toodi, aga näha on , et kuskil on midagi väga valesti tehtud.
Minu ema ja vanaema olid aastatel 1944-1945 sõjapõgenikud Saksamaal. Tean neid jutte mida minule kunagi sellest põgenike elust räägiti. Ei olnud siis ega ka nüüd sõjapõgenikud elu lihtne, pigem see on võitlus ellujäämise nimel väljaspool lahingu välja.
Naised ning mehed, kes teie praegu materdate Mart Helmet, mõelge kordki rahulikult, kuidas käitub inimene kui ta on hädas ja ta ei leia oma olukorrale lahendust. Naise ja ema esmane kohus on hoida ja hoolitseda oma lapse, laste eest. Aga kui sinul puudub, puuduvad vahendid, et seda teha, siis on kõik arengustsenaariumid võimalikud, millele just Mart Helme ka viitas. Kui Mart oleks selle kõne maha pidanud vähem emotsionaalselt, tuimalt jorisedes nagu pastor pühapäeva hommikul kiriku kantslist, ehk siis oleks olnud seda juttu paljudel kergem taluda. Näen, et praegusel hetkel leiti lihtsalt üks koht tekstis mille taha hambad pidama jäid ja nüüd rebitakse seda kuidas jaksu on. Ilmselt paljudele piisaks ka sellest kui Mart ütleks, et inimese elu lõpeb surmaga. Selline lause annaks võimaluse teha kohe inimesest massimõrtsuka.
Kui nüüd kellegile minu jutt ei meeldi, siis palun mõtle mida saaksid ise teha selleks, et Ukrainast saabunud sõjapõgenikud tunneksid ennast siin inimväärselt ja saaksid iseseisvalt hakkama. Meil ei ole tõesti vaja ukrainakeelseid orje ja odavat tööjõudu. Kui vaadata ukrainlaste, ka naiste võitlust oma maa eest, siis on meil väga palju neilt õppida. Mida kiiremini sõda läbi saab, seda kiiremini ka põgenikud tagasi Ukrainasse lähevad. Kindlasti mingi osa neist põgenikest jääb ka siia, sellega peame paraku leppima. See on see hind mida peame maksma selle sõja eest.



 
Apteeker Melchior pole üldse halvasti tehtud film. Veidi norida võib, aga üldiselt päris hea ajaviitefilm. Natuke kriminaalsust ehk vähe, aga see-eest üpris ajastutruu, nii palju kui see meie teadmiste järgi võimalik, hea operaatoritöö jne.








 
Rottermanni kvartal päris huvitav, vana on suudetud siduda uuega, hästi mitmekülgne ja muutuv.









 





















 




Vahepeal aga pole saanud pildistadagi. Ilm ilus, päris pikalt, aga mina sain mingi viiruse. Õnneks mitte koroona, aga mõned päevad oli olemine väga nõrk. Tartus sai siiski enne käidud.


 
 
Pättidel lastakse aga vabalt tegutseda ja selliste võlla tõmbamiseks vaeva ei nähta.

 
Rannaküla head konservid on paari aastaga muutunud väga kalliks, selle asemel saab turult üldsegi mitte halvemaid Masekonord tooteid. Karp 1.10.

 
 
Jalutasin Pelgulinna serval ja Telliskivis.
 
 
Ja ootavad maitsmist, Vorstiabis küülikuliha vorst shampinjonide ja kalkuniliha vorst päikesekuivatatud tomatite ja ... millegagi. Siiski, ei midagi erilist, magedad ja maitsetud. Nii erilise asja puhul ootaks särtsakamat naudingut!
 
Jõgevamaa - sõiduplaanide muudatused.
Seekord pean postituse pildi lisama hoopis VÕHMA JAAM bussipeatusest, sest uskumatul kombel üks bussiliinidest ühendab PÕLTSAMAA ja hommikuse Viljandi - Tallinn rongi. Ühendus kujuneb vägagi kiireks ja kui kellegi jaoks peaks sobima, siis saab isegi Viljandist rongiga Põltsamaale. Sedapidi küll mitte väga kiirelt, aga rongilt saab bussile istuda. Ja sellised ümberistumised ongi parimad, sest eks võib vaja olla sõita Viljandist ka mõnesse muusse kohta.
Võhma JAAM peatus 6.39 ja tagasi 6.56, rong 6.53.

Nii et natuke bussiliikluses ka rõõmustavat. Küll väga aeglaselt, aga midagi siin-seal muutub.

Tervis aga mängib endiselt mäkra. Kõik oli hea, enesetunne samuti. Pühapäeva õhtuks aga taas temperatuur üleval. Nii peangi vedelema voodis ja kaaslaseks telekas. 
Ei ole tahtmist end ka üles ajada, et kirjutada ja mis siin ikka kirjutada ongi. Palavik teeb kondid ajuti kangeks ja siis ongi rütm nii, et tund teleka ees ja 15-20 min tukkumist. Eile hakkas ka kurgus imelik, klomp ees ja öösel ajas köhima. Aga öösel kuristasin vanarahva retsepti järgi leige õllega ja see jama kadus 10 minutiga!

 
Palju Õnne, Kadi!
 
Ja kuigi lillekimpu polnud, siis 
Palju Õnne ka Kärdile!

 April aga jäigi seekord "lühikeseks". Pole palju käinud, pole palju näinud, haigusleht venib maisse välja. Esimesed huvitavad sündmused jäävad nägemata. Kadi käis eile Haras Avatud Sadamate Päeval, aga eks ta sellest postitab ehk ise. Küll aga kõige ilusa juures mind häiris väga kohapeal 19-eurone kohaprae hind ning purk Cocat 3 euro eest! Kas Hara sadamas küsiti koha renditasu nagu restorani tegemisel või? Kahju, et praest pilti ei teinud, kui keegi juhtus seda ostma. Vähe sellest, mõnusa ja soodsa morsi asemel minnakse välja selle peale, et poejoogilt ilgelt vahelt röövida? No tõsiselt, on meil ikka ahnust! Selle asemel, et aidata kaasa kohalike ürituste aina "naturaalsemaks" muutmiseks oma olemuselt, keeratakse asi ilgeks äriks!

Ja ikkagi loodan, et aeg edasi, lähevad asjad paremaks ja ilusamaks. Mis sest, et raske loota! Aga vaatame, ehk mõni laat või muu üllatab? Igal juhul, kange tahtmine on küll näha. Näiteks:

MAI
1.Sindi laat
1.Konguta kola
1.Vabaõhumuuseumi kevadlaat
1Tagadi restauraatorite päev
1.Kuusalu kihelkonna mailaat
7. LC Kuressaare kevadlaat
7.Järvakandi kevadlaat
7.Kihnu Räimeretk
7.Puka kodukandipäev
7.Järvakandi kevadlaat
7.Varstu kevadlaat
7.Kevadpidu Kosel
7.Narva kevadlaat
7.Kevadlaat Saare mõisa hoovil
7.Rannarootsi Muuseumi Vanasadama turg
7.-8. Piirilaat Valkas
7.Kevadlaat Parditiigi pargis Tallinn
7.Rapla kevadlaat
7. Naabriplika kevadlaat Esna Järvamaa
7. Tikupoisi kevadlaat
7.Puka laat
7.Vana-Pärnu kevadlaat
8. Kõmsi kevadlaat
6-8. Luige Maaelu Näituslaat
8. Põhja Tallinn suur Kevadlaat
8.Võhma lillepäevad ja taimelaat
13.-14. Pärnu Taimelaat
14. Lahu kevadlaat
14.Kanepi kevadlaat
14.Mustvee kevadlaat
14. Tartu kevadlaat
14.Tarvastu kevadlaat
14.Virtsu Vanavara ja omatoodangu laat WERDERI VÄÄRT VÄRK
14. Koela Talumuuseumi Kevadlaat
15. Jakobsoni Talupäev Vaiatu Jõgeva
15.Otepää kevadlaat
15.Kõpu kevadlaat
15.Tsooru kevadlaat
15.Loosi mõisa kevadlaat
15.Rogosi mõisa kevadlaat
15. Maarja-Magdaleena Laat
18. Jaanilaat Pärnu Turul
21. Varbla kevadlaat (Varbla Rahvamaja)
21.Turba kevadlaat
21.Saku kevadlaat
20-22. Türi lillelaat
27.-28. Kuressaare Aiandus- ja Lillepäevad
28. Jõgeva linnapäevade laat
28.Kesk-Eesti suur Kevadlaat Paides
28.Maaelu festival Sõmerul
28.Tamsalu laat
28.Keila päev
29.Veski Talu Vissuvere Käsitöö ja Vanavara laat
29. Nõmme roheliste väravate tänav
30. Pannkoogifestival Rämsi külas/Ulila
30.Vanamõisa kevadlaat
Juuni
3.Tallinna suvelaat
4.Võrtsjärve Kala ja käsitöö laat
4.Võnnu kevadlaat
4. Häädemeeste Põhja Liivimaa festival
4. Järva-Jaani laat ja Tänavafestival
4.-5 Viljandi Hansapäevad
4.-5 Suur kogukondade laat Martna, Haapsalu?
4.-5. Mulgi mess
5.Loo laat
5. Mõisaküla Piirilaat
5. Ääsmäe kevadlaat
5. Atla mõisa pühapäeva laat
10-11. Eesti toidu laat Pärnus
11.Ihamaru kõivualtuse
11.Luige vanavara laat
11.-12. Rakvere Kreisilaat
19-20. Eesti Maarahva laat Vastseliinas
22.Rae valla jaanituli
23. Avinurme tünnilaat
JUULI
1-2. Seto folk
1.-3. Pärnu Hansapäevad
2. Seidla antiigilaat
8.-10. Karksi kihelkonnapäevad
8. Hiiumaa Kalurite päev
9. Kihnu Mere pidu
9. Kunda Merepäevad
9. Viimsi Vanavara laat
9. Mustvee Linnapäevad
9.Alatskivi vanavara laat
9.Laulasmaa suvelaat
9-10.Tartu Hansapäevad
30. Uulu lambavest
30.Peetri jooks- laat ja Expo
30.Lina- ja käsitöölaat Moostes
AUGUST
6-7. Supeluse aastalaat Pärnus
6.Luige vanavara laat
13.-14 Hauka laat antsla
20-21. Võiste suvefestival
20. Vanamõisa laat
27. Lasnamäe suur suvelõpu laat
28.Kloogaranna perepäev ja laat
September
17. Suur paunvere väljanäitus.
24.Luige vanavara laat
November
19-20 Rakvere Põhjakeskus Kadrilaat

 
Ilusat maikuu algust!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar