kolmapäev, 2. märts 2022

Viljandimaa , ÜTK uuring, millest õppust ei võeta ja maakonnabussid läbi Tallinna linna. Dets 2020.

 

Teisipäev, 1. detsember 2020

Viljandimaa ÜT uuring - peaasi, et õppust võetaks!

 

 
Lisada liinile 16 lisada üks õhtune väljumine nt kell 18.
 
Olen rahul!:)
 
Enne läks Planeedi peatusest enne kella 17:00 rohkem busse. Nüüd vist teedeehituse tõttu on neid vähemaks võetud. Aga tahaksin vihmaste ilmadega kesklinnale lähemale saada, et kell 17 algavasse trenni jõuda. Sellist bussi enam pole.
 
Paistu ja Viljandi vahel on bussiühenduse sagedus küll paranenud ja selle eest suur aitäh, kuid õhtusel ajal on see ikkagi olematu. Vanemad bussijuhid (näit liinil nr 50) on tihti närvilised ja kurjad. Bussiistmed, käepidemed on sageli räpased, istmed logisevad. 

Uus variant (peatus.ee - Minu märkus) on ikka täielik saast! Ta ei tundnud isegi alguses Viljandi bussijaama ära.
 
Ilusat suve ja tihedamaid liine.
 
Ühte sorti busside toolid on sellised, et selg vastu tooli pannes tool pragiseb. Ei saa aru 70 km/h liikumise vajadusest-sõiduajad on liiga pikad. Ümberistumiste vahed on liiga pikad-läbi mõtlemata. 
 
Uus versioon peatus.ee'st vajab harjumist.. pigem on vana otsing mugavam. Bussijuhidon kõik väga toredad ja asjalikud. Uus peatus.ee on harjumatu, ei ole veel suutnud leida kohta, kust närks tervet bussi marsruuti, näitab ühest otsingupunktist teise, aga mõnikord oleks vaja eelmisi-järgmisi peatusi ka näha. Jama, kui vans peatus.ee üldse kinni pannakse
 
Elan kesklinnas ja ei oma autot. Kõikidesse kohtadesse Viljandis on võimalik liikuda jalgsi. 
 
Bussid sõidavad õhtuti liiga harva. Ajutisest bussipeatusest läheb buss korra tunnis. Info sõidugraafiku kohta teetööde ajal ei ole lihtsasti leitav. Näiteks ei ole lihtsasti leitavad ajutise bussipeatuse ajad internetist. 
 
Paalalinna ning Peetrimõisa-Kösti vaheline suund on praktiliselt nullitud. Eakamal või liikumisraskustega inimesel ei ole näiteks Paalalinnast Metsakalmistule võimalik liikuda. 
 
Peatus.ee uues verisoonis ei ole võimalik infot üldse leida. Kiirest otsingust ei saa enam rääkida, kõik on peapeale keeratud. Olen läbi rakenduse tagasisidet ka andnud. Bussijaamades võiks olla elektroonsed bussiajad, et näha kaua bussi tulekuni aega on ja milla järgmine tuleb. Viiratsist on väga halb bussikorraldus, eriti kui laps käib Jakobsoni kooli. Tagasitulek koolist ei ole võimalik kuna buss läheb alati 5 min enne tunni lõppu ära, ja järgmine tuleb heal juhul 40 min pärast ja siis peab ka linnas teist bussi ootama kuna ei ole otseliin. Suvel ei peaks bussis soojapuhurid töötama, seda on paar korda ettte tulnud kui väljas 25 kraadiga bussis puhub kuumaõhtu ja aknad kõik kinni. Kõnniteed on kehvas korras ja jalgrattaga linna tulemine on ka ikka väga keeruline. Tegelikult ei ole võimalik rattaga Viljandi linnas ohutult liikuda.
 
Linna piires on võimalik jalgsi saada igale poole.Ühistranspordiga sõitude puhul planeerin oma käigud sõiduplaanide järgi.
 
Isiklikult sooviksin, et nr 15 graafik arvestaks nt ka Tallinna väljuvate bussidega. Mitu nii, et mõni minut jääb puudu. Seega tuleb palju varem linna tulla et plaanitule jõuda. Uus peatus.ee võttis aega harjuda. 
Kuid kiri väike ja teatud probleeme sihtkoha kirju valikuga -jutt eelkõige noortelt,.mittekohalikelt, kes tglt väga heade arvutioskustega. Korduvotsing muidugi teadjal sujub. Nr 15 liinil pühapäeva õhtuti, kui noored Vana-Võitu kooli naasevad, ei tohiks liinil küll väikebuss olla. Korduvalt kogetud-selgelt liiga kitsas, pealegi tulkakse suure pagasiga.
 
Maapiirkonnas, kui tuleb tulla bussi peale kaugemalt ja seda mööda porist/kruusast teed, peaks olema bussipeatuses tingimusteta (sõltumata sellest, kui suur on bussipeatust kasutavate inimeste hulk) kasvõi väikegi ootekoda, kus saaks varjus bussi oodataja vajadusel eelnevalt ka oma jalanõud porist puhtaks harida. 
 
Kõpust võiks hommikul kella kuueks buss linna tulla ja õhtul võiks väljuda viljandist kõpu poole viimane buss kella kümmne paiku. 
 
Kui Viljandi linnas liiguks mõni buss 7.30 Paalalinnast Männimäe poole oleks hea. Bussiühendus Põltsamaaga võiks olla parem. Et saaks ka hilisemal kellaajal sõita Viljandist Põltsamaale. Praegune kell 14. on liiga vara.
 
Olen üldjoontes bussiliiklusega rahul
 
Linnaliini bussid võiksid sõita ühesuguseid marsruute, et ei peaks kogu aeg mõtlema, kust ringiga selle kellaaja väljumine sõidab. Nii raisatase vaid reisijate aega. Näiteks liini 9 puhul õhtuse ringiga Viiratsisse sõitmiseks tuleb enne pool linna läbi sõita.
 
Vastemõisas võiks hommikul 11.00.mõni buss ka käia. Vahepeal bussidel suur vahe linna poole minnes. 
 
Reisijate arvu ja bussi suuruse vastavus vajavad korrigeerimist, samuti busside kliimasüsteemide korrashoid 
 
Sooviksin tihedamat bussiliiklust Võhma ja Suure-Jaani vahel
 
Tihtipeale häirib see, et bussipeatusesootepaviljoni on hõivanud mustad ja haisevad alkohoolikud. Ja proovi sa neile midagi öelda
 
Võtke uus peatus.ee kasutusele ainult laua-ja sülearvutites ning jätkegi vana m.peatus.ee alternatiivina toimima nutiseadmetes. Uus peatus.ee ei ole kasutajasõbralik puutetundlike ekraanidega seadmetes, sest kaardilt peatuste valimine ei ole mõistlik. Samuti ei toimi, uuel lehel, sama efektiivselt enam ka otsing, sest nüüd kuvatakse otsingutulemustes sama nimega, kahel pool autoteed olevad, bussipeatused eraldi ningneid aaab eristada ainult nimede järel olevate koodidega, kuid keskmine peatus.ee kasutaja ei tea peast bussipeatuste koode. Probleem seisneb selles, kui valida marsruuti planeerides kogemata valel pool teed (vale suunaga) peatus, kuvatakse tulemuseks veateade. Vanas m.peatus.ee otsingus kuvati otsingutulemused palju selgemalt ja arusaadavamalt.
 
Kas see on võimatu,et kõik bussid sõidaksid Päri asulasse sisse? Kahju vaadata kui eakad linnast tulles oma raskete kottidega peavad päris pika tee jala tulema koju.Päril puudub kauplus.
 
Kui buss sõidab minu kodust mööda ja peatus asub üle kilomeetri kodust edasi kaugemal,siis võiks bussijuht võimaldada nõudepeatust.Praegusel juhul seda ei lubata
 
PÕHJA-SAKALA vallas soomevere külas võiks Olla ka vôimalus paaksima tee otsast Peale minna ja maha saada. Olen liikumis puudega ja bussijaama on ikka raske liikuda ja kauge. 
 
BUSSIDE PUHTUS, MAAKONNALIINIDEL ANNAB VÄGA SOOVIDA, ISTMED,AKNAD,AKNAÄÄRED. 


 
Vägev värk!?  Ja nii jätkub juttu kauemaks...

https://transport.viljandimaa.ee/uuringud/
 
 

Teisipäev, 8. detsember 2020

Otsebussid Tallinnas on prioriteet!

 

 
Juhtusin linnas sõitma ja on lihtsalt mõnus, kui põhisuundades saab liigelda otsetranspordiga. Trolliga Õismäele.



 
Muide, Balti jaamas on palju busse sageli seismas ja siinkandis peaks olema ka tellimussõitude algpunkt, kuskohast siis edasi Rahvusraamatukogu juurde jms. Plats selle jaoks on olemas, aga linn midagi ei tee.
 



 
Nende kahe vahe küll 2m pole....




 
Õismäe pole tänapäevane selles mõttes, et tollal esimene korrus oli ka elamiseks, mitte teeninduspindadeks. Seepärast on kioskid siin üpris olulised.

 

 
Vahepeal näeb aga ära, et apteeke nii palju vaja poleks, aga tänu Isamaale, EKRE-le ja mõnele poliitikule Keskerakonnast oleme seal, kus oleme - ebaefektiivse apteeginduse juures. Pole ime, et nende mahitusel ka hinnad kõvasti üles aeti, just toidulisanditel.

 
Otsebussiga Õismäelt Marja poe juurde.




 
Sealt Balti jaama küll ümberistumisega Tehnikas, sest nii parajasti oli kiirem. Aga kui liinivõrku paremaks muuta ja Tallinn katta tavaliinide kõrval ka ekspressidega ning läbi linna ulatuvate maakonnaliinidega, võib tulevikku olla küll.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar