pühapäev, 6. märts 2022

Transpordiameti analüüs vildakas - lasin pihtas-põhjas ja praamipaugu puhul kannatab nende tõttu enim Hiiumaa. Juuli 2021.

 

Esmaspäev, 5. juuli 2021

Transpordiameti analüüs vildakas, sest oma töö tegemata.

 

 
 
Vikerraadio saates Mari Jüssi räägib Transpordiameti analüüsist ja suures osas see õige, kuid eksitakse paaris olulises asjas. Huvitav muidugi oleks huvitav homme kuulata Taavi Aasa analüüsi tutvustust, sest just tema tegevusetus ja aeglus on takistanud eeltasutud bussiliikluse mõju kasvu!

Kuna mainiti, et meil on üks kallemaid ühistranspordi süsteeme, siis see aga tulenebki just sellest, et rongide kõrval tuleb ka bussides pileteid osta, eriti just Harjumaad silmas pidades.  Rong on põhitransport, mille muutmist eeltasutuks me praegu lubada ei saa, kuid kõik bussid, nii kõik maakonna- kui ka linnaliinid (mitte ainult Tallinans) peaks olema eeltasutud.

Et see aga oleks võimalikult väike kulu maksumaksja jaoks ei tohiks teha nii nagu plaanitakse Rakveres - esmajärjekorras maakonnavõrgustiku arendamise asemel tehakse vastupidi, plaanitakse avada uut linnaliini.

Tasuline bussiliiklus ei ole aga kasutajasõbralik, kuigi väita püütakse vastupidi. Piletisüsteem ise on kallis, sellest aga üldse rääkida ei taheta, "veidigi maksmine" ei aita siin mitte midagi, sest raha kuluks vaid piletisüsteemi ülalpidamiseks.
 
Kommentaare Vikerraadio lehelt:
(lollusest räägivad enamasti need, kes ise aru ei saa)

Meelis Metsallik
Ma ei tea kuidas teistel, aga meil kindlasti mitte - peres 2 autot millega tööl käime!



Meelis Metsallik
Ei sobi ajad - minu suunas tööle (tööpäev 8-16.30) peaks hakkama minema kell 6 ( ca 1km jala + 2 bussi) ja koju saaks 20,40 (sealhulgas peaksin ca 4km jala käima)- isegi jalgrattaga hakkan liikuma 7,15 ja koju jõuan 17,15. Ma ei räägi auto või mootorr… 
Vaata veel

Urmas Selirand
Täiesti jabur see "tasuta"!

  • Neeme Sihv
    Jabur on hiidlaste laiskus ja ükskõiksus. Ning vallavalitsejaid ei huvita, Ratas aga Hiiumaal bussiga ei sõida. Kuigi lubab arendada ja kiidab kui palju KE teinud. tegelikult see bluff.
  • Jaan Valk
    Ei täitnud. Ostsin uue ja suurema auto (tõsi - ka säästlikuma). Esiteks pole meie maakonnas midagi tasuta ja teiseks jäid sõidugraafik ja sõidumugavus sama viletsaks, kui varem.



Fred Püss
Ka Võrumaal pole mingit paranemist märgata olnud. Sõiduplaanid on samad, näiteks väljub viimane buss Võrust Antslasse endiselt kell 18:00 ja Antslast Võrru kell 17:40. Mõningaid liine on muudetud, kuid mingit sisulist arengut pole toimunud. Seega pole ime, et autoga sõidavad kõik, kes seda endale vähegi lubada saavad.


Neeme Sihv
Fred Püss küll tulevad poliitikud ja lubavad

Meeli Müllerbeck
Mugav on see, et ei pea pileti raha otsima. Meil müüsid pileteid ainult bussijuhid. Busse vähendati ja marsruuti lühendati. Minul ja veel mõnel tuleb nüüd tasuta bussile lisaks kasutada ka tasulist bussi.




Meeli Müllerbeck
Neeme Sihv Buss nr. 43 Ida-Virumaal ei sõida enam Iidlasse. Minnes lähen enamasti Puru haigla juurest jalgsi 20 minutit tööle, aga tulles kasutan alati ka linna transporti. Teised istuvad ümber nii minnes, kui ka tulles. Kõigil ei ole jalutamiseks aega.

Neeme Sihv
Meeli Müllerbeck millegipärast seal võeti mingil Iidla ots maha küll.

Jaanus Järs
Mul ei ole veel olnud au tasuta ühistransporti kasutada. Pole nii rikas, et Jõgevale sõites pool päeva või Tartusse minnes terve päev ära kulutada. Bussiots võtab ka rohkem aega, kui varem, sest liiniringid on tehtud pikemaks.


Neeme Sihv
Jaanus Järs jõgeva valda see ei huvita

Jaanus Järs
Neil on see Hiigel-Jääpurika plaan.

Ago Laiksoo
Keskerakond pidi võimule saama. Ja ka sai. Nii et täitis 🙂

Aire Lohu
Võib ju olla,et autodega sõitjad autodest ei loobunud, aga see andis siiski võimaluse inimestele, kellel pole isiklikku masinat tööle minemiseks. Viljandimaal pandi käiku busse, mida varem polnud. Mitmestki maakonnanurgast on nüüd inimestel võimalik kella kuueks linna tööle saada. Arvestades lihttööliste madalat palgataset on maakonnaliinidel tasuta bussisõit kindlasti inimestele abiks.

Tiit Kerves
Oh ei! Vaevalt see populistlik otsus Keskerakonnale valijaid juurde toonud. Aga riigieelarvest kulub juba üle 50 miljoni. Ju seda raha võiks mõistlikumalt kasutada. Autoomanikest bussisõitjaid pole saanud.


Neeme Sihv
Tiit Kerves mismoodi mõistlikumalt?

Elister Kangur
iga teede uuenduse ja ehitusega eraldi ja üksteisest eraldatud sõidutee, rattatee ja kergliiklustee.
See oleks juba wow


      • Neeme Sihv
        Elister Kangur Poleks paha, kuid see ei tähenda autode vähendamist piisavalt.
        Tiit aga arvab, et saab mõistlikumalt kasutada, kuid ei tea kuidas!

  • Enn Pinsel
    Bussiga sõitma sunnitud rahvale muutus olukord paremaks, ülejäänutele kindlasti mitte! Oma lapsed käivad maakonnakeskuses huvikoolides- on odavam ja igat sorti bürokraatiat ka segamas pole (tõendid, kompensatsioonid, "sobimatud" bussid). Poliitilises plaanis ei sobi asi neile, kes ise kunagi tegelikult liinibusdiga ei sõida! Buss pole takso- igal ajal ja igas väravas ei käi!!!

Monika Luhalaid
Paljud inimesed pääsesid tänu sellele liikuma.

Elister Kangur
Ei. Sõita sai enne ka.
Autost keegi ei loobunud.

Lembe Vasar
Inimesed jagunevad kaheks: autoinimesed ja bussiinimesed. Esimesed ei hakka kunagi bussidega sõitma.


Pille Kuldsaar
Lembe Vasar Igal reeglil on erindeid!

Priit Retsep
Lembe Vasar siis hakkavad kui bussiliiklus ka tõepoolest korralikult toimima pannakse.

Jorma Nyyholmsen
Juurutajad said töötasu, kõik on hästi.

Hille Schaffrik
Minu arvates ei ole täitnud eesmärki, kuna on kõik tehtud selleks, et inimesed bussidega ei liiguks. Keskustest eemal elavad inimesed muudmoodi ei saagi liikuma, kui peavad endale auto soetama. On ka ju igati soodsaks tehtud autode liisinguga ostmine, ka see mõjutab ühistranspordi kasutamist.

Öö Noche
Loomulikult täidab ta eesmärki, mis küsimus see üldse on. Sõidan iga päev bussiga ja näen, kui palju on bussiga reisijaid juurde tulnud. Miks inimesed praegu aga eelistavad autot on see, et väljas möllab covid-19. Kõik ju soovivad püsida terved.

Reelika Randmets
Praegu ei ole eriti sobilik aeg selleks uuringuks. Pandeemia tõttu väldivad ühistransporti ka paljud sellised, kes muidu heameelega seda kasutaksid. Ilma covidita annaks see uuring palju parema tulemuse .



Jenna Noor
lõpetage ära,ka pensionärid tahavad käia linnas ostukeskustes või vallamajades.Kõigil pole autosid ja lapsi teenindamas,vedamas.Jätke mõnigi tasuta liin alles!

Anne Kähr-Haller
Istusin suurema osa katkuajast kenasti kodus. Nüüd avastasin, et Elva-Valga vahelt on alles jäänud 1 buss päevas. Varem oli 7-8, osad tasuta, teised mitte. Ehk suht ükskõik, kas buss on tasuta või tasuline, kui seda pole.


    • Neeme Sihv
      Anne Kähr-Haller jah, seal on käed rüppe lastud, aga eks VALGAMAA ÜTK polegi suurt millegagi hakkama saadud. Vallas läheb aga põhiaeg kaklemise peale

Edy Niil
Pärnu. Kuutasu 10€ kuus. Sõidan kõigil tööpäevadel, mugav valideerimine, hea tühi buss 2-7 inimest. Kuna liine tihendati kõvasti, on sõitjad hajunud. Trantsport kulgeb saksa täpsusega. Bussides konditsioneerid ja vahel buss jääkülm. Mina olen väga rahul.


Pille Kuldsaar
Edy Niil Suveperioodil ehk mõnevõrra vähem, koolid ju ei tööta ja inimestel puhkused...Sügisel on jälle bussid alatasa reisijatest pungil, eriti tööpäeviti.

  • Neeme Sihv
    Edy Niil Pärnu maakonnaliinid ajast maha jäänud. Ning võõrastele väga kallis.


  • Lauri-Kare Laos
    Loomulikult. Kui jõuaks vajalikuks ajaks punkti B sõidaks isegi. See on arvestatav kokkuhoid.

Neeme Sihv
Muide, Mari Jüssi eksis ühes. Tasulise süsteemiga 99% juhtudel sõitjaid ei meelita, eriti kui tegu kahe omav ja/või ümberistumistega.
Tasuliseks ehk kommertsvedajale üleandmiseks sobivad üksikud suunad, ülejäänud tuleb kõik teha eeltasutuks
Ja liinid siduda ning teiseks suunata LÄBI linnade, mitte terminali/bussijaama

Le Laun
Proovisin/proovin kasutada, kuigi väga ei õnnestu. Ikka sama põhjus, et sõiduplaanid ei sobi minu tööaegadega 🙁 No buss maakodu peatusest väljub 6.45 hommikul ja on töökoha alevikus 7.20 aga tööpäev algas 8.00840 minutit varem võin ju kohal olla, pole keelatud, aga varem selle võrra ära ei saa ja "töö" pole ka veel kohal, töötan lasteaias), suvel nüüd 8.30 tööpäeva algus st lausa 70 minutit varem oleksin kohal ja tagasi buss 17.45, tööpäeva lõpp oli 17.00(e siis 45minutit vaba aega bussipeatuses veeta), nüüd suvel ehk parem, sest tööpäeva lõpp 17.30. Ehk siis talvel ei sobinud ei algus ega lõpp(hommik ega õhtu), nüüd ei sobi hommik ammugi, õhtu sobib. St endiselt 2 varianti: püsin tööpäeviti alevikus, ei sõida maakoju või abikaasa tuleb autoga järgi ja toob hommikul tööle(ise autot ei juhi).


Neeme Sihv
Le Laun minimaalne variant ongi 3 bussi, jõudmisega enne kl 8, 9 ja 10, tagasi peale 17, 18 ja 19.
1 bussi ei saagi lugeda töölesõiduvariandiks.

Ene Lelberd
Kasutan iga päev

Kirsika Rattus
Ei, sest meil ei käin nüüd enam üldse bussi.

Priit Retsep
Kuna bussiliiklust sisuliselt pole siis suht ükspuha.

Varje Sootak
Väga täitis, vähemalt Lõuna-Eestis, pensionärina võidan aastas ligi paarsada eurot! Kritiseerivad ju need, kellel seda vajadust pole!

Helje Rokk
Meie kolm last käivad hetkel tunduvalt rohkem vanaema juures. Muidu läks edasi tagadi sõit 8-10 eurot laps. Õnneka on ka bussi sõiduplaan väga hea😊

  • Irja Krista
    Kahjuks ei, Kui elad kohas, kus ühistransporti pole aitab ainult auto!

  • Margus Vain
    Mis oli selle eesmärk, mille see pidi täitma? Hetkel on maakondlik ÜT tasuta vaid lastele ja eakatele inimestele.


Neeme Sihv
Margus Vain riigikontrolli auditist saab teada.

Riigikontrolli audit bussiliikluse kohta ja järeldused.
EESTIMAABLOGI3.BLOGSPOT.COM
Riigikontrolli audit bussiliikluse kohta ja järeldused.
Riigikontrolli audit bussiliikluse kohta ja järeldused.

Meelis Teder
Margus Vain Kui Kadri Simson tasuta bussisóidu eest vóitles siis oli ta táiesti veendunud,et núúd jááb autosóite váhemaks ning rahvas hakkab bussidega sóitma.Kui loll peab olema,et sellist jama uskuda?🤡


Neeme Sihv
Meelis Teder Loll ei saagi sest aru, eriti seetõttu, et kõik, mis koos sellega vaja olnuks teha, jäi tegemata.

Maie Prits
Haapsalu kandis kasutatakse ka päris usinasti ja kõik on rahul.


Neeme Sihv
Maie Prits Siiski saab seal hoopis paremaks bussiliiklust muuta.

Sõber Siil
Viljandimaal, käin tööl 35 kilomeetrit üks ots. Päris arvestatav summa kulus vanasti. Sõitjaid on parasjagu, linna jõudes bussid ikka täis.



Muidugi teeb Transpordiamet Taavi Aasa juhtimisel kõik võimaliku, et sõitjaid juurde ei tuleks.  Ainuüksi peatus.ee UUE VERSIOONIGA EI OLDA RAHUL, KUID JÄÄRAPÄISUS TEEB AMETNIKELE TÕESTI AU! Nii et kui enam busse üles ei leita, lüüakse veel enam käega.

Proua Põlvast kiidab aga Tarmo Tamme, kuid tegelikkuses pole ka hr Tamm midagi teinud selleks, et Põlvamaa bussiliiklust muuta selliseks, mis efektiivsemalt maksumaksja raha kasutaks. Endiselt bussid ei läbi ei Põlva ega Tartu linna. Ning loomulikult on ka mure selles, et maakonnast tulija peab Tartus pileti ostma.

Naerma ajab muidugi endiselt see, et vald suunab ÜTK poole, see aga taas valla poole. Mille eest siis mõlema ametnikud palka saavad?

Neljapäev, 22. juuli 2021

Hiiumaa kannatab enim.

 

 
Teeme nüüd nii, et kõik Hiiumaa Heaks, Vabad Hiiumaa Kodanikud, Ajalooline Hiiumaa, jne liikmed ja kõik muud inimlapsed, kes Hiiumaast hoolivad, saadavad kaebekirja TS Laevade ja Hr.Taavi Aasa meilidele. Äkki mõnituhat meili kujundab pisikesegi arusaama, mida sellest asjast arvame. Samuti on tore üritusekorraldajatel, majutajatel ja teistel kannatajatel kajastada iga tühistatud broneering, ära jäänud üritus, raiskuläinud piletid, jne,jne.
 
Selline postitus FB-st. 
Värske otsus saata Hiiumaa liinile Regula mõjutab hiidlasi hoopis rohkem kui see, kui Regula jätkanuks Saaremaal. 
Kuidas hoida kõik arvamused ühes kohas? Õige märkus oli FB grupis, et erinevad postitused kõikjal ei oma mõju Väga lihtne, lisage kommentaaridesse. Ametnikud loevad siin nagunii ja kui nad ka tahaks teha nägu, et ei loe, siis loevad teised. Ja saavad omakorda küsimusi siia kirjutada.
Hiidlastel tasub aga kokku hoida ja ühtsena tegutseda.

********************************
 
FB:
 
Lihtsalt harimaks end ja saamaks taustast paremini aru - kas räägib emotsioon või karm reaalsus. Kui suured on Hiiumaa ja Saaremaa rahvaarvud ja külaliste arvud?
 
Muidu on laevadel 150 kohta, v.a sellel asenduslaeval, millel on 63 (sõiduauto) kohta. Huvi pärast lugesin reisid ka kokku: Hiiumaale on ööpäevas 10 reisi, Saaremaale 23. Järeldusi ei ole vist raske teha? Reis Hiiumaale kestab kuskil kaks korda kauem, kui Saaremaale. 

Tegelikult sõit 3 x kauem?

*****************
 
Nii kipuvad küsima kohalikud poliitikud, kes varasemalt ei ole ise asjadega piisavalt tegeleda soovinud:
 
mis see inimeste arv siia puutub? Ühenduse kvaliteet peaks Hiiumaal olema kehvem ja sellel liinil peaksidki sõitma Saaremaa liini varulaevad?

******************************
 
 
No seda Regulat on siia Hiiumaa liinile küll vaja! Sama palju kui jänesele on tripperit vaja.
Hiiumaa liinid on terve suve välja müüdud. Saaremaa liinidel on vahel harva pksikuid praame välja müüdud olnud.
 
****************************
 
 
Väga imelik suhtumine, nagu saarlased võtaks hiidlaste laeva ära.
Kellele kuulub TS Laevad? Kes otsustab kus ja mis laev sõidab? Miks selline õnnetus juhtus? Kas saarlane meelega sõitis oma laeva puruks?
Miks saarlased süüdi on selles, mis laev neil käima pannakse?
Totter hiidlased vs saarlased jutt ikka. Oleks aeg sellisest mentaliteedist üle saada ehk. Firma otsustab milline laev mis vahet sõidab, mitte saarlased.

TS Laevad kuulub Tallinna Sadama kaudu Eesti Vabariigile ja ka hiidlased on Eesti Vabariigi maksumaksjad. Keegi ei ütlegi, et saarlased süüdi on. Küsimus on lihtsal selles, et kriisi ei ole mõtet ümber jagada. Rohuküla - Heltermaa liinilt ühe suure laeva asendamine oluliselt väiksema veomahuga Regulaga aga seda teeb, otsida tuleb teisi lahendusi - näiteks lennuühenduse tihendamine Kuressaarega jne. Hiidlased vs saarlased naljad on aga ajaloolised, samas saavad nad omavahel väga hästi läbi

Pole palju neid, kes ütlevad, et otsida tuleks teisi lahendusi, aga Transpordiameti taseme  ning senise hiidlaste ükskõiksuse juures on seda raske loota. Muidugi, ka saarlaste ükskõiksuse. Tegu on pikaaegsete protsessidega ning üks osa sellest, on ammune loobumine ühistranspordist autode kasuks - pole kohanud ühtegi kohalikku poliitikut, kes oleks püüdnud seda muuta. Lase olukord käest, siis tagasi saada seda on üliraske ja veel hullem, ülimalt aeganõudev. Praegu aga muutusteks ülihea võimalus.

***************
 
 Ma hetke ootan mida valitud esindajad teevad! Aga mingeid mõtteid on ka omal. Näiteks oli plaan järgmine nädal korra saaremaal käia. Ja juu siis tuleb Muhus sadamas käia kuidagi mingis vormis oma meelsust näitamas.

Valitud esindajad kirjutavad sotsmeedias olümpiast. Või millestki muust, mis neile valimistel ehk mõne lisahääle tooks.

******************************
 
Veel üks mõte - kas Hiiumaa liinil praame kiiremini sõitma ei saa panna? Et kui Regula, siis olgu, aga paluks nii kauaks tihendatud graafikut ja väljumised ilma pausideta iga 1h või 1,25h järel. Või on mingi sisuline põhjendus, miks kiiremini ei saa? Aivar Viidik ?
 
Selle küsimusele adekvaatset vastust pole siiani näinud, kuid usun, et kiirem sõit ummistab sõidukanali kiiremini jms. Ning erilist võitu see ei anna.
 
************************* 
 
 Bussid ja lennukid ei päästa, kui praamile ei mahu. Inimesed vajavad autot et punktist A punkti B jõuda. Ehk mõni lennuk läheb Hiiumaalt Pärnu? Tartu? Ja kes selle ürituse minu jaoks kinni maksab 25€ nägu, seega lastega minnes 100€ üks suund. ja kui tagasi koju tahan siis kokku 200€. Palju õnne!

Meil on eeltasutud transport. Teiseks, busse ei ole vaja praamile kupatada, vaid bussid tulevad Tallinnast, Tartust jm ühel ajal sadamasse, inimesed saavad praamile ning Hiiumaal on Käina ja Kärdla suuna bussid vastas. Ka praamipileti saab NENDE busside kasutajatele teha tasuta.
Kes maksab? Maksumaksja maksab, olulisem on vähendada autode arvu praamidel ja ka teedel.

Jüri Rataski leiab tee Hiiumaa FB gruppidesse, kui on vaja propagandat teha ja kohalikud poliitikud pildil kõrvuti olles jagavad usinasti neid pilte. Nüüd kui olukord kriitiline, pole neid kuskil näha!? Siiski on. Mõni.

*************************************
 
Head Hiiumaa inimesed ja söbrad. Pean teile kahjuks vahendama halba uudist. Täna toimus mitu kohtumist seoses Saaremaa praamiga toimunud intsidendi ja selle lahenduste osas.
Kokkuvõtteks oli riigi e majandusministeeriumi (minister Taavi Aas), tellija e Transpordiameti ja vedaja e TS Laevade otsus, et Regula tuuakse Hiiumaa liinile selle reede öösel vastu laupäeva ja üks suur Hiiumaa praam viiakse Saaremaa liinile. Seda tehakse esialgu esmaspäevani, siis toimub uus nõupidamine ja otsus, kuidas toimub edasine liiklus.
Ütlesin kohtumisel korduvalt, et tundes ja elades kaasa naabrite saarlaste olukorrale, on selline lahendus hiidlaste suhtes ülekohtune ja me ei saa ühelgi moel sellega nõustuda! Ka statistika näitab, et Hiiumaa suured laevad on pikalt 100% broneeritud, saarel toimub palju üritusi ja nii korraldajad kui külastajad on sellega arvestanud. Seda enam, et üleveonumbrite kasv Hiiumaa liinil on olnud sel kevadel ja suvel muljetavaldav.
Lisaks on solvav argument, et hiidlaste kahjud on ka selle vangerdusega väiksemad kui saarlaste omad ilma vangerduseta!
Mis siis teha ja kuidas edasi? Mitu organisatsiooni on saatnud oma seisukohad kõigile osapooltele. Andsin AK-le intervjuu, kus toonitasin veelkord, et kahe suursaare vahelised laevaliinid on väga erineva iseloomuga ja Hiiumaa liini paindlikkus oluliselt väiksem kui Saaremaal. Ja et hiidlased ei pea kannatama tekkinud intsidendi pärast!
Et saada neile seisukohtadele teie tuge ja ehk mõjutada ka järgmisi otsuseid, palun teil aga siin reageerida sellele postitusele, pannes ☹️- kui olete sellise otsuse vastu ja 🙂 - kui poolt.
 ***
 Varuge esmaspäevaks endale vaba päev. Pühapäeval madrile ei pääse. Reformi ja Keski ei soovita hiidlastel valida, saarlastel seevastu igati põhjendatud valik. Jälle ei saanud Hiiumaa enda eest seistud! Aivar Viidik ja Antti Leigri , tehtud!
 
***
Et otsus tuleb tõenäoliselt selline, seda ütles mulle juba keskpäeval üks kogenud Hiiumaa volikogu liige. Otsuse põhjendus võib olla milline tahes, olulisim on just see millele Rinno viitas. Saaremad juhib koalitsioon Reform + Kesk, seega saarlastel väga oluline otseside otsustajatega. Asi selline, riigikogu koosneb erakondade esindajatest. Ühed erakonnad moodustavad koalitsiooni ja kinnitavad valitsuse koosseisu.Sealt algavadki otsustuste juured. Elu on pragmaatiline. Praegu on tegemist hiidlaste jaoks väga halva plaaniga. Rinno ütleb, et saarlaste vaatevinklilst neil õige koalitsioon / sama, mis riigis /. Kes moodustavad Hiiumaal koalitsiooni. Vastus SDE + VL Ühine Hiiumaa.Hiiumaa soovib ka järgnevateks aastateks riigilt investeeringute toetusi, seega parim mudel on just see, kui kohalik võim on samade erakondade käes, mis riigis. Samas, ega koalitsioonid pole igavesed. Seega minu tagasihoidlik soovitus, valige sügisel oma kandidaat mõne erakonna nimekirjast, siis on lihtsam riigiasutustega jne. suhelda ja lobitöö edukuse tõenäosus suurem. Seniks tuleb loota, et laevaremont läheks kiiresti ja tavaolukord parvlaevaliikluses taastuks.

Ma siiski ei ole selle lähenemisega nõus, et kohalikus poliitikus osalemiseks peab lipitsema erakondade ees. Kuhu me niimoodi välja jõuame ? Järjest lähemale eetilisele krahhile. Mina küll ei saa aru, miks peaks tahtma oma kodukohast hoolivad inimesed kuuluda erakonda mille juhtfiguurid peavad eetiliseks isiklike sünnipäevade restoraniarvete tasumist ministeeriumi eelarvest või sellistesse, kus valges kampsunis selgitatakse kuidas raha kilekotti sai. Eestimaa erakondade käitumine on väga paljude inimeste jaoks lihtsalt eetika vastane. Kui kohalikus poliitikas osalemine tähendabki vaid parteijuhtide tallalakkumist, siis lõpptulemusena viib see siiski krahhini. Vast mäletate veel seda, et veel eelmisel nädalavahetusel jagati postitust kuidas Jüri Ratas Hiiumaal korvpalli mängis ja kui tore see ikka oli. Kas praeguses olukorras on keegi midagi kuulnud Jüri Rataselt või teistelt tähtsamatest tähtsatest prominentsetest suvehiidlastest mis tahes erakonnast. Kõik nad on vait. Ju nad vist on Saaremaal Ooperipäevadel.
*****************

*******************

Rinno Lige ütles, et see on vale, reisid on välja müüdud. Mida teeb aga Transpordiamet? Lisab busse ja suunab nee praamidele!!!??? Kusjuures eriti naljakas on soovitada bussiga reisimist Hiiumaale! Neid busse on päevas vist kümneid?
 

Praamid.ee

Otsustasime vahetada Rohuküla-Heltermaa liini põhilaeva Tiiu Virtsu-Kuivastu liinil sõitva parvlaeva Regula vastu alates laupäevast 24. juulist. Vahetuse eesmärk on parvlaeva Tõll õnnetuse tõttu tekkinud keerulises olukorras tagada kõige optimaalsem reisijate vedu TS Laevade opereeritavatel liinidel.
Vaadates eesootava nädalavahetuse etteostetud pileteid osutus antud vahetus hädavajalikuks. Suvine statistika näitab seda, et ka kõikide laevade liinil oleku ajal on Saaremaa liinil sõidukite mahajäämus Hiiumaa liinist 11 korda suurem. Kui jätaksime Regula nädalavahetuseks sõitma Saaremaa liinile kasvaksid sõidukitega reisijatel ooteajad väga pikaks.
Mõistame hiidlaste muret Hiiumaa ja mandri vahelise liikumise osas ning teeme kõik, et ka sellel liinil reisijad vaatamata laevade vahetusele ära teenindada. Hetkel pole Rohuküla-Heltermaa liini nädalavahetuse reisid veel täis müüdud. Olgugi, et Regula mahutab vähem reisijaid ja sõidukeid kui meie põhilaevad, saame hetkel väikeste muudatustega juba pileti ostnutele tagada Hiiumaa liinil nädalavahetuseks üleveo. Eesmärk on teenindada kõik juba planeeritud reisid ära võimalikult väikese ooteajaga.
Suursaarte ja mandri vahel on eesootaval nädalavahetusel mõistlik reisida ka liinibussiga, kuna bussid pääsevad eelisjärjekorras laevale. Bussides veel kohti on ning Transpordiameti palvel lisatakse lähipäevadeks ka bussireise juurde.
 
******************** 
 
 
Ei saa millegi pärast kommenteerida postitust. Aivar Viidik ja Hiiumaa vald Süüdistamise asemel tuleks lahendus leida. Vald võiks kõik saarel olevad vabad bussid(ka saab mandrilt juurde tellida) jne Heltermaalt ringi vurama panna. Tasuta pilet mõistliku ajaga enam-vähem sobivasse sihtpunkti võiks inimesi motiveerida, et auto jäetakse Rohukülla ja siis kohalikud taksod, Bolti, Uberi jne pakkujad ärkavad ka üles. Hiiumaa vahemaad on suhteliselt väiksed ja sõit ei ole kallis. Avatud talude päevade külastajatele võiks üldse eri bussid olla Heltermaalt, sõidavad päeva-kahega talud läbi ja kõik on õnnelikud. Kui turism ja kohalike ettevõtjate heaolu oluline, siis võiks ju ka reaalseid lahendusi leida.
PS! Hetkel see selline fifty-sixty olukord. Nii vald, kui ka TS laevad oleks pidanud ikkagi sellised olukorrad varem läbi mõtlema ja plaan B,C,D jne välja mõetlema. Ei ole see ju esimene kord. Kui Elron raudteed remondib on asendusbussid olemas ja teenus oluliselt ei kannata.
Päikest!

******************
 
Hiiu vallalt ei saa kunagi ühtegi kommentaari saare bussiliikluse kohta.

Kaudse kommentaari sain Vikerraadiost. Vallavanem Hergo Tasuja rääkis sellest, kuidas Saaremaal peaks rohkem busse sõitma panema (mis iseenesest õige), aga Hiiumaal ta vajadust selleks ei näe, kuigi bussiliiklus on halb. Väidetavalt on suvel Hiiumaa parvedel kohad välja müüdud, seega võiks parem bussiliiklus siiski autode arvu vähendada ja muresid oleks vähem?
Ma usun, et lisaks pole ma ainuke puhkaja, kes Hiiumaal bussidega ringi sõidaks? Mina seda teha ei saanud, kaugelt jäi vajaka. Seega saan jääda vaid seisukohale, et probleemid tekivad sageli ikkagi vallavanema ja -valitsuse vähesest kompetentsist! Senisest ükskõiksusest?

*********************
 
Komm:
 
Infoliin väitis, et kõik trügijad saadab politsei tagasi. Pole näinud, et ükski mootorrattur tagasi oleks saadetud. Kas lähevad jala üle?

*****************************
 
Elu 24 võttis ühe mu postituse letti.
 

************************************
 
Komm:
 
 Esmaspäev 10.00 praam. Regula. Kiri lgp praamikompaniilt, et bronn sisuliselt ei kehti. Ometi on vald ehitamas Spordihoonet, mille tähtaeg läheneb. Ja kõnealune praam on ehitajaid täis?! Et kes siis maksab tööliste tunnid, mis nood sadamas passivad? Et kuidas see kehakultuuri meka maja ka edeneb kui ehitajad Rohukülas kai peal passivad? Probleeme rohkem kui lahendusi. Igal juhul alatu lüke.

**************

Mina korraldan Hiiumaal etendusi ...ja Margus Nõukogude armeest.
24. juuli näiteks on etendusele tulemas suured grupid:
45 Tiit Reisid
100 Looduse Omnibuss
30 grupp Lihulast
29 inimest grupina mandrilt
pluss palju eraisikuid oma autodega mandrilt...
Mis on siis riigi poolt nendele inimestele sõnum?
Et kahju, et teil pool aastast ette Saaremaal olnud kultuuriüritusele pileteid ostetud polnud....
Ma olen väga nördinud, et Hiiumaa on nii teisejärguline.


**************
 
Kohvriga Heltermaal.
 
Autota on Hiiumaale täitsa kena reisida 🙂 Pole praamile mahtumise stressi ning Heltermaa sadamast Kärdlasse sõitvasse liinibussi sisenesin ainsa reisijana. Pisut piinlikki, et tasuta buss ja täitsa tühi.
Ja muidugi kaunid vaated Hiiumaale 🙂
Aga varupraam võiks praamifirmal siiski muidugi olla. Kunagi ei tea, millal tehnika alt veab ja inimene ju massina vastu ei saa.

**********************************
 
Elu24 jälgib postitusi.
 

*******************

Heltermaa täna, 25.07
 
 täpsustan siiski 12.40 saabusin ja on lootust 16.00 praamile saada, ilmselt töötajad valesti informeeritud

14:30 praamilt jäid maha ka 13:00 mahajäänud autod.

Rinno Lige postitas pildi  ja:
Siit märgi alt saab praegu ( kell 14:30) seisuga 22:00 reisile. Kõik nii nagu ennustasin. Üldjärjekord ei liigu.

Kas ta ennustas seda juba siis kui linnapea oli? Või siis kui oli IRL-is? Vabaerakonnas? Igatahes siis, kui töö tegemata jäi...

*************************
 
Hiiumaa vallavanem rääkigu sellest, mis omal tegemata! Kuigi väga loodan, et esmaspäevast oma parve tagasi saavad. Aga see ei tähenda, et HIIU VALLAVALITSUS PEAKS EDASI LOGELEMA! Kuigi, mandri ja Saaremaa vahel justnagu polegi bussiliiklust, ikka parved sõidavad?
Kas Hiiumaale oleks ka abiks, kui bussid pandaks liinile Heltermaa - Rohuküla vahele?
 
ERR uudised: Hiiumaa vallavanem Hergo Tasuja ütles, et Tiiu Regulaga vahetamise asemel tuleks tihendada bussi- ja lennuliiklust Saaremaa ja mandri vahel ning otsida sinna varulaeva välisriigist. Ta loodab, et parvlaev Tiiu on Saaremaa liinil vaid 24.–26. juulini.
"Mina usun, et kokkulepped peavad ehk see, mida neljapäevasel suure ringi koosolekul rääkisime, et tegemist on kolmepäevase vangerdusega. Siitpoolt vaadates on kindlasti mõistlik probleemi lahendada nii, et me ei tekita juurde teist probleemi," nentis Tasuja.
Esmaspäeval on uus nõupidamine Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi, TS Laevade, Transpordiameti ja Hiiumaa ning Saaremaa vald esindajate vahel, kus otsustatakse järgmised sammud praamidega.
 

***********************************
 
 
Pöördumisele üks allakirjutanutest, eeltasutud bussiliikluse loonud Keskerakonna liige ei tea midagi erakonna tegemistest ega tegude eesmärkidest?
 
 
Antti Leigri: Aga mida selle tasuta ühistranspordiga teha?
 

******************

Hiidlased lärmavad rannal, seal, kus vanamees kitsele laeva näitab. Või laevale kitse? Või oli see buss?
 
Igatahes Hiiumaa on eriline ja päriselt väge ilusalt eriline maa. Seega on ka hiidlased erilised. Muretsesid, kuidas ideid, mõtteid ja ettepanekuid ühes kohas koos hoida, ma siis soovitasin siin teema all kommenteerida, sest siinne hõlpsasti leitav. Kuid ma eksisin. Olen küll kuulnud, et nad on nii erilised, et neile on õpetamine ja aitamine  nagu härjale punane rätik! Hullem veel, kui juhtud nende tegemisi reklaamima ja jagama, siis aitäh ütlemise üleelamine on puhas infarktioht!
 
Lärmasid, mis nad lärmasid, seisid ise ja seisid külalised tunde parvesadamas. Nädala sees antakse hõlpu ja kasu lärmamisest polnud, ka järgmisel nädalavahetusel sama lugu, parem parv antakse jälle saarlastele. Olin ka nii selle vastu, aga nüüd vist enam väga ei ole. Isegi Leigeri võiks Hiiumaa vahele jätta saatmata, hiidlased saavad rohkem oma armastatud autodes olla!?
 
Tänaseks on planeeritud kohtumine, kus laevaliikluse osas järgmised otsused teha.
Allpool on videost näha pühapäevaõhtune seis Heltermaal. Tunnustan Praamid.ee töötajaid, kes on teinud märkimisväärselt pikki tööpäevi ning tänu kelle täpsele tööle mahtus eile laevadele oodatust enam sõidukeid. Samuti teame, et mitmed liikusid mandrile tagasi planeeritust varem või lükkasid saare külastuse edasi. Sellegipoolest tuli neil, kel eelbroneering puudus, pikalt oodata.
Laevakompanii ja Transpordiameti toel sai eilseks ootejärjekorda WC-d viidud, mis kliendisõbralik uuendus.
On selge, et Hiiumaa jaoks ei ole vastuvõetav olukord, kus Heltermaa-Rohuküla vahel sõidavad Regula ja Leiger.
Allpool mõned argumendid, mis seda kinnitavad.
Kuni 20. juulini oli Rohuküla-Heltermaa liini täituvus ca 60%. Samas kui Virtsu-Kuivastu liinil pea 59%.
Muhumaale tehti 2,7 korda rohkem reise, kui Hiiumaale. Samas reisijaid veeti üle vaid 2,2 ja sõidukeid 2,4 korda rohkem.
Tõsi, mahajäänud liinimeetreid oli Virtsu-Kuivastu liinil 11,6 korda enam. Teisalt on oluline märkida, et sellel liinil väljub järgmine laev 30, Rohuküla-Heltermaa liinil 90 minuti pärast.
Süvendamistööde eksperdid hindavad, et Regula, mis on vanamoodne kahe ahtris paikneva sõukruviga laev, hakkab Rukki kanalisse setteid kuhjama. See tekitab vajaduse sügisel kanalit puhastada, seades vastasel korral ohtu laevaliikluse madala veetasemega perioodil.
Heltermaa sadam on hetkel ainus Hiiumaa sadam, mis võtab vastu puidulaevu. Kui Regula, mis sildumiseks möödub kaubakaist, segab kaubalaadimist, toob see kaasa otsese majandusliku kahju.
Alanud on viljakoristamise hooaeg, mis jõudmas haripunkti. See tähendab suuremat ja kiiret vajadust üle-mere-reiside järele.
Kiiresti riknevat kaupa ei saa üle mere vedada teadmata, kas kaubaauto saab laevale või peab sadamas järgmist laeva ootama.
Autojuhtide töö- ja puhkeaja nõuded seavad Hiiumaa ettevõtjatele suured väljakutsed. Laevade vahetus ja sellest tulenev probleem eelbroneeringuta laevale pääseda tähendab, et töö- ja puhkeaja seadust on pea võimatu järgida.
Suvehooaja nimel tegutsev turismisektor kannab juba täna kahjusid saamata jääva tulu arvel, kuna juba neljapäeval hakati broneeringuid tühistama laevadega seotud uudiste valguses. Olukorra jätkudes kahjud süvenevad ning avaldavad mõju ka olukorra normaliseerumisele järgnevatel kuudel.
Pikemas perspektiivis, arvestades pidevat üleveonumbrite kasvu, on õige tellida mõlemale liinile kolmas laev.
 

Pikk jutt ja asjalik, kuid loomulikult ei sõnagi sellest, et ISE võiks ka püüda millegagi tegeleda ja hakkama saada? Nagu pakkusin, siis tuleb nõuda just praegu, parimal hetkel, 4x päevas Hiiumaa ringliini ja lisabusse muudelegi liinidele (osaliselt nende asemel, mis harva muidu sõidavad vm). Nagu möirapullid rätiku ees, asusid maad kaapima need, kes busse näinud pole, rääkimata nendega sõitmisest, aga samas osa neist suured kohaliku elu edendajad! Endistest KOV juhtidest ei tea kelleni. Vallavanem ei julge sõnagi teemal öelda, aga teised näitavad "taset":

tõesti ei huvita, Hiiumaal on bussidega kõik korras
 
tühja, praegu veel diisel, bussi ringisõidutamine mõõda hajaasustust on selgelt keskkonnavaenulik tegevus. Palju mõislikum on kasvõi elektriline moteedauto, jalgratas või isegi tavaline rendiauto, sõidujagamisest rääkimata. Bussiga pole Hiiumaal rohkem midagi teha kui täna tehakse ja vägagi tehakse. Tänapäevaste lahenduste juures sundida hiidlane veel rohkem bussi on sama jabur kui sundida teda kasutama hoburakendit igapäevaste toimingute tegemiseks. Elu läheb mobiilsuse suunas edasi mitte tagasi.
 
äkki oskate tuua mõne näite, kelle probleeme lahendavad täiendavad bussid. Väga kahtlen, et olemasolevadki täis on.
 
mida ma siis räägin, Hiiumaal on bussidega kõik korras. Inimesed sõidavad ja rohkem liine pole vaja. Üritada liinibussiga turismireisi sooritada on naiivne. Korralikud firmad pakuvad bussireise Hiiumaale, erinevad variandid valikus, kvaliteetsete giididega. Niiet kõik korras ja olemas.
 
Jätke oma lollus ja sarkasm, kas te siis aru ei saa, et teie mõtet ei toeta siin grupis vist keegi. Kui te midagi saavutate, siis ainult selle, et inimesed teie rumaluse peale närvi lähevad.
 
 milleks 4 või kuus (x päevas Tallinna, minu märkus) kui nädala sees pole kolmelegi reisijad. Selle teema lõpetan sellega.  
 
isegi kui needbussid 24/7sõidaks, siis iga kauges metsatukas asuva elamise juures ja vaatamisväärsuse juures ei hakka nad iial käima.
 
äha on, et kohalikest oludest ja vajadustest ei ole piisavat ettekujutust. Nädalavahetusel ka lugesin neid uhkeid bussiliikluseplaane ja tunne oli nagu üritaks üks vana hea juut hiidlastele ilma hammasteta hobust kaela määrida. Väga vabandan, kuid ei näe, et see sobiks või aitaks mind või minu tuttavaid. Võib olla eksin, kuid ei kavatse sellel teemal ka pikemalt edasi diskuteerida.
 
 olen hetkel muude tegevustega hõivatud ja ei saa lihtsalt lubada endale hetkel endale ohjeldamatus koguses mõttevahetust... seepärast andsin sellest ka teada. Teiseks ei ole sellel teemal pikem diskuteerimine minu jaoks mõtekas. Bussiliiklus ei lahenda hiidlaste ega suvitajate praami probleemi. Surute üsna jõuliselt seda bussi teemat peale vaatamata sellele, et kohalikud ütlevad, et see ei sobi nende vajadustega ja kohapeal on need teemad juba ka kordi ja kordi läbi arutatud.
 
Mite ühegagi. Kui olin sunnitud seda tegama,et käia tööl, tähendas see mulle hommikul kell 5 tõusmist ja õhtul kell 22.10 koju jõudmist ja kui praam hilines siis veelgi hiljem. Lisaks külmas, vihmas tuisus nii ootamist kui ka kõndimist. Jõudu!   
 
 Jõudu tõesti! On inimesi, keda peab kaitsma nende endis eest! Saarel vast eriti, sest küllap pole väljaspool seda palju käidud ega suurt nähtud. Paraku pole ka Transpordiametilt midagi loota! Võib olla oleks mõnest koolitusestki abi olnud? Kuigi koolitajaid neist väga pole, aga mõni ikka on kuulnud, et sõitma ühistranspordiga hakatakse siis kui liiklus on piisavalt tiheda sõiduplaaniga või midagi muud tänapäevast!? Aga mis parata, harjumuse suur jõud ja ootamine juba veres! Küll sadamas autos või tunde Tallinnas, et ainukesele Hiiumaa bussile saada! No mis sa teed sellistega....

Aga vähemalt muretsema ei pea, need jutulinnud seisavadki ju Hiiumaa inimeste ja arengu eest nagu müür!


*******************************

Üks komm, mis tegelikult ei olegi vastuvaidlemine, sest kõike täpselt SEDASAMA ma silmas pidasingi:

Neeme, ma väga tihti ei viitsi kommida, aga see kord teen erandi. Sa oled jäänud silma suhteliselt mõistlike postitustega, kuid siin pean Sulle vastu vaidlema. Hiiumaal ei ole tõepoolest head ühendust mitte mingi kohaga, isegi mitte keskustega (misiganes need siis peale Kärdla veel võiksid olla). Siin ei ole lihtsalt ühtegi pädevat inimest, kes teoreetiliseltki võiks selle süsteemi siin käima panna. Olen nõus, et see ei ole tänu tihti muutuvale praamigraafikule lihtne ülesanne, aga kaugeltki mitte võimatu. Räpinas teatavasti praami pole, ehk siis võibolla ei saa just paralleele tuua. Kui tehtaks söödav plaan, küll siis isegi status quod hindav hiidlane läheks lõpuks kaasa.

**********************
 

1 kommentaar:

Leidsin ka ettepaneku, mille järgi võiks midagi leevendada ka parvede teistpidi kasutamise puhul.
Reet on reservis? Nii välja lugesin, kuid pole ise kursis. Pakuti varianti, mille järgi Kihnu Veeteed saadaks Soela appi Rohuküla - Heltermaa liinile ning asendaks selle Reedaga

Esmaspäev, 26. juuli 2021

Hiiumaa arvamusliidrid.

 


Kost sa tourist seia said???

10+ aastat on Hiiumaal lastud ühistranspordil hääbuda! Tänaseks on jõutud selleni, et et viimanegi reaalsustunne on kadunud!!!

Öeldakse nii bussiliikluse paremaks muutmise kohta ehk et tunnistatakse, et inimesed ega keskkond ei huvita ja praamijärjekorrad olla kül paha-paha, aga s... kah:

Tõesti ei huvita, Hiiumaal on bussidega kõik korras!

Tegelikult usun ka, et enamasti ei ole tegu logude bussidega vaid nende tehniline seisukord hea!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar