Laupäev, 28. august 2021
Riisipere - Turba tööd käivad (2019 koopia)
Riisipere - Turba tööd käivad.
Kustutasin vana postituse, et see uuesti siia kopeerida. Mingi spämmkommentaaride laviin oli.
Rahvamassid liiguvad Presidendimatkale? Tore! Ilm oli ka veel ilus!
Mina aga läksin vaatama, kuidas liigutaks teisele poole ja kuidas asjad edenevad..
Tore oli näha, et ka Riisiperes veetorni korrastatakse.
Kuid Turba-Haapsalu suunas foor on veel punane.
Tegin pildi ka uues tupiksu. Varsti on seegi tupik vaid ajalugu.
Siin
 pidi muudetama tee kulgemist. Aga piiratud nähtavuse tõttu peaks siin 
kindlasti tõsisemalt suhtuma ülesõidu signalisatsiooni ja 
tõkkesüsteemidesse. Kas saaks ehk kaasaegsema, kõvera taga lisafooriga 
süsteemi? Või lihtsalt keskenduda tõsisematele tõkkepuudele ja ka 
erinevatele andurisüsteemidele, mis annab teavet takistuste kohta 
raudteel?
Siitpoolt on see kõver nähtav.
Palju korras, vahvaid ja huvitavaid maju.
Kui
 mõned aastad tagasi sai räägitud, et on vaja bussipeatust Riisipere 
jaama taha, siis keerutati erineval moel ja muuhulgas räägiti vastavate 
tingimuste loomise vajadusest. Nüüd on siin kuskil peatus Jaama Tee, aga
 kus, pole kindel. Ootama igaks juhuks jäin.
Maanteeameti
 tegemata tööd on aga siingi. Trükkides peatus.ee otsingusse Riisipere, 
ei näita see peatust Jaama Tee. On aga selge, et seal, kus iganes üle 
Eesti tulevikus selle nimega peatused on, peavad need ka kohanime 
sisestamisel esile tulema. Või arvatakse Maanteeametis jälle teisiti? 
Andku siis teada, miks?
Ja liini 256 buss tuligi ning peatus.
Et
 tegu kommertsliiniga, siis on ka selge, miks selline ei sobi kohalikele
 töölesõitmiseks. Pean silmas ümberistumisega rongile. Vähe sellest, et 
H-Liinid AS ei pea oluliseks jaama sõitmist ega aegade sobitamist, 
lisaks on jupikese sõidu hind 2 eurot. Seega, kas selline ÜT kutsub 
inimesi autosõidust loobuma? Kui lisaks rongipiletile tuleks Turbast 
sõitmisel kulutada kuus veel üle 80 euro? Muidugi ei tahagi ärimees 
reisijaid bussist rongi "anda". Loodetavasti saab tulevikus parema 
ühistranspordiühenduse, kaasa arvatud avalikud uued bussiliinid. Rapla -
 Pajaka - Lehetu - Turba Jaam? Ajutiselt Risti - Ellamaa - Turba Jaam?
Küll
 aga on Turbas juba saabudes selge, et rongiliiklust ja HEAD 
rongiliiklust on siin vaja. Ja et siin on ka elanikke, et oleks piisav 
põhjendus.
Turba
 peatuses on aga tegevused juba käimas. Kas ja kuidas aga arvestatud 
perspektiiviga? Siinkohal jääb veidi selgusetuks, kas tulevikus on 
võimalik siin vajadusel ilma eriliste kulutusteta peatuse asemel muuta 
koht jaamaks? See, kus ja kuidas saavad vahetuda rongid ning millisest 
jaamast peaks saama kiirrongi järel startida kohe aeglane, sõltub väga 
palju. Hõreda paigutusega jaamad võivad tähendada, et kahe ühes suunas 
rongi vahe võib ulatuda üle tunni, tippajal aga seda siin piisavaks 
pidada ei saa! Praegune planeering on selline piirimail variant. Selge 
on aga, et Keila - Riisipere raudtee remondi puhul on ära unustatud üks 
oluline asi - automaatblokeering! See, mis jagab jaamavahed lõikudeks ja
 võimaldab rongidel ka üksteise sabas sõita.
Perrooni
 perspektiivse pikendamise jaoks on vast ruum jäetud. Kas siis aga 
arvestati sellega, et perrooni jm planeerimisel saab vajadusel kohe 
lisatee ehitada teisele poole perrooni?
Kuidas
 planeeritud bussipeatus? Selge, et planeerijad mingitki arvamust ei 
küsinud, see on tavapärane. See aga ai vabasta hilisemast kriitikast, 
kui selleks on põhjust.
Ootekoda?
Muidugi
 tuli juttu ka kohalikega. ei usutud, ei osatud loota. Ja ometi, juba 
esimene, kellega kohtusin, vajab väga raudteed mitte isegi Haapsaluni 
vaid Rohukülani. Väga tore kuulda, et visioon osutunud väga õigeks.
Tean, et MoMu on vägev! Aga vaatama seda lähen alles siis kui siia saab rongiga!
Vahva
 lahendus ootekojal! Aga siiski loodan, et nagu siin vallas esimesena 
suudeti bussipeatuste nimed normaliseerida, nii saab siin ühena 
esimestest tehtud ka vajadustele vastavad ootetingimused. Mitte 
linnukese pärast vaid ikka asja ette.
Bussini oli aega ja hääletasin.
Oli aega põigata ka sööma.
Toit
 tellitud, marssisin viaduktile. Muide, poleks paha, kui tekiksid 
võimalused ja harjumus liiklejatel toit ette tellida? Shaslõkiga, mis 
otse õues valmis tehakse, läheb aega vähemalt 25 min. Miks mitte nii, et
 siin liikujana tean numbrit, helistan ette ja teatan kellaaja?
Hartsho
 oli maitsev ja hinda väärt. Sai ka morssi, mis jällegi tore, ei pidanud
 kallist jooki ostma. Kuigi siin oli morss küll 2-3 korda kallim kui 
mõneski teises kohas.
Kindlasti
 võiks siin suures majas olla ka vabalt üks korralik talupood. Haapsalu -
 Tallinna maantee ääres see üks paremaid kohti selle jaoks.
Niisama
 lihtne siin siis see bussipeatuse tegemine oligi. Mis sest, et jahuti 
ei tea millest, peaasi, et mitte teha. Väga nõrk riik, kui nii tehakse!
Muide,
 kui sidumisest rääkida, siis liin 256 vahel sõidab ära paar minutit 
enne kaugbussi, nii ei saa ka näiteks Haapsalust Nissi sõita. Aga seda 
meil ärimehed nimetavad konkurentsiks!
Restoranvagun?
 Ei,. siis läks Mati Pubis aega ja nii võtsin prae kaasa. Päris maitsev 
oli. Kahvel kaadri servas on valmis prae sisse sööstma!
Keila Jaam ( või pagan teab, mis nime all) peatuses busse aga näha ei olnud.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar