pühapäev, 6. märts 2022

Raplamaa bussiliiklusest ja Transpordiametist. Jaan 21.

 

Laupäev, 9. jaanuar 2021

Raplamaa bussiliiklusest.

 

 
Raplamaa bussiliikluses on ikka veel taandareng. Ei PEÜTK, Rapla, Kohila vald jt ei anna mitte keegi vastuseid ega selgeid põhjendusi, miks bussid mingil ajal sõidavad just nii nagu sõidavad. Ja sageli tühjalt. Vajalikke muudatusi oleks väga palju vaja teha, esialgu piirdun mõnega, sest soovimatusest koostööd teha pole põhjust ka uuesti ja uuesti ametnikele ettepanekuid saata, kuna nende koostamine on väga aeganõudev ja nõuab palju analüüsimist. Kui tehtud tööd ei osata väärtustada, siis pole mõtet ka päevast-päeva vaeva näha.
 
Liin 10 Rapla - Juuru - Järlepa -Kohila Hageri sõidab E-R nii vara hommikul (Kohila jaama saab 5.53), et sõitjaid sisuliselt pole. Milleks sõidab? Sest vaja on bussi Hageri - Kohila lõigule. Ja selleks, et Hagerist oleks varahommikul buss, sõidab see kümneid kilomeetreid, Raplast ringiga Hagerisse tühjalt? Miks samal ajal pole bussi Kodilast Kohilasse? Läbisõit ja täituvus oleks hoopis mõttekam? Ehk siis Rapla - Kodila - Rabivere - Pihali - Kohila Jaam. Kui sellel liinil üldse mõte olemas, sest kardetavasti sõitjaid väga palju pole?
 
 Vaja on liin hilisemaks lükata, siis oleks ka põhjust sõitjatel bussi tulla, olgu siis töölesõiduks Kohilasse, ümberistumiseks rongidele jne. Ning ühetaolise sõiduplaaniga E-P.

Variant 1.
(Igapäevaselt, variandi 2 eelistamisel aga saaks 1. varianti rakendada käiku L ja P).
 
Buss Rapla - Juuru - Järlepa - Kohila Jaam peaks Raplast väljuma nagu praegu L ja P 7.00, Juurus 7.15 saabumisega Kohila Jaama 7.52. See tagab E-R võimaluse ka Kaiust tulles ümber istuda Juurus (saab 7.02) sellele bussile. Kohilast väljuvad rongid Tallinna 8.01 ja Viljandisse 8.20.

Tagasisuunas liin Kohila Jaam - Järlepa - Juuru - Rapla Jaam alustab Kohila Jaamast, buss väljuks 8.30 (rongid saabuvad 8.20), Juurus 9.09 ja saabub Rapla Jaam 9.30 (rong Tallinna 9.41).
 
PLUSSIDEKS on Kohilasse jõudmise aeg töö- ja ka koolide seisukohalt ning Kaiu suunalt ümberistumisvõimalus (tööpäeviti). MIINUSTEKS aga hiline tagasitulek, mis mõjutab ehk halvemuse poole mõne praeguse sõitja vajadusi, sh ka JUURU sõitvad KOOLIÕPILASI peatustest Järlepast Juuruni.

Kuidas siin lahendada Hageri ja Aespa bussiliiklus, see jäägu juba PEÜTK ametnike otsustada. Kohila vald käitub ka üpris vastutustundetult, nõustudes bussidega, millest osa Hageri ja Aespa suunal sõidavad päeva jooksul tühjalt. Ja seda seepärast, et neidki busse ei ühendata rongidega Kiisal ja Kohilas nagu vaja. Mõisa köis, las lohiseb?

Kuidas vastavad ja põhjendavad tänast olukorda vallavalitsused?
Hetkel Juurust väljub Raplasse ka 2 bussi korraga 8.30 ja 8.31. Kindlasti saab sõiduaegu kohendada ka selle arvelt, et bussid ei läbiks Riia peatust.

Variant 2. 
 
Raplast buss väljuks 6.15, Juurus 6.27, Järlepas 6.46, Kohila Jaam saabub 7.06 (rong Tallinna 7.13 ja Raplasse 7.14)
Kohila Jaamast 7.30 (rongid saabuvad 7.13), Järlepa 7.47, Juuru 8.06, Rapla Jaam 8.30 (rongid Tallinna ja Viljandisse 8.37)
 
Selle variandi MIINUSEKS on liiga varane Kohilasse jõudmine ning sealt tagasi väljumine, samuti ei saaks Kaiu suunalt ümber istuda. 
Kuid PLUSSIKS kooliõpilaste sõit JUURU, varasem jõudmine Raplasse ja Rapla Jaamas võimalus istuda KAHE suuna rongidele. PLUSSIKS on ka võimalus praegune kooliliin K11 suunata Järlepast  Kohila jaamani, jõudmaks sinna  8.15, mis tagaks juba ise jõudmise kahe suuna rongidele kl 8.20! 
Seega annab 2. variandi  rakendamine ja kooliliini K11 pikendamine võimaluse valida hommikul kahe liini vahel Järlepast! Muidugi peaks see kooliliin olema avalike liinide hulgas ja sõitma ka suvel, sest aeg on igati sobiv ja Järlepast ei ole hommikusel ajal häid valikuid Kohilasse sõitmiseks. Kumbki liin sõidab ka erinevaid teid mööda, nii saavad rohkemad inimesed omale mingigi transpordi.
 Lisaks aga aitaks see kokkugi hoida, sest liin 21K sõidab samal ajal Juurust Raplasse, seega pole selle järele enam vajadust.

Siin jääb ka variant kasutada 2. varianti E-R ja L,P saaks kasutada soovi korral 1. varianti ? Ehk ongi nii mõttekam?

Küll aga küsiks veel kaks väikest kuid huvitavat küsimuse. Kohilast 16.35 tööpäeviti liin 18 unustati lisamast uued, Hansu ja Saueaugu peatused ja seda pole peatus.ee portaalist siiani näha, et viga oleks parandatud!? Mis siis on see, mis takistab ehk nii kaua aega võtab? Sama bussi puhul on endiselt probleemiks seegi, et jõuab ka Raplast alustades Kohila jaama 3 minutit PEALE rongide väljumist?

4 kommentaari:

  1. Lõbusamat ka. Mõni ühistranspordi asjatundja küsib aastast aastasse ühtesid ja samu küsimusi, ühesti vastusest aga kunagi aru ei saa. See on teatud määral lõbus ja lõõgastav küll!
    Jutt liini 333 muudatustest alates 07.08.21

    Lauri Lapkin
    Tegu on PÜTKI korraldava liiniga. Miks seda peab kajastama PEÜTK-i lehel? Ei näe pointi!
    · Vasta · Jaga · 16 min
    Neeme Sihv
    Autor
    Lauri Lapkin Sa ei näe kunagi. Tegu on Raplamaalgi sõitva liiniga. Reisija peaks igaks juhuks alati kõikide ÜTK-de kodulehed üle vaatama?
    · Vasta · Jaga · 11 min
    Lauri Lapkin
    Selleks on Peatus.ee 🙂 Kasutage seda! 333 on Pärnumaa liinide all. Milleks vaja kuskil Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse veebilehel seda kajastada?!
    · Vasta · Jaga · 10 min
    Neeme Sihv
    Autor
    Lauri Lapkin vabandust, ma olen nii algaja, ma ei tea, kus selles portaalis ENNE kuupäeva näitab muudatusi, mis mingist päevast kehtima hakkavad?
    · Vasta · Jaga · 9 min
    Neeme Sihv
    Autor
    Ja vastasin su esimesele küsimusele, kuigi aastaid küsid ja aru ei saa. Raplamaa inimene ei pea kolama erinevate ÜTK-de kodulehtedel. Kusjuures, nagu mainitud, Pärnumaa ÜTK ei oma niigi palju mõtlemsit, et OMA kodulehelgi uudiseid edastada.
    · Vasta · Jaga · 7 min
    Lauri Lapkin
    Selleks on kohalikud lehed! Pärnu Postimees kajastab ilusti meie ÜT infot!
    · Vasta · Jaga · 6 min
    Neeme Sihv
    Autor
    Ah et googeldada "Pärnu Postimees bussiliini nr see ja see muudatused"? Usun küll, et sa oled võimeline neid iga paar korda kuus läbi googeldama!
    Sulle teadmiseks, peatus.ee uus versioon pidi nägema ette ühtse muudatuste andmebaasi. Paraku teen seda vaid mina. Sest kedagi ametnikeste i huvita reisijad.

    Vasta
  2. Lauri Lapkin
    Ja teiseks. Tervise Paradiisis saab ka vabalt linnaliini bussiga minna, milleks teha suur tiir kuskil rannarajoonis!
    · Vasta · Jaga · 17 min
    Neeme Sihv
    Autor
    Lauri Lapkin saab või? Küll sa oled osav ministri nõunik! Viimati annad nõu ka PÜTK-le? Siis muidugi...
    · Vasta · Jaga · 12 min · Muudetud
    Lauri Lapkin
    Õhtuse Rapla-Pärnu bussiga saab vabalt istuda Pärnu bussijaamas ümber liin 16-le mis sõidutab turistid ja hotelli külastajad nii Rannapiirkonda kui ka Tervise Paradiisi! Milleks teha bussijuhtide elu niigi raskemaks? Või sul pole üldse aru ega tunnetust peal? Ja kusjuures suvel käivad mitmel pool ehitustööd ja novembrist läheb Tori sild kinni! Ja sa siis arvad, et juht peab oma sõiduajaga riskima, ning siis sõitma veel kuskil rannapiirkonnast läbi? Ei! Selleks ongi linnaliinid! 🙂
    · Vasta · Jaga · 8 min
    Neeme Sihv
    Autor
    Lauri Lapkin Äkki jätaks bussi üldse Sinti? Sealt saab ka teise bussiga linna? Siis oleks neil elu kergem! Saab ka Vändrasse jätta, sealtki sõidavad bussid Raekülla ja sealt linnaliinid igale poole?
    Taas mitu aastat sulle selgitatud. Inimestele ei meeldi sõita ümberistumistega, Terviseparadiis on üpris oluline sihtkoht., eriti lastega sõites. Bussijuhi töö ongi sõita ja peatuda. Oma lastega sõidad ka heameelega suure ringiga?

    Vasta
    Vastused
    1. Lauri Lapkin
      Neeme oma lastega sõidan nii, kuidas võimalus on! Mitte ei tee juhi tööd raskemaks! Praktikas on näha, et hommikune Rapla buss koos juhiga teenindab ka lõunast väljumist! Sest nii on sõiduajaga arvestatud! Milleks siis linnaliinid on loodud? Sõidavad tühja?!
      · Vasta · Jaga · 4 min
      Neeme Sihv
      Autor
      Küsin uuesti:
      Äkki jätaks bussi üldse Sinti? Sealt saab ka teise bussiga linna? Siis oleks neil elu kergem! Saab ka Vändrasse jätta, sealtki sõidavad bussid Raekülla ja sealt linnaliinid igale poole?
      · Vasta · Jaga · 3 min
      Lauri Lapkin
      Neeme aga äkki üldse paneks liinid kinni? Enamustel autod ju! Las vuravad autodega

      No mida kulutada aega aastate kaupa sellisteks selgitusteks? Aga samas peab seda teatud ulatuses siiski tegema, sest ka võimalikele reisijatele võib sisu arusaamatuks jääda.

  3. Teemaks siis liin 333 ja jääb mulje, et ametnike tase ongi samasugune, seepärast ma nii ka kirjutasin:

    Pärnumaa - sõiduplaanide muudatused.
    Liin 333 Rapla - Pärnu
    Sõitjate soovil teeb alates 7. augustist teeb bussiliin nr 333 Pärnu – Tootsi – Vändra – Lelle – Rapla kõikidel reisidel ka LELLE ALEVIKUS peatuse. Nii tekib reisijatel võimalus ka Türi-Viljandi suunal liikuvatele rongidele ümber istuda. Liini muutumisel toodi õhtune väljumise aeg Pärnust viis minutit varasemaks. Alates 7. augustist toimub väljumine kell 16.20, on Pärnumaa Ühistranspordikeskus teada andnud.
    https://sonumid.ee/.../lahiajal-tuleb-oluline-muudatus.../
    NB! Pange tähele kui palju on ühe asjaga seotud tegematajätmisi:
    1. Lelle Jaam (siiani Kehtna valla poolt ümber nimetamata, kuna nemad ei näe vajadust) bussipeatuses peatuvad nüüd kõik 333 bussid. Kuigi sellest räägitud juba pikka aega. Muud vajalikud muudatused nagu ristümberistumine Lelle Jaamas, läbisõit Terviseparadiisi juurest jm ikka tegemata.
    2. Pärnumaa ÜTK (Andres Metsoja (Isamaa) "imelaps") keeldub siiamaani kodulehel bussiliikluste muudatuste kohta infot andmast.
    3. Infot ei jaga ka Raplamaal bussiliiklust korraldav PEÜTK-i koduleht!
    4. Artiklis mainitud ümberistumisvõimalus on eksitav, sest ristümberistumist ei ole endiselt. Ehk et nt kui Raplast (Kehtnast) sõita, siis Lelles ei saa ümber istuda Türi suuna rongidele vaid Pärnust tulles see võimalik.. Kuid mitte LELLES vaid RAPLA JAAMAS. Seega, soovides Eidaperest vm Türi poole sõita, tuleb Lelle asemel sõita Raplani
    5. Reisinimetuses endiselt Lelle mitte LELLE JAAM, mis oleks reisijatele selge viide ümberistumisvõimaluste kohta.
    Metsoja jt Pärnumaa ÜTK seotud inimesed raporteerivad sellest rumalusest kui suurest töövõidust ja enne valimisi lubavad kindlasti ÜT edasi arendada. Arendamine on see nende mõistes....

     

     

    Laupäev, 30. jaanuar 2021

    Transpordiamet.

     

     
    Nüüd siis olemas ühine asutus Transpordiamet.
     
    ✨Tere tulemast Transpordiamet Facebooki lehele!✨
    ✈Me oleme transpordiliikide ülene kompetentsikeskus ning ohutu, mugava ja kiire liiklemiskeskkonna arendaja.
    🚤Me keskendume mugavamate teenuste ja sihtkohtade kättesaadavuse tagamise parendamisele, targemale maa-, õhuruumi ja veeteede kasutusele ning tervislikumale ja keskkonnasõbralikumale liiklemisele.
    🚗Me planeerime nutikaid liikuvuse lahendusi ja viime ellu transpordiliikide üleseid poliitikaid ja projekte.
    Meie lehelt saab edaspidi huvitavat infot ameti tegemiste ning veeteede, maateede ja lennundusvaldkonna arengute ja uudiste kohta.
     
     
    Eesseisvad ülesandeid on neil palju. Esmalt puudutaks paari nüanssi bussiliiklusega seonduvalt, mis ongi ohutum, mugavam ja kiirem liikluskeskkond. Muidugi, Transpordiameti uhked hüüdlaused on sisuliselt õiged, kui senini pole ükski osapool püüdnudki neid täita. Sihtkohtade kättesaadavus on aga täiesti uus asi! Targemast kasutamisest rääkimata. Mida nende all mõistetakse ametisiseselt?
     
    1. Busside sõiduajad.
     
    Maakonnaliinide puhul on suureks murekohaks busside "hangumine" maanteel nagu üks inimene seda nimetas. Bussiliinide sõiduplaanid (maakonnaliinid) on enamasti sellised, et nende kiirus ei saa olla 90 km/h. Kuna Maanteeamet jäärapäiselt nõuab minutitäpsusega kinnipidamist sõiduplaanist, oleks vaja siiski läheneda asjale teisiti. Sõiduplaanides peaks nagu ammustel aegadel olema nn kontrollpeatused, kus väljumisaeg peaks olema täpne. Teistes vahepeatustes peaks kehtestama reegli, et bussid võivad väljuda nt kuni 3 või 5 minutit varem. See oleks oluline ka teermontide ajal, kus jäikus tekitab olukordi, et reisijad ei saa ümber istuda kuskil teisele bussile või rongile sinna hilinemiste tõttu.
     
    2. Bussipeatused.

    Bussipeatused vajavad uudset lähenemist, põhjendused olen juba varem Maanteeametile teada andnud, paraku ei huvita neid ei ohutus, reisijate mugavus ega miski muu. Meeldetuletus siinkohal pole paha. Muidugi käib see ka omavalitsustele kuuluvate teede kohta, seega peaks olema kehtestatud reeglid, kuidas bussipeatusi planeerida.

    http://eestimaablogi2.blogspot.com/2017/10/oodata-inimlikult-uhistransporti-pole.html
     
    Lisaks on oluline teeremontide käigus hakata välja ehitama parklaid peatustes ja pikemaid aeglustus- ja kiirendusradasid. Need annaks võimaluse ka aeglasematel liiklejatel kiiremaid mööda lasta.
     
    3. Busside peatumine.
     
    Hoolimata selgitustest on seni mindud vale teed. Bussijuhtidel peab olema endal õigus otsustada (1. klassi teedel vaid erandjuhtudel), kus peatuda ja reisijal lubada väljuda bussist. Uute peatuste rajamine olukorda ei päästa ja on pealegi kulukas. Ohutuse eest vastutab reisija ise, aga selge on ka see, et ükski bussijuht mõtlemata ei peata bussi ohtlikes kohtades! Inimlikkus ongi Transpordiameti postituses märkimata jäänud.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar