esmaspäev, 7. märts 2022

MÄRTS 2022 JA EESTIMAA BLOGI 3. osa hingekell.

 

 

 
Märtsikuu on alanud. Selleks nädalaks tööst aitab, 3 päevaga tehtud ära kolmandik kuu töönormist. Palk järele ei vea.... 
Ja üleüldse, see pilt on niiii ammustest aegadest, nüüd kukkus 60!

Nüüd siis ka vanade lugude kopeerimine Eestimaa Blogi 3. osast ning Eestimaa Looduse Blogist nii kaugel, et 2020 aasta on "lõppenud". Kuid seejärel veidi mõtisklenud, otsustasin 3. osaga ühele poole saada. Samuti EESTIMAA LOODUSE BLOGIGA! Seetõttu on siin ka ses märtsikuus palju postitusi, aga aprillist jäävad vaid mõned üksikud nopped siit ja sealt.
Kuu lõpus postitan taas TEEMADE PEALKIRJAD LINKIDENA!



 
Sõjast kui ääretult jubedast asjast ma kirjutada ei taha. Kuid samal ajal Ratas ja Kallas ei piuksu enam oma suurest hoolimisest koroona teemadel ja venitatakse piirangute kaotamisega, kuidas veel saab. Puhas sigadus! Neid tõepoolest INIMENE absoluutselt ei huvita! Kahepalgelisus on üüratu ja Joller räägib vajadusest hoida siiatulevaid ukraina, teha järgmised doosid, sest haiglad ei kannataks muidu välja. Millegipärast suurel libeda ajal ei räägitud aga neist, kes haiglaid "ründasid" tänu kontide purukskukkumisele.
Sõjauudiseid püüan ma aga vaadata nii vähe kui võimalik. Sest raske on mõelda, et ei saa aidata ja ju ei taha sisimas ka uskuda, et täna võib olla selline Venemaa olemas.

 
Aga tööle privaatrongiga! Minul hea vaikne ja mõnus sõit, maksumaksja jaoks ligi 500 km päevas tühisõitu ja dotatsiooni plekkimist, nii need tühjade rongide rattad ragisevad.

 
Arvasin juba, et Pääsküla poe asemel tuleb midagi head, ehk lausa talupood. Aga vist mingi ladu hoopis?

 
Keskerakond Nõmmel aga ei hooli isegi sõnades enam mitte. Õnneks lumi/jää krobeline ja nii kondid siiani terved (ptüi-ptüi-ptüi).

 
Õhtused raudteevärvid - päevad küll juba pikemad, aga töö sel nädalal ka pikem.
 

Suits korstnast ja Cirrus aviaticus. Mõne jaoks vandenõu, aga korstnasuits on küll kalliks läinud.

 
Oli asja korraks Lasnamäele.

 
Natuke on siingi rohelust, eelkõige suvel muidugi. Huvitav, kui ammu on need puud istutatud? Ja ehk peaks juurde istutama? Lasnamäe rohelisemaks? Pinnas on selline, et niisama lihtne see pole, aga natuke ilu annab juurde iga puu.


 
Kindlasti ollakse kohapeal harjunud, et bussiga Majaka põiku ja siis trammile, aga vaja oleks ikkagi kamaakonnaliine läbi linna. Kui neid oleks ka rohkem sel suunal, saaks osa suunata kanali kaudu, osa aga mujalt, sest sõitjate potentsiaal on üüratu. Seni ei osata või ei taheta seda ära kasutada ja tegeletakse vaid näiliste uuringute ning analüüsidega.

 
Siin ka teiste ajastute maju renoveeritud ja tulemus üpris kena.

 
Väga tihti ma trammiga ei sõida, aga kuidagi torkab silma ikka see, et tablood ei tööta?

 
Roheline Tallinn tähendab aga jubedat nüsimist?  Kui puud lehte lähevad, on vaade muidugi vähem troostitum, aga ehk peab tõesti rohkem mõtlema puude väljavahetamisele sobivamate, väiksemavõraliste liikide vastu? Raagus võrad meie kliimas loomulikud, aga võral ja võral on vahe sees.

 
Otsustasin ka Sadama turule minna üle pika-pika aja. Kõik siin muidugi muutunud. Igasuguseid maju püsti löödud. Teisalt, pildile jäi osa rikkumata puuvõrast ja kui käia, olla ja nautida olemist, siis saad aru, et tegu on loomulikkusega! Seega positiivsega.

 
Siinsete hoonete arhitektuuri ma ei oskagi kommenteerida. Olematu haljastus ja selle asemel koledad parkimismajad - ehk pidanuks siin parkimisvõimalused üldse ära jätma? Mingid büroopinnad, mille vajalikkus kesklinnas üldse kahtlane, kõige muu kõrval soodustavad vaid autouputust. Selliste hoonete ehitamist tohiks lubada edaspidi vaid kuskil väljaspool linna, kus mõju kesklinnale oleks liikluse koha pealt olematu. Ei ole ju sellistest kuidagi kasu ka majandusele, vaid lisatarbijatena raisatakse ressursse.



 
Jalgrattatee siit Reidi teele?

 
Keda aga need puud siin segavad? Avarust on küllaga? Nüsimise asemel võiks olla rohkem pinke.


 
Uus sild, seni veel üle käimata.

 
Sadama turul palju huvitavat, aga samas praktiliselt inimtühi. Kas kaubavalik ei kutsu, sest kui ka ühistranspordiga pole siia just mugavaim tulla, siis autoga ju küll? Hindu ma ei oska küll kommenteerida, aga pole sugugi kõik justkui kallis, turistile mõeldud? Igatahes ostsin küll mõned asjad.





 
Ja kingitustekski siin ju palju põnevat valida?











 
Turistide peal siin ära ei ela, vaja on ka rohkem tõelist turuksmuutumist ja väga tore oleks, kui see õnnestuks. Sest eestimaine vajab häid müügivõimalusi.




Pargi & Sõida süsteemist meil palju räägitud, mõnel pool aga oleks vaja just seda Suudle & Sõida. Ehk siinkohal siis Suudle ja Seila.


 
Õnneks mõnel pool ka uusi puid istutatud. Ega ometi mitte nüsimiseks? Liiki nüüd ei määranud...

 
Võrratu võrailu!


 
Väga omapärane puu!

 
Lasnamäel jäi pildistamata, Paekivis majade vahel oli väga palju pinke ja seda oli tore vaadata. Kusjuures ka sissesõitude sulgemiseks kasutatud mingeid ümara kujuga variante, mis iseenesest ka istumiseks sobivad. Trammipeatuses aga on olukord ikka väga nadi, kuigi siin peaks just iga nurk olema pinke täis?

 
Ja endiselt jääb mõistetamatuks, miks sõiduplaanid ei ole ootepaviljonis?

 
Taavi Aasa lemmik - tasuline linnatransport mittetallinlastele! Keeruline ja ülikulukas süsteem ning valimislubadused sel teemal olid vaid valijate lollitamiseks!

Ilm oli aga üpris mõnus patseerimiseks. Ja jääb aega taas ka laskesuusatamist jälgida. Tegelikult võiks siin mõelda ka kohapeale minekule tuleval nädalal, Otepääle. Seda enam, et on olemas isegi paketid, mis vist üpris uudne asi. Tõsi, odavad need paketid ei ole. Tahaks muidugi loota, et meil selliste asjade puhul jõutakse tulevikus rohkemate pakettideni! Ja et ööbima ei peaks nende puhul vaid Tartus, kohti ja võimalusi peaks olema ju ka lähemal? Pühajärve spa küll on kallis, samas pole vaja aga eraldi transfeeri, kasutada saab liinibussidega sõiduvõimalust.
Ja on ju majutusi "toobiga" ka Otepääl ja lähiümbruses? Või ei suuda eestlased koostööd teha ja kui klient silmapiiril, siis hakkavad hinnanumbrid teenusepakkujate peas ringlema nagu kasiinos mänguautomaatidel? Otepääl endas kohapeal ööbimine oleks ju ka linnakese jaoks oluline?
 
Ja ehk saaks ka teha n.ö. 1-päeva fännipakette? Buss rongi ajal Palupera jaamast kohapeale ja õhtuks tagasi? Võib olla isegi soodushinnaga rongipiletid hinna sees? Kas ei jätku vaatajakohti? Või tähendaks see vähest teenimisvõimalust ja keegi ei vaevugi nii prostat asja tegema? Muidugi pole mul õrna aimugi, kas eestlane nii üldse viitsiks tulla?Ja ega neid ju eriti ei oodata kah, sest juba aastaid tagasi pidanuks regulaarsed bussiliinid siduma ronge Palupera - Otepää lõigul, aga mida pole, seda pole (üksiti need ju annaks võimaluse ka Tõrva - Rõngu ning Otepää suunalt Valga suunda sõitmiseks jms). Küsisin ka kolmelt vallavanemalt Valgamaa grupis, miks MITTE MIDAGI pole tehtud bussiliikluse parandamiseks, aga neil vaesekestel pole ju midagi öelda...
Minul on aga küll öelda. Sellistest asjadest on kurb rääkida ja kui olen rääkinud AASTAID, siis seda korrutades loomulikult nimetetakse sellist kriitikat vingumiseks. Aga tegelikult? Kas siiski pole ma paljude töö "ette ära teinud", sealhulgas sõiduplaanid. Seesama Palupera Jaam - Otepää jõudis ka Valgamaa arengukavasse sisse, aga .... kohalikud antsud ei ole liine siiani käivitada suutnud, vähe sellest, isegi bussipeatust Palupera Jaam pole ära tehtud! Kui aga oleks? Siis oleks igal juhul meie inimestel soodne võimalus jätta auto koju ja minna nautima ilusat talvist võistluspäeva. Soodne ka seepärast, et piletid nii rongis kui kohapeal ei ole sugugi kallid ja tasuta buss annab veel oma osa. Kui väga tahta, saaks veelgi soodsamaks asju muuta - riigiettevõte Elron "sponsoreeriks" ning võiks pakkuda võistluspäeva pileti ostmisel rongisõidul 50% soodustust? Perepiletist rääkimata ja seegi ju TEGEMATA! Siiani! Saab ju aimu, et igaühe panustamise puhul võiks meil paljud asjad olla hoopis teisiti?
Meil hakkavad asjad paremaks muutuma alles siis, kui saame aru, et kõik tegematajätmised ja valeotsused mõjutavad kõike!
 
10.–13. märtsini võõrustab Otepää esmakordselt Baltikumis suurejoonelist BMW IBU laskesuusatamise maailmakarika etappi. Tule ja ela kaasa! 

BMW IBU laskesuusatamise maailmakarikaetapi nautimiseks ja eriti mugavaks külastuseks pakume võimalus soetada omale Tartus ööbimisega fännipakette, mis sisaldavad ka transfeeribussipileteid võistluskohta ja tagasi Tartusse. 

BMW IBU laskesuusatamise maailmakarika etapi fännipakett sisaldab:
  • 3 ööd majutust koos hommikusöögiga sinu poolt valitud hotellis Tartus
  • Igapäevast transfeeribussipiletit võistluspaika ja tagasi Tartusse (4 päeva)
  • IBU laskesuusatamise maailmakarika etapi sissepääsupiletit 4-ks päevaks, 10.03 – 13.03.2022, tiirutribüüni kohad
https://www.biathlonotepaa.com/piletid

Siiski hea meel on selliste pakettide olemasolu üle. Aga "õnneks" mul ei tasu mõeldagi mineku peale, sest kui ka maksaks, sisse ikka ei lasta! Eesti jätkab ju koroonapaanika lainel! Ning eks ka selliste pakettide hindadega püütakse võtta viimast! Vaatasin huvi pärast ka Bookingut. 10-13. märtsini pakub majutust ühele-kolmele inimesele  paar asutust, hinnad kolmeks ööks 904 (soodushind) - 1080 eurot. On muidugi ka hoopis normaalsema hinnaga.

 
Kohustuslik sõit Lidlisse. Trollil ka uus numbrivariant, mille kohta juba kõvasti arvamusi, et halvemini kaugelt nähtav, eriti pimedal ajal.

 
Ka siin tabloo ei töötanud.

 
See Lidli pood siis taas kohas, kus teine market olemas.



 
Oli ka väike järjekord, rahvast aga üldsielt päris palju ja ega päris rahulikult sortimendiga tutvuda ei saanud. Üldiselt aga meenutaski säästumarketit.



 
Kas pagaritooted valmivad Eestis? Igatahes ei paistnud olema paljudel kaupadel tootja nimegi, ainult turustaja - Lidl.


 
Lidli hinnasildid asuvad kaupadest kõrgemal nii et esiti võib see eksitada.





 
Huvitav oli, et saiadel ka piima(pulbrit) koostises.


 
Peale toidukaupade oli ka erinevat träni.





 
Maxima oli küll ukse ette oma reklaami üles pannud.


 
Erinevad kioskid, milliesarnaseid võiks ka ühispeatustes olla. Soovitavalt koos ooteruumiga muidugi.


 
Lepistiku park.


 
 
 


 
Väike põige ka Magistrali keskusesse. Suur keskus, vähe rahvast. Ja mõisteamatult palju eraldi (suuri) ärisid, kus tundub, et päevakäibest ei jätku elektri eestki maksmiseks. Või siis on sisseostuhinnad nii väikesed ja juurdehindlus suur.


 
Aga Lidli toodete maise kohta veel ei oska midagi öelda. Üht-teist napsasin siiski, katsetamiseks. 

 
Nõndaviisi. Juust, Emmental (pole kunagi mu lemmik olnud) 29,5% rasvasisaldusega ehk rohkem kui meil tavapärane 26% - üpriski maitsev. Nn juustulaadne toode, mis osaliselt sisaldab tundmatu nimega juustu, ka üpriski söödav. Ühe asja nimeks oli aga sült kalkuni kintsulihast aedviljadega, kuigi pigem see ikkagi zhelee, mitte sült. Polnud viga, kuigi erilist naudingut ei saanud. Oli ka üks lastevorst, vist ilma maitsetugevdajateta - vägagi lihane, aga üsna maitselage (nagu hiljuti keegi mõnusalt seda sõna mingi toidu kohta kasutas). Kindlasti ei saa aga öelda, et oleks olnud halb. Põnev oodata muidugi katsetust purgisupiga, mingi hernesupp pekiga. Näis...


 
Ennäe! Koppa veel maasse polnud löödud, aga eks näis. Kahtlemata Eesti Raudtee teeb ka siin oma alatised käkid ära ja ega suurt ei räägita, kas tegemisega kaasneb ka oluliselt suurem parkla, ootepaviljon, kergtee Pääsküla jõe taga oleva tunnelini jm. Teisest perroonist rääkimata, sest teise raudtee rööpapaari tegemine venib pea sama hullult kui Rohuküla raudtee ehitus. 

Neeme Sihv
Alustati ka Laagris tunneliga? Sellega kaasneb kohe ka teise raudteeraja, suurema parkla, ootepaviljoni jm ehitus?
Teise raja valmides, kuhu paigaldatakse pöörangud Pääsküla ja Keila vahelisel lõigul ehk millisesse kohta tekib jaam?
  • Autor
    Eesti Raudtee
    Tere! Laagri osas täiendavaid pöörmeid ega uut jaama ette nähtud pole.
    • Neeme Sihv
      Eesti Raudtee tänan.
      Ma räägin pöörmetest Pääsküla ja Keila vahel. Teil on kogemus sellest, et mingite rikete korral osutuvad jaamavahed liiga pikkadeks, nt Tallinn - Pääsküla puhul ühe niidi kasutamisel ulatuvad rongide rongide intervallid tunnini ja see on liig. Te ikka saate aru, et see mõjutab reisijaid?
      Sama lugu on Pääsküla - Keila. Ükskõik mis rikke puhul ulatuks rongide intervall üle tunni või ongi see normaalne?
      Laagri puhul on aga küsimus selles, et Eesti Raudtee ei ole veel mitte üheski peatuses parandanud ootetingimusi ehk et olukord ei ole normaalne tsiviliseeritud riigile. Nii nagu mõnel pool on ka parklad muutunud juba väikeseks või et infoekraane ja -stende ei suuda te ikka veel kuskil paigaldada õigesse kohta. Millal te hakkate asjade tegemisel mõtlema vajadusele ja otstarbekusele?
    • Neeme Sihv
      Selge. Vastuse puudumine tähendab, et ei saada aru oma rollist maksumaksja raha kasutajana ja/või on reisija täiesti ükskõik Eesti Raudtee jaoks. Riigi mainest rääkimata.

Küll kupatas alles kaugele! "küla muideks on teisel  pool otsas" nagu üks vedurijuht tavatses öelda. Mitmed vana kooli mehi õpetavad sellele mõtlema ka uusi vedurijuhte, aga ega kõik õpi...

 
Elroni pressiesindaja Katrin Kulderknup selgitas venekeelsele Postimehele, et ettevõtte juhtkonnaga on viimastel päevadel ühendust võtnud mitu murelikku klienti ja ettevõtte töötajat, kes viitasid paari Elroni töötaja sotsiaalmeedia postitustele, mida tõlgendati kui toetust Venemaa agressioonile Ukrainas.
 
 
Raudteelaste hulgas on kahjuks alati leidunud ka internatse. Elron teatab aga ka uute rongidega seoses:

Jah, kohvi ja suupistete ostmise võimalus tuleb uutesse rongidesse.

Kohvi- ja suupistete automaat? Jälle sajad tuhanded lisakulu, kuigi sama raha eest võiks saada mitmekümnesse peatusesse kioskid? Koos ooteruumiga? Selle kohta aga küsida ei saa, sest Elron kardab mu kriitikat ja küsimusi rohkem kui koroonat...
 
 
Ega tali taeva jää... Tegelikult muidugi kevade hõnguga ja linnulauluga juba, kuid kerge lumi ei tee ka paha.

 
Ja algabki tunneli ja muu vajaliku ehitus?
 

 
Selveris aga rõõmsamaid noote.


 
 
Rongiaknast vahel klõpsin ka siis kui valgus akendes peegeldab ja ega eriti pilte ka nii saa. See aga jäädvustus kuidagi poolehmatamisi ja millegipärast mulle see "pastell" isegi meeldib. 

 
Märtsikuu üks vahvamaid asju muidugi Otepää laskesuusatamise etapp. Kahetsen meeletult, et ei saanud seda vaatama, sest koroonapiirangud ju peal. Tundub ka, et etapp korraldatud ülimalt heal tasemel ja isegi telekast vaadates oli fiiling hoopis teine kui teiste etappide puhul. Tohutu töö, mis paljude poolt ära tehtud ja kui mõelda praegu toimuvale, siis võib ehk loota, et nii saab olema igal aastal, mitte vaid 4 aasta pärast!
 










 
 
 
Kiviõli.
 
Rõõmustav, et kuskilgi tehakse midagi asjade muutmiseks.
 
 

* Liininumbrile nr 99 lisatakse tähed A, B ja C.

* KIVIÕLI JAAM on Kiviõli linnas liinide 99, 99A, 99B ja 99C alg- ja lõpp-peatus.

* Seoses Kiviõli jaama peatuse teenindamisega on Kiviõlist väljumisel uus peatuste läbimise järjekord: Kiviõli jaam -> Kunstikooli -> Keskuse (lillepoe juures) -> Viru (teisel pool teed) -> Vabaduse (uus peatus Vabaduse tn 18 hoonete juures).

 
Selline info siis, et Kiviõlis on bussiliine pikendatud ja osa neist algavad ja lõpetavad peatuses KIVIÕLI JAAM. 

 
Ajakirjas "Eesti Ajalugu" oli lugu Eesti vast ühest kõige tõsisemast shokolaadipaberite kogujast. Hea meel, et osa Kalevi shokolaadi ümbrised läksid asja ette, tema jaoks. Aitäh pärnaõie tee eest!




 
Kuigi seda võiks üldse vähem olla, siis jääb vähemalt loota, et läheb ümbertöötlemisele.


 
Samal ajal....
 
Hanno Matto
vedamiseks, ikka vedamiseks (Rail Baltic). Loodetavasti lähiajal võetakse ette marsruudi pikendamise otsustamine vähemalt Tapani. Euroopa Liit koostab uut sõjalise mobiilsuse rahastuspaketi, mille maht on vähemalt 1,5 miljardit eurot (lugesin tweete, et isegi kuni 3 miljardit). Sellest hakataks toetama neid projekte, mis on kahese kasutusega ehk kus tsiviil ja sõjaline otstarve on ühendatud. Tuleb asi kiirelt ühise rahatoel valmis teha.
 
 
No anna kannatust... 

 
Tundub, et tänavu alustatakse ka rohkem töötegemisega. Laagri rongipeatuse tunnel ja loodetavasti kõik juurdekuuluv. Erinevalt senisest Eesti Raudtee taktikast. Teisest raudteerajast rääkimata.


 
Värve ja varje Balti jaamast.





Paar aastat tagasi sai käidud Soomes laomajandust vaatamas. Paljutki seal teisiti, aga tervikpilti muidugi ei saanud. Laomajandus on keerulisem kui kõrvalt paistab, küll aga saab ülikõvasti asju väga lihtsalt ja sisuliselt raha kulutamata muuta KORDADES efektiivsemaks. Mitte paari protsendipunkti võrra, nagu Eestis püütakse vahel teha.



 
 
Lihtsalt jäi silma.

 
Klõps!

 
Ei ostnud, aga üks neist proovitud küll. Oli hea!

 
Mina olen üpris seaduskuulelik kodanik, aga korda siin riigis ei armastata. On vist keelatud kahekesi nii sõita? Kui on, siis järelikult peaks seda ka järgida. Mõistan küll, et noorte puhul küll põhjuseks lust (nagu vasikad kevadel), küll lähedus ja ei tea mis veel. Kas aga need, kes seadusi ja eeskirju teevad, mõtlevad, et need ka täitmiseks? Ehk hakkaks ikkagi juba kevadel "pitsitama", et hoida elusid? 
See pole kuidagi ving. Arvan tõsimeeli, et me saame ise rohkem teistest hoolida. Ja sisuliselt ongi kaks valikut: kas jääda inimeseks ja ise aru saada, mis on mis koos kõige juurdekuuluvaga või peab lihtsalt kasvõi shokiteraapiana alustama karistamisega. Liikluse järgi on meil näha, kuhu pohuism meid viinud on.

Samal ajal leidub meil üpris palju neid, kes nuumaks ennast vaid teiste inimeste ja keskkonna kulul. Mõni neist eriti häälekalt. Ühe sellise peale kirjutasin lühikese loo.

 
 Kommenteeriti ühte Erki Savisaare artiklit ja järgnes väga huvitav sõnavahetus. Minu algne kommentaar oli selline:
 
 Poliitik, kes arvab, et tee-ehituses võib 5-miljonilise asja asemel teha ka 100-miljonilise asja, sest pole vahet, loodusvarad on ju ehituse hinna sees, ei saa olla kuidagi eeskuju, keda tsiteerida. Seda saavad teha ainult aferistid!
 
  • Mart Erik
    Neeme Sihv, aastaid on rünnatud energeetikat, maksuallikaid, sest raha pole ju tähtis, ning transporti.
    Inimesed on aetud tülli.
    Täna on küsimus soojas ja muidugi ka elektris, mida saab läbi TAASTUVA energiaallika - puidu.
    Väga kahju, et härra aru ei saa, kelle huve ta esindab.
    2
  • Neeme Sihv
    Mart Erik aeg on aru saada, et esmalt tuleb raiskamise, igas mõtets, asemel likvideerida need, mis raiskavad. Siis läheb ka energiakandjaid vaja vähem, sealhulgas puitu. Muidugi, kes arvab, et harvesterid ja puidutöötlemise seadmed peavad ennast tasa teenima ja see on Eestile kõige olulisem, ei saagi reaalsusest aru. Ahnus pimestab vaate? Aga tõepoolest, Kirjanen ei saa aru või on ta piisavalt rumal, arvates, et ta oma "otsatus tarkuses ja hoolivuses" näiliselt inimestest hoolides petab ära lugejad?
    Kes on mida rünnanud? Kas raiskamist, ületarbimist ja teerullipoliitikat? On need "rünnakud" siis valed teie arvates? Ehk et kõigest hoolimata põletatud maa taktika? Gaas ja/või puit ahju, et teha midagi, vedada minema ja tuua asemel nagu kirjutasin? Võsa, mis sobib kodude kütteks, kallitesse seadmetesse, et pelletid jõuaks kütuse põletamise läbi kaugetele maadele ning ise maksta agressorile suuri rahasid gaasi eest?
  • Mart Erik
    Neeme Sihv, Sul ei ole väiksematki aimu asjadest ja peale selle puudub ka üldistusvõime.
    Seetõttu oledki põlvini kinni harvesteride liisingutes ja pelletites.
    Alustuseks tõesti võiksid pooled pirnid oma pesadest välja keerata ja supi keetmisel piirduda näiteks 75 kraadiga.
    Eesti riigi peamiste tuluallikate kahjustamine ja sellele kaasa kiitmine ON vaenlase huvides. Kahjuks.
    Aamen.
  • Neeme Sihv
    Mart Erik vaat see on nüüd üpris hea näide hariduse puudulikkusest! Supi sellise keetmise soovitus saab tulla ainult sellelt, kes suudab halbu suppe kokku keeta!
    Aga püüa mind siis harida? Kas energiakandjate hinda mõjutab see, kui tarbijaid ja tarbimist on palju? Näiteks, kui 100 kaubanduskeskuse asemel on 200 kaubanduskeskust? Ootan väga põnevusega!

Kui ma ise ei loeks selliseid kirjutisi, siis ma ei usuks, et meil on selliseid inimesi.  Täiesti haige ja väärastunud arusaam Eestist, loodusest ja kõigega selle sees! Tuleks see mõne tavakodanikus sulest, võiks veel kuidagi mõista. Aga seda kirjutab inimene, kes peab ennast teadlaseks.

Räigele ärikate demagoogiale tuleb vastu seista.
 

***********************

 

 
Aga sina, mees, Erik Lesser, suudad pisara välja kiskuda! 
Ja tule puhka siin, Otepää ei ole ainus ilus kant!

 
 
Äge maja saab olema tagahoovis! 

 
Küll ei loob ma aga põhjendamast, kuidas ja miks saaks ja peaks loodust hoidma ning üks asi selle juures on tänavavalgustus. Kahjuks on meil vähe neid, kes kirjutavad valgusreostusest, suure osa tänavavalgustuse mõttetusest jms. Vahel tundub veel vähem olema neid, kes asjale pihta saavad.
Seelline uus maja ehitati mõni aasta tagasi. Pilt on veidi petlik, sest esiplaanil ülekäigu valgustuse kolm lampi. Väga vajalik ja oluline asi ning nende valge valgus eristab paremini ülekäike ka autojuhtide jaoks. Seda enam pole vaja selles kohas sõidutee valgustust nagu paremal näha. Kõnnitee valgustus seal vajalik, sest turg jääb juba kaugele valgustite paigaldamiseks. Uue hoone valgustus muidugi vahva, suuresti küll maja olemuse rõhutamiseks, aga siiski olemas.

 
Hoopis kummaline on aga vaadata Kotzebue tänava suunas. Nn tänavavalgustusel on siin vaid kaks lampi (kaks posti). Kaugem lamp läbi põlenud ja selle pirni vahetus väga kulukas maksumaksjale. Paremal jääb kaks maja ja täiesti piisanuks kui mõlemal oleks 4-5 väikese võimsusega valgustit, kõnnitee oleks kordades paremini valgustatud. Võib arvata, et kui kord ametnikud jõuavad siin "säästvamate valgustite paigaldamiseni" on lampe veel rohkem. Tõasi, säästmisest poleks siis juttugi, sest mis säästmine on see, kui valgustite paigaldamiseks seinad olemas, aga kulutatakse tonne metalli jm postide, kaablite jm jaoks? Juba täna peaks kehtima nõue, et vahetult kõnnitee läheduses olevate hoonete renoveerimisel tuleks omanikul paigaldada ka valgustid, mingi paarikümnemeetrise vahega.

Vasakul olev maja ka renoveeritud ja sai linnale pakutud varianti teha pilootprojektina nii, et koostöös paigaldataksegi majale läbimõeldud lahendusega valgustid, mis valgustaks nii treppe kui ulatuks valgustama ka kõnniteed. Mis selgus? Linn ei saavat sellist asja teha, seadused ie näe ka midagi ette ja .... jätkuvalt paar postikärakat (mis segavad ka kõnniteede puhastust) nin mitte midagi säästvat. Ei mingit rohepööret! Reaalset rohelist pööret suhtumises ja mõtlemises!


 
See ongi siis see kottpime (jalakäija jaoks) esimene maja. Kaupluse ukseesise valgustus isegi on, aga hoidku jumal selle eest, et mingi lamp kõnniteed valgustaks!

 
Teine maja kaugemal. Pildistasin meelega eemalt nii, et selgelt näha vaid (pidevalt põlevad?) valgustus trepikodades. Majaesine kõnnitee kott!

 
Siin näha aga väga hästi, et kui trepikoja ukse kohale oleks paigaldatud läbimõeldud lahendusega valgusti, oleks suur osa kõnniteest valgustatud.

 
Vist olevat olemas isegi teepinna valgustatuse nõuded? Kas siin need kuidagigi täidetud?

 
Vabriku tänaval sama lugu, kaugemal alles esimene valgusti, kõnniteed pimedad. Pilt isegi veidi petlik, sest tegelikkus ongi pimedam.


 Vastasküljel ka kott. Kusjuures ühe renoveeritud maja, kaugemal, majaalusesse parklasse sõiduteelgi hea näide, kuidas üks väike valgusti üpris hästi valgustab teepinna.

 
Trammitee kõrval kõnneitee aga priiskavalt valgustatud, sest alles topelt valgustiterida, väga võimsate (ehk kalli elektrihinnaga ajal) naatriumlampide ja ikka maksumaksja kulul.


 
Aga mis siis ikka. Päevasel ajal valgustab päike ja hommikune tihe rongiliiklus Balti jaamas igal hetkel tajutav. Muide, seoses teede numeratsiooni muutumisega on audioteavitusele "lisatud" karjuv tekst ".... TEISELT TEELT"! Väga koomiline ja seda juba palju inimesed tähele pannud. Veelgi naljakam on hommikune ingliskeelne teavitus, kus " ... Tallinn - Narva...." Kõlab absoluutselt tulnukate häälega!

 
Pääsküla. Üks remontimata, teine remonditud majad. Nii ägedad siiski mõlemad!

 
Kevad käes! Ja kus on alles metalli!

 
Tööpäeva lõppedes vaatasin, et ühele rongile vist ei jõua ja ehk läheb ka vahepeal mõni Pääskülast, et mitte viimasel hetkel maha jääda. Elron teavitas aga, et " Läänesuuna rongid hilinevad seoses taristurikkega Pääsküla jaamas. Hilinemised 20-40 min. Rike likvideeritakse umbes kl 17". Mina vaatasin infot 17.56. Kohale jõudes üks rong läkski nina alt, aga see oli vist see "hilinev" rong, kuulda oli aga ka teisel poole sõitva rongi kaugenevat vilet. Infot ju kuskilt ei saa! Aga mis seal ikka, ootan siis, mis mul muud üle jääb.

 
Minu rong kadus kaugustesse ja ootasin. Tallinna poolt tuli järgmine lõpuks ja et sellel põles Laagri suunal roheline fooris, oli selge, et tuleb veel oodata.

 
"Tabloo" puudub. Tegelikult ei oleks ka neist tänapäevast, mis siin-seal on, ka mingit kasu, sest reaalinfot need kallid tablood näidata ei võimalda. Pulli pärast helistasin 18. 27 Elronisse. Automaatvastaja teatas, et "kahjuks ei saa vastata, sest meie tööpäev läbi ja läksime koju". Helistasin Rongiinfo telefonile, aga seda just pulli pärast. Sest see teenus ei ole seotud ei Elroni ega Eesti Raudtee, telefonineiu asub ei tea kus ja saab info kätte viimasena. Küsimusele, mis kell peak Pääskülast järgmine rong minema, öeldi, et 18.27. küsisin, te kas nad ei teagi, et rongid hilinevad. Pidavat teadma küll, aga ma ju küsisin, et "mis kell peaks minema". Hm, pean eestikeelse jutu juures konkreetsem olema? Mis kell siis läheb järgmine? 18.27. Ma ütlesin, et ei saa ju, sest just sel hetkel väljus rong teisele poole! Jagelemise peale sain teada, et rong pidavat hilinema 8 minuti. Aga seegi ju pläma ja lõpetasin selle kõne. Lõpuks tuli üks rong depoost, aga kui see kohal, siis selgus, et ikkagi ei sõida ja enne läheb "järgmine" rong. Hea, et vähemalt rongist saab vahel teavet ja kobisin "järgmise hilineva varasema" rongi peale....
Nalja nabani!  Ei ole Elron aastast 2013 mitte midagi saanud tehtud info parandamise teemal ega ka mitte Eesti raudtee. Rahasid kulutatakse aga meeletult, alates Elroni juhi palgast kuini mittetoimivate ekraanide ja infotelefoni peale.

 
Ajaviiduks pildistasin korstnaid ja aknai Pääsküla mändide vahel, loojuvast päikesest rääkimata. Ilus!





 
Videovalve vara kaitseks. Sodimine pole vara rikkumine...

 
Aga päeva nael, turul ostetud hea kartuli ja heast hakklihast kotlettide juurde sai üllatavalt häid tomateid! Märtsikuu ja tomatil oligi tomati maitse! Puhas naudin õhtueine! 

Aga nüüd saan ju lõpuks ka inimese moodi, panustada majandusse väljas süües!

 
Siin olen varem vahel shaslõkki söömas käinud, aga uus menüü mul tunnet ei tekitanud. Usun, et küllap siin head söögid, kuid hindan siiski eestimaist rohkem, võõramaine lihtsalt pole niivõrd minu jaoks.

 
Balti jaama turu teisel korrusel on Humalakoda, kus varasemalt ma vist ainult kaks õlut joonud.


 
Rebitud sealiha õhukesel leival eelroana oli imeliselt maitsev! Hetkeks küll ehmatasin, sest kirjas vist salsa lisand, paprika mulle aga ei istu. Kuid see, mis lisandiks, oli samuti imeline!

 
Ja kuna oli kalasupp, siis selle tellisin loomulikult. Ja kuigi klaar supp minu eelistuseks koorese kõrval, jäin ka selle supiga (ahven ja lõhe) väga rahule!

 
Vabaõhumuuseum on üks parimaid kohti tallinlase jaoks aeg maha võtta. Seetõttu, miks mitte osta aastapilet ja käia nii palju kui süda lustib?
 

 
Kevad on (peaaegu) kohal.

 
Buss võiks aga, nagu liin 66, sõita Balti jaamast kaugemalegi. Roheline, maalähedane talupojamõtlemine on vaja taas üles leida...


 
Vabandan viletsate ja viltuste piltide eest, aga tumedama taeva taustal on värvid teised ja nii püüdsin bussi aknast ka midagi tabada. Värvide ja ka segapudru pärast, mida vahel nii pildile saab.

 
Ja väga põnevaid peegelduspilte võib tabada!



 
Nagu ämblikuvõrgus?




 
Mina seda majanduse "alustala", mis väidab, et turumajanduses võib laristada kuidas tahad, ei usu ega mõista.


 
Tark peremees teeks kõik, mis võimalik, oma kogukonnas, algusest lõpuni. See, et justkui kasumlikum on müüa kaugele välismaale, kõike mis võimalik, on müstiline. Kas Eesti viga ikkagi selles, et kõik, vahendajatest töösturini, püüavad ilget vahekasu teenida ja sp kõik aina kallineb?
Samas poleks ehk isegi vaja nii palju kalleid veokeid, mille jaoks vaja suuremaid maanteid jne jne. Raps laevadele ja minema, rapsiõli paari tuhande km kauguselt siia? Ja nii kõigega? Eesti seakasvatus sureb välja (ja kui ei sure, siis aitame seakatkuga hävitamisele kaasa) ja taas veame kaugelt siia sisuliselt varsti kogu oma toidu? Toidujulgeolek tähendab midagi muud?
Tundub, et üks asju, mis paljutki halvemaks muudab, ongi Euroopa Liit. Kui muidu saaks kaitsta end ehk tollidega vm moel, siis nüüd see kõik välistatud.
Pildil Belgia toode.
Tallinn - Brüssel vahemaa 2130 km.
 
 
Jah, täitsa 60 täis vist. Pildistas Armin.
 
 
 
Pääskülas ehitatakse vist putkat raudtee juhtimisseadmete jaoks.
 
 
Ja tundub, et teise tee ehitamine Pääsküla - Urda lõigul on käima läinud. Midagi rõõmustavat.

 
Väga rõõmustav pole aga Gate Tallinn. Ses mõttes, et elamuehitust võüib veel pooldada, aga uusi kaubanduskeskusi sinna küll ei tahaks. IKEA ehk pidanuks olema, aga sellelegi valiti totram koht. Rongipeatus on siin igatahes kõva pluss.

 
Turul käisin vaatamas, kas veel idast toodud tomatimahla saab. Aga niisugused hinad peaks küll tähendama, et ostjad lähevad ära. Ometi, ikka keegi leidub, kes kordades rohkem millegi eest maksab. Isegi "lemmikvorst" on ligi 30-eurose kilohinnaga!
 
 Aga on veel suuremaid murekohti. Sest kes mida ja mis hinnaga ostab, on ostja mure. Lollidelt tulebki raha ära võtta, öeldakse sageli. Proovisin ka seda Mortadelat, tõesti hea, aga Oleg Grossil piisaks oma Lemmiku vorstile pistaatsiaid lisada ja oleks sama.
 
 
Kus leiab Taavi Aasa teadande, et lubadust tagada tasuta sõit Tallinnas kõigile, oli valelubadus?
PRESSITEADE
Tallinn, 23.03.2022
Alates 1. aprillist tuuakse turule Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse initsiatiivil koostöös Elroni ja Tallinna Transpordiametiga välja töötatud uus kaua oodatud ühine piletitoote. Ühistoote sihtrühmaks on sõitja, kes oma igapäevaste sõitude tegemisel kasutab nii Tallinna linnaliine kui ka maakonna ühistransporti. Toodet on võimalik kasutada Elroni liinirongides, maakonna liinibussides, kui ka Tallinna ühistranspordis.
Uus ühine piletitoode kehtib reisijatele, kes oma igapäevastel liikumistel Raplamaal loetud liinidel (1, 3 ja 25) kasutavad Rapla maakonna bussiliine ning Harjumaal kasutavad liinironge, maakonna avalike bussiliine ja Tallinna linna ühistransporti.
Põhja-Eesti ühispilet hakkab kehtima seni kasutusel olnud Elroni ja Tallinna 30 päeva ühispiletite asemel, eelnevatele võimalustele lisandub maakonna avalike bussiliinide kasutamise õigus. Piletid on tsoonipõhised ja kehtivad vastavalt Elroni ja Põhja-Eesti piletitsoonides.
Tootele laiendatakse juba eelnevalt ühistootel kehtinud soodustused. Sarnaselt varasemale saavad ka uue toote puhul osta soodushinnaga pileteid õpilased, üliõpilased, pensionärid, osalise või puuduva töövõimega isikud, raske või keskmise puudega 16-aastased või vanemad isikud, kuni 16-aastase puudega isiku ja sügava puudega isiku saatja.
Põhja-Eesti 30 päeva ühispiletid on müügil alates 1.04.2022 veebikeskkonnas http://tallinn.pilet.ee ja https://pilet.ee/ Elroni toodete all. Samuti saab ühispileteid osta müügipunktides.
Andrus Nilisk
Tegevdirektor
info@ytkpohja.ee
Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus
 
Ja tulemus?
 
Sven Valdek
Kuidas puutub Taavi Aas Tallinna transpordikorraldusse?
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    Sven Valdek oma valimislubadusi ei pea täitma?
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    Muudest seostest rääkimata. Väga naljakas küsimus.
    • Sven Valdek
      Ei ole naljakas küsimus. Tallinna transpordikorraldus on Tallinna linna haldusala. Taavi Aas on minister, tegeleb riigitasandiga. Need on kaks eri asja.
    • Sven Valdek
      Neeme Sihv Ja veel - nn. tasuta sõit Tallinna linnas on tallinnlaste poolt kinnimakstud teenus, seetõttu see kehtibki tallinnlastele. Samal põhimõttel makstakse kinni Elroni ronge kasutavate tallinnlaste piletihind kui nad kasutavad ronge linna piirides. See raha ei tule riigilt.
    • Neeme Sihv
      Autor
      Administraator
      Sven Valdek Taavi Aasa lubadused on Keskerakonna lubadused. Ja teadmiseks, pea üle Eesti saavad ka tallinlased tasuta sõita. Seda enam ei pea teised uut mõttetut ja kallist süsteemi kinni maksma. Või kehtestaks koolides jm ka piletid?
    • Sven Valdek
      Neeme Sihv üle-eestiline transporditoetus on riiklik toetus, mis tuleb kõikide maksumaksjate taskust. Kui Tallinna linnaliiklust doteeriks riik, siis otse loomulikult oleks see kõigile tasuta. Ma usun, et sa mõistad, milles seisneb erinevus. Ja Taavi Aas ei saa Tallinna nimel mitte midagi lubada, tema sõna või lubadus maksab siin samapalju kui iga teise keskerakonna liikme oma.
    • Neeme Sihv
      Autor
      Administraator
      Sven Valdek puhas demagoogia. Lubanud ei oli lihtsalt Aas vaid KE.
      Teiseks, mind ei huvita, kuidas rahasid jagatakse, küll aga see, et rahasid ei raisataks. Muretsed omale lõhkumismasina ja lõhud osa puid ära, lapsed ja naine lõhuvad käsitsi oma toasooja jagu? Ja masin seisab, aga muidu tegija mees?
    • Sven Valdek
      Neeme Sihv demagoogiasse ei maksa laskuda, riigi ja KOV'i rahakotid on täiesti erinevad asjad. Ma saaks aru, kui probleemiks oleks näiteks riigitasemel erinevad ministeeriumid, siis oleks mõlema rahastus põhimõtteliselt samast august, et siinkohal poleks suuremat vahet. KOV on aga absoluutselt teine muusika. Mis puudutab Aasa, siis palun, pane see viide üles. Ma tahaks lugeda, kelle nimel ta seal sõna võtab. Märkusena: erakonna juhatus ei saa käskida oma erakonnast pärit linnapead tegema neid kulutusi, mida nemad õigeks arvavad. Ma arvan, et see oleks lausa seadusevastane.
       
       ära tõesti lasku. Et ja KOVid võiks panustada, on samuti ammu teemaks.
       

  • Sven Valdek
    Neeme Sihv nii, ta tegi selle avalduse kui Tallinna linnapea aastal 2018. Ta oli sellel ametipostil 4. aprillini 2019. Kuid artikkel ongi sellest, mida mina räägin - riik peab selle kinni maksma. Selles seisneski Aasa jutt. Mitte lubaduses, et ta teeb igal juhul linnatranspordi kõigile priiks.
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    Sven Valdek Mind ei huvita millal tegi ja kuidas seda tõlgendada. Aas on nüüd ise "riik" ehk hakaku siis maksma. Pole vaja valelubadusi õigustada. Pettus on pettus. Ja kui plaan oli tõsine, siis tegelikkuses mees või erakond, vahet pole, tegi aastaid tänaseni kõik risti vastupidi.
     
     https://lounapostimees.postimees.ee/4502133/otepaalastele-terendab-tasuta-soit-tallinnas?

Pean veel otsima?
  • Sven Valdek
    Neeme Sihv jah, palun ja ühest piisab. Sellest, kus on kirjas, et Tallinn maksab kõigi tasuta sõidu oma rahakotist kinni või et riik leiab selleks raha. Taava Aasa nimega seotult muidugi.
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    Sven Valdek eks arvata oli, et jutt aiaaugust vaid vastuseks....
  • Sven Valdek
    Neeme, mind tõsiselt huvitab, millest sa antud teema juures aru ei saa või ei taha aru saada? Sellest, et linnal ja riigil on erinevad rahakotid? Või sellest, et Taavi Aas ei ole andnud välja kindlat lubadust, vaid tingliku, mis sõltub riigipoolsest rahastusest? Või siis sellest, et minister ei saa sellist kulu eelarvesse ainuisikuliselt sisse kirjutada kui valitsus vastu on. Ma proovin sinust aru saada - kas sinu seisukoht on see, et Tallinna linnakodanikud peaksid oma maksudest kinni maksma kõigi elanike sõidu Tallinnas?
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    Sven, ma ei saa aru sellest, kuidas sa millestki aru ei saa ja jaurad nagu Randpere?
    Rahakotid ei puutu siin asjasse, seda enam, et erinevad rahakotid ei saa tähendada seda, et kõik pooled raiskaks ja teiseks, maksaks MITTEVAJALIKU asja eest.
    Eriti kui korduvakt on antud lubadusi, mida ei täideta. Ei saa aru, sest oled ise sama masti mees?
    Ja kus ma olen öelnud, et tallinlased peaks? Ha teised peaks maksma kinni ülikalli ja mittevajaliku piletisüsteemi, sest kesik on tõmmanud mujalt veel maksumaksjaid ära?
  • Sven Valdek
    Neeme Sihv Randperega palun mind mitte võrrelda, kuid rahakotid puutuvad siin väga asjasse. See on põhimõtteline küsimus. Ja veelkord - too see lubadus välja, kus on selline asi kirjas. Seni pole ma sellist artiklit näinud. Ja tallinnlaste kohta ma küsisin sinu arvamust, mitte ei öelnud, et sa oled seda väitnud. Viimases osas - kes on need teised? Mittetallinnlased? Nad maksavad konkreetselt kasutatava transpordi eest. Ja üldse, Tallinna linna rahakulutused on pigem tallinnlaste probleem. Mina ei roni Tartu, Narva või Kuressaare rahakotti, ise teavad, kuidas oma raha kulutavad.
  • Sven Valdek
    Neeme Sihv Ja veel - mulle isiklikult meeldiks kui Tallinna ühistransport oleks kõigile tasuta, kuid raha selleks peaks selleks tulema riigilt. Isegi see ei oleks päris õiglane (sest 1/3 sellest on tallinnlaste jagu), kuid täiesti aksepteeritav kompromiss.
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    Svenvõrdlus tuleneb ikkagi demagoogia sarnasusest.
  • Sven Valdek
    Neeme Sihv too see demagoogia konkreetselt välja.
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    Sven Valdek tõin juba, sest jutt ei ole ainult linna rahakotist, aga muu sulle kohale ei jõua. Ja muust mitte rääkimine, sh süsteemi väga suurest maksumusest ja mõttetusest ongi lisaks asi, mis kuidagi kohale ei jõua.
  • Sven Valdek
    Neeme Sihv Tallinna transport on konkreetselt linna rahakoti teema ja sinu esimene lause selles postituses on Taavi Aasa "lubaduse" kohta. Ülejäänud on copy-paste teadaandest. Postitus ei sisalda mingit hinnaanalüüsi ja see on ausalt öeldes teine teema kui Taavi Aasa "lubadus".
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    Sven Valdek Analüüsi tegemiseks on vaja avalikke andmeid, kui palju miljoneid ühe või teise piletisüsteemi ülalpidamiseks kulub. Näiteks. Maksumus, mõttekus, mehesõna jm oli korduvalt kommentaarides teemaks, aga kui lased kõik kõrvust mööda ja jaurad ainult rahakotist....
    Muide, erinevate transpordiliikide piletisüsteeme haldavad sageli erafirmad, kes iga liigutus eest aina pappi juurde küsivad, teisalt võib isegi käivitumine kuid aega võtta. Kõik see aeg reisija maksab, Sven Valdek ise ka.
    Või veetakse piletiaparaate remonti, kas tead kuhu? Näiteks Itaaliasse. Väga hästi lahendatud süsteem?
  • Sven Valdek
    Neeme Sihv see ei olnud sinu postituse teema.
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    Sven Valdek veel kord, vaidluses saab öelda seosed välja pikemalt. Ja see kõik on üks teema. Mõttekus, teiste kulul liulaskmine, petulubadused.
    **************
     
    Hea vaidlus? Nii ja naa. Saab küll seoseid välja tuua, aga kui "vastane" jääbki korrutama ühte ja sama, eirates kõike, mis sellega kaasneb, ei ole tulemuseks muud kui tühi tunne. Asi tõesti üüratus raiskamises, aga ei huvita, Asi mehesõnas, aga ei huvita. Asi ebavõrdsuses, aga ei huvita. Asi keskkonnahoius, aga ei huvita ka seegi.

    Ja halb selle juures ongi see, et huvipuudus on ka poliitikutel ja ametnikel. Viimastel päevadel mitme kandi mured teemaks. Kagu-Eestis soovitakse elementaarset bussi, päevasel ajal ja see lisaks soovitule annaks ka võrukatele hea võimaluse rongile jõuda. INIMENE, kelle rahadest tuleb palk, saadetakse pikalt! Maalehes äsja artikkel, maainimese kulud Pärnumaa piiril on autole suured, lapsed mängus. Ei midagi.
    Harjumaal kaob üks bussiliin, ametnikke ei huvita. Jõgevamaast Lääne- ja Ida-Viruni mõjutab paljusid liini 110 kadumine, kas huvitab? Kes kaotab, ei tea, aga KOV-e isegi ei informeeritud. Õnneks kedagi siiski natuke huvitab ja on väike lootus, et jääb alles. Vaja oleks hoopis lisada selle ühe bussi kõrvale veel kaks. Muide, ka tallinlasele sobiks.

    Kas tõesti bussiärimeeste "panus" on nii suur, et selgrootu poliitik ainult vannub tühja, enne valimisi? Ei tea, aga on kurb ja minu jaoks see ei ole töötegemine.
*****************************************************

Liin 110 ei jäänud alles...
Vähe sellest, et Mustvee, Lohusalu ja Kalalste jäid taas ühest võimalusest ilma, ei sõida asendusliin Lääne-Virumaalt enam ka Rakvere Jaam. Ei muud, kui täiesti teadlik vastutöötamine.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar