Neljapäev, 21. oktoober 2021
Linn 7. Transport.
Transpordis
 on alati fanaatikuid. kes pildistab busse, kes ronge, tramme, trolle 
vm. On tõesti huvitav pildistada, kuigi kahjuks on meil mindud liigselt 
standardi teed värvilahenduste osas. 
Bolt.
 Ees ja taga. Ei tea kuidas taksojuhtidega, aga tõuksiga sõitjate hulgas
 paistab levivat komme jätta see vedelema keset teed. Ja muidugi, ei 
mingit liikluseeskirjadest kinnipidamist. kas keegi onkohanud 
tõuksisõitjat, kes jalakäijatest möödumisel sõidaks jalakäija kiirusega?
 
ÜT
 peatus peale foori ja/või ülekäiku tähendab sageli topeltpeatumist. Üks
 suuremaid sõiduaja mõjutajaid, rääkimata kütusekulust ja 
heitegaasidest. Mis segab ikkagi peatusi valdavalt ENNE foori või 
ülekäiku tegemast?
Ametnike
 lemmikväljend: "mugavad ja kiired ümbseristumised". Reaalsus on teine. 
Enam-vähem sellesse kategooriasse kuuluvadkivaid ümberistumised samas 
peatuses ehk ekspressidelt (maakonnaliinid) linnaliinidele ja vastupidi.
 Aegu klappima muidugi ei saa, seega see ebamugavus jääb ikka. Vaja on 
OTSELIINE! 
Tõuksiga tuldi tööle? 
Transpordi
 teemas oluline ka tankimine. Küll aga on lausa traagiline vaadata 
poliitikuid, kes kelgivad, kui kuskil avatud uus kaubanduskeskus või 
tankla. See muutvat elu paremaks, valikuid samuti. Tegelikkuses on neid 
linnades tugevalt ülearu ja hoopis tõstavad hindu. Muuhulgas üks olulisi
 mõjureid, mis kergitab ka elektrienergia hinda. Kulude kasv aina 
vähenevate kliendinumbrite juures. Millal Kalev tuleb, eestlastele 
tarkust tooma? 
 333. Nagu Pärnu rongi asendusliini number. Aga mõnus pilt, kulgemisest. 
Lapsevanker
 ja ühistransport - alati oluline seos. Seda ei tohi unustada ka 
maakonnaliinide lisandumisel, kus palju linnaliine saaks ehk 
hõrendadagi. Paraku maakonnaliinide bussid ei ole lapsevankrisõbralikud.
 
Mustamäe teed pidi uhavad bussid viu ja vops. Maakonnaliine aga vähe näha. 
Maakonnaliinide puhul on ka oluliseks mugavus. Väga odavaid busse ei tohiks kasutada, väga kalleid  aga ei jõua. 
Osa peatusi on populaarsemad kordades, osa vähemkasutatavad. Mida populaarsem, seda olulisem maakonnaliini puhul. 
Peatuste puhul, just ekspressidel ja maakonnaliinidel on oluline arvestada marketitega. Tõsi, marketeid on liiga palju.
Sama kujundus, aga rohkem värvilahendusi? 
Tallinnas sm RAHA muidugi tahab kõik kohad, mis võimalik, maju ja autosid täis suruda, et iial ei lõpeks ehitustööd! 
Sõita ÜT kolemajade rajooni? Hea elukeskkond või tumedad ja sünged majad liiklusmüras? 
Kui palju autosõitjaid mahub bussi? Eriti Eestis, kus autos enamasti vaid 1 inimene? 
Ajaloolis-arhitektuuriliselt ägedad depoohooned. 
Võeh! Keset tööpäeva. Kõik elanikud autod koju jätnud?
Neljapäev, 21. oktoober 2021
Linn 8. Kaubandus.
Kaubandus on suurim murelaps! 
Mitte
 ainult toidukauplused (marketid) ja apteegid pole plahavatuslikult 
paljunenud, liiga palju on ka mööbli- jm kauplusi. Kaupluse, 
põrandapinna ja täna ka ELEKTRIHINNA ehk erinevate kulude kohta jääb 
kliente igal kaubanduspinnal aina vähemakks. Ja uskumatu, aga meil on 
inimesi, kes lausa rõõmustavad selle üle. Kus nad hariduse on saanud, sh
 isegi omavalitsusjuhid ja tipp-poliitikud, kui arvavad, et see on 
POSITIIVNE? Majanduse ja elukeskkonna areng? 
Hea,
 et kaubanduses on ka neid kohti, kus taaskasutus au sees. Enamus 
ärikaid marketites jm soosivad ainult pakendikasutamist ja üksikud 
muudatused on täna vaid mikroskoopilise mõjuga. 
Selver
 sai endale Comarketi poed. Ausalt öeldes pidanuks ta seejärel enamuse 
neist likvideerima. Nt Marja poest võinuks saada hoopis korralik 
siseturg, kodumaise väiketootjate täisvalikuga. Aga ei, Selveri omanikud
 arvavad, et nüüd on nad teistel konkurentsis eest ära läinud! On ikka 
naiivused. 
Ka
 söögikohti on liiga palju. Täna muidugi paneb neile põntsu veel ka Kaja
 Kallase valitsus, jättes olulise osa klientidest ehk "rahakottidest" 
kohapeal söömisvõimalustest ilma. Isegi väliterassil. Peab ikka põrunud 
olema! 
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar