Neljapäev, 28. jaanuar 2021
Kuremaal on potentsiaali üliheaks puhkekeskuseks.
See
pilt pole Kuremaalt, kuid on viide või vihje sellele, et puhkamiseks
head kohta otsides võib valida ka mõne maakoha, peaasi, et seal lähedal
oleks palju võimalusi. Nii lähedal kui ka veidi kaugemal lähedal. Aga
unustagem auto, vaja on arendada ikkagi ühistransporti, mida paraku meil
teha ei taheta.
Alati
tekibki aga küsimus kuidas kohale saada ja teisest küljest seegi, mida
kohapeal veel on, et tasuks puhata lausa pikemat aega, rohkem kui
üks-kaks päeva. Tamsalust saaks kohale kindlasti rongi ja bussiga, kui
asi toimib.
Rakkes
tegin rongiaknast pildi suunast, kus asub bussipeatus Rakke Jaam.
Super, et selline olemas, aga paraku on Rakkes nüüd 2 peatust, teine on
ebamugava jalgsitee kaugusel, aga enamus busse just seal peatubki. Asi
sai alguse Eesti Raudtee poolsest perrooni asukohast ja selleaegsest
koostöö puudumisest.
Tartu. Ei ole veel näha bussijaama siiakolimist.
Siit
aga vaade sinna, kuhu Eesti Raudtee plaanib perrooni ümberehitust.
Mitmeaastase mõtlemise tagajärjel jõutakse ikka halva lahenduseni.
Muide, aitasin tunnelisse pääsul inimest lapsevankriga, kel veel kohvrid
lisaks. autoga oldi vastas, aga selle asemel, et tulevikus saaks
loogiliselt pildil nähtavast suunast parklasse, suunatakse kogu komplott
ikka maa alla, ringiga minema. Juurde jutt, et "vahemaa on väga
oluline"....
Elronil
on Tartu kiirrongide sõiduplaan tehtud viimase vindi peal, et näidata
aega alla 2 tunni. Väikesed kiirusepiirangud Kassinurmes ja mujal
panevad aga kohe kõik rongid hilinema ja kui nii venides tahakski jõuda
bussijaama suunduvale bussile, siis pole see lihtne. Ei näe ju ka
bussijuht uuel tablool bussipeatuses infot rongi hilinemise kohta. Ja
kui ei jõua bussile, valid järgmise, siis näed kesklinna sõites, kuidas
maakonnaliinid minema sõidavad. Kui need läbiks raudteejaama, saaks ju
kohe koju või mujale, aga ei, nii lihtsalt need asjad Eestis ei käi.
Täna on kombeks see, et isegi Tartu linnas ei saa olulisematesse kohtadesse rongilt ühe bussiga, vaksalist läbi sõidab vaid paar liini.
Täna on kombeks see, et isegi Tartu linnas ei saa olulisematesse kohtadesse rongilt ühe bussiga, vaksalist läbi sõidab vaid paar liini.
Minul seekord küll konkreetsele bussilemineku plaane ei olnud ja vaatasin niisama veidi ringi, et siis mingi liin läbi sõita.
Tartusse
tagasi jõudes oli päris uhke vaadata Go Busi "rongi". Tartumaal on
tõepoolest tihe bussiliiklus ja nii selliseid pilte ka mitmel hetkel
näha võib Ometi tekivad ka paljud küsimused, millele ÜTK siiani pole ka
vastuseid otsinud?
Ega
ka Tartu linn vist otsi, neile on olulisem linnaliiklust tihendada.
Sest mis muud ikka juhtub, kui kesklinna (pargikeste asemele) uusi
keskusi jm ehitada? Suisel ajal oli siin aga üks tänav kinni, huvitav,
mis järeldusi sellest tehti? Ehk peaks kardinaalselt lähenema ja selle
ristmiku lähiümbruses lõpetada üldse autoliiklus, jättes alles vaid
ühis- ja teenindava transpordi? Ehk et läheks tarkade mõtete linnas
teist teed võrreldes Tallinnaga ja väldiks pidevat vajadust tänavaid
laiemaks ja uusi läbimurdeid tulevikus ehitada?
Kui
minna sellist teed, oleks lihtsam ka bussijaam vaksali juurde
kaubateede asemele kolida. Just ses mõttes, et vastasel juhul oleks
keeruline maakonnaliine kesklinnast läbi suunata ja peatuma panna.
Praegusesse bussijaama sissepööramine on aeganõudev ja ebamugav,
autoliikluse vähenemisel saaks aga endiselt ENAMUS maakonnaliine
kesklinna LÄBIDA! Lihtsalt nendegi jaoks oleks peatused ühes piirkonnas
linnaliinidega ehk selle ristmiku ümbruses. Piltlikult öeldes muutub
kesklinn bussijaamaks!
Bussijaama ümberkolimine ei tähenda, et kesklinnast enam bussidele ei saaks!
Kuna nagunii on vaja lähitulevikus hakata liine kokku siduma, siis tuleb juba täna hakata mõtlema, milliseid ja kuidas!? Mõttekohti on siin aga väga palju. Võtame näiteks tihedaima liiklusega Elva suuna. Kuna busse on palju, ei ole otstarbekas neid suunata kõiki ühte teed pidi, küll aga annab tihedus hea võimaluse just suunatagi Elva bussid mitmes suunas ja kõik ei pea isegi kesklinna läbima! Muidugi eeldaks see pilti sellest, kuhu Elva suunalt (autod) enim sõidetakse ja millistelt suundadel Elva poole soovitakse sõita. EESMÄRK ON JU KASVATADA ÜT KASUTAVATE INIMESTE %? Kas peaks Elva bussid jagama kaheks või kolmeks, nii et osa sõidaks kesklinna otse, teised läbi Ülenurme ringteele ja kolmandad ringteed pidi Betooni suunda? Ning, et mitte lõpetada kõiki liine kesklinnas nagu täna, siduda bussid Mustvee ja Alatskivi liinidega kokku? Sel moel oleks ka nende suundade (kui on tihe liiklus) bussid "jagunemas" Tartusse jõudes kaheks või kolmeks?
Bussijaama ümberkolimine ei tähenda, et kesklinnast enam bussidele ei saaks!
Kuna nagunii on vaja lähitulevikus hakata liine kokku siduma, siis tuleb juba täna hakata mõtlema, milliseid ja kuidas!? Mõttekohti on siin aga väga palju. Võtame näiteks tihedaima liiklusega Elva suuna. Kuna busse on palju, ei ole otstarbekas neid suunata kõiki ühte teed pidi, küll aga annab tihedus hea võimaluse just suunatagi Elva bussid mitmes suunas ja kõik ei pea isegi kesklinna läbima! Muidugi eeldaks see pilti sellest, kuhu Elva suunalt (autod) enim sõidetakse ja millistelt suundadel Elva poole soovitakse sõita. EESMÄRK ON JU KASVATADA ÜT KASUTAVATE INIMESTE %? Kas peaks Elva bussid jagama kaheks või kolmeks, nii et osa sõidaks kesklinna otse, teised läbi Ülenurme ringteele ja kolmandad ringteed pidi Betooni suunda? Ning, et mitte lõpetada kõiki liine kesklinnas nagu täna, siduda bussid Mustvee ja Alatskivi liinidega kokku? Sel moel oleks ka nende suundade (kui on tihe liiklus) bussid "jagunemas" Tartusse jõudes kaheks või kolmeks?
Point selles, et inimesed soovivad Tartus väga paljudesse kohtadesse, otseliinide puudumine neid busse kasutama ei kutsu!
Igal
juhul peaks kõik maakonnaliinid läbima Tartu linna. Kas siis
kaugemasse punkti suundudes või lõpetades linna piiri lähiümbruses. Nii
peab tööle- ja ka koolisõitja saama nt Alatskivist bussiga otse kohale,
mitte ümber istuma PÕHISUUNDADEL linnaliinidele.
Jalutasin
aeglaselt ringi, sest ega ma linnades oska suurt midagi nautida. Ehk
pildistamist ja värvide otsimist. Jalutamine nüüd olulisem ka ses
mõttes, et tervist hoida ja nii võtangi asju rahulikult.
Et
nüüd dieedil, jutumärkides muidugi, siis lõpuks peab sööma ikkagi. Paar
võileivakest ja kohvi hommikupoolel (isegi tõusta vara ei viitsinud)
ning aeg midagi nüüd veel süüa. Kergemalt. Kohvijakohvi kõrvuti võib ju
tore olla, aga siiski tahaks midagi muud.
Mõtlesin,
et siia ma kindlasti ei lähe, sest kunagi sain sealt üpris söödamatu
sodi. Aga ennäe, uus tegija? Nimi muutunud. Tüürisin vaatama, mis sest,
et tänavatoiduga tegemist.
Lugesin,
mida pakutakse, aga ikkagi õõnes stunne seest ei kadunud ja seepärast
ka loobusin. Kuigi võib olla nüüd siin tõesti midagi head?
Ei
mingit liiter piima ja vägev praad! Hoopis pakimahl (morssi ei pakutud)
ja kergemat sorti soe salat. Kusjuures oli üpriski maitsev!
Unekott
olen ma alati olnud ja mis ikka pikka aega trampida ringi. Majutus
Tartus tänaseks ka kohati paremate hindadega, seega sobib ka vana tuttav
hostel. Pikutada, lugeda ja magama.
Oleksin
võinud Kuremaale sõita ka otse Tartust, sest mingid võimalused on ju
olemas. Hädapärased. Tööpäeviti 3 bussi, laup 1 ja P 2 bussi. Ehk et
Tartust on eriti puhkepäevadel võimalik puhkama siiakanti sõita ainult
autoga! Ka tööpäeviti (just suve silmas pidades) pole olukord normaalne!
Minu pakutud sõiduplaan annaks seetõttu väga paljudele (kogu liini
ulatuses) lisavõimalusi ka tavasõitudeks, seda enam, et nüüd on Jõgeva -
Tartu bussid hoolimata rongide üpris heast sõiduplaanist rahvarohked.
Ning Kuremaa on niigi juba tänagi populaarne koht!
NB!
OLULINE TÄPSUSTUS: MINU POOLT PAKUTUD BUSSILIINID peaksid küll sõitma peatuseni Tabivere Jaam, aga sealt edasi siiski TARTUSSE JA ALUSTAMA KA SEALT! SEDA JUST SEETÕTTU, ET TARTUSTKI EI OLE KUREMAA-PALAMUSE PIIRKONNAGA HEAD BUSSIÜHENDUST, AGA SEE VÄGA VAJALIK!
OLULINE TÄPSUSTUS: MINU POOLT PAKUTUD BUSSILIINID peaksid küll sõitma peatuseni Tabivere Jaam, aga sealt edasi siiski TARTUSSE JA ALUSTAMA KA SEALT! SEDA JUST SEETÕTTU, ET TARTUSTKI EI OLE KUREMAA-PALAMUSE PIIRKONNAGA HEAD BUSSIÜHENDUST, AGA SEE VÄGA VAJALIK!
SÕIDUPLAAN VANAST POSTITUSEST TÄNASES KUUES:
20.12. 2020.
Kuna
palju vett merre voolanud, ÜTK ei saanud hakkama sõiduplaani tegemisega
ega ka mitte selle kasutuselevõtuga, siis teen veel kord nende eest
tööd. Ehk viin ajad seotuks tänasest kehtima hakanud oluliselt tihedama
rongide sõiduplaaniga.
Muidugi
eeldaks see Tabivere peatuse lisamist mitmetele rongidele. Selles asjas
on korduvalt sõna võtnud Aivar Kokk, Igor Gräzin jt, aga paraku Elron
jampsib oma unenägudes edasi ja Keskerakonna poliitikud ei tee üldse
midagi...
1. buss Jõgeva Jaam buss 8.10 (mõlema suuna rongid 7 min varem) Kuremaa -
Palamuse - Luua - Tabivere Jaam, saab 8.50, peatub rong 013 kl 9.00. Edasi Tartusse.
Tartust saabub enne rongi, Tabivere Jaam v 9.05 - (peatub 013, seega L ja P võimalused ka Valga ja
Koidula poolt tulijatel) - Äksi * - Elistvere Mõis - Luua - Palamuse -
Kuremaa - Jõgeva Jaam, saab 10.10, rong Tallinna 10.20.
2. buss. Tagasi sama liini pidi (võib põigata läbi Lähtest**) Jõgevalt u
9.50 (12 min varem saabub rong 010). Tabivere Jaam saabub 11.10, peatub
rong 012 kl 11.21, edasi Tartusse.
Tartust tagasi Jõgevale, saab 12.30, peatub rong 213 kl 12.36.
3. buss Jõgevalt 11.15 (saabub 012 kl 11.07) , Äksit läbimata, saab Tabivere Jaam 12.10, rong 213 kl 12.19, edasi Tartusse.
Tabivere Jaam saabub enne rongi 213, väljub 12.25, läbi Äksi, Jõgeva Jaam saabumine 13.33, rong Tartusse 014 kl 13.39.
4. buss.
Jõgeva Jaam 13. 44, saabub rong Tallinnast 13.39, - Kuremaa - Palamuse -
Tabivere Jaam, saab 14.20 ***, (peatub rong 017 Tartust kl 14.25), buss jätkab Tartuni
Tartust saabub Tabivere Jaam enne rongi, välj 14.35, (5 min varem rong Tartust), edasi Äksi - Elistvere - Mõis -
Palamuse - Kuremaa Jõgeva Jaam, saab 15.55, rong 019 Tallinna kl 16.04
5.
buss Jõgeva Jaam 16.15, rong 018 Tallinnast 16.04 - Kuremaa - Palamuse -
Elistvere Mõis - Äksi - Tabivere Jaam, saab 17.35, (rong 215 Tallinna
17.47), buss Tartuni
Tartust
saabub Tabivere Jaam enne rongi, välj 17.51, (rong 215 Tartust 17.47) -
Jõgeva Jaam saab 19.15, kl 19.24 rong 063 Tallinna
6.
buss. Jõgeva Jaam 19.15, rong 060 Tallinnast 19.09 - Kuremaa - Palamuse
- Luua - Äksi - Tabivere Jaam 20.20, (rong 216 Tallinna kl 20.26.), buss edasi Tartusse.
Tartust
Tabivere Jaam saabub enne rongi, välj 20. 40 (rong Tartust 20.26), Äksi
- Luua - Palamuse - Kuremaa - Jõgeva Jaam saab 22.00, rong 062 Tartusse
22.20 ****
*
Äksi tähendab siin kohal praegust ümbernimetamata Keskus peatust Jääaja
Keskuse juures. Praeguse Äksi peatuse nimi peaks olema Äksi Kirik.
**
Liinide kujundamisel lähtuda reeglist, et liinid oleks võimalikult
ühetaolised, vältimaks liiga paljude liininumbrite jm teket või
liininumbreid täiendada A jm tähtedega. Kui Lähtest ajaliselt nt jõuab
läbi sõita kõigist vaid üks buss, on parem seda varianti mitte
kasutatagi.
***
Tuleb ära jätta kas sissesõit Kuremaale või osa vahepeatusi liinil, et
jõuaks 36 minutiga Jõgevalt Tabiverre. Näit peatuks vaid Kuremaa,
Änkküla, Palamuse, Luua, Mullavere.
****
Tegu küll hilise bussiga, aga annab siiski mitmeid sõiduvõimalusi Tartu
suunal, kaotab ära totra olukorra kus Jõgevalt Palamusele ei välju
busse peale kl 19 ning tekitab mingigi võimaluse õhtuti Kuremaa spaas
käia.
Vastavalt
selle sõiduplaani käikuminekule saab ümber kujundada muud Palamuse jm
liinid. Pakutud variant katab kogu päeva ja üksiti täidab Jõgevamaa n.ö.
sotsülesande, anda oma panus autostumise vähendamisse ja ühistranspordi
täituvuse parandamisse. Mis need tühjad jutud poliitikute poolt ilma
tegudeta ikka väärt on?
******************************
Muidugi on siin veel kümneid ja kümneid nüansse, kuid igal juhul on
mingi võimalus ühe päevaga tallinlasel (perel) külastada kuni 4 kohta.
Mingeid võimalusi tekib ka tartlastel ja isegi Valga ja Koidula poolt
tulijatel. Rongiaegadega on nagu on, selles mõttes, et iga kord mingit
ümberistumist tagada ei saa, seetõttu on eriti oluline, et mõni kiirrong
Tabiveres peatuks. Seda enam, et selle paiga inimesed ammu tahtnud
kiirekatele peatust ning üks (või ka 2-3, nt Lehtses ja Aegviidus)
peatust juures, et ole mingi probleem.Eesmärk ei saa olla vaid kaks
linna Eestis, vaid suurem pilk!
Muidugi võib küsida, miks ei võiks mõnel korral suunduda Tabiverest
Jõgevale Kassinurme kaudu vms. Ikka võib. Oluline on muu ühistranspordi
seis kuskil kandis praegu ja potentsiaalne reisijate arv.
Või ehk aitaks asjale rohkem kaasa, kui buss läbiks ka LÄHTET, kus käivad koolis ju lapsed Elistvere-Saadjärve kandist?
Omajagu peaks kasuks tulema ka Kadri Simsoni omaaegne soov kohalik transport
muuta tasuta transpordiks. Nii oleks nii kohalikel, kui ka puhkama
tulevatel kaugematel külalistel olema just pere kulutusi silmas pidades
oluline kokkuhoid. Loodetavasti suudab Keskerakond ka rehvidele selgeks teha, et mõtlemisvõime on edulugude alus!
Et
aga ka Jõgeva suhtes olen veidi oma arvamust bussiliinide suhtes
muutnud, tahtsin siit mõned illustratsioonid teema juurde saada ja
üksiti jälgida taas vana teemat - rongide ja busside sidumist. Seepärast
oleks otsebussiga Kuremaale minek takistanud siin pildistamist. Veidi
ülapool on pilt garaazhidest viadukti lähedal ja varem pidasin mõttekaks
sinna bussipeatus teha. Kuigi juba varemgi plaaninud ka teisi variante,
siis tänaseks veendunud pigem, et bussid Jõgevalt ei tohiks "põgeneda"
reisijate eest ja parim variant Torma-Mustvee
ning Kuremaa-Palamuse suuna jaoks oleks kui linnast läbi sõiteks oleks
bussil peatused Jõgeva Kesk, Piiri ja Tähe, seejärel Jõgeva
Alevikutee...
Jutt sellest, et "häh, Jõgeva nii väike, et siin ajab asjad jalakäies ära", ei päde. Mugavus on oluline ja inimesed väärtustavad oma aega. Ka ei pea vanemad inimesed, eriti kompsudega, pikki maid käima bussile saamiseks.
Jutt sellest, et "häh, Jõgeva nii väike, et siin ajab asjad jalakäies ära", ei päde. Mugavus on oluline ja inimesed väärtustavad oma aega. Ka ei pea vanemad inimesed, eriti kompsudega, pikki maid käima bussile saamiseks.
Ehk
siis peatus kuskil olulisimas kohas kesklinnas, praegune Piiri ja uues
peatuses Tähe (Tähe tn 8 või 12 juures).Nii saavad bussi endale lähemale
kõige olulisemate piirkondade inimesed ja ka linna tööle- ning
koolisõitjad. Loomulikult, rongidega seotult. Ja veel parem kui oleks
liin osadelgi juhtudel Siimusti bussidega kokku pandud. Ehk et Siimusti -
.... - Uku - Jõgeva Jaam - Jõgeva Kesk - Tähe - Jõgeva Alevikutee -
..... Mustveesse, Palamusele vm. Muidugi peatumisega Jõgeva Jaam 3.
posti juures 8-10 min, tagamaks ristümberistumisi rongidega.
Vastassuundade busid sellega seoses peaks ka linnas rohkem peatusi tegema, mitte linnaserva pidi hiilima.
Vastassuundade busid sellega seoses peaks ka linnas rohkem peatusi tegema, mitte linnaserva pidi hiilima.
Postid 1 ja 2 olemas, post 3 aga siiani puudub. Ja tänu sellele ka sageli rongist maha jäädakse.
Siia piirkonda selle aga teha saakski.
Endiselt
aga siin mõttetu ekraan, pealegi näitas juba "möödunud" kellaaegu,
rongide sõiduplaani pole jne. Absoluutne huvipuudus vallas!
Igal
juhul hoitakse busse inimestest võimalikult kaugel! Paneelelamutest,
kus elab ei tea kui suur protsent linna elanikest, sõidab buss aga
mööda, "tegemata neid märkamagi"!
Ringristmiku
taga enne jõge peakski olema peatus Jõgeva Alevikutee. Muide, vald on
küll olnud väga tubli mingitel päevadel ujulabussi käivitades, aga seegi
ju siit kedagi peale ei võta. Aga peaks. Rääkimata sellest, et
maakonnaliinidega peaks Kuremaale saama ka kaugemalt rongiga tulija.
Piirkonna,
kus vald otsib oma visiooni, võimalused on head mitte ainult ühe-kahe
asja tõttu piirkonnas. Veski on juba ise tänu heale tutvustusele,
giidile ja käsitööle populaarne koht. Lisaks, järvele, pargile, ujulale
ja lossile seega veel rohkem kohti, kuhu jalutada, kui tahaks siinkandis
puhata.
Vaid veerand tunnikest sujuvat sõitu ja kohal!
Avasta Jõgevamaa? Avastaks küll, kui vallavalitsus vaevuks paremini oma tööd tegema!
Igatahes
puhkuseks, kui tahta olla, ujuda, jalutada, vaadata ja mõtiskleda,
sobiks Kuremaa ideaalselt. Eriti siis kui saaks siin veel mõned asjad
paremasse korda!
Uue
valitsuse tõttu on nüüd siingi rehvid kohal, varem neist midagi tolku
polnud? Nüüd on? Kahtlane, juba kuulukse, et ühistranspordi "spets"
Kristen Michal tahtvat anda ÜTK-dele rohkem vabadust, otsustamaks, kas,
kus ja kui palju keegi bussipileti eest maksaks. Hästi ÜT mainele
mõjunud eeltasutud sõit võib ohus olla. Oleks RE midagigi analüüsinud ja
nüüd põhjendaks, oleks normaalne. Aga midagigi õppimata ja järeldusi
tegemata endale meeldivaid asju teha....
Hm, katus läbi ja maja p....?
Üks
maja (vist lõpuni seest valmis ehitamata) on müügis kui
hotell-pansionaat! Väga äge, aga kes seda ostab? ja kui leidubki keegi,
siis peaks see olema juba selline pansionaat, kus ka mõni oma mullivann,
massaazh jm olemas, sest veekeskus jääks liiga väikeseks!?
See kaader meenutab mulle millegipärast Hukkunud Alpinisti hotelli.
Muidugi võiks siin olla ka paketid ehk et mingite puhul majutuse hinna sees oleks ka ujula ja spa kasutus.
Ujula on aga igatepidi mõnus! Ehk vaid eesruumis, kui vaja aega parajaks teha, oleks parem kui oleks mõnusamaid toole?
Ujulaosa
koos suurema basseiniga on eraldi kasutatav ehk et siia saab soodsama
piletiga. Basseinis vist sügavus 70 sm, seega lastele parajalt mõnus.
Muide, survejoad, joad jm peaks olema automaatse väljalülitamisega.
Ülisageli on kombeks inimestel neid tööle lülitada ja peagi ise ära
minnes. Lisamüra ja lainetust (kui rahvast vähem) pole ju vaja, on ju
mõnus peegelsileda veega basseinis hõljuda.
Mulle ääretult meeldib see kujundus ja need värvid! Niivõrd sooja tunnet tekitav!
Rahvast muidugi praegu tööpäeviti vähe ja see muidugi omaette pluss! Kuigi pole kasuks ujulale.
Kolm sauna ja lisaks veel eraldi saunad garderoobis (töötavad alates kl 16) ning mujal.
Peresaun.
Ülioluline mingis puhkepiirkonnas on kui on söögikoht, mis pikalt avatud ja siin see kõva pluss olemas.
Salat 3.50 pole paha?
Ohoo, huvitav "maailmamesi". Kas meil ka sellist tehakse? Et näiteks sidruni maitsevee sisse segada?
Maitsev
guljash. Tagasihoidlikult einestades. Igatahes, kui tulla siia pikemaks
kui 1-2 päevaks, on heade hindadega söögikoht ülikõva pluss. On ju ka
puhkuse ajal söömise kulud vägagi tähtis faktor. Külalistemajas majutuse
hinna sees hommikusöök, lõuna siin (kui just ei kola kuskil) ja
õhtusöök ka - mida paremat tahta?
Isegi
mõnusa talveilma juures oleks ju jalutamine siin mõnus? Küllap leiaks
võimaluse ka suuski laenutada kui tahtmist, ehk isegi järvel uisutada!?
Sotsiaalmaja???
Tagasi
jõude 16 min rongini. indel ja turvalineaeg ja sobib õhtuseks ajaks.
Tõsi, Tartu rongile poleks jõudnud, aga ega siis sellised pisiasjad
vallavalitsust ega ÜTK-d ei huvita. Siiani ootan vastuseid ja jäängi
ootama....
Sealt see Tartu rong läheb.
Laulukoor saatmas valla külalisi!
Miskit 400-500 isendit.
Rong hilineski, aga mitte palju. Aga ega pole vahet, infot nagunii ei saa!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar