teisipäev, 1. märts 2022

Kohila - rong + buss. Sama Hagudis. Juuni 20.

 

Kolmapäev, 24. juuni 2020

Kohila - rong+buss


Väga pikkade aastate jooksul olen korduvalt kirjutanud kõigest olulisest ühistranspordis ka Kohila vald. Et eksvallavanem armastab öelda, et kordamine on tarkuse ema, siis kordangi. Ehk kümnendat, ehk sajandat korda, aga üks kord jõuab ehk midagi kohale?
Muidugi võib osavalt lükata ühte kui teist enda kaelast ära, vihjates teiste ametkondade haldusalal, olulisem aga see, et kui ükskõik mida tehes (uued planeeringud, rajatised jm) jäetakse korrutatud tähele panemata, siis see näitab üht-teist ära!

Muide, huvitav pole vaid ühistransport, aga ka haljastus, mis kellegi jaoks peaks olema tuttav maa, jääb ikka kahe silma vahele? Kas sellepärast, et tegu pole metsaga vaid inimliku lähenemisega oma inimestesse jt? Palki siit vast tõesti ei saa! Samas, võiks ju loota, et uue vallavanemaga peaks asjad paremaks muutuda, eriti kui eelmine nüüd Riigikogus ja omab suuremat võimu muuta suhtumist!? Või on asi selles, et Isamaa Erakond aastaid olnud pigem ühistranspordi vastane ja suurte maanteede jm objektide pooldaja? Ei tea, tõesti ei tea....

Kohila jaamas (nimi endiselt muutmata ehk seegi töö vallas tegemata) nüüd aeg-ajalt peatub mitu bussi korraga. Kusmaalt siin planeeris Edelaraudtee, vald, Maanteeamet või keegi neljas, pole teada. Küll aga on teada, et selliseid asju tehakse koostöös ja kooskõlastades. Ja on teada seegi, et korduvalt on ka ette teavitatud, KUIDAS asju peaks tegema ja millega arvestama. Igatahes kaks bussi siin peatuma ei mahu!




Koduküla üks väheseid kohti, kus bussiliiklus aja jooksul isegi paremaks muutunud, võrreldes ka nõukaajaga. Olulisim, et 5 aastakümmet või rohkemgi on bussid olnud suuresti rongidega seotud. Nõukaajal saadi sellega ülihästi hakkama, PEÜTK nii hästi ei saa, aga siiski vähemalt minu vajaduste puhul enamasti toimib. Eks see ka tänu aastatepikkusele pidevale torkimisele ja meeldetuletamisele. Lõunane buss ongi nüüdsest käigus endise kahe päeva asemel kõikidel päevadel Ja kuigi inimesed mugavamaks muutunud, sisi tasapisi saaks uuesti harjutada rohkem kasutama busse. Selle eelduseks on aga tihedamad võimalused. Lõunane buss seda pakub kindla peale. Eriti hea ju kui lausa kahe suuna rongidelt saab ümber istuda ja vastupidi!




Ühised toimetamised ei toimi siin kohe üldse! Kuigi nii rongide ja busside sõiduplaan kui muu info saaks ka siin ühte koondada, on kõik laiali!


Kuna sõitjaid, eriti eakaid inimesi, on üpris palju, on vajalik keskuses bussipeatus. Ühel suunal see olemas, teisel ei ole aastate jooksul seda tehtud. Mitte ühegi hoone ehitamisel või lammutamisel ei vaevunud vallas keegi sellele mõtlema. Muidugi ka Maanteeametis, eks seegi tavapärane, aga kes teab kohalikke vajadusi kõige paremini? Või vähemalt peaks teadma? Eriti kui kordi meelde tuletatud?

Peagi uued seadused ja bussijuhid saavad trahvid enda kaela. Kui peatuvad seal, kus pole lubatud. Lisaks veel reisijate pahameele, kes peatust väga sageli paluvad. Sest (Isamaa) poliitikud Riigikogus ja KOV-ides ei saa oma tööga ka selles hakkama! Nende jaoks on vaja lennuvälju maanteede asemel, et saaks kimada ja riigi ressursse raisata! Nii ei pööra keegi tähelepanu ka mõistlikele seadusepunktidele.




Salutagusel oli aga tekkinud söögikoht tee äärde! Väga tore! Muide, kui palju on aga Kohilas ja vallas vallavalitsus tekitanud joogivee võimalusi? Praeguse kuumalainega see eriti meeldetulev. Aga ehk peaks arusaamiseks jälle auto maha jätma? Sest isegi EL- määrus ei pane selle peale mõtlema, keskkonnaküsimustest rääkimata! Pole ju varsti ka kohtigi, kuhu metsas viluvarju minna....



"Vingerdaval" maanteel pole ka bussipeatused just kõige paremini planeeritud.




Pahklaski mõnedki inimesed ootasid paremat bussiliiklust. Enamus saavad minna peatusesse tee ääres, mis pole kaugel, aga tänuväärne on just see hetkel, et päevane buss võimaldab poodi saada nüüd iga päev. Rohkemaks pole siin ka piisavalt elanikke. Ahjaa, siiski tasuks ehk tuleviku bussiliinide, nagu Kiili ja Peetri kaudu Tallinna, mõelda siitkandi läbimisele. Vald ei mõtle, seda sain kirjavastustest aru piisavalt...


Siinne tee on ka Penijõe - Kauksi matkaraja osa. Pildilt paremale poole metsavahele jääb RMK lõkkekoht, külakeskusesse aga kauplus. Tõsi, seda ei pruugi varsti kahjuks enam olla! Kauaaegne vaevanägemine hakkab otsa saama. Eks terake ole ehk ka bussiliiklus süüdi, aga keegi ei sunni oma poest ostmata jätma ja pidevalt mujale sõitma! Nii et ....


Järlepa alleed on aga vaatamisväärsus omaette!


Bussipeatuse ootekoda muidugi parem kui mitte midagi, aga läbimõtlematult tehtud.


Et lõunane buss L ja P alles hakkas sõitma, olin nii sinna kui tagasi ainuke sõitja.




Tallinnas tagasi, hakkasin plaanima uut maaleminekut. Jaanid ju! Ühes rongipeatuses avastasin aga et lõpuks hakkab rongiinfo ja kohalik info lõpuks ühte kohta koonduma? Tõsi, info jäi veidi arusaamatuks....


Et aga Vana-Pääsküla - Saku suuna bussiliiklust siiani teha ei suudeta, siis tuleb sõita läbi Tallinna linna! Kahjuks ei jõudnud ka napilt rongile, seega tuli valida buss + tramm + tramm. Sest plaan oli ikkagi Balti jaama turultki läbi hüpata. Ei saa ju shaslõki juurde plasttomateid süüa!?







Ka Risti peatuses (Järvel) seni bussiliinid ei peatu!




Kuhu lähen, kuhu lähen... Maale, ülisuure ringiga! Ja siis räägitakse, et teed on autosid täis!



Innovaatiline ja roheline Tallinn on mõned joogiveekohad loonud. Kiiduväärt, aga vaja oleks sada korda rohkem. Ja nii, et need ka märgatavad oleks!




Taas Kohilas, seekord tuli buss rahvast täis!



Küll aga vaatsin ja pildistasin seekord järjekordset läbimõtlematust. Bussijuhid peavad puhkepausidel seisma lõõmava päikese käes või püüdma leida väikenegi varjuline koht! 



No ei ole siin kuskil bussipeatust tekkimas näha! Aga nagu mainisin, on see ka vast loomulik, sest Isamaa suunab inimesi ikka autodesse...



Maal käidud, ujumas käidud, jaanitulel käidud...








Kui aga vallaametnikud jt natukenegi konditsioneeriga) autodest välja tuleks, siis ringi vaadates ehk märkaks, kui oluline on haljastus ja et VAHEL ikka saab asju teha nii nagu vaja?


Ja sedagi, kuidas asju ei tohiks teha?


Perroonide suhtes tasuks minna kasvõi Lohule vaatama, kus puud kohati väga edukalt varjavad. Igatahes saanuks siingi asju paremini läbi mõelda, aga on selge, et igal pool on enamasti nii, et enne järgmist hanget (mitmekümne aasta pärast?) midagi ei muutu! Sest valitsedes pole oluline ei keskkond ega inimene, vaid kõlisev! Sealhulgas maksumaksja kõliseva priiskav laristamine! Oma nõrkust majanduses on muuhulgas ka Isamaa piisavalt tõestanud!


Või vaadata, et tee ääres on kohati puid, aga "augud" on nende vahel?


Samas ma usun, et ka Kohila vallas on käidud kuskil tutvumas kogemustega? Miks siis pole märgatud, et parklaid tehes saanuks ka haljastust rakendada? Muide, jaama taga oli vanasti ka kaev, aga tsivilisatsiooni arenedes need kaovad ja ei mingit asendust! Parem on ju saata jälle poodi, ostma uues naftast tehtud pudelis mikroplastiosakestega jooke?

Hea bussiliiklus meelitab aga ka palavuse eest maale põgenema.
 
 

Pühapäev, 28. juuni 2020

Hagudi - rong+buss


Hagudi jaamahoone maha jäetud.


Siin "unustati" taas bussipeatus tegemata. On küll väike kõhklus, kas siin peaks olema bussipeatus, sest suure teeni vaid mõnisada meetrit. Seepärast ei olegi ma nii väga kindel. Samas, oleks loogiline, kui siin peaks toimima mingitel puhkudel ka ristümberistumised. Muidugi ei sõidaks siia kõik bussid. Liinivõrk on täna küll väga sassis, busse siinkandis on väga vähe. Jättes kaugliinid kõrvale, siis tööpäeviti 7 bussi, neist vaid 1 nädalavahetusel. Samas on Hagudi üpris sobiv koht mõnegi suuna ümberistumiste jaoks. 

Loomulikult ollakse täna paljudes kohtades auto kui vältimatu liiklusvahend ülekaalu saavutanud. Teisest küljest ei ole Juuru, Härgla jt kohtade ühendused Tallinna suunal sugugi head. Näiteks pole kunagistest Tallinn - Juuru - Kaiu bussidest ühtegi alles. Ajad muutusid ja omal ajal väga populaarsed liinid kadusid.

Nüüd on ringliin 8 näiteks üks võimalusi Juurust saada Tallinna rongile. Muide, buss sõidab Juurus vaid bussijaamani, mitte Kaupluse (peatuse nimi peaks olema Juuru Kauplus. Taas ikka selleks, et nimi järgis loogikat, sh otsingumootorites) peatuseni.  Lühimat teed pidi tagasi aga ühegi bussiga ei saa.

Samal ajal on palju busse lähedalasuvas Arankülas, Juuru (Kaiu, Kuimetsa, Järlepa) suundadelt. Nii mõnelgi kellaajal saaks osa neist suunata Raplasse läbi Hagudi ning vastupidi, põige oleks väike ja aega ei kulutaks. See oleks mõeldav ka seetõttu, et vaevaltveniv PEÜTK ei suuda Juuru suuna busse Rapla Jaamagi suunata. Ja on buss, mis sobival ajal ka sõidavad täna. Nii on üks Juurust tulev buss Arankülas täpselt sel ajal kui rong Hagudist ära sõidab.

Ning Härgla, Vankse, Purila jt kohad on üldse üpris viletsas seisus bussiliikluse koha pealt.






Sõiduplaan vahetamata.


Vist pean aga tänulik olema Isamaa erakonna poliitikutele, et Raplamaal tuleb raha taskust välja koukida bussile minnes.





18 min ooteaega. Piiri peal. Igapäevaseks sõiduks ehk paljuvõitu, aga siin ka keegi vaevalt et Tallinnast nii sõidaks. Kuigi, nagu PEÜTK-le pakkusin, peaks buss väljuma Raplast 10 min võrra varem ja sõitma läbi Juuru bussijaama.












Siit jääb Juuruni vaid 4 km. Kuigi külade "tõmbekeskused" muutunud, siis ometi peaks see buss läbi Juuru sõitma. Lisaks rongidele pääsu paranemine Hagudis ja Kohilas, annaks see Juuru ühenduse tagasi kõikidele teele jäävatele küladele. Kui ongi vaja Järlepast Juuru minna hommikul, siis enne õhtut sealt tagasi ei saa. Kas nii mindaks näiteks kalmistule?
Muide, kuigi 7 küla soovivad liituda Kohila vallaga, siis täna seda tehtud ei ole ja nii ollakse ka Juuruga mõnevõrra rohkem seotud..



Edasi viis sõit läbi Vankse, Härgla juba Järlepasse.







Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar