Siia nüüd kopeeritud ka Eestimaa Blogi 3. osa (vaatamisi 132 889) postitused, aastast 2020 ja paar postitust Eestimaa Looduse Blogist (vaatamisi 112 021). Blogi külastuste arv tänase päeva seisuga ehk 05.03.2022. Aga kui juba siis juba, kopeerin siia nüüd ka kõik 2021. aasta postitused, et järgmisest kuust nendega teid rohkem ei tüütaks.
Siinse osa külastuste arv, justkui kingitusena juubeliks, on jõudnud järgmise ümmarguse numbrini - 400 083!
Saan teid järjekordselt vaid tänada ja loodan ka, et vahel olen olnud kirjutistega abiks, olgu siis info jagamise poolest, tutvustades meie vaatamisväärsusi ja vahvaid üritusi vms!
Alates oktoobrist 2021 on iga kuu viimane postitus selle kuu pealkirjad linkidena. Klikates lingile, jõuate otse teemani.
Blogis on paremal  pool SILDID. Kui leiate teile huvipakkuva kohanime, teema, valdkonna vm, siis sellele klikates avaneb nendega seotu. Leidmaks kõiki seotuid postitusi, tuleb kerida postitus lõpuni ja klikata VANEMAD POSTITUSED. Kõikide viimaste kuude jooksul, kus olen kopeerinud postitusi 2. ja 3. osast, on kuu viimane postitus just see  - pealkirjad linkidena.
          
        
Kas valimispropaganda kõrval kandidaadid ka tõsisematele küsimustele vastavad?
 
 
Ega
 üle-eestiliselt seda jälgida ega uurida ei õnnestu, pole aega. Kuid 
tegelikult olen kindel, et ega erinevust pole, kus küsida. Iga piirkonna
 puhul on "inimtüübid" sisuliselt samad. Kes huvitub, kes mitte, kes 
kiristab hambaid, sest peaksid vanurite päeva kohtumiste piltide 
postitamise asemel ju asjast rääkima. Kes ei jaga teemat, on üldse 
raskustes, aga tahaks ju TAAS soojale kohale jne.
Põlvamaa:
 
Põlva vallas 5 erakondlikku nimekirja ja 1 valimisliit.
 
Küsisin
 FB-s ÜT kohta, eelkõige seoses rongiliikluse tihendamisega Põlva 
suunal, kopeerisin kandidaatide nimed (palusin valijatele parema 
ülevaate saamiseks ka mainida, millises nimekirjas) ja huvitav tulemus 
käes, voila!
Vaike SoosaarKeskerakond-
 Ma ole väga selle poolt, et ühistranspordi võimalused peab üle vaatama 
ja analüüsima kõiki aspekte arvesse võttes. Siinkohal on oluline teha 
teiste omavalitsustega koostööd.
     Neeme SihvKindlasti tuleb teha. Keskerakond aga täna suurimate võimalustega, kuid pole midagi teinud.
 Neeme SihvVaike Soosaar Seega, mitte ainult Teie, vaid ka Keskerakonna teised kandidaadid on tõsiselt muutusi plaanimas?
  
Maris Neeno(erakonnaväline kandidaat Keskerakonna nimekirjas)
Olen kahe käega piirkondlike ühistranspordiühenduste arendamise poolt!
Statistika
 näitab, et inimesed valivad elamiseks kõige meelsamini n-ö linnaäärse 
roheala, kus on piisavalt privaatsust aga kõik n-ö ikkagi lähedal. Luues
 Kagu-Eesti suunal rohkem võimalusi ühistranspordiga liikuda, siis 
kaaluksid rohkemad inimesed Põlvas kohapeal elamist, tudengid/õpilased 
rongiga koolis käimist ning turistid mõnusate matkade ettevõtmist.
Kui osutun valituks, siis saan lubada, et olen oma meele ja häälega selliste arengute poolt.
 
Urmas OjalaMa
 ei leia, et Ahjalt pärit kandidaaadid peaksid siin sõna võtma - sest 
pole midagi ebamugavamat ja ebaratsionaalsemat, kui Ahjalt Tartusse 
sõitmisel ühistranspordiga Vastse-Kuuste raudteepeatusse rongile jõuda.
 Neeme SihvUrmas Ojala Selle
 kohta küsige kunagiselt Vastse-Kuuste vallavanemalt hr Libalt, kes 
nõustus perrooniga vanas kohas, kuna bussiajad tollal nagunii ei 
sobinud. Nüüd peab ootama vist kuni taas uus perroon aeg ehitada
 Kuid
 ebaratsionaalset pole siin midagi, juhul kui Ahjal oleks LISAKS 
tänastele võimalustele bussid ka läbi raudteejaama Põlvasse vm. Iga 
reisija valib ise, mis talle sobib ja asi pole vaid Tartus.
Mitu bussi töö- ja puhkepäeviti täna Ahja - Tartu siis ka olemas on?
 Urmas OjalaTööpäeviti
 5+ bussi, mis kõik "headel" aegadel - katavad vajaduse Tartu suunas. 
Puhkepäevadel 4+ bussi Tartu suunas ja katavad ka täielikult vajaduse. 
Ahja inimesed kasutavad (väga harva) rongi Tallinnasse sõitmisel ja 
selleks pole küll vaja mingit eraldi bussiliini Vastse-Kuustesse.
 Neeme SihvUrmas Ojala jutt
 pole eraldi bussiliinist sinna vaid liinist, mis on pikem ja MUUHULGAS 
viib ja toob ka rongiga seoses, seda ka siis TEISELE poole raudteest. 
Selline on logistika.
 Kuid
 ausalt öeldes on üllatav sellises kandis väide, et 4-5 x päevas katavad
 vajaduse. Kas siin pole tegu mitte valearusaamisega vajadustest?
 Neeme SihvMuide, lisan, et mõnelgi puhul ahjalased muud väitnud ja osa neist vajadusel ka kasutaks sellist võimalust. Olgu või hilisõhtul.
Seal, kus Eestis sellised asjad tavapärased, sõidetakse küll. Aga võib olla tõepoolest kohapeal teistmoodi.
 Kai AerKui
 liikumiseks kasutatakse ainult ühistransporti, siis leian, et 4-5 korda
 sõitvast bussist jääb kindlasti väheks. Kui liigutakse ainult tööle ja 
tagasi, siis tõesti piisab hommikusest ja õhtusest ajast, kuid kõik 
inimesed ei tööta kl 8-st 17-ni. Liikuda on vaja ka nt õpilastel trenni,
 paindliku graafikuga töötavatel inimestel linna, asjaajamiseks, 
pensionäridel arsti juurde jne. Kui vaadata praegust graafikut, siis 
äripäeval on rongiga mõttekas sõita eelkõige hommikul ja vajadusel saab 
kaasa võtta ratta, vankri jms, mida on bussi tülikas mahutada. 
Pärastlõunane aeg, mida muudeti tunni võrra hilisemaks, jääb 
arusaamatuks.
 Neeme SihvKai Aer nii
 on. Kõik oleneb ka piirkonna asustustihedusest, kuid vähegi 
sõitjaterohkemas kandis on minimaalne vajadus 7x päevas, ehk 3 hommikul,
 3 õhtul ja 1 päeval. See on kõige vähem, mis kutsub sõitma. Ahjal 4-5x 
tähendab, et valdavale enamusele see ei sobi ja siis ka ei tulda. Rong 
on Ahja jaoks vaid täiendav võimalus.
 Pärastlõunase aja kohta saab ehk Elron vastata, aga vaevalt, et ta seda teeb.
 Urmas OjalaNeeme Sihv "Ahjal 4-5x tähendab, et VALDAVALE ENAMUSELE see ei sobi ..." Nüüd tahaks küll teada saada millel selline arvamus põhineb?
  Neeme SihvUrmas Ojala üle-eestilisel
 logistika toimimisel. Pole enam nõukaaeg, kus enamus tööaegu oli 
ühesugune, täna eeldatakse minimaalseks vajaduseks saada "linna" ehk 
tööle enne kl 7, 8 ja 9, tagasi peale kl 17, 18 ja 19. Või pole nii?
 Puhkepäevad.
 Ükskõik, mis põhjusel sõita, on kindel, et nii hõre sõiduplaan on 
sobiv? Kui vaja saada Tartusse lõunapaiku, siis kl 9.00 jõudev buss on 
igati asjalik võimalus?
 Urmas OjalaJa on olemas ka sellise tiheda sõiduplaani jaoks rahalised võimalused?
 Urmas OjalaEt kui tädi Maali tahab kell 13.30 Tartusse sõita Juta poole kohvitama, siis olgu buss olla?
 Neeme SihvUrmas Ojala kindlasti
 on, riigil pole rahapuudus nii suur kui näib. Raudtee ju on olemas ja 
rong lihtsalt seisab. Kui pole raha ja vajadust, siis tuleb raudtee 
kinni panna, mõnegi erakonna poliitikud Põlva-suunalise rongiliikluse 
puhul teeks seda hea meelega.
  Neeme SihvUrmas Ojala aga
 kandideerijad siis ei peakski kaugemale vaatama ega mõtlema sellelegi, 
kuidas hoopis külalised näiteks Ahjale saaks? Pole vallavalitsuse asi?
  
Urmas OjalaNeeme Sihv ühelgi külalisel pole Ahjal jäänud käimata ühistranspordiga seotud probleemide pärast. Ärme nüüd ikka päris .......
  
Ülle JensUrmas Ojala Aga
 kui tädisid nimetamata....-inimene vajab transporti pühapäeva hommikul 
Ahjalt Põlvasse kella 8.00ks tööle jõudmiseks ?Teada on,et sealt ei tule
 midagi .Pakkuge lahendust? Üks inimene ja mitte iga pühapäev,töö 
graafiku alusel.
  Neeme SihvUrmas Ojala väga
 tore, et te seda teate! Mis võib olla aga see mõõdupuu, mille järgi 
saab seda öelda? Ise sõidate siis pidevalt kõikjale puhkama 
ühistranspordiga ja igale poole saab ning ühendused head? Ma küll 
sõidan, ka Ahjale olen sõitnud, aga minema ei saanud kuidagi, külmetasin
 seal, sest varaõhtune buss pani kõvasti varem läbi. Nii kogemata 
juhtus.
 Andke siis teada, kui rongiga tulla, kus jaamas ja millistel aegadel saab Ahja bussile ümber istuda! Tänud vavevanägemise eest!
 
Urmas OjalaÜlle Jens Selleks
 et inimene saaks vahel pühapäeviti Põlvasse tööle tuleb Teil koostööd 
teha Põlva200-ga - neil oli midagi seal nõudetranspordist juttu.
  
Urmas OjalaNeeme Sihv Tahaksin
 nende inimeste nimekirja, kes igalepoole sõidavad puhkama 
ühistranspordiga (see nimekiri ei tohiks ju liiga pikk olla?) 

 Ja
 see, et ükskord varaõhtune buss pani Ahjalt kõvesti varem läbi ei 
tohiks küll põhjustada lisabusside liinilepanekut. Ja et kui rongiga 
Ahjale tulla, siis ei pea ilmtingimata Vastse-Kuustes valla rahadega 
buss ootamas olema. Te võib-olla ei usu, aga eksisteerivad sellised 
toredad loomad nagu vanemad, lapsed, sugulased, naabrid, sõbrad ja muidu
 hääd inimesed kellega saab kokku leppida et nad Teid raudteejaamas 
ootavad ja siis rõõmsalt Ahjale viivad. Igat minu liigutust ei pea ju 
vallarahva rahaga kinni maksma. Nii abitud me ka siin Ahjal pole.
  Neeme SihvUrmas Ojala esiteks,
 nende esinumbriks mees, kelle ajal nõudetranspordi uuringuteks raha 
KULUTATI, aga tulemusi ei olnud. See on nii peen asi, et nendemoodi 
tehes saab vaid veel rohkem laristada.
 Mis valla rahadega? Jutt on avalikust liinivõrgust!
Riigi eesmärk on, et vanaisad-emad jt saaks hoopis kooki küpsetada, mitte liiklust teedel veel suuremaks ajada.
Sõidetakse
 puhkama, kes rohkem, kes vähem. Ja kes asjast veidi jagab, saab aru et 
selliste puhkajate ARV sõltub ikka sõiduvõimalustest, omgu Ahjale, 
Värskasse, Maanteemuuseumi jm. Kui Tartust viimasesse sõita laup, millal
 tagasi saab, teate?
Sel
 ühelainsal korral,kui Ahjal jama mul oli,soovis ka kohalik Tartusse. 
Lõpuks teda viidigi autoga ja sain ka. Aga rahul ta polnud ÜT juba siis.
Mis erakonnast te olete, et nii teraselt valdkonda tunnete?
 Neeme SihvUrmas Ojala ma
 enne veidi ironiseerisin, vabandust. Aga ka seekord panite puusse 
kapitaalselt. Nagu iga eelmine kommentaargi, täiesti mööda.
 Tänud!
 Neeme SihvUrmas Ojala pole
 midagi. Vahel on isegi kasu, hoiab mõtte terava. Ja loomulikult igaüks 
polegi nii kogenud, et puusalt kohe suurt pilti haarab. Kasuks asjale on
 kasvõi terake ja saate ju ise ka teadmisi, kuidas paljudel elu käib. 
Tänud ja tõsiselt!
  
Kai AerRongiliiklus
 võiks olla kindlasti parem. Kaheksa aastat tagasi toodi ühistransporti 
puudutav välja ka ühes valimisprogrammis, kus lubati seista Tartu ja 
Põlva vahelise rongiliikluse elavdamise eest, korrastada ooteruumi ja 
anda raudteejaamale uus elu. Siiani pole neid lubadusi täidetud, 
korrastatud on ainult jaamaesist. Osadele inimestele võib erinevate 
elukohtade kaalumisel saada üheks miinuseks ka hõre 
ühistranspordiühendus. Kui graafik oleks tihedam, siis tõenäoliselt 
oleks ka sõitjaid rohkem. Kui vahepeal oli pärastlõunase rongi aeg 
enam-vähem hea, siis nüüd on jälle tõstetud tunni võrra hilisemaks. Mis 
mõte on sellel, et Koidulast Tartusse ja Tartust Koidulasse väljuva 
rongi vahe on ainult umbes tund? Kui rong jõuab Tartusse kl 16.22, siis 
selleks ajaks ei jõua isegi vajalikesse asutustesse asjaajamiseks, sest 
kella 17-ks pannakse enamus ametiasutusi kinni ja tunni aja pärast pole 
mõtet ka tagasi sõita, seega ei saa antud rongiaja muutmisest üldse aru.
 Kellele ja milleks? Tartusse on mõttekas minna kas varem, et jõuaks 
käia vajalikes kohtades või siis juba peale tööd meelelahutuseks, aga 
sellist varianti praegu ei pakuta.
 Neeme SihvMäletan
 ka midagi sellist, kes need lubajad võisid olla? Kindlasti mitte need, 
kes uut vallamaja tahavad, selle asemel, et see jaamahoonesse teha...
Aga
 jah, eesmärk ongi eelkõige praeguse koosseisuga saada sõita ehk ajad 
sõltuvad sellest eelkõige ja Tallinna rongidest. Kohalike sõitude puhul 
aga võimalikult sobiva intervalliga valida aegu tagasisõiduks.
 Neeme SihvKai Aer väga
 tore, nii saab kohe aimu. Toimivast bussiliiklusest on asi kaugel, 
kahjuks on tegu jätkuva raiskamisega Seda enam on huvitav, et RE mainib 
bussiliiklust üleüldse, sest pigem ollakse ikka ja jälle vastu igal 
pool.
  
Rene KintsiraudValimisliit
 Põlva Areng kandidaat. Mulle meeldib, et antud üleskutse on vormistatud
 mõistlikult ja konkreetse teemakäsitlusena ja loodan, et see ei kujune 
erakondade vaheliseks inetuks "minuidee on parem, kui sinuidee" stiilis 
väitluseks. Minu isiklik arvamus, et raudtee olemasolu on privileeg, 
mida pole Põlvas realiseeritud piisavalt efektiivselt. Rongiliiklus 
peaks tagama igapäevaühenduse mugavalt ja usaldusväärselt Tartu suunal 
ja suures plaanis iganädalase "õppuri või töölkäija" vajadused Tallinna 
suunal. Põlva raudteejaama hoone peab olema atraktiivse kõrvalkasutusega
 - näiteks olen kunagi ka idee tasandil käinud välja sinna Vabadussõja 
muuseumi väljaehitamise idee, kombineeritud mugava ja tänapäevase 
ootesaaliga. Ma pole transpordi ega raudtee ekspert, kuid volikokku 
valituna olen huvitatud kuulama ja kaasa rääkima ka Põlva rongiliikluse 
arengute teemadel. Ei langeks Facebooki seinal pikale arutlusele ja 
palun arvestada, et tegu on minu isikliku arvamusega ja nagu alati - 
arvestan ja kaalun ka teisi seisukohti. Tänan!
 Neeme SihvRene Kintsiraud tänan!
 Vaade asjadele on märkimisväärne, sest näete kaugemale. Just sellistele
 ja lisaväärtustele on plaani juures mõeldudki, kuid senini pole ükski 
võim seda soovinud, pigem on olnud raju vastuolemist, kuni maavanemani 
välja.
  Sirje HolsteinRene Kintsiraud Põlva
 raudteejaam väärib paremat saatust ja kiiremas korras, enne, kui maja 
amm teda ära ei söö. 1931.a.ehitatud stalinistlikus stiilis 
muinsuskaitse objekt.
 Sees
 oli 2 ootrsaali,med. punkt, kassa, dishpetserite ruum, raamatupidamine,
 kaubavedude kontor ja Jaama ülema kabinet. 2.korrusel olid jaama 
personali korterid.
Kindlasti tuleks leida funktsioon sellele väärikale hoonele.
 Sirje HolsteinBussiühendus Põlva-Tallinna suunal puudulik.
Valgaga olematu.
 Kai AerTundub
 küll, et huvi puudub ja ühistranspordiga seotud teemad jätavad kahjuks 
ka inimesi üsna leigeks, sest liigutakse autodega. Kirgi kütavad rohkem 
kehvad teeolud või segadust tekitavad liiklusmärgid, kui busside ja 
rongide graafikud. Kuna teema pole paljudele prioriteediks, siis ilmselt
 ei ole ühistranspordi elavdamise lubadust lisatud ka 
valimisprogrammidesse. Paar erakonda olid maininud ainult nõudepõhist 
ühistransporti.
 Neeme SihvKuigi poliitiku asi pole see, mis kedagi erutab, vaid riik ja rahakott.
Lisatud pole aga asju, mis nõuavad vaeva ja tööd. Paljude jaoks on vajadus teha hästi kalleid asju kellegi huvides.
Muidugi näitab see ka kandidaatide arusaamu, mis tegelikult oluline.
 
Martti AltokEesti 200 kandidaat.
Selle teemaga saab alati tegeleda ja teha kõike seda, mis võimalik, et parandada rongi ja bussi liiklust Põlvas ja Põlvaga.
 Neeme SihvSaab. Tänini ei ole tehtud, peale üksikute asjade ja
 Martti Rõigasega kunagisest kohtumisest pole ka kahjuks mingit kasu olnud. Imestati vaid, miks küll on tahtmine püüda midagi paremaks muuta.
 Martti AltokNeeme Sihv Seda on küll kurb kuulda, et pole asja saanud. Pole lootusetuid asju.Asja annab alati parandada.
  Neeme SihvMartti Altok annab,
 kui tahetakse. Tahtmist seni pole olnud. Teadmisi ühistranspordist 
muidugi samuti mitte. Muidu oleks ju ka Põlvas tänaseks pea kõik 
maakonnaliinid linnaLÄBIVAD. Vallavalitsus teab seda.
  
Piret KozlovskiErakonnaväline kandidaat Erakond Eesti 200 valimisnimekirjas.
Ilmselge
 on see, et mida suuremad on transpordivõimalused mujale tööle/kooli vms
 käimiseks, seda enam on Põlva vald uutele kodanikele meeltmööda.Seda 
enam on Põlva vald koht meie oma kodanikele. Potentsiaalne Põlva valla 
kodanik vaatab esmajärjekorras üle võimalused jõudmaks punktis A punkti 
B. Selle koha pealt ei tohiks olla isegi eriarvamust.
Olen
 kindlasti selle poolt, et kuna vallal on võimalused, siis milleks need 
käest lasta. Kokkuvõttes kujundab selle lõpuks välja tarbija, kuid valla
 asi on pakkuda võimalusi inimestele,kellel ongi mugavam ja 
kellaajaliselt sobilikum liikuda, kas ühega või teisega. Ei tohiks olla 
üks valikutest kolimine puuduva transpordivõimaluse pärast. Mina sooviks
 siin näha pigem ka nende inimeste vastuseid, kes on selle vastu,sest 
sooviks mõista nende seisukohta.
 Neeme SihvOlen
 pigem sama meelt, kuid vastuolijaid on, nagu Taro (ei saa temalt 
küsida), arvatavasti ka need, kes hirmkõvasti maanteed promovad ja ka 
praegune vallavalitsus.
 
Timmu SoonEkre
Peaksime
 keskenduma sellele, et millisel ajal inimesed kõige rohkem liiguvad ja 
mis suunal ja korrastada liin käima nii, et kõik sellest kasu lõikaks.
 Neeme SihvÜldiselt on ju ka teada, millistel aegadel? Küsimys pigem selles, et 2x päevas täna on mõttetu justkui.
Rauno KassepuuTimmu Soon no
 täitsa närvi ajab, et kusagil kaheksaks võrru sõites komberdavad bussid
 60-ga ees ja mitte ükski ei jõua enne kaheksat võrru! Mis kasu neist 
muidu on? Oleks kasutanud, kui need ka oleksid enne kaheksat võrru 
jõudnud. Aga nii ei tasu tööl käia, kui pool kuni 1/3 sissetulekust 
läheb kütuse peale.
  
 
Katrin ViPraegune vallavalitsejate kamp las selgitab ja vastab, mis siin teistel praegu arvata on enne valimisi (EKRE)
 
Eve SalundiKeskerakond.
 Rongiliikluse paremaks/tihedamaks muutmine peab toimuma läbimõeldult 
ning sõita soovijatega arvestades. Sama ka bussiliine avades/sulgedes. 
Alati saab paremini.
 Neeme SihvKauaaegne poliitik?
Sellega nüüd aastaid tegelenud KE. Õigemini, pole tegelenud. Pole vaevunud mõtlema või kaua mõtlemine aega võtab?
Ja miks vallas läbimõeldud ettepanekud huvi ei paku?
 Triin SolovjovEve Salundi bussiliiklus
 Põlva linnast välja raadiuses 5 km on juba ammu ligadi logadi, palju 
liine on maha võetud. Kas lubate enda erakonna poolt , et peale valimisi
 kohe paraneb olukord v see aind Teie jutt enne valimisi ? Vabandust 
sekkumast aga mind väga linnaväline sõit rongiga ei huvita, kõigepealt 
tehke korda linnaäärsed piirkonnad bussiliikluses, mitte rongid.
  Neeme SihvTriin Solovjov tore,
 et sekkusite! On küll ligadi-logadi, olen selle kohta lahendusi aastaid
 ka välja pakkunud vallavalitsusele ja ÜTK-le, aga sisuliselt null on 
reageering. Samas oleks see täiesti võimalik, esmalt ilma suuremate 
kulutusteta ehk liinide liitmisega ja pikendamisega.
 Muidugi
 oleks tore näha, kuidas KE midagi tõsiselt lubab, kuid kui vanad haid 
ikka kandideerimas, siis nemad ju ei oska ega taha. Vaatame, kuidas nad 
sukelduvad aktiivselt siin aruteludesse, seegi näitab midagi.
 Eve SalundiTriin Solovjov,
 kohe pärast valimisi ei parane kindlasti mitte midagi. Paraku on 
kõigeks aega/kokkuleppeid vaja, aga kindlasti tahan, et olukord muutuks 
ühistranspordi osas sõitjasõbralikumaks. Olen igale ideele ja 
kitsaskohale avatud (kui saan volikokku) ning tõesti - teen, mis suudan.
 Kes mind tunneb, see teab, et oskan kuulata ja arvestada, et võtta 
vastu parimaid otsuseid.
  
Triin SolovjovEve Salundi Pelgalt
 tahtmine siin küll ei aita. Avatud meel ka midagi ei muuda, sain Teie 
vastuse-midagi Te lubada ei suuda ega ka muuta.Kuulda oskame me kõik aga
 tegudeni siiani jõutud pole.
  
Triin SolovjovEve Salundi Teie
 erakond annab aind siiani katteta lubadusi, palun kirjutage siis 
üldsusele mida Te lubate ja mida mitte. Siiani pole midagi muutunud 
paremuse poole. Põlva linnas elu väljasuretamisega saate väga hästi 
hakkama. Te pole siiani midagi lubanudki.
  Eve SalundiTriin Solovjov Triin
 Solovjov, lubadusi on tutvustatud telgikampaaniatega, ajaleht 
kandidaatide tutvustuse, neile südamelähedaste teemadega oli 
postkastides. Mina pole volikogus olnud, etteheide muutumatuse osas 
läheb minust mööda. Mõelge, missugused on teie jaoks kitsaskohad ning 
võtke sellel nööbist kinni, kellele 4 a. tagasi hääle andsite.
  Triin SolovjovEve Salundi Tean
 väga hästi kellele hääle andsin ja sinna erakonda Teie ei kuulu. Kahju 
aind , et piisavalt hääli kokku ei saanud. Väga rumal arvamus Teil kui 
arvate, et inimestel, kes tööl käivad on aega Teie telke külastada. Teid
 vbl külastavad aind töötud neid telke tehes. Paljudest on see küll 
mööda läinud. Te ei suuda siiani kirjutada mida Te täpselt lubate?! 
Siiani ootan vastust aga Teie poolt tuleb aind ümbernurga jutt .
  Triin SolovjovEve Salundi Kuna
 Te siis ehitate uue Lina tänava kooli, siiani kogu kooliperel 
ebakindlus. Me ei vaja lubadusi vaid tegusid. Lapsed peavad olema 
ettevaatlikud( räägime 1.klassist alates) , et mitte ehitusautodele 
jalgu jääda. Olete juba jäänud oma kõigi lubadustega aastaid taha. Te 
pole aastatega midagi suutnud muuta, soovisin, et tooge välja mida Teie 
erakond muutnud/teinud on Põlva jaoks?! Lubadusi suudame me kõik anda 
iga valimisaeg.
  
Neeme SihvEve Salundi väga
 hea see nimekiri. Saab ka aimu, et ÜT ollakse rahul ja sellest ei 
sõnagi, seega "peakorteri" ehk majandusministri tegevusetusega ollakse 
rahul.
 Kas on ka täpsemalt teada, kuhu plaanitakse tööstuspark rajada?
 Eve SalundiNeeme Sihv,
 mõtted on, kuid kõik flaieril olev sõltub suuresti tulevasest 
volikogust. Ma vastasin teile rongiliikluse kohta, kuid mis järgnes 
(mitte teie poolt), on hämmastav. Mõistan, et kõik ei saagi kõigile 
meeldida, aga et ühe küsimuse väliselt hakatakse ründama... Uus kogemus.
 Rikastav.
  Neeme SihvEve,
 tööstuspargi küsimus pakkus mulle huvi ka just transpordi koha pealt. 
Eestis on selliseid, kuhu ei saa töötaja ega kaup ligi, seepärast.
  
Indrek MaripuuMinu
 arvamus on, et erinevad transpordiühendused (sh rong, mis on üks 
mugavamaid ja kiiremaid) Tartuga (ja sealtkaudu Tallinnaga) on 
kriitilise tähtsusega Põlva jaoks.
Kas
 ja millised on aga valla võimalused sõiduplaani tihedust muuta - see on
 omaette teema. Kindlasti on vaja järjekindlalt seda teemat tõstatada 
koos muude infre teemadega (kiire internet, tolmuvabad teed).
Usun, et sellega tegelikult nõustuvad kõik.
Huvitavam
 teema, kus saaks ka erinevaid visioone välja pakkuda, on tõepoolest 
raudteejaama piirkonna "ellu äratamine". Selle osas võiks uus volikogu 
kuulutada välja ideekonkursi. Ühe võimaliku visioonina pakun välja, et 
sinna võiks luua "telliskivilikku" õhkkonnaga maja alustavate 
ettevõtetele inkubatsiooni pakkumiseks nii nagu Tartus on olemas 
loomemajanduskeskus ja Tallinnas on erinevaid inkubaatoreid. See aitaks 
kaasa ettevõtluse kasvule vallas.
Mõned
 argumendid, selle poolt: hea juurdepääs mitmelt suunalt (ja tegelikult 
siiski mingil määral ka rongiga), loomingulise õhustikuga maja, lähedal 
asuv toitlustus, piisavalt ruumi parkimiseks. Lisaks tooks see majja elu
 ja võib olla ka teenuseid rongile minejatele.
Pakun hetkel lihtsalt visiooni, sest ei ole kursis hoone omandi- ja rendisuhetega.
 Neeme SihvJah,
 muutmine ei pruugi olla KOV-i võimuses, kuid kollektiivis peitub jõud. 
Tänapäeval võiks öelda, koostöös. Keegi kohalikest ei julge vast 
lootagi, et kohe peale valimisi see muutus tuleb. Kuid tänaseks ei ole 
see tulnud seetõttu, et pole ÜLDSE proovitud. Juba maavalitsuste aegu, 
kui maavanemaks oli Taro, tuntud rongiliikluse vastane.
Kindlasti
 oleks aga siin osa just sellelgi, mida pakute, piirkonna elluäratamine.
 Ülesõidu juureski on ruumi millegi just sinna sobiva jaoks (sh 
vallamaja, kui see tõesti plaanitakse ehitada, miks mitte koos nendega 
ühes majas, mida välja pakkusite) ja ka teisel pool raudteed ning 
nagunii hakkab Põlva kord arenema suuremaks ja laiemaks, Himmaste poole.
 Kuna ka bussiliinid hakkavad kord linna läbima, mitte ei pea Võrru või 
Tartusse sõitmiseks teise linnaotsa kõmpima...
Juurdepääs
 võib muutuda seda olulisemaks, mida suuremaks omavalitsused hallatakse.
 Aga tõepoolest saab ka jaamahoone enda panna toimima, EVR tahab sellest
 lahti saada.
 
Kristjan JungKunagi
 Edelaraudtee kaalus rööbasbussi mõttekust, võiks selle idee üle 
vaadata. Tänastest rongidest väiksem ja ökonoomsem liikur võiks 
pendeldada marsruudil Tartu-Põlva-Tartu-Elva-Tartu-Jõgeva-Tartu 
hommikust õhtuni, saaks neist linnadest iga 3h tagant Tartusse. Mitme 
rööbasbussi korral tihedamaltki.
P.S. Ei kandideeri.
 Neeme SihvSellele
 on tõesti mõtet mõelda, isegi Haapsalus kaalutakse sellist võimalust 
Rohuküla - Taebla, aga seal on see veel kahtlase väärtusega ja natuke 
vigase mõttekäigu tagajärg. Põlvamaal peaks tegelikult see kogu raudtee 
kolmnurgal toimuma ja just nimelt ka Jõgevani. Kas täies ulatuses või 
vastavalt piirkonnale lisaks rongidele.
 
Veel ühe EKRE kandidaadi reklaampostituse juurest:
Meie
 oma programmis ei toeta üldse uue vallamaja ehitamist. Bussigraafikud 
tuleb üle vaadata ja korrastada. Tihedamal rongiliikusel siin piirkonnas
 pole mõtet, kuna pole nii palju sõitjaid.
Neeme SihvTeadsin,
 et EKRE-l pole arusaamu ühistranspordist, aga nii "tore" on lugeda 
spetsialistide arvamust. Kohe teataksegi, et piirkonnas pole "nii palju 
sõitjaid". Puudub absoluutselt, vähemalt 90% kandidaatidest huvi, kas ja
 kuidas on asjad reaalsuse stegelikult.
 
..
Kogu
 see arutelu on piisav näide. Suur tänu ka valijatele, kes kaasa lõid, 
olete ülimalt tublid! On väga rõõmustav, et ka kandidaatide hulgas on 
neid, kes vastavad ja nende hulgas neidki, kes väga tõsiselt tahaks 
justkui käised üles käärida ja midagi MUUTA! See annab lootust!
 
          
        
Valimislubaduste sõnastus võib olla petlik.
 
 
Nii lihtne see ongi! 
Siiski täpsustan, kuna iga inimene on erinev ja mõni ehk mõtlebki lubaduste juures HEAD! Erakonnas on aga erakonna poliitika.
 
Isamaa Erakond lubab Elvas selliste sõnadega: " KORRALDAME ÜHISTRANSPORDISÜSTEEMI LÄHTUDES ELANIKE TEGELIKEST VAJADUSTEST".
 
Milline
 see Isamaa ollelt tegelikult välja näeb? Kehtestada taas pileti hind, 
selleks, et oma osa IGA ELANIKU MAKSURAHAST saaks piletisüsteeme 
opereerivad firmad. Muuks see ju vajalik pole, kõige odavam ja lihtsam 
maksumaksjale on tegelikult praegune eeltasutud süsteem.
Miks
 ma nii arvan? Sest poliitikud üldse, ka isamaalased, ei saa ise 
tegelikult aru, millised on elanike vajadused, kuna autoga sõites seda 
ei näe. Ning üheski omavalitsuses, kus isamaalased võimul, pole nad 
aastaid mitte midagi elanike vajaduste järgi muutnud. Veel hullem, 
jätkuvalt kobistatakse praeguse süsteemi kallal, tunnistamata, et see 
RAISKAB maksumaksja raha, ilma, et lisanduks VAJALIKKE ühendusvõimalusi.
Ja selleks on lihtne näide:
Igas
 maakonnas ehk sisuliselt ÜTK haldusalas on valdavalt omad liinid. Need 
sõidavad kõrvutiasetsevates maakondades keskustest (nimetame tinglikult A
 ja B) elanikkonna "viimaste majadeni ääremaal" ja siis hakkavad alles 
inimesi keskustesse vedama. Õhtul tagasi ja siis tühjalt keskusesse. 
Justkui oleks elanike vajadused juba kaetud? Tegelikult on VAJADUSTEKS 
ka ühendused A ja B vahel ehk et osa reisijatest, kes võiks bussidesse 
tulla, on sunnitud valima auto. Või sõitma kümneid kilomeetreid pikemalt
 bussidega läbi suurema ja kaugema punkti C, enamasti ümberistumisega.
Kuni
 pole ausust kirjutada omi ideid lahku, pole ka ausust oma valija ees. 
Ja just Isamaa üks tipp-poliitik ütles ausalt välja - ei kavatse 
bussiliiklust enne paremaks muuta, kui see eeltasutud süsteem kaotatakse!
Kui
 seda plaaniti ja loodi, ka siis kasutasid Isamaa poliitikud nagu 
kokkulepitult ühesuguseid väljendeid, a la "selle asemel on vaja 
bussiliine optimeerida, tõsta efektiivsust..." jne. Ehk taas sõnad, mis 
kõlöasid hästi, aga mille mõte oli taastada tasuline liiklus ja kulukad 
olietisüsteemid. Tasuta asju pole ju olemas, nagu nad ütlevad? Mis sest, et keegi ei väidagi, et tasuta, aga väljend meeldib paljudele valijatele.
 
 
5 kommentaari:
 
          
        
Valimisstuudio täna. Tallinn ja transport.
 
 
Juhtusin kuulma, et räägitakse ka transpordist ja otsustasin ära kannatada ning üle kuulata.
 
Üpris
 alguses tekkis aga huvitav teema. Nimelt, kas võiks juhtuda, et kui KE 
ei saa üle poolte häältest, siis kas linnavalitsus võiks tekkida kõigi 
teiste baasil? Mõnes mõttes oleks see kõige hirmutavam variant ja samas 
VIST kõige vähemtoimivam. Parem oleks ehk KE + keegi teine?
 
Kõlvart (KE) 
räägib,
 et 15-minuti linna kontseptsioon pole uus ja Tallinn seda rakendavat 
just kooliaedade jm ehitamisel. Enamusesse vajalikke kohtadesse saavat 
kiiresti kohale ja ÜT vajavat muutusi ehk uued marsruudid ja sõidukid. 
Tegelikkuses muidugi Keskerakonnal on olnud viimastel aastatel HIILGAV 
võimalus seda teha, aga tehtud ei ole mitte midagi! Peale selle, et 
uuringud käivad ja on tekkinud õhkõrn lootus kunagi vajalikud muudatused
 teha. Aga KE venitab sellega samamoodi nagu Rohuküla raudteega.
Jätkuvalt
 mainib Kõlvart, et linn ei tegele perearstidega, need on omaette, aga 
linn tegevat uusi perearstikeskusi. Muutusi linnaruumis ei saavat aga 
teha ühe päevaga. Kõlvarti jaoks on 20 aastat üks päev?
Tramm sõidab 
juba lennujaama ja uusi koridore planeeritakse ja TÖÖ KÄIB ning kui kõik
 on läbi töötatud, saab ka raha taotleda. Putukavaäil olla aga reaalne 
komplekssne lahendus nii ÜT, jalakäijatele kui ratturitele. Bla-bla....
 
Vastamas
 Kõlvart, et ekspertidel ongi kombeks mõelda ja kaaluda ja peatänava 
projektist loobuti kuna transport oleks kohe ummikutes. TTÜ professorid 
ütlesid nii.  Linnaruum olla aga tervik ja üks tänav ei lahenda. Ja 
peatänava projektis polnud ühtegi autot ja isegi ÜT jääks seisma.
Marek Reinaas (Eesti 200)
 tahab
 igasse linnaossa oma tõmbekeskust.Linnaeelarve tuleb ümber vaadata ja 
olevat selge idee eelarve muutmiseks - rohkem raha linnaosadele. Nii ka 
otsustamine. Linnaruum olla planeeritud sellisel moel, et tuleb 
inimestel ÜHEST LINNAOTSAST TEISE SÕITMA. 
Tegelikkuses
 pole linna planeerimisel sellele üldse mõeldud.Ja see on selline 
populistlik teema, et siin võib igasuguseid näiteid tuua poolt ja vastu,
 on ja ei ole nii. Muidugi oleks väga huvitav teada, miks peavad siis 
n.ö. KÕIK teise linnaotsa sõitma ja kas reaalselt ka nii on?
Nõmme jt inimesed peavad otsustama ise, kus on nende lasteaiad ja sellega taas seondub suurem rahastus. 
 
 
 
Kristen Michal (RE). 
RE
 programmis olevat peamine see, et ummikuid ja sunnitud vedusid 
vähendavat süsteemi peaks ellu viima. Nii oli ka 2035+ arengukavas ja 
mõte on ÕIGE! 15-min süsteeme rakendatakse mujal ja ka 
koroonatingimustes muudetakse asju ringi. Michal tahaks linnaruumis 
jalakaäijatega mõnusalt sumiseda. Liiklejad peaks olema liitlased, see 
tagavat sujuvuse. 
Olulised
 suunad nagu näit eestikeelne haridus lasteaiast,  peaks olema valimiste
 mandaadiga saadud ja siis saab juba võim ise otsustada. Lapsed aga 
peavad saama ise liikuma ja kooliajal liikluskoormus linnas väheneks.
 
Iga linnaosa jagavat kaasava eelarve raames miljoni ja linnaruum peaks võimaldama siin ka puhata. 
 
Martin Helme (EKRE).
Liikluse
 plaanivat EKRE viia maa alla. Helme on sunnitud mööda linna sõitma, 
sest koolid ja lasteaiad laiali. Nojah, kodulähedases polnud kohti või 
sinna lapsed ei kõlba? Et siis selle asemel, et tagada ikkagi 
lasteaed/kool kodu lähedal, viime lapsed maa alla? Muidugi oli õige 
märkus, et KE muutis ÜT tasuta, lubas seejärel liinid ümber teha, nüüd 
lubab jälle... jah, KE on uimerdanud nagu sifga rukkis ringi! No aga 
EKRE-l puuduvad igasugused asjatundjad ja arusaamad, kuigi jube täpsed 
lahendused olevat olemas. Ja EKRE kuidagi ei nimetaks autosõitjaid  
mitteolulisteks, pigem neile tuleb rõhuda.
 
Kaasamine
 peab olema reaalne nii nagu valimised ise on juba kaasamine. Seega, kui
 anda EKRE-le mandaat, siis keda ja milleks nad hiljem veel kaasvad? 
Kaevavad ju ise tunneli?
 
Züleyxa Izmailova (EER).
Isiklik
 näide, kuidas laps huviringi laupäeval ei saa, sest busse sel liinil 
polegi! Tallinn kulutavat aga raha kliimamuutuste hoogustamisse. Siis 
patras midagi pimedast sügisest, kus vanurid kaovad tänavapildist, sest 
linn on ohtlik.
 
Teeb
 murelikuks linnapea suhtumine, et mõõdame, vaatame js siis alles teeme 
ning nii juba aastaid. Linna peaks planeerima ja teid ning transporti 
korraldama eksperdid, peamine on peatänava projekt. Rävala läbimurre aga
 ei lahenda mingeid probleeme, linn ei suuda põhjendada. 
Linn liiga palju panustanud asfaldisse, mitte inimestesse.
 
Urmas Reinsalu (Isamaa) 
ütles,
 et neil ainukesena on kodude programm, nende soojustamine, kõnniteede 
hooldus .... Ja mis puudutab ÜT võrku, see nõukasüsteemi ja on vaja 
kaasaegsete meetoditega muutagi kaasaegseks. Reinsalu tegi katse, kus nv
 mindi lapsevankritega Rävala puiesteele ja seal ei saavatki täies 
ulatuses liikuda. Küll oli aga õige märkus, et Mustamäel pandi 
perearstikohad kinni ja soovitati Lasnamäele liikuda - kodulähedased 
teenused peavad olema.
 
 Planeerimises
 on kaks vastandlikku probleemi - tähtaegadeta planeerimine (tõepoolest)
 ja elanike kaasamine on vajalik juba projekteerimise faasis.
Peatänaval
 ja kõikjal tahaks ka liiklust maa alla viia, raha olla küll ja see 
parim mõte! Pean omalt poolt mainima, et annab ikka niisugust jura välja
 mõelda!
 
Raimond Kaljulaid (SDE)
Sotsid
 lubavad tramme kõikjale, seda enam, et EL soosib seda. Berliinis  jm 
olemas linnaosades omad peatänavad, teenused seal olemas. Tallinnas 
keskne peatänav, aga sama ka igas linnaosas. Väga kallite mõtete nagu 
100-milj eest lennuvälja alla tunnel puhul tuleb ikka loobuda. Ka 
taotletakse, et kõnniteede koristamine linnale ja maksaks esmapilgul 
20-miljonit. Rattastrateegia ellu.
 
Rävala
 läbuimurret pole vaja, viiks trammitee Liivalaiale, koos ekspertidega 
kaaludes. Rattastrateeguia käima. Kogukonna kaasamine.
Mainiks, et sotside puhul sõnade tähendus on erinev teiste inimestega. 
 
Mitte üheltki erakonnalt pole kuulnud, et liiklust Tallinnas ja üleüldse on vaja vähendada,
 samamoodi ka kulutamist igasugusele taristule, täpsemalt, kulutada vaid
 vajalikele asjadele.  Keegi tõsiselt ei plaani millegi äraviimist 
Tallinnast, alates riigiasutustest. Ei ühtegi sõna sellest, et Tallinnas
 ÜT kõigile oleks tasuta.
Polegi kellegi poolt häält anda?
 
 
Grupp Viljandi Valla Rahvas.
VastaAdminid Alar Karu, Kaupo Kase, Viljandi vald ja Raivo Lott. Niipea kui puudutasin ISAMAA rolli ühistranspordis ja nende valimislubadusi, läks mööda vaid mõni aeg ja sain bloki. Muidugi oli sel ka EKRE poliitikute lubadusi, mis kriitikat ei kannatanud.
Nii palju siis Viljandi valla koha pealt ISAMAA soovist tagada bussiliiklus "vastavalt inimeste vajadusele". Postitused kustutada ja blokk peale!