pühapäev, 6. märts 2022

Eesti Ekspressi odav paskvill ja veidi ametnikest. Märts 2021.

 

Kolmapäev, 17. märts 2021

Paskvilli eest 2.69.

 

 
Taavi Aas peab hommikul vara ohkama, sest lipulaevana end kujutlev ajaleht teeb kriitikat. Sulev Vedlerilt küsiks ma aga otse, nagu klassikafilmis: "Mis tead sina sitavares regionaalpoliitikast"?
 
Hommik algas suure ohkega Eesti Ekspressi artikli tõttu. Vedler kritiseerib inimestele äärmiselt olulisi transpordiprojekte nagu tasuta ühistransport, Riisipere-Haapsalu raudtee, Pärnu lennuväli.
Ühelt poolt ajakirjanikud nõuvavad, et riik tegeleks hoogsasti regionaalpoliitikaga ning teeks suuri transpordiprojekte. Sel hetkel, kui riik hakkab neid projekte tegema, siis öeldakse, et tegemist on raha raiskamisega. Äkki otsutaks ära, kas riik tegeleb regionaalpoliitikaga või ei?


 

Mina aga pole ammu nii vihastanud, õigemini mitte vihastanud vaid mornilt põrnitsenud seda artiklit. Mõni nimetab Eesti Ekspressi kollaseks ajakirjanduseks, mina aga otse sopaleheks!

Taavi Aas on minister, kelle juhtimisel tõepoolest midagi tehakse ja midagi tehtust ongi ülioluline. Kuid samas ta eksib üsna sageli. Nii ka siin. Sulev Vedler ei kritiseeri vaid loobib tellitud soppa! Sest seda lugu ei saa kirjutada ilma tellimuseta või/ja kaine peaga! Kuidas on võimalik, et nii oluliste teemade juures on EE tase alla Kroonlinna nulli? Näed, on võimalik, sest nende tase ongi selline!

Esimesena saab "kriitikat" eeltasutud bussitransport ja selles tuuakse välja, et Eestis on bussiliine, kus ühe reisija vedu maksab isegi 100 eurot. Mina olen näinud infot, kus mingitel erijuhtudel maksis mõnikümmend eurot, aga see selleks. See, et Taavi Aasa juhitud ametnikud ei oska ega suuda liinivõrku korrastada, ON suur probleem, aga see ei tähenda, et eeltasutud bussiliiklus TERVIKUNA oleks vale, ei paista kuskilt. Ammugi siis Vedleri soigumisest.

Ja kogu kriitika? Ei, leheruumi vist palju ei lubatud, seega hüppab Vedler kohe teiste "toredate transpordiprojektide" juurde. Mu kirjutise alguses oli kohe üks küsimus ja kui Vedler natukenegi tahaks teadmisi, võinuks ta ammu ühendust võtta või kasvõi FB-s vaielda. Muidugi seda ei juhtu, sest ta ei tohigi lasta teadmistel peas valitseva sodi hulka sattuda!

Turbas elab alla tuhande elaniku. Paljud neist sõidavad isikliku autoga, mistõttu rongid on tühjad.

Kas ühistransport peaks panema inimesi niisama rongidesse ja bussidesse tulema? Kas Vedler tõdeb "fakti" või esitab küsimuse ja tahab teada, MIKS?

Ma ei hakka elementaarseid tõdesid korrutama, toon vaid ühe fakti. Riisiperes elab veel vähem inimesi ja varem sõitsid mitmedki Turba inimesed autodega selle lühikese vahemaa, et rongile minna. Nüüd ei pea enam sõitma, sest saab ukse eest rongile. Kas on vahe sees? Ning see ongi regionaalpoliitika koos keskkonnahoiuga. Eriti ka nende autode arvelt, millega ei sõideta enam Turbas olevasse Motomuuseumi! Või isegi busside arvelt, sest õpilaste gruppidega saab NÜÜD tulla rongiga.
Muidugi, Mariis Adambergi kommentaaril loos on ka oma tõde sees, aga vaid osaliselt. Ning üks põhjus, miks veel mõned oma autosid koju ei jäta, peitub ka Aasale alluvas Elronis. Ka uues, märtsi lõpus kehtivast sõiduplaanist kaks rongi olulistel aegadel sõidavad vaid Riisipereni. Nii et tõepoolest, ühistransport vajab muutusteks spetsialiste.

Rohuküla raudtee teemat puudutab Vedler veidi pikemalt, aga paraku ei räägi ka küsimustele vastanud Jaanus Karilaid põhilisest. Või rääkis, aga EE ei trüki seda ära? Rohuküla raudtee ongi regionaalpoliitiline ja sotsiaalne projekt, sh Hiiumaa jaoks.  Ning üks põhitõde Vedlerile teadmiseks - kui kuskil, nt Hiiumaal või Läänemaal makstakse dotatsiooni bussidele ja tulevikus rohkem, siis peabki seda tegema mõttega. Ja parem bussiliiklus Hiiumaal jm sõltub rahade mõtestatud kasutamisest. Sümbioos rongiliiklusega ONGI seda. Ehk et kulutades raha ühele projektile, annab see TULU ka teistele. Tulu siinkohal tähendabki ka mõtestatust. Ning siinjuures on lisaks bussidele osaliseks keskkond, turism jpm. Turismi väheolulisusest Lääne-Eesti puhul ei saa aga kuidagi rääkida. ning suvel võib Haapsallu (Lääne-Eestisse) sõitvaid reisijaid olla rohkemgi kui vastupidises suunas sõitjaid.

Vedler toob rabava argumendi välja, et ärgem unustagem, riik peab hoolitsema ka Haapsalu maantee eest. Kulla inimene, kui ei panusta mõtetstatult ühistransporti pead maanteedele kulutama OLULISELT ROHKEM tulevikus. Krt, seleta nagu lasteaialastele!

Pärnu lennujaama teemat ma ei valda, seepärast selle jätan siinsest loost välja. Aga asja point on selles, et meedia ei tohiks olla lauslolluse eksponeerija! Kui üldse rääkida MILJONITE NEELAMISEST, siis peaks sopalehtede asemel asja käsile võtma kvaliteetmeedia, mida meil pole. Sest Rail Baltic neelab SADU miljoneid! Eristage tõde, EE!

Muide, loo lõppu lisan ma ühe pildi Nõmmelt. Kui läänlane saab imesiva tulevikus muuhulgas ka Nõmmele, on seegi osa elukvaliteedist. Poolnaljatades - tahad minna turule? Istu ristil rongile, tunniringis sõitu ja head kaubad käes, lõuna söödud ja Õnne tn 13 kohvikuski käidud....

 
Taavi Aasale soovitan aga siiski käia ka turult läbi, võtta midagi head ja seejärel oma alluvad tööle panna! 

Eesti Ekspressile kulutatud rahast aga nii palju, et nüüd läheb ajaleht kenasti vanapaberi konteinerisse. Sest ega rohkem sellega midagi peale pole hakata, ammugi siis lugeda.

 

Kolmapäev, 17. märts 2021

Head ametnikud!

 HEAD AMETNIKUD JA POLIITIKUD!

FB:

....kas Sul on mõni hea mõte, mida peaksid KOV liikmed tegema, et Sinu unistatud koostöö toimima saaks? Seda, mis ettepanekuid on tehtud grupis, Sa oled näinud isegi. Seda, et vallavalitsus ei kommenteeri ühtegi ettepanekut, oled Sa näinud isegi. Seda, et igale kirjale vastatakse täpselt 30. päeval, oled Sa näinud isegi. Seda, et kohtumistel jagatud lubadustele tegusid ei järgi, oled Sa näinud isegi.

Sellised kommentaarid torkavad oma tõelisusega silma. Ametnikud oleks nagu omavahel kokku leppinud ja/või ei luba "ülemused" neil kommenteerida, aga tõepoolest puudub igasugune side elanike arvamuste ja omavalitsuse vm vahel! Imekombel leidub ka üksikuid erandeid.
On mõistetav, et füüsiliselt ametnikud ei suudakski kõikjal aruteludes kaasa lüüa, kuid kui suudetakse vahel promoda ennast, oma valimisliitu ja erakonda, siis peab leidma ka OLULISTE asjade juures ja kohtades võimaluse oma arvamused kirja panna.
Mis on oluline, on ehk keeruline paika panna? Kui on keeruline, pole ametniku koht ka Sinu jaoks!
Toon aga ühe näite. Üle Eesti kehtib avaliku bussiliikluse juures veel iganenud hagete süsteem. Need tehakse pikaks ajaks ja kui sisu osutub lahjaks, on raske hiljem ka olulisi uuendusi teha. Nii on täna. Seega, et vältida hilisemaid võimalikke probleeme, peab nii olulise teema juures ENNE hanget pidevalt aruteludes osalema.
Täna tehakse ka KOV-ide jt ametlikel FB lehtedel nägu, et KOMMENTAARE EI OLEGI! Huvitav, miks küll siis seda FB lehte vaja? Ainult enda reklaamimiseks? Kui on leht, tuleb kommentaare ka näha ja leida võimalusi vastata. Lohakas ja ükskõikne suhtumine ei ole see, millega tulevikku vaadata ja minna!
Muidugi on oht, et ametnike ebakompetentsus tuleb välja, aga see on ju vaid kasuks? Ka kommenteerimine on ametnikule (poliitikule) vaid kasuks, sest nii saab ta esineda valijate ees ja esindada valija?

FB grupp Eestimaa Transport & Turism:

https://www.facebook.com/groups/1455819854672586

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar