teisipäev, 1. veebruar 2022

Viiratsi buss ei vii Viiratsisse? Jaan`20.

 

Kolmapäev, 29. jaanuar 2020

Viiratsi buss ei vii Viiratsisse?


Ühistransporti tahetakse meelitada palju autosõitjaid. See üpris võimalik, kui lahendused head. Raplas on asju tänu PEÜTK-le jt mõnevõrra paremaks muutunud. Näiteks saab nüüd Alusse ühe, mitte enam kahe bussiga. Aga palju veel tegemata ja siinkohal ootaks suuremaid tegusid.


Nii ootaks ka Kehtna vallalt tegusid. Keavas pole siiani bussipeatust vajalikku kohta nihutatud. Parkla küll olemas ja see rõõmustav. Aga sellest on vähe! Ning normaalse mõtlemise puhul oleks ikka parkla planeeritud koos bussipeatusega, sest on ühiseid aspekte, mille lahendamine hiljem hoopis kallim ja ka keerukam!



Ka pole Kehtna vald lillegi liigutanud peatuse ümberehitamiseks Lelles. Õigemini on, aga ikka vales suunas hoopis! Mis segab aru saamast kui korduvalt puust ja punaseks ette tehtud?


Muide, mida näitab busside puudumine täpselt rongide ajal Lelles või Võhmas või mujal? Ikka seda, et ei ole ikka aru saadud, kuidas on vaja busse ühildada rongidega. Mis on siis põhjuseks, et sellest ka aastate jooksul aru ei saada? Tegu ju lihtsate lahendustega?


Käruski puudub bussipeatus Käru Jaam. Ja busside sidumine rongidega.




Kuid aitäh Põhja-Sakala vallale, et nüüd on Võhmas peatuse kõrval bussipeatus nimega Võhma JAAM!


Väiksemate peatuste puhul on avaldatud arvamust, et neid polegi vaja. Eks need olegi erinevad, võib olla mõni tõesti pole vajalik. Aga näiteks Olustvere kohta seda öelda ei saa, kuigi vahel siin vähevõitu reisijaid. Igalt poolt aga pole otstarbekas vaid juurdeveobusse soovitada.


Seekord oli aga sõidu eesmärk Viljandi. Õigemini oli soov veelgi kaugemale minna. Mustla suuna valimisel mõtlesin aga ööbida ühes tee äärde jäävas kohakeses. Ja seekord astusin oma transpordivalikutega ämbrisse....




Viljandimaal on endiselt palju tegematajätmisi bussiliikluses. Kuigi olen korduvalt kirjutanud, et on vajalik maakonnaliinide pikendamine läbi linna ja et ka Mustla suund vajab ühendust rongidega, siis nagu kiuste kaetakse kõrvad kinni ja kuulda ei võeta. Muide, õhtul viimane Mustla buss sõidab nüüd Tõigaste kaudu (peab mainima, et see on küll kiiduväärt, et Mustla bussid sõidavad erinevaid teid mööda), lähim peatus jaamale, Reinu Tee aeg on 22.14. Täpselt sama aeg, mil saabub viimane rong! Ja siin peaks kuidagi kiitma, et asjad mõeldakse hästi läbi? Kamoon!?
Ning kui üldse vaadata kasvõi Mustla suuna busse, siis visuaalselt jääb mulje, et kõik on tehtud just nimelt selleks, et ei saaks rongidega siduda, busside ajad on just rongide vahel "keskel". Loomulikult vaadatakse ja tulebki vaadata busside puhul palju aspekte - töö- ja koolipäeva algus ja lõpp ning palju muud. Kuid kui üldse ei otsitagi lahendusi...? Või on keegi lugenud kuskilt sellest, kuidas neid püütakse leida?



Üks oluline tähelepanek ja järeldus! Rongilt maha tuli Viljandis vägagi palju sõitjaid. Kuid vaid mõni üksik neist liikus bussile. Ja kindlasti on nii pidevalt!? Kes läheb jala ja kellele tullakse autoga vastu või kellel auto jaamas. Kuid näitab see, et bussid ON rongidega maakonnas halvasti ühendatud ja bussiliiklus ei ole rahuldav!!!


Mina valisin seekord variandi, kus sõidan liiniga 9 Viiratsisse ja sealt juba teise liiniga edasi Mustla suunas. Plaan oligi Mustlas ringi vaadata ja siis majutusse sõita. Viiratsi on ju Viiratsi, mis siin ikka kahelda? 
(peatus.ee näitab asju natuke teises valguses. Arvutiversioonis ei näita Viiratsit läbimas bussiliini 25 jm, aga mobiiliversioonis näitab reisiplaneerijat kasutades).



Üksiti saab ka linnale ja peatustele pilgu peale visata. Esiaknast muidugi.




Vähemalt sel kellaajal eriti sõitjaid ei olnud.




Jama muidugi seegi, et justkui on olemas liin rongilt ka bussijaama saamiseks, siis tegelikult peatub see suht kaugel ja vajalik on ikka aega raisata jalakõndimisel. Nii mõnigi buss aga võib selleks ajaks ära sõitnud olla.

Näiteks Viljandi - Vastemõisa - Suure-Jaani väljub 10.00 bussijaamast (peatus.ee maakonnaliinide lahtris kaart näitab siiani, et keerutab linnas), rong saabus 9.56 ja loomulikult buss jaama ei läbi. 13. 35 väljuva bussiga sama lugu, kuigi selle puhul oleks vaja veidi aega hilisemaks siis nihutada. Sama ka Viljandi - Tõigaste - Mustla bussiga. Kl 14.10 liinid 15 ja 23 ei alusta jaamast ning liiniga 9 neile sellelt rongilt mitte kuidagi ei jõua! Ometi oleks ju lihtne alustada mõni min peale kl 14 jaamast? 
Jne jne.


Mõnes peatuses aga siiski.











Viiratsis oli bussini veidi aega ja seepärast vaatasin igaks juhuks sõiduplaani üle, sest mine tea, äkki peatub Mustla buss mõnes teises kohas. Aga näe, mure oli asjatu, buss kl 14.44 kenasti kirjas!


Vaatasin tsipa ringi ja külastasin poodi.





Aga võta näpust! Kui bussi aeg mööda läks ja bussi kuidagi paistma ei hakanud, helistasin ATKO-sse. Sealt väideti, et buss juba Viiratsi läbinud! Ütlesin, et no ei ole, seisan sõiduplaani juures, jõllitan seda korduvalt, aga oskan ka bussi muust eristada! Ja mis lõpuks selgus!? Olemas on KAKS VIIRATSI PEATUST! Ning  oli osatud nn keskusesse tuua see sõiduplaan, mis pidanuks asuma selles teises, Mustla teele jäävas peatuses! Ilmne ebaõnn! Oleks ma kohale jõudes näinud õiget sõiduplaani, kus bussi kirjas pole, oleksin saanud uurida, milles asi. Aga ju siis see on saatuse kättemaks mulle? Kigisen ja prigisen ning sain oma palga?


Muide, Viljandimaal kohtab veel ühte kohalikku eripära! Pole vahet, kas buss sõidab kuhugi Viljandist või hoopis Viljandisse, liinikirjeldustes on ikka kõik ühtepidi: Viljandi - Mustla -.... Kas "tagurpidi" ei osata liininimetust paika panna?

Ei tahtnud enam Viljandisse ka sõita tagasi ja uurisin taksovärki. Seda enam, et ei julgenud enam peatus.ee portaaligi usaldada! Ja ennäe, takso tuligi kiiresti! Muidugi mõttes vahutasin, et nõuan kelleltki rahakulu kinnimaksmist, aga tühja kah, ei viitsi jamada. Omamoodi imelik siinkandis aga ka taksondus! Soovisin sõita Viisu peatusesse, mis paar km enne Holstret. Taksojuht seda ära ei jaganud ja kimas pea Holstresse välja, siis ots ringi ja tagasi. Ja kalli km hinnaga taksomeeter muudkui tiksus! Nii ongi või? Aga ei maksnud ma teps mitte seda summat, mis peatusesse jõudes ees oli, vaid mitu eurot vähem! Imelik suhtumine!





Majutuseks valisin aga soodsa hinnaga puhkemaja. Väga kena kohake!





Tõsi, telekanaleid oleks rohkem tahtnud. Samas oli mul põnev Perry Mason kotis!


Et aga õhtul jäi Mustlas käimata, siis valisin hommikuse bussi sel suunal, et ühte mõtet seedida. Ja kinnitust sellele mõttele sain. Hommikul vara Viljandist Vooruni sõidab buss enamjaolt tühjalt. Ja kui ongi mõni reisija, siis ehk saaks ikkagi buss sõita Viljandist varem välja? Ühesõnaga, buss peaks sõitma kas a) peatuseni Puka Jaam saabumisega 6.45  Valga - Tartu rongile või b) sõitma hoopis läbi Rõngu ja Palupera (Jaama) Otepääni ja teine buss sealt vajalikul ajal praeguse liini 25 graafikus Viljandini, sest siis saaks ka Otepäält kenasti samale rongile! Ja nii muidugi ka muudel rongiaegadel, kui vähegi võimalik! Muide, isegi Rõngust puudub hommikul vara bussiühendus Tartuga, seega võiks varane võimalus neilegi väga oluline olla? Seega oleks Rõngu kaudu sõit mõttekam?

Aga et selliseid asju veel pole, näitab, et "väga visalt võetakse vastu uuendusi ja sisteemi" nagu üks kuulus mõisavalitseja öelnud! Pigem lastakse bussidel tühjalt sõita, selle asemel, et asjadele veidi rohkem mõelda? Tõestusi leiaks palju. Nagu selleski, et õhtul viimane buss Mustlasse sõidab raudteejaama lähedalt mööda täpselt samal ajal kui viimane rong saabub! No ei tule pähe, et buss jaamast läbi suunata???










Näe, jälle Viiratsis! Pimedas tundub kohe hoopis teise kohana....
Aga tegelikult, taotlus nime muutmiseks tehtud alles nüüd ja ometi võtab see veel tohutult aega? Mida krt?





Viljandist edasi aga Tartu peale! Väiksemat sorti bussiga.
 
***************************************
 
 
Olen alates oktoobrikuust kopeerinud postitusi Eestimaa Blogi 2. ja 3. osast siia, seepärast vabandan, et neid nii palju.
 
Kuidas midagi leida?
 
1. Blogi avalehel on paremal pool SILDID ja nendega seotus postituste arv. Klikates vajalikule, näete neid seotud postitusi järjest, kerides allaserva välja ja vajutades "vanemad postitused".
 
2. Alates 2021 oktoobrist leiab esimese postitusena (ajaliselt see siis iga kuu viimane postitus) vastava kuu postituste pealkirjad linkidena. Piisab sobivale pealkirjale klikkamisest, mis viibki otse postituseni. Need nimekirjas postitusaja järgi reastatud.
 
3. Paremal olemas ka otsingumootor, aga suure mahu tõttu ei pruugi üldsõnaline otsing head tulemust anda.
 
Vabandan veel kord! Ümbertõstmised sõltuvad aegade jooksul toimunud muudatustest, nii näiteks ei osanud omal ajal mõista blogspot süsteemiga kaasnevaid piiranguid mahu osas jms.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar