teisipäev, 1. veebruar 2022

Tartu - Elva - Tartu - Kärkna - Tartu. Dets`19.

 

Olen alates oktoobrikuust kopeerinud postitusi Eestimaa Blogi 2. ja 3. osast siia, seepärast vabandan, et neid nii palju.
 
Kuidas midagi leida?
 
1. Blogi avalehel on paremal pool SILDID ja nendega seotus postituste arv. Klikates vajalikule, näete neid seotud postitusi järjest, kerides allaserva välja ja vajutades "vanemad postitused".
 
2. Alates 2021 oktoobrist leiab esimese postitusena (ajaliselt see siis iga kuu viimane postitus) vastava kuu postituste pealkirjad linkidena. Piisab sobivale pealkirjale klikkamisest, mis viibki otse postituseni. Need nimekirjas postitusaja järgi reastatud.
 
3. Paremal olemas ka otsingumootor, aga suure mahu tõttu ei pruugi üldsõnaline otsing head tulemust anda.
 
Vabandan veel kord! Ümbertõstmised sõltuvad aegade jooksul toimunud muudatustest, nii näiteks ei osanud omal ajal mõista blogspot süsteemiga kaasnevaid piiranguid mahu osas jms.

Pühapäev, 1. detsember 2019

Tartu - Elva - Tartu - Kärkna - Tartu.


Siit bussid jaama ja tagasi! Pole vahet kas Elva bussiga tegu või mõne muuga, on äärmiselt ebanormaalne, et Heade Mõtete Linnas sellest aru ei saada.


Sõit kiirliiniga Elvasse. Sõitjaid jagub. Kas ehk see üks liine, mis peaks olema kommertsliin? Et jaguks riigil rohkem raha muude jaoks. Kas aga kommertsvedaja hinda liiga üles ei kruviks? Ja kas teeks kuupileti? Millega siis muuhulgas oleks sama firma kaugbussidki soodustusega? Kahtlane.
Kuid nagu olen juba kirjutanud, vajaks ka Tartumaa bussiliiklus kõvasti ümberkorraldusi! Muuhulgas ka Elva - Tartu. Bussiliiklus on siin tihe, aga pakkuge, kui palju sõidab busse Elvast Tartusse Pangodi, Kambja, Ülenurme kaudu? MITTE ÜHTEGI! Meeri - Rõhu ja Puhja kaudu? Üksikud! Annelinna või Tartu ringteed pidi? Nothing. Jube lihtne on kasutada möödunud sajandi taktikaid ja nagu silmaklappidega hobusena sõita!? Samal ajal aga aina valjuhäälsemalt nõutakse 4-realist maanteed ka siin! Milleks? Enne tuleks selgeks teha, MIKS on maanteed autosid täis, mitte hakata sadu miljoneid letti lööma. raha, millest mujalgi puudust tuntakse ja millest saaks hoopis rohkem häid ja loodussäästvaid asju teha?


Head P&S võimalused?


Üks maakonnaliinide lõpp-peatusi võiks olla Sebe "kodus"? Sõidaks siia näiteks bussid Kallastelt jm?


Nagu aga korduvalt ka varem kirjutanud, pole inimlikke ootekodasid ka Tartumaal. Pole üldse, sest need ei ole OOTEkojad!


Ohoh, mis siin on?


Küll on aga teel kohti, kus mõni pikem lisarada teha, nii et kiiremaid saaks mööda lasta. Või kus saaks ka ohutud kohad talukraami müügiks teha. Siinne koht näiteks küll ohutu pole ega ka mitte müüja jaoks kasumlik.




Kas Ujula peatus võiks olla Verevi Rand või Järv nime all?



Siinnegi olukord näitab, kuidas lood asjade vastupidavusega, kui neid ei immutata ega hooldata. Peagi tuleb taas suured rahad mängu panna! Samal moel?
Verevi Motellis pole ma veel puhanud, aga kahtlemata on kogu kant imeilus!



Tore aga muidugi, et siin mingigi teenindus suvel on. Peatumisvõimalused siin head ei ole, muidu saaks ehk talvelgi siin puhates juua ühe tee või kohvi jm?






Pole nii roosiline olukord sugugi?


Elva haigla üpris suur, on sel kõigel rakendus?


Kaks autot? Ei, kolm, üks neist teisel nii p..., et anna olla!




Ringi käies on aga tunda, et siin oleks kodumajutustel ju kõva potentsiaal? Kõige muu kõrval erilisus juba männid!





Arbi järve äärde minnes oli aga kõvasti sidistamist kuulda. Ei ole ma hea linnuhäälte tundja ja nii tahtsin igaks juhuks mõned pildid klõpsida, et hiljem vaadata, kas keegi ka peale jäänud. Mitu lindu leiate? Minu jaoks oli aga tulemus, kuivanud oksa pildistamine, absoluutne üllatus! Hallpearähn ja värbkakk. Lausa ühel pildil. Ka üks sädistajatest, rasvatihane pildil. Polnud mul mitte kummastki õhkõrna aimugi! See on hea suumaparaadi mõnu! 




Seega ka selge, miks rasva- ja sinitihased häiritud ja kisa tõstnud.






See, kas Arbi järve ääres tehtud hästi või mitte tehtud, jääb siinkohal välja ütlemata. Õiget aimu saab alles suvel. Aga pinkide jm rohkuse järgi peab tunnustama, vaeva on nähtud kõvasti. sattusin teel ka kellegi asjamehe otsa, kellega paar sõna vahetasin. Väga meeldiv oli teada saada, et kasutatud siberi lehist, seega pole ka immutusmured olulised, sest see peaks niigi kestma. Ja vähemalt kuskil olla ka joogivee võimalus. Tõsi, veel tähistamata ja vaid üksikutes kohtades. Aga ehk selleski lähevad asjad paremaks.









Mida aga kindlasti vähe, on haljastus. Varjulisi pinke ja kohti rohkem vaja.





??





Väga kõva sõna ka palju pinke tänava ääres, jäätisekioskid jm. Näis, suvel tuleb kindlasti tulla.




Mõnes kohas siiski puid istutatud. kas suurekskasvavaid või poolkõrgeid?


Isegi kildu oli mõnes kohas visatud! Tublid!


Esialgse seisuga peaks Elvas apteegireformi tagajärjel viiest apteegist alles jääma kaks. Piisav? Noh, 3 ehk oleks paras, aga võib olla üsna kindel, et see ka tehakse. Kõik sõltub muidugi sellest, kuidas Priit Sibul & Ko ehk Isamaa eestvedamisel raha järele KE ja EKRE koogutama hakkavad, Igal juhul hulgimüüjate surve on suur ja raha lõhn magus. Koalitsioonil on võimalus oma maine kõvasti täis teha!




Üllatav on aga see, et Elvas ei tundu majutusvõimalusi eriti palju olema? endisest puhkajate linnast saanud midagi väljasurevat? hea küll, Verevi Motell on ja midagi veel. Otsin apartmente, sisuliselt tuleb esile vaid üks!? Aga kümned ja sajad kodumajutused?





Ühispeatuses on üks ekraan peaaegu õiges kohas, aga neid vaja veel ning praegune variant on siiski vaid raha raiskamine!Lihtsalt sõiduplaani kuvamine ei saa olla tänapäeval eesmärk, vaja on reaalaja infot, sh hilinemiste, eesolevate muudatuste jm kohta. Selsamal ekraanil.



Burksiputkad ja restoran muidugi väga toredad, aga kui need suletud, pole neist ka kasu!?


Rattahoidla olemas. Kas ka piisav?


Bussipeatus Elva, peaks aga olema Elva Jaam. Õnneks vaja vaid muuta, sest sildid juba ootavad nime. Üldiselt aga Elva ehe näide ühispeatusest. Paraku, enamus ametnikke selliseid asju ei mõista. Muide, rohkem kui aasta jooksul on sisuliselt vaid ühes KOV-is nimed korrastatud, teised valdavalt uimerdavad niisama, peale ühinemisi muidugi priskema palga peal....



Üks ekraanidest peaks asuma kindlasti siin, et reaalaja info oleks ka bussijuhile nähtav.Ning selle kõrval KOGU muu info. Kahjuks kaotati siit ära ka turismiinfo, eks seegi mandumise märk.



Ka tagasiteel Tartusse tuli üksjagu sõitjaid. Muide, Elva - tartu bussiliiklus hea, kuid kaugemalt enamasti ääretult vilets. Kas peaks ehk osa bussiliine pikendama ikkagi Otepääni, Paluperani jm? Kuidagi nadivõitu siiski ju?









Mõnes üksikus kohas olemas ka sellised märgid. Kuidas see küll juhtus? Enamasti pole Eestis tuhkagi?



Elva ja Tartu vahel suhteliselt korralik bussiliiklus, ometi olla siin vaja 4-realist maanteed? Miks ikka veel?





Reklaame tee ääres näeb, bussiliine neisse kohtadesse aga sisuliselt ei näe!?



Alustasin probleemi teavitamist. Kuidas bussijuhid peaks nägema peatustes ootavad reisijaid? Eriti pimedas? Kuuldavasti pidid isegi sellised märgid välismaal olema nurga all paigutatud, et vähem peegeldused pimestaks. Meil kaetakse nendega igaks juhuks reisijad kinni? Ning kui kuskil ka paigutatakse nüüd päikeseenergial valgusteid, siis miks need ootekodade esist ja sisemust ei valgusta? Miks ootekodasid nurga alla ei pöörata?
Millega Maanteeametis mõeldakse? Võib olla peaks hakkama ajuvabaduse auhindu välja andma?



Kõik linnad Eestis paisuvad, ühed rohkem, teised vähem. Taristu tuleb sellega kaasa parimal juhul autostumist toetades.




Seekord väljumine Pauluse peatuses, linnaliiniga üks peatus edasi. Peatuses puudub info, kuidas laadida raha kaardile jm, seega pidin paraku tasuta sõitma. Ei hakka ju bussijuhti segama seetõttu (minu jaoks kallima variandina), et linnaametnikel töö tegemata!? 

Käisin siis ära Uuskasutuskeskuses, patakas raamatuid peatuste reisiraamatukogude jaoks ja järgmisele liinile.





Seekord Tartu - Kärkna - Lähte - Tartu. Kuigi tegelikult peaks Elva - Tartu liinid "hargnema"? Sõitma vastavalt Luunja, Kõrveküla ja Lähte suunal. Et sama bussiga saaks ka linnas rohkematesse kohtadesse! Näiteks Annelinna, salvesti jt peatustesse, samuti nendelt suundadelt Pauluse, Lõunakeskuse jt peatustesse. Ümberistumiseta ja rohkelt aega kaotamata! Kuidas need bussid ja kus kesklinnas peatuks, on suur küsimus. Aga kahtlemata lahendatav. Heade Mõtete Linnas peaks see eriti lihtne olema ju?


Marketeid, tanklaid jm kerkib nagu seeni pärast vihma, kuigi kõik pidavat ots-otsaga vaevu kokku tulema!? Keskuses oli 5000 klienti, tanklas 700 päevas mõni aasta tagasi, täna 2000 ja 300?  Homme 1000 ja 150? Samade hindade juures? Töötajaid ei pidanud ju jätkuma?



Iga peatuse puhul püüdsin muuhulgas jälgida ka nähtavust! No ei ole Eesti Vabariik kogu eksisteerimise aja jooksul siin grammigi arenenud!







Jah, bussipeatus Kärkna Jaam pole ikka veel. Küll aga seisavad kohalikud poliitikud oma jutu järgi arengute eest, isegi ametnikud pürivad nende kohtadele. Tartu ÜTK juht Tõnis Piir ei suuda isegi adekvaatselt vastata, kodulehel pole muudatuste kohta infotki (alates 8. dets), ometi sõidavad paljud bussid lähedalt mööda sellistest kohtadest, siise pööramata. Või on napilt ajad sobimatud. Tase? Jaa, kuskil allpool. Teadmatus? Ei, olen neile kõigile aastate jooksul korduvalt asju selgitanud. Ükskõiksus, mõistmatus või veel midagi?

Muide, siin lähedal ka Lähte kool, kuhu õpilased tulevad õppima üle Eesti. Nendegi, s.t. LASTE kohalesaaminegi ei huvita kedagi!















Bussijuhtide igapäevane karikakramäng - on reisija, ei ole, on, ei ole...???




Uus tankla edendab jällegi majandust. Maavarasid kulub miljonites tonnides mõtetute ehitiste peale....
Kõrvalolevas tanklas olev kütus ei kõlba? Aga kas tuleb ka parkla ja pesemisvõimalused rekajuhtidele?



 Aga vaat kui hea, et maakonnaliinidel on linna sees peatusi! Aega jälle kokku hoitud ja saab ilusat õhtut rohkem nautida!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar