teisipäev, 1. veebruar 2022

Tallinn - Ravila - Saula - Tallinn. 1. Ravila mõisani. Dets`19.

 

Pühapäev, 15. detsember 2019

Tallinn - Ravila - Saula - Tallinn. 1. Ravila mõisani.


Busse sõidab palju või seisab palju?


Juba ammu oli plaan teha üks tuur Kose suunal. Mitte ainult liikluse pärast vaid soovist ka Viikingite Küla ära näha. Ja üksiti muidugi ka imeilusad Saula siniallikad.
Pühapäeva hommikul loomulikult väga palju sõitjaid bussi eitulnud. Meeldiv oli aga näha, et linna sees üksjagu peatusi. Seega saab mitmelgi puhul n.ö. ukse ette või selle lähedale. Kuid kogu linna mõõtmes on asi heast olukorrast kaugel! Koselt (nagu üldse meie liikluses) saab bussidega nagu lõa otsas, ainult ühes suunas - kesklinna, sh Balti jaama! Mõnda aega tagasi ühes loos hr Jõgisoo, PEÜTK juht, kartis lita 229 kadumist. Et siis tuleb hakata asendusliine tekitama. Kas ÜTK ja riigi tase ongi vaid vinduda? Või peaks siiski uuringute tulemuste järgi ka midagi ette võtma? Või tehakse neid vaid selleks, et raha ära kulutada ja linnuke kirja? Kuuldavasti ei saada ju tulemuste analüüsimisega hakkama?




Hmmm?


Bussiradadest on juba natuke kasu, aga palju tuleb ühistranspordil siiski seista fooride taga.




Tartu maanteed pidi sõites on ümberistumised muidugi võimalikud, aga need peaks olema väheste sõitjate jaoks, täna on juba oluline, et enamus ehk massid saaks ühe ühistranspordi "ühikuga" võimalikult kaugele ja sihtkohale lähedale! seega tõepoolest ei ole tänane lõa otsas sõitmine enam see, mis meelitaks ühistransporti. Ja oma roll on siis ikkagi ka piletihinnal, räägitagu, mida tahes! Kaudne automaks on vajalik, ehk et eeltasutud bussiliiklus peab tekkima kõikjal. Kaasa arvatud Tallinnas. Mitte "võõrastele" selle hinda veel tõstma! Et aga hoida võimalusel linnaliikluse arendamise kulusid madalamal, peakski arendama maakonnaliiklust ehk avalikku liinivõrku! Mis nagunii vajab arenguid, ja mille mõju oleks tuntavam. Seda nii maanteedel kui linnas, sest linnatranspordi arendamine muudab enim vaid linnas sees! 
Tartu maanteel:
1. Kose - Oru - Tuhala - Kiili - Kangru - Liiva - Nõmme - Haabersti? Või Laagri?
2. Kose - Jüri - Lagedi - Lasnamäe?
3. Kose - Balti Jaam - Haabersti?
Veel midagi?
Esialgu minimaalselt 8 x päevas! 3x hommikul ja õhtul, 2x päeval. Miinimum, mis mingigi adekvaatse pildi annab! Muidugi on vaja veel Tallinna ringtee bussiliine ja kiiresti! Maardu - Lagedi Jaam - Jüri - Luige - Saku - Saue Jaam - Keila.



Nagu seeni pärast vihma tekib sisuliselt ühes reas ettevõtteid suurte teede äärde. Töötajaid ettevõttes suhteliselt vähe, täna on see tavapärane. Seega on nii hõreda ettevõtete paiknemise puhul raske ka ühistranspordiga efektiivselt kedagi tööle vedada. Nüüd muidugi raske midagi muuta, aga autosid sellised töökohad teedele meelitavad üksjagu palju. Just põhisuundades, sest lõpuks jõutakse sinna ka kõrvalt. Ei saa ju näiteks Luigelt muidu Peetrisse kui vaid ühte teed pidi, seega satuvad kõik need autod lõigule Peetri - Ülemiste. Selliseid näiteid on küllaga.



Hiigellaod Tallinna külje all, siia - laadime - sinna - laadime veel - tänna?



Mingi putka siin tee ääres.



Kuuldavasti on nüüd Maanteeameti antsud jälle käkiga hakkama saamas. Ma ei räägi siin asulaväravatest, see omaette teema. Vaid sellest, et Kose-Risti piirkonnas taas bussipeatused jäävad kuhugi sinna, kuhu bussid sisse pöörata ei taha!. Selle asemel on kellelgi tekkinud kenijaalne idee viia busside peatuskoht mitu km eemale, Kuivajõele! Kas tõesti mõeldakse Maanteeametis seedetraktiga kui viisakalt küsida? Selle asemel, et ka maanteedel seada prioriteediks ühistranspordi toimimine.... Oi b..., ma ei või!!!

Ometi saab ju ka teistmoodi asju lahendada? Väikese kõrvalkaldega peateelt?  Maanteeameti ametnike kõrvalekalded on suuremad ja patoloogilised?


Natuke pikemalt kui siin, sobiks? Sobiks ka ülihästi 1+1 eraldusribadega teedel kiiremate möödalaskmiseks?






Liiga lopelt laseb kiiremaid mööda?


Sellel liinil aga tajud ära, kui väga mõjutab ühistransporti sellised sissepõiked. Ehk täpsemini, maanteede möödaviimine kaugelt ja ka keeruliselt, asulatest! Üks-kaks pole ju vast nii hull, aga kui neid kohti rohkem? Jah, kohati ongi kõrvalpõigete puhul lõigud pikad ja ka bussipeatuseid rohkem. Eks see kohati ole ka paratamatu! Kuid kahtlemata mõjutab  "unessõudjatele" mõeldud maanteede tegemine ühistransporti väga paljuski halvemuse suunas, kuigi mõtlema peaks ju kõikidele sihtgruppidele! Kuidas see sobib kokku plaaniga tuua tulevikuks rohkem inimesi ühistransporti? Ja vähe sellest, ise teeme maanteid, millele kulub ropult raha ja materjale ning sellega suuname veel rohkem autoga sõitjaid nendele teedele? Ning kord nad jõuavad lõigule, kus pole veel 2+2 ja ... saimegi põhjuse, et seda laia maanteed on jälle juurde  vaja?

Kose liinil on sõitjaid ja mitte vähe, aga kes on siis täpsemalt uurinud, miks ikkagi veel rohkem on autodes? Muide, käisin väga vinges Viikingite Külas ja seal sageli sünnipäevi ning muid üritusi. Või minnakse vaatama Saula Siniallikaid. Kui paljud sinna või ükskõik mis teise kohta Eestisse sellistel puhkudel tuleb kohale ühistranspordiga? Selliste kohtade arendamine üle Eesti on ääretult vajalik, aga ametnikud selleks palka saavadki, et natuke ajudega mõelda!? Tullaksegi ju kohale, aga miks nii vähe? Ning vihje, ükskõik kui kallis või odav on pilet, on ka see raha alati vähem või rohkem oluline!




Hiljuti kirjutasin bussipeatuste nähtavusest. Kas paremal pool on bussipeatus ees või ei ole?


Kindlasti on aga igal pool mõttetud ja valetpidi paigutatud ootekojad.










Bussipeatus? Keegi ootab?




Ja kui on isegi ilusad vaated, siis peidame need ära....









Siia, Kuivajõele, tuleb siis Mäo 2?


Mitmerealine maantee siiski? 8-realine?


Magistraalilt kõrvale pöörates näeb, et siin elab inimesi ja mitte vähe. Kas Majandusministeerium peab ikka Tallinnas asuma? Ehk viiks selle Mäosse? Või Vändrasse või kuhugi? Ja tööl kohustaks käima ühistranspordiga? Huvitav, mitmesajatoaöine hotell siis kohapeale kerkiks? Või mis palka ametnikud küsiks?


Mis bussid siin seisavad???







Kalatrepp Kosel. Kõik, mis vaja, säilitatud ja loodus ei kannata?



Hea kui bussid seal, kus elavad bussijuhid. Vähem tühisõite.


Ohoh, mul polnud aimugi, et Kose sanatoorium on tuberkuloosihaigetele ja sellest on suuri probleeme. Või vähemalt oli. On täna ka?



Samas on Ravilas asuvad hooned vägagi ägedad! Lisaks mõisahoonele alles ka mitmeid kõrvalhooneid, kus saab pidusid ja üritusi korraldada. Bussiliiklus siin nädalavahetusel aga hea ei ole.



































Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar