teisipäev, 1. veebruar 2022

Rong + buss Rohukülani. Jaan`20.

 

Laupäev, 4. jaanuar 2020

Rong+buss Rohukülla.


Normaalse rongiühenduse puhul Venemaaga tilguks siit reisijaid muuhulgas ka Haapsallu.


Minul aga seekord plaan Haapsallu minna mitte Riisipere vaid Turba kaudu. Kuna esimest etappi Ellamaani ei ehitatud, on see jätkuvalt ebamugav variant, aga siiski midagi. Keilakate jaoks näiteks. Mul oli bussipeatusesse minekuks parajalt aega.
Tööpäeva kohta rongis palju rahvast ei olnud, kuid Turbasse sõitjaid siiski oli loomulikult. Nii mõnegagi jõudsin paar sõna vahetada ja ülimalt hea tunne, et ollakse väga rahul! Välja arvatud siis need mõned vead sõiduplaanis. Neist olen aga Elronile teada andnud, aga midagi loota sealt on raske. Jonn.




Ning Saue valla ükskõiksuse tõttu, kuigi mitte ainult, pole siin siis ka mingeid busse rongidega seotud. Põhja-Eesti ÜTK kõrgelthinnatud spetsialistid ei saa ju tööga hakkama! Eriti näeb seda ka edasi sõites, Rohukülas. Sealgi on ajad häbematult halvad. Muidugi, praamide sõiduplaane muudetakse, aga üldiselt peaks mingi stabiilsus siiski olema, seega pani imestama küll, kui peatus.ee vaatasin. Üleüldse on mõistetamatu, miks on Läänemaal liini 1 näha peatus.ee ühe päeva kaupa!? Milleks?
Hullem on muidugi see, et see liin pole üldse praamiaegadega seotud. Kuidas saab veel täna, aastal 2020, nii olla? Ning miks kommertsvedajad asjast üldse ei huvitu? On ju mitmeid kellaaegu, kus piisaks isegi kaugbussist? Näiteks Go Bus liin 722 võiks sõita Rohukülani ja sellega saaks ju sõita ka Haapsalu jaamast. Kohaliku liiniga sel kellaajal ühendada on keerulisem, sest praam saabub 12.45 ja väljub alles 13.30. Seega, kohalik liin võiks olla praamil vastas, kohe Haapsallu jõudes puudub tal võib olla mõte kohe tagasi sõita? Selge on aga see, et saaks vägagi lihtsalt asjad korda teha. Kui ikka buss jõuab Rohukülla 3 minutit peale kl 10 praami väljumist....  Või kolmveerand tundi enne praami väljumist? Või kui R jõuab buss Tallinnast Haapsallu 20.10, Rohuküla buss väljub 19. 55 ja praam väljub alles 20.30? No kuidas siis on, kas ikka mina vingun või on ametnikud tõesti nagu ....? (Ma ei hakka parem nimetamagi).

Muidugi on omaette küsimus kas liini 1 üldse eraldi vaja on? Puise - Haapsalu, Palivere - Haapsalu, Pürksi - Haapsalu vm kohalikud liinid saaks ju osaliselt Rohukülani pikendada? Nädalavahetusel küll sellega probleeme, sest ega bussiliiklus siis väga tihe pole, aga küllap saaks. Hea oleks see ka sellepärast, et siis saaks enamusel puhkudel Rohuküla suuna peatustest sõita ka Uuemõisa suuna peatustesse!?
Hiiumaa poolsest allpool.

Kui aga Turba juurde tagasi tulla, siis Risti - Turba Jaam peaks küll bussiliiklus olema, osaliselt ehk isegi Kuijõelt? Rääkimata Lehetu suunast, Pajaka, Varbola ja Raplani ehk väljagi.



Uus aasta alanud, aga töötavaid buldoosereid veel näha ei olnud! Võsakuhi küll oli, aga võsa ka kasvab, nagu pildilt näha. Nii et, mida ootame, seltsimehed?





Elronile sai ettepanekud saadetud, arvestusega, et ka siia saaks tööle rongiga tulla.



Jah, saaks need ootekojad lihtsa vaevaga nurga alla keerata..... Et ka istudes näeks bussi ja bussijuht näeks ootekotta, natukenegi. Aga vähemalt ilma eest natuke kaitseb, erinevalt Turba jaamas olevatest käkkidest.







Kahju muidugi, et Läänemaa Väravatega kuhugi pole jõutud.



Kuuldavasti plaanitakse siin aga bussipeatust ümber teha. Loodetavasti siis tehakse ikka KOHE sinna, kuhu perroon tuleb? Nii et ootekoda tulevikus ka rongisõitjatele kasutada oleks ja ümberistumine sipsti saaks toimuda!.




Paliveres pritsumehed muretsevad ise oma asjade pärast.


Edasi sõites näha mitmeid peatusi, kus päikeseenergial valgustus. Väga tublid! Ainult et ootekojas olevaid ootajaid see ikka nähtavaks ei tee!?











Taeblas aga olemas nii söögikoht kui rattahoidla. Tubli värk!











Uuemõisas vist 4 tanklat jutti!








Sama bussiga siis edasi Rohukülani. Praamiaegu muudeti nii et sinnasõit üpris mõttetu, praam on kenasti veerand tundi varem ära läinud!


Raudteed silmas pidades tuleb vähemalt planeeringus jätta mingis kohas perrooniehitamise võimalus. Ei tea ju täna keegi ette, mis siin piirkonnas tulevikus olema saab.



Rohukülla aga läksin hetkeks vaatama seetõttu, et "tunnetada" ise perrooni asukohta. On ju olemas variandid A ja B. Selge, et A ei kõlba kuhugi, sellelt oleks praamidele liiga pikk maa! Jalaminemise maa peab olema võimalikult lühike, selles pole kahtlustki


Hiiumaa praam oli niisiis läinud, aga sain pildile Ormsö. Ja uhke lainetuse, sest kiskus tormiks.



Palju kuuleb nurinat, et praamide sõiduplaane pidevalt muudetakse. Põhjused teadmata, aga nii asjale läheneda ei saa! Asjad peavad olema stabiilsed ja seda aasta lõikes! Sellest saaks siis ka lähtuda.
Siin võtan aluseks tööpäevase sõiduplaani, näiteks homse.

Omad etteheited on siin ka portaalile peatus.ee. Valin Heltermaa - Käina ja ette viskab hoopis Heltermaa Klubi peatuse. Heltermaa Sadam otsingusse - ei näita üldse bussi!? Ning sama lugu ka bussidega, millel tuleks Suuremõisas ümber istuda. Arvuti versioonis reisiplaneerija seda ei näita, tuleb vist minna üle "ümberistumistega" otsingusse?

Võiks eeldada, et Haapsalu poolt saaks enamusel puhkudel panna kaugbussid Rohukülani sõitma ja sobitada. See nõuaks muidugi tahtmist ja hoolivust kommertsvedajate poolt. Ja see oleks raudselt primaarne! Aga seni vaatan avalikke liine. 

* Praam 6. 30
Heltermaalt liin 633 Kärdlasse hilisemaks, v  8. 12 

* Haapsalust 10. 00 väljuvale praamile saab otseliiniga Tallinnast ja ka edasi Heltermaalt. Samalt praamilt sõidab buss ka Käina suunas.
Hiiumaal bussid olemas.

* Praam 13.30.
 Haapsallu saabub kaugliin 722 kl 12.55. Liin Haapsalu - Uuemõisa - Haapsalu - Rohuküla. Uuemõisa saabub 12.50, (nii saab ka väiksematest peatustest istuda seal Tallinna bussile), tagasi väljub 12. 55, (buss Tallinnast 12. 46). Haapsalust 13. 05, Rohukülla s 13. 15
Liin Kärdla - Heltermaa - Käina (Emmaste). Saabub Heltermaale 14. 55 (praam), v  Käina suunale15.00.
Liin 642 väljub Heltermaa 14.52, võimalusel sama buss Kärdlast edasi liinina 651 Kõpuni.


* Praam 15.30.
(Kaugliin, mis saabub 15.15, peaks sõitma Rohukülani, pagan küll!)
Liin 1 Haapsalust 15.16 , Rohuküla s. 15 24.
Märkus, tegemist nibin-nabin variandiga, aga Tallinnast peab ka kohale saama, seega ei saa ka varem väljuda.
Liin 629 Käina - Heltermaa - Kärdla  väljub Käinast 20 min varem, Heltermaa s. 17.00, v kl 17.03, Kärdlasse s. 17.35,  v. 17.37 edasi (ümberistumisega?) liin 656 Luidjale.

* Praam R ja P 17. 15.
Liin 722 jõuda kokkuleppele, Haapsalu v. 16. 57 ja saab Rohukülla 17. 05

* Praam 19. 00 otsebussid Tallinnast.

* Praam 22. 00.

Praegu vaid reedeti buss Haapsalust. Samas on tänapäeval väikseid busse ja ehk siiski on väga palju erinevaid põhjusi, miks ka õhtul hiljema peale jäädakse? Seega, kui vaja iga päev, siis liin 1. kl 21. 40 Haapsalust (buss saabub 21.25 Tallinnast), Rohukülla s. 21. 48
Heltermaalt kiirliinina (Suuremõisa, Haavamägi, Hellamaa, Palade, Padu) Kärdlasse.

Heltermaalt.
* Praam 6.30.
Kärdlast liin 642 olemas, s Heltermaale 6.16.
Rohukülast liin 1  kl  7.50, Haapsallu saabumine (peatusteta) 7.57, buss 863 Tallinna väljub 8. 00
(vajadusel suhelda bussifirmaga, nihutades väljumise 8. 05)

* Praam 8. 30.
Kärdlast otsebuss.
Käinast (Emmastest) liin 633 10 min hilisemaks, saab Heltermaale 8.10 ja edasi Kärdlasse 8.12

* Praam 11. 30
Haapsalust liin 1 olemas, saab Haapsallu 13. 11, buss Tallinna 13.30 (võiks 13.20)
Kärdlast liin 631 olemas, saab Heltermaa 11.10.
Käina suunalt liini ei ole, keeruline ka lisada, sest niigi tagasisuunas igas suunas bussid olemas. Iseasi siis, kui kaugliinid Tallinna poolt oleks Heltermaalt kiirbussid. Kas see midagi kaugliini reisijatele annaks, kui palju on vahepeal väljujaid ja kus?
On vast võimalus, et Käina suunalt tuleks buss Heltermaale, saab 11. 10 ja väljuks 11. 30, teenindades Kuri, Kukka jm kohaliku liini otstarbel? Või jääks Heltermaale puhkepausile?
On veel üks uutmoodi variant. Sõrusse saabub Saaremaalt praam umbes 10. 30 (oleks hea kui 10 min varem?). Sealt, peatusega ainult Emmastes ja  Käinas, Heltermaale 45 minutiga? Sõru 10.40 - Heltermaa 11.25?
Sõrust seetõttu, et on ju ebanormaalne, et praamilt üldse ei saa Käinassegi? Sel kellaajal ei saa muidugi ka Käinast Kärdlasse edasi.... Kel aga muudest kohtadest vaja sellele bussile, peab autoga P&S süsteemi kasutama. Kuid on vähemalt võimalus?
Ma tõesti ei pea õigeks bussijuhte pinge alla seada, libedusega vaja arvestada hilinemistega jpm, seega see ja mõnigi muu variant on pakutud kui mõtlemisainet!

* Praam 15.15.
Rohukülast liin 1 kl 16. 42, Haapsallu s 16. 53, buss Tallinna 17. 00.
Kärdlast liin 642 igapäevaselt, s Heltermaa 14. 50.
Käinast lisada liin s Heltermaa kl 15. 00, edasi 15. 10 Kuri jm kaudu Kärdlasse? Või jääb ootele?
Või sel kellajal Käinast võimalus ära jätta?

* Praam 17.15
Kärdlast otsebuss, Käinast vaid P.
E-L  tagada liin Emmastest Heltermaale, saab 16. 55, ümberistumisvõimalusega Kärdla - Tallinn bussile.

* Praam 19.00, R ja P
Reedel 732 Haapsalu - Tallinn (Pühap 733) alustab Rohukülast 20. 30, Haapsalust 20. 50 Tallinna.

* Praam 20. 30.
Enne kui selle puhul üldse bussidele mõtlema hakata, oleks vaja teada, kas on sel kellaajal üldse SOOVIJAID?





Parklas (hiidlaste?) autosid oli.











Siin, ca 100m vahemaaga praamist, saaks siis perroon olema. 







Kohaliku bussiga Haapsalu poole tagasi.



Ja siit siis Fra Maresse. Oi pagan kui hea oli ujumine!












Vene laadalt tulles käisin aga turul olevast talupoest läbi!


















Laupäevase päeva lõuna paiku tuli rongilt ligi paarkümmend reisijat ja sama palju peaaegu ka rongile minemas.




Tervisteed ehk rattaga sõitmise võimalust oodatakse aga endiselt tagasi.



5 kommentaari:

  1. Kommentaar FB-st:

    Hea Neeme, tere! Minu tagasihoidlik kommentaar Rong+buss Rohukülla ja Lux teemal: Liin 727 Tallinnast 13.30 on Haapsalus 15.15; 15.35 sõidab Haapsalu linnaliin bussijaamast Rohukülla, tasuta buss. Sedasi väikese ümberistumisega jõuab 16.00 Rohuküla-Heltermaa laevale. Pigem oleks tarvis esialgu vähemalt reedeti pikendada liin 722 Tallinn-Haapsalu 15.15 Tallinnast Rohukülani, jõuaks 17.30 laevale, võimalusel võtaks sama buss 16.00 Heltermaalt laevaga tulevad reisijad. Iseküsimus on ka muidugi Luxi hinnapoliitika, kus miinimumpilet 5 EUR, mis 10 km eest paljuvõitu, taksod sõidavad 10EUR eest Haapsalust Rohukülla. Muide, veel mõned aastad tagasi sõitis Gobus reedeti 15.25 Tallinnast Rohukülla, Simple, hiljem Luxiks värvitud busside tulekuga pandi liin seisma, kaks bussi Haapsalu suunal 10 min vahega ei ole jätkusuutlik.

    Vasta
    Vastused
    1. Tänud!

      Hetkel murekoht, et praam väljub juba 15. 30.

  2. Komm:


    * Praam 8:30
    Käinast saab sadamasse ümberistumistega: E-R liin 659 jõuab 7:20, 633 väljub 7:25.
    Või sõidetakse 659-ga otse Kärdlasse, kus 702 peale minnakse. Kasutati aastaid tagasi veel mõlemat varianti.
    L ja P toimib nõudeliinina 626 Õngu – Valgu vahel ja 6:45 sõidab buss edasi Valgult liiniga 633.
    633 väljumine Heltermaalt on 08:00, sest see oli vähemalt vanasti seotud Suuremõisa kooli tundide algusajaga 08:10.

    * Praam 11:30
    Käina suunalt on võimalik kasutada liini 641. Jõuab Kärdlasse 10:15, liin 631 väljub 10:40. Veidi pika ooteajaga, kuid sedagi kasutati vanasti. Teisipäeviti jõuab lisaks 9:50 Käinasse ka liiniga 643 Männamaa kandist.
    Heltermaalt Kärdlasse väljub kaugliin 702 (P 705) 11:25, sõites Hellamaalt edasi Kuri ringile. Seda juba vähemalt oma 20 aastat, kui kohalik liin 631 hakkas Kärdlasse tagasi tulles sõitma läbi Käina (varasemalt liikus otse)
    Sõru laeva ja bussi teema on olnud üleval juba ka väga pikka aega. Kaugele sellega jõutud on, ei tea kommenteerida. Pühapäeva õhtuti nüüd 648 tagasitulles käib ka sadamast läbi.

    * Praam 15:15
    Parandus. Liin 642 14:15 Kärdlast on käigus AINULT REEDETI, nii nagu senimaani! Jõuab Kärdlasse 15:22, 651 Kalana suunda väljub 15:25.

    * Praam 17:15
    Otsebuss 629 Käinast 16:50 käib KA IGA PÄEV, mitte ainult pühapäeviti. Kellaajad on küll muutmata, kuid sellega peab ka jõudma.
    Ümberistumised tööpäeviti:
    1) 15:32-16:00 637 Õngu – Emmaste (KOOL), 16:25-16:46 627 Emmaste-Käina (KOOL) ja 16:50 629 Heltermaale.
    Variant 2 on tulla ka liiniga 641 Kärdlasse ja 16:30 kaugliiniga 702 edasi.

    * Praam 20:30
    Praamile saamise võimalused ümberistumistega ON OLEMAS ETKNLP, kui on käigus 19:50 625 Käinast. 625 reedel ei sõida, sest siis on kaugliin 704 käigus.
    1) 18:47 (Õngu-) Nurste – Kärdla. Käinas 19:30, 625 väljub 19:50.
    2) 19:25 Kärdla – Emmaste/Õngu. Käinas 19:48, 625 väljub 19:50. (E-N on võimalus ka 18:20 656 Luidja – Kärdla vahelt)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Suured tänud kommentaari kirjutajale!

      Käina suunalt Heltermaale läbi Kärdla sõitmine pole muidugi parim variant. eriti ,kui sealgi pikem ooteaeg tekib.
      Ning eks kindlasti oleks vajalik ka varasemale praamile saamine?

      Liin 642 puhul tänan paranduse eest, kuid minu märge "igapäevaselt" ongi viide, et VAJA on seda iga päev!

      629 on pühapäevane puhtalt minu vea tõttu kirjas, parandan. Eks pilk sattus kaugbussi reale.

      20.30 praamile on buss küll Käina poolt, aga mitte Kärdlast. Nin Haapsalust edasi sel juhul enam millegagi ei saa, aga ilma Tallinna ühenduseta on asjal vähe mõtet.

  3. Oi kui lahedad sellised kommentaarid on! Oled keskkonnaharidusega, aga ometi oskad kohe ära määratleda, kas siin tegu asjatundlikkusega? Pigem võiks küsida, ehk haritusest vajaka? Kurb muidugi. Kuigi hiidlaste puhul kuuldavasti polevat sellise käitumise üle vaja imestada - ise ei saa hakkama, aga võõrastele tuleb lajatada kogu hingest....
     

     "Tegelikkuses on see muidugi ka RE ja Isamaa süü, kes aastakümnete jooksul valitsuses lasid ühistranspordil hääbuda, aga teil on olnud võimalus lihtsalt asju püüda muuta. Võtab see aega palju võtab, aga kes vähegi ÜT teab, saab aru, et võimalust on." Mina küsin, et mis võimalused need siis on, sest neid kahte aega, mida oma kommentaaris puudutate, Neeme Sihv, EI ANNA ISEGI VÕRRELDA. Vanasti sai poest osta vaid konservikarbi ja pätsi leiba, mille loomulikult vedas ka liinibussiga koju, aga tänases tarbimisühiskonnas on inimene nagu puudeline, kui tal auto puudub. Vabandust sellise kommentaari pärast, seda enam, et olen keskkonnakaitselise haridusega inimene. Sellel suvel mul endal auto puudus ja olin hädas. Terve suve sõitsin mööda Hiiumaad tühjade liinibussidega ja imestasin, kus võetakse see raha, et sellist asja üleval pidada. Arvan, et ainult kohapealsed inimesed, kui kuskil on häda, saavad busse juurde paluda, mitte Hiiumaast eemal asjatundmatult ohkides, miks kommunism juba kätte ei tule (kelle jaoks ometi?)?

     

    ************************************

    Olen alates oktoobrikuust kopeerinud postitusi Eestimaa Blogi 2. ja 3. osast siia, seepärast vabandan, et neid nii palju.
     
    Kuidas midagi leida?
     
    1. Blogi avalehel on paremal pool SILDID ja nendega seotus postituste arv. Klikates vajalikule, näete neid seotud postitusi järjest, kerides allaserva välja ja vajutades "vanemad postitused".
     
    2. Alates 2021 oktoobrist leiab esimese postitusena (ajaliselt see siis iga kuu viimane postitus) vastava kuu postituste pealkirjad linkidena. Piisab sobivale pealkirjale klikkamisest, mis viibki otse postituseni. Need nimekirjas postitusaja järgi reastatud.
     
    3. Paremal olemas ka otsingumootor, aga suure mahu tõttu ei pruugi üldsõnaline otsing head tulemust anda.
     
    Vabandan veel kord! Ümbertõstmised sõltuvad aegade jooksul toimunud muudatustest, nii näiteks ei osanud omal ajal mõista blogspot süsteemiga kaasnevaid piiranguid mahu osas jms.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar