teisipäev, 1. veebruar 2022

Huvitavat suhtlusmeediast 2. Dets`19.

 Eelmise teema lõpetuseks:

 Väga hea arutelu. Väga õige jutt piirete planeerimise põhjustest! Nii tekibki mulje, et selle tegijad igati õige nägemuse ja suhtumisega.

Ja sii ilmub kõrvalmaanteede nimekiri ratturitele. Lollimat juttu annab välja mõelda!


Aga see teeb ÜHE asja hästi selgeks - planeerijad kui tegelevad piirdega, siis nad unustavad hasardis kõik muu - ratturid, kiirabid, loomad jne. Silmaklappidega poolpimedad!

 

******************************

 Facebook on teatud piirini ikka väga oluline ja vajalik, sest annab aimu inimeste mõttemaailma kogu keerukusest  ja et kui erinevad võivad olla ikkagi arusaamad ükskõik mis teemadel. Olen aja jooksul üsna palju õppinud!

Tänud ja edu Teile kõigile!

 *****************************************

Sa püha müristus! 8. märts - Naistepäev. Pilt Tallinna linna FB-lehelt koos mölluga!

 
  • Ehk oligi see luuletus naistele mõeldud?
    Vastuseks aga maailmama möll! Nagu M-Klubis kuldsed sõnad: LÕHNAB NAGU FEMINISMI JÄRELE?


  • feminism? naistepäeval? tule taevas appi, mis järgmiseks?
    34


  • Tibi-tibi...
    2


  • Rahvusvaheline naistepäev – Vikipeedia
    ET.M.WIKIPEDIA.ORG
    Rahvusvaheline naistepäev – Vikipeedia
    Rahvusvaheline naistepäev – Vikipeedia
    2


  • Helene Uppin
    feministid kommenteerivad ka naistepäeval nagu siin näha.


  • Neeme Sihv
    naistepäeva tähendus seisnebki ju feminismis. Feminism ei ole mingi õudne sõna, ei peaks olema. Teades sind ja sinu valgustatud haridusideaale, siis ma usun, et ka sina oled sisuliselt feminist - et sa arvad, et naised võiksid meestega võrdse töö eest võrdset palka saada, et tütarlastel võiks olla haridusele võrdne ligipääs noormeestega (Eestis see nii õnneks on, aga kõikjal maailmas paraku endiselt mitte) jne. 🙂 Naistepäeval räägitaksegi ajalooliselt naiste õigustest. Ja selles, kuidas lahendada ebaõiglust, mis toimub naiste suhtes ja suunas.
    9


  • Helene Uppin
    see pole feminism, vaid normaalsus. Õigused.
    Feminism eesti moodi on hoopis eelnevad kommentaarid, kus ilu mainimisest kisa lahti läks.
    2


  • Kaspar Kaur
    loe eestpoolt kommentaare.


  • Neeme Sihv
    Ei, Neeme, see ONGI feminism (ja see on suurepärane, kui paljude inimeste elus on see normaalsus - aga kahjuks väga paljude jaoks veel ei ole...), sellepärast jagasin ka Wikipedia artiklit, mis räägib naistepäeva tähendusest. Kui naistepäeva tähendus on rääkida võrsetest võimalustest, probleemide lahendamisest, siis anakronistlik luuletus, kus naiste ainukese positiivse omadusena tuuakse esile nende välimust (ehk siis väärtuslikud naised on ainult noored ja ilusad) on ju märk sellest, et postituse tegijad pole aru saanud, mis päeva täna maailmas tähistatakse. Ma saan aru ka sinu perspektiivist, nähtavasti sa ei vastandaks neid teemasid - eks naised võivad olla ju targad ja ilusad samaaegselt ja mida iganes, aga lõpuks peavad põhiõigused olema tagatud ka "rumalatele" ja "koledatele" (nii meeste kui naiste hulgas)...
    7


  • Neeme Sihv
    pigem sellest, et luuletuse järgi pole naistel mõistust, ja sellest, et Tallinna linn arvab heaks sellist jama jagada.
    1


  • Uuu, piinlik! Vähemalt SELLEL päeval võiks selle... feminismi... kappi peitu jätta!


  • Birgit Soans
    ülimeelevaldne tõlgendamine!!!


  • Neeme Sihv
    nojah, naised ju lollid, muidugi ei oska me asju õigesti tõlgendada. Eriti endasse puutuvaid 🙂
    2


  • Helene Uppin
    kuidas see luuletus ainsa omadusena välja toob? Luuletaja peaks iga rea juures mõtlema, kuidas sõnastus jummala eest kedagi ei torgiks? Siis tuleks enamus luulest kustutada!!!
    Ning ilu mõiste ongi väga lai - sisemisest ilust õrnuseni ja hoolivusest armastuseni.
    Väänata ilu ja ka ilusaid sõnu ei maksa!


  • Birgit
    , sõnade suhu toppimine! Pole säärast asju kunagi väitnud. Ilusa luule puhul peaks ikka rõõmu olema.


  • Neeme Sihv
    kas te ei leia, et teie kui mehe koht pole naistele öelda, kuidas nad endassepuutuvasse suhtuma peaks?
    1


  • Neeme Sihv
    no ma olen nõus, et Kristjan Jaak tõenäoliselt ei tahtnud kellelegi halvasti öelda, ometi, kui sa vaatad kõiki neid kommentaare ärritunud naissoo esindajatelt, siis Tallinna linnavalitsuse kommunikatsiooniosakond siiski ei taba väga hästi "biiti". 🙂 See luuletus mõjub tänase päeva tähendust arvestades kohatult, kontekstist välja rebitult ja mõtlematult. Mulle vähemalt.


  • Neeme Sihv
    muide, lilli kinkida võib ikka, kasvõi iga päev, ka naiste ilu kiitmine pole keelatud. 🙂 Lihtsalt naistepäeval ilule keskenduda on umbes sama kentsakas ja teemast mööda kui jõulupühade ajal üksteisele soovida selga, mis ei sügele ja palju rõõmu töömeilide vastamiseks. Noh, kohatu kuidagi.


  • Helene
    , kommentaarid vähestelt! Ärme seda unusta! Seda esiteks.
    Teiseks, Wikipedia või kellegi teise poolt naistepäeva tähendusest mingi osa võimendamine on tahtlik tegu ja ei sisalda sugugi kõike head ja ilusat, mis kuulub naiste ja naistepäeva juurde. Ja võrdsus on suhteline - nt mitmed spordialad ei sobi naistele ja ei hakkagi sobima. Ma poksi olen harva vaadanud, aga naiste poks on jäle!
    Tänapäeva kontekstis on paljud asjad ära rikutud, olgu näitena toodud väärtuste sassi keeramine. Ja siingi tegu kas äärmusliberaalide või feministidega Eesti mõistes.
    Lilli võibki kinkida, millal tahes, nagu ka ilu kiita! Ja kentsakat ei ole siin täna midagi, sest (naise) ilust saab kõik alguse ja nagu ütlesin, see on lai mõiste. Ei ole ilus väänata seda kõike mingi osaliselt väljamõeldud võrdsuse puudumise kaela! Nii ka talvepühade ja seljaga võrrelda!


  • Birgit
    , voh, kümnesse! Mehed ei tohi arvamust avaldada, kui naine on rääkinud? Ma tunnen naisi teisiti. Küll aga ei kannata feministid seda, mida mehed ütlevad. Eriti kui neid on vähe, ei tähenda see aga, et mehed peaks vait olema.
    Kas tuleb ka vabandus sõnade suhu toppimise eest, mida pole olnud?

***********************


TSENSORID AGA TEGUTSEVAD? Mitmekümne kommentaari juures teised näevad vaid mõnda? Kiida naisi ja see on lubamatu nähe?

Most Relevant is selected, so some replies may have been filtered out.

******

 

MIS ON EGOISM VÕI HOOLIVUS?

Pilt ühe linna keskväljakust aastakümneid tagasi ja paljude jaoks häiriv kivi ja raud sel väljakul. Mulle see raud isegi meeldib, aga nõustun, et haljastust/rohelust võiks olla rohkem.

Härra:

  • Kui ma tahan loodust nautida sõidan rattaga ümber Tamula järve,õnneks järvi pole ümber ehitatud
    2

    • Vasta
    Mina: ja kui tahan varjulisemas kohas kohvitada, ostan kohvi ja lähen ümber Tamula?


  • Neiu:
    sa oled lihtsalt üks kiuslik vanamees, võiksid nautida oma pensionipõlve, tunda rõõmu et sul on see võimalus ..kuhu paraku kahjuks paljud ei jõuagi.
    Sina aga muudkui virised igal pool, häbi sul olgu

  • pensionini on aega ja ei mingit virisemist. Õpi hoolima ja siis avastadki, et asju näeb teistele mõtlev inimene teistmoodi kui egoist.
    Või ehk sellise suhtumise puhul mõistad alles siis, kui palavus väsitab, noor neiu! Või kui elu õpetab nägema.


Mingis mõttes on sellist arusaamise nõrkust ülipaljudel! Ja ometi ei suuda ma seda kuidagi mõista! Jutt on ju PALJUDEST, kelle jaoks rohelus oluline, pink ja vahel kindlasti varjus ning palju muud? Miks me ei suuda keskteed leida, pakkuda enam-vähem kõigile midagi? Kas seepärast, et ei oska teisi näha ega mõista?

***************


"Vanasti" ehk aegu tagasi oli suhtlusmeedias huvitav jälgida suhtlusstiili. Vahel oli huvitav jälgida mõnda kirjutajat, kelle jutus oli ikka ja jälle tõeterasid. Mingil hetkel selle (enamasti) OHTRASÕNALISUSE sees hakkas silma torkama tendents, kus korrutati omi mantraid, asjast ei räägitud ehk teiste jutus küsimusi ja teatud SÕNU justnagu ei märgatud! Tasapisi alles hakkasin taipama, et see oli nende puhul teadlik demagoogia ja tunnusmärk. Selle järel hakaksid ka tõeterad tunduma väheasjalikumad, sest eesmärk oli oma vaadet peale pressida. Ja kui kirjutasid sõnu, nagu RAISKAMINE, KESKKOND, KARJÄÄRID, LOODUSE MITMEKESISUS, PÕHJAVESI jpm, siis ükskõik mil moel ka kirjutasid, nendest mindi mööda. Aferistlik värk ja ega alati teagi, mis põhjuseks - kas siis absoluutne teadmatus neist ja nende olulisusest või teadlik soov n.ö. lobbitöö nimel neid eirata! Tegelikult isegi pole vahet, sest kui egoistlik lähenemine ja arusaam on peamine, polegi ju teistele ega oma elukeskkonnale mõtlemine oluline. See ju ongi EGOISM! Püüda rõhuda ohutusele või veel hullem, imelisele eduvõtmele majanduskasvus, tundub siinkohal eriti totter. Ja muuhulgas, väärtus on keskmiste kuludega raudteel rongidega kulgemine peasuundadel, mitte autosõit, ükskõik kui laial teel ja millise kiirusega!.Ja nii kopeerisingi ühe väga iseloomuliku vaidluse. Muide, Kristina Kallas ses ühes kommentaaris kirjutas justkui asjalikult, aga eriliselt lapsikute ja eluvõõraste ulmeideedega torkabki viimasel ajal silma just Eesti 200. Rohkemgi kui isamaalased.

Kristina Kallas
 küll täpsustas, aga Tõnis tahab neid TEISI teid. Ja kui aeg pole primaarne, kõlbab ka 1+1.
4-realine ei määra mingit konkurentsi! See, kelle jaoks pole tähtis OTSTARBEKAS loodusvarade ehk siis üldse VARADE kasutamine väidabki vastupidist. Isamaa pürgib laristamises esimeseks? Tark aga kulutab sinult VÄGA oluliste asjade jaoks, veel tähtsam, piisavas suuruses asjade jaoks.
1


Neeme,,jäta juba järgi. Tartu mnt on nõudnud mitme, väga lähedaste inimeste elud, mitte nende süü läbi,,mine juhi rongi edasi,,Hinged pole sulle tähtsad,,tundub, et rööpad ja Rail Baltika takkaotsa,,Kui hoida kokku need 30 aastate rahad, mis valimistele kulutati, oleksid teed 8 realised,,vihkan iba ja tundub, et peas pole sul kõik korras,,rongituuled on teinud oma töö,,see on avatud akendega sõit,,
2

Ants Tammemägi
, jah, 
Neeme Sihv
, Teie mõttelaad on inimlihakilomeetertund keskne. Te ei saa aru, et neljarealisel teel on teele asumine väärtaeg, mis ei lähe kaduma Teie elust, aga igasuguste 2+1 soperdiste puhul tõmblemine suureneb. Rääkimata inimeludest, millele viitab härra 
Ants Tammemägi
.
2

Ants
, hinged väga tähtsad ja 1+1 on sama ohutu. Kui vaadata, kel tuul kuplis puhub, siis ikka neil, kes aru ei saa, et paekivi jm aina vähemaks jääb. Sama lugu RB pooldajatega. Ja ära unusta, sellised võtavad raha mitu korda rohkem me taskust!. On raske aru saada, et muude asjade jaoks siis ei jätkugi, alates laste huviringidest?
Omale elamise ehitad ka mitu korda suurema kui vaja??
1

Tõnis Palts
 sellise demagoogiaga võib lolle püüda. Eraldatud sõiduradadega on ka 1+1 täiesti norm. Lihtsalt autode arvu teedel tuleb kolmandiku jagu vähendada.
Edu ma ei soovi, egoistlikuks lähenemiseks...

Ja mina juba lootsin, et teed == raudtee arendamine: üleriigiline elektrifitseerimine, kahe rööpapaariliseks vastavalt vajadusele ehitamine, iga 2 tunni tagant tartu-tallinn rongi väljumine.

Neeme Sihv
 ma jälestan ronge,,sest raudtee äärest lendavad konid, võivad sattuda minu autoaknast sisse ja ära tule ütlema, et rongijuhid konisid ei loobi. Juba kuldsetel vene aegadel oli kriminaal koodeksis isegi paragrahv, et sulgloomade vägistamine, raudtee piirkonnas on rangelt keelatu,,nii 50 meetrit kummalgi pool raudteed! Suled võivad lennata rongi akna ette ja rongijuht sõidab kraavi,,nii ka sinu 1+1 turvalised teed Mis majasse puutub siis suur on ta sellepärast, et plaanis oli saada palju lapsi aga sinusugused, muutsid mõtlemist,,

Andre Jogi
 elektrifitseerimisega on lood sellised, et vanasti algas selle mõttekus 60 rongipaarist ööpäevas. Täna ei tea, ehk juba 30-40 paari. Seega Tartu suunal peaaegu normis, Tapani kindlasti, Narva lähiajal mitte.
Ja Tartusse peaks rong tipptunnil iga 40 -60 min tagant olema. Osaliselt tõesti kahe rööpapaariga, näit Jõgeva - Elva

Aga isamaalased ei suuda isegi juurdeveo busse tagada. Jõgevale Mustveest, Palamuselt vm saabub buss 3 min peale rongi ärasõitu, Viljandis bussid jaama peaaegu ei sõidagi...
Kõik puha Isamaa võimu all!

  • Ants
    , ära siis vägista ja aja lolli suust välja.
    Autojuhid aga ei loobi, nad viskavad korraga tuhatoosi tühjaks ja s... teeääredki täis...
    Sinu stiili jäljendades.
     
    ************

RAIL BALTIC

  1. ARB lehel toodi RB-ga võrdluseks Helsingi - Piiteri teema. ARB kommenteeris, aga küsimusele vastata ei suuda? Muidugi kasutavad nad ka oma lemmiksõna "olemasolev", aga ei täpsusta, on tegu Piiter - Riia vm suunaga....

    Avalikult Rail Balticust See Soome rongi liin ehitati just nii nagu me oleme soovitanud ka RB-d ehitada: mitte otse vaid ringiga läbi suurte linnade, olemasolevat raudteed õgvendades ja uus lõik maantee ääres.
    6
    Peida või teavita sellest
    Ohhoo!
    · Vasta · 6 h · Muudetud
    Neeme Sihv
    Neeme Sihv Avalikult Rail Balticust ohoo! Millise maantee ääres?

     

    ************************************************

  2. Huvitavaid arvamusi Rohuküla raudtee teemal Hiiumaa Heaks FB grupist. Tõnis Paljasma (EKRE) küünib peaaegu suurimate rumalusliidrite tasemele! Ja sellised tegelesid meil ÜT arendamisega?

    Tõnis Paljasma ühe rongisõidu raha eest saab ca 1,2 lennureisi või 1,5 laevareisi Heltermaa-Rohuküla või ca 6 laevareisi Sõru - Triigi. nii muuseas mainisin....
    3
    Peida või teavita sellest
    Meeldib
    · Vasta · 21 h
    Peida 39 vastust
    Tõnis Paljasma
    Tõnis Paljasma või siis ühe päeva maakonna bussiliiklust, või 5 bussireisi Kärdla Tallinn, tasuta piletiga, tavabussiga. 4 reisi kahekorde bussiga või Lux Expressiga
    Peida või teavita sellest
    Meeldib
    · Vasta · 21 h · Muudetud
    Tõnis Paljasma
    Tõnis Paljasma Eks see rong on maailmavaate küsimus, aga nagu ma juba mõnikord siia kirjutanud, et Rohukülast Haapsalusse läheb tavainimene häda korral jalgsi, üle mere ujuda suudavad väga vähesed, nii lihtne ongi
    Peida või teavita sellest
    Meeldib
    · Vasta · 21 h
    Neeme Sihv
    Neeme Sihv Tõnis Paljasma , kas tõesti Haapsalu - Rohuküla rongisõit on nii kallis???
    Logistikuna peaksid mõistma, et tegu oleks rongiga, mis NAGUNII Haapsallu sõidab? Nii et sellist demagoogiat ei ole tõesti mõtet ajada. Nagu ka juttu, et Rohukülast Haapsallu jalgsi minnakse.
    Su numbrid on üldse imelikud. Kuskohast sa sellised välja võtad? Kas sealtsamast, kus Eesti Raudtee võttis ja ütles, et Haapsalu raudtee ülalpidamine aastas 5 miljonit, hiljem selgus, et vähemalt 5x vähem? Miks sa ei võrdle ka kuupileti hinnaga?
    Ning miks peaks üle mere ujuma? Naiivsevõitu? Huvitav, et meil olnud ametnikke, kes teps mitte ei taha inimeste jaoks elu paremaks muuta?
    Nii muuseas mainin, et rongi olemasolul ja kui oleks olemas ka hea bussiliiklus Hiiumaal, oleks rongi kasutajaid küll ja veel! Ning küllap oleks rohkem elanikkegi...
    3
    Muuda või kustuta
    Meeldib
    · Vasta · 20 h
    Tiit Kerves
    Tiit Kerves Tõnis Paljasma Ma elupõline hiidlane. Aga ma ei näe neid reisijatehorde Rohukülast rongile. Sest neid pole. Hiiumaalt Tallinna juba pool sajandit igapäevaselt sõitnud kiirbussid. Kõik mahtusid peale ka 1970ndate algul. Siis sõitis iga päev 2 bussi, Emmaste poolt teine ka. Hiidlased jõudsid normaalse ajaga Tallinnasse. Hiljem jõudsin oma tööasjad ka toimetuses aetud ja olin õhtul juba 20.45 kodus. Hommikul lahkusin kodust 7.45. Tallinnas käidud nii kui niuhti kümneid kordi. Ja see igati tore, et neid praami- ja bussiaegu uuel aastal ei muudeta. Mul on küll hea Tallinnas käia. Vahel mulle eripeatusigi tehtud Vabaduse puiesteel mõnes linnaliini peatuses, sest mul oli kiire õigeks ajaks Õismäele mälumängu jõuda. Võtsin takso, jõudsin õigel ajal mängu ja pärast jälle õigeks ajaks Bussijaama. Õhtul kodus tagasi.

    Vasta
    Vastused
    1. Tiit Kerves Neeme Sihv Elad mingites unelmates. Kust need rongireisijad?Ehk suvel vaid mingil määral? Ma näen iga päev autodekolonne, mis tulevad Heltermaalt Kärdla poole. Ja isegi praegusel sügistalvisel ajal on neid kogu aeg rohkem. Suvel on hullumaja, valin aega, millal rattaga tee peale minna. Mu kodu juurest algab kuulus Reikama sirge, mis ehitati varulennuväljaks enne sõda. 3 km sirget teed ja kuna sellele aluspõhja kruusa vedasid kohalikud talumehed hobuvankritega, siis see tee on tehtud talupojatarkusega. Selles see asi, et kohe nii lai. Palju neid autosid 1940 veel liikus? Aga meil oli seal ääres ka vallamaja. Kruusa ei tulnud vedada kaugelt ja talumeestele maksti hästi. Kindlasti on hiidlasti, kellele raudtee korda läheb, aga riik võiks parem lõpetada selle tasuta bussiliikluse. Sest ma pean Tallinnas maksma jälle rohkem. Mis mul sest abi, et Hiiumaal ei maksa. Tallinnas kulutan ühe päevaga sama raha, mis enne tasuta aega kuu ajaga Hiiumaal. Aga sellise ebavõrdsuse tekitas Jüri Ratase eelmine valitsus. Kui TASUTA, siis kogu Eestis tasuta liiklus. Aga sellisel kujul pole mõtet, et mõned maksavad, mõned ei maksa ja kui ma Tallinnas, siis uuel aastal topelt.
      Peida või teavita sellest
      Meeldib
      · Vasta · 17 h · Muudetud
      Neeme Sihv
      Neeme Sihv Tiit Kerves ma elan unelmate asemel ühistranspordi lainel. Rongireisijaid on Haapsalu liinil küll ja veel! Kui Tartu hakkas peatuma Ülemistel, kpsiti sama. Täna? Kui Haapsalus taheti peatänavale mitu kohvikut teha, küsiti sama. Täna?
      Ininesed on olemas ja ootel. Räägid bussidest. Kas tead, et igal pool tullakse bussidesse mitte siis kui neid 1-2 päevas vaid ikka siis kui on valikud. Kui saad pöeva planeeruda, mitte ei oota tunde tagasisõitu.
      Sa sul väga hea tähelepanek. Näed autokolonne, aga ei näe, et neis inimesed? Tullakse üksi ja mitmekes, vahest aga keegi (pereliige vm) ei saa tulla samal ajal kui autojuht. Ta tuleks mõni tund hiljem, aga ei hakata uuesti vastu minema? Tuleks, aga bussud ei sõida ju Rohukülani enamasti.
      Kõik sõltub valikutest ja mugavusest.
      Eeltasutud bussiliiklus peab aga jätkuma ja hiidlane ei pea Tallinnas maksma. Jyst, nii nagu praegu, pole mõtet.
      2
      Muuda või kustuta
      Meeldib
      · Vasta · 11 h
      Tuuli Reede
      Tuuli Reede Nii Hiidlastel kui Haapsalu (ja teiste vahepealsete punktide) inimestel on vaja liikuda ka teistesse punktidesse kui Tallinn. Mitmesse raudtee äärsesse asulasse saab Hiiumaalt/Haapsalust ühistranspordiga praegu kas pool päeva bussis loksudes, kusagil m…Kuva rohkem
      4
      Peida või teavita sellest
      Meeldib
      · Vasta · 11 h
      Neeme Sihv
      Neeme Sihv Tuuli Reede just nimelt. Ning olgugi vähe elanikke, tahetakse ka Hiiu siseliikluses rohkem võimalusi.
      Muuda või kustuta
      Meeldib
      · Vasta · 11 h
      Urmas Selirand
      Urmas Selirand Tiit Kerves Ära otsi reisijatehorde, mötle hiidlaste ja vormsilaste peale, kes tahaksid end ka Eesti riigi kodanikena tunda ja hölpsamini ühistransaga, siis rongiga, mugavalt teinekord mandril liikuda. Mötle - Rohuküla-Haapsalu-Tallinn-Tartu(Valga, Pärnu, Riia jne.) sellisele vöimalusele.Turist ja külaline on vaid elu osa, mitte elu ise.
      4
      Peida või teavita sellest
      Meeldib
      · Vasta · 10 h
      Neeme Sihv
      Neeme Sihv Ja küll me ükskord jõuame ka 4-päevase töönädalani ja see tähendab, et siis on aega ja mõttekust ääremaale puhkama tulla. Tuua sissetulekut.

    2. Aleksander Kelder ma tahan ka ennast inimesena tunda, ma tahan trammiga Emmastest Kärdlasse sõita. Ehk siis, tahta võib küll palju, aga asja mõistlikkusega võiks ka arvestada.
      Peida või teavita sellest
      Meeldib
      · Vasta · 10 h · Muudetud
      Neeme Sihv
      Neeme Sihv Aleksander Kelder miks siis ebamõistliku näite tood? Või arvad tõesti, et Haapsalu raudteed pole mõtet Rohukülani?
      Muuda või kustuta
      Meeldib
      · Vasta · 9 h
      Aleksander Kelder
      Aleksander Kelder jah, arvan tõesti, et puhtmajanduslikult pole sellel mõtet. Nostalgiaprojektina tundub asjal küll toetajaid olevat, kuid kahjuks peavad kõik teised selle nostalgia kinni maksma.
      1
      Peida või teavita sellest
      Meeldib
      · Vasta · 9 h
      Neeme Sihv
      Neeme Sihv Mitte nostalgia vaid tulevik. Rohuküla, Kiltsi jm ei jää ka inimtühjaks.
      Kinni maksame ka Hiiumaa praame. Ei peaks või? Loomulikult peabki! Küll aga ei pea 4-realisi sadade miljonitega kinni taguma.
      1
      Muuda või kustuta
      Meeldib
      · Vasta · 9 h
      Jaanus Teddy
      Jaanus Teddy Need sajad miljonid on autojuhtide endi raha, mida me maksame iga kord, kui tanklat külastame. Tegelikult peaks teedeehitusse märksa rohkem raha kulutama, kuid selline seis on praegu, et poliitikud eelistavad meie raha pooltühjade busside-rongide liigutamise peale raisata.
      1
      Peida või teavita sellest
      Meeldib
      · Vasta · 9 h
      Aleksander Kelder
      Aleksander Kelder Hiiumaa laevaliinile puudub praktiline alternatiiv. Tallinn-Rohuküla rongiliinile on täiesti toimivaks alternatiiviks autod, bussid, isegi lennuk, vastavalt vajadusele. Kindlasti on olemas keegi, kellele rongi pakutav kõige paremini sobib, aga arvestades võimalike reisijate hulka ei ole selline kulutus kindlasti majanduslikult õigustatud.
      1
      Peida või teavita sellest
      Meeldib
      · Vasta · 9 h
      Aleksander Kelder
      Aleksander Kelder ning ajaloost rääkides, see raudteeliin on siiski minevik, avatud 1905 (Haapsaluni) , kui ainukesed reaalsed alternatiivid olid ratsahobune, veovanker, tõld või laev.
      Peida või teavita sellest
      Meeldib
      · Vasta · 9 h · Muudetud
      Neeme Sihv
      Neeme Sihv Aleksander Kelder buss pole kunagi rongile alternatiiv. Mõtle erinevustele? Reisijate hulk saab olema väga suur! Mineviku lahendusest rääkimine toob muige, laia muige. Räägi seda neile, kes rongis tund-kaks püsti seisavad.
      Haapsalu raudtee potentsiaal on pool miljonit sõitu ja rohkemgi aastas
      1
      Muuda või kustuta
      Meeldib
      · Vasta · 7 h
      Aleksander Kelder
      Aleksander Kelder no kui nii läheb, siis on ju kõik hästi, kõik võidavad :)
      Peida või teavita sellest
      Meeldib
      · Vasta · 7 h
      Neeme Sihv
      Neeme Sihv Loomulikult võidavad.
      Muuda või kustuta
      Meeldib
      · Vasta · 7 h
      Aleksander Kelder
      Aleksander Kelder aga kui sa peaksid juhuslikult eksima, mis siis? Maksad oma nostalgiaihaluse ise teistele maksumaksjatele kinni?
      Peida või teavita sellest
      Meeldib
      · Vasta · 5 h · Muudetud
      Jaanus Teddy
      Jaanus Teddy Ma just tahtsingi kirjutada, et mis paganama õigusega mõni mees eeldab, et keegi teine peab tema rongisõidupileti kinni plekkima? Kui soovitakse teenust, mis ei ole eluks hädavajalik, siis peab ta olema valmis ka selle eest ise maksma. Ja õiglast hinda.
      2
      Peida või teavita sellest
      Meeldib
      · Vasta · 5 h
      Neeme Sihv
      Neeme Sihv Paraku siiani pole eksinud. Ning nostalgiaihaldust siinkohal ei järgi.
      Muuda või kustuta
      Meeldib
      · Vasta · 5 h
      Neeme Sihv
      Neeme Sihv Siinsed arvutused isegi väga tagasihoidlikud. Nii et kui eksin, siis tagasihoidlikkusest.
      http://eestimaablogi2.blogspot.com/.../haapsalu-raudtee...
      Muuda või kustuta
      Haapsalu raudtee piletitulu.
      EESTIMAABLOGI2.BLOGSPOT.COM
      Haapsalu raudtee piletitulu.
      Haapsalu raudtee piletitulu.
      Meeldib
      · Vasta · Eemalda eelvaade · 5 h · Muudetud
      Aleksander Kelder
      Aleksander Kelder Mujal maailmas on muidu nii, et kui on idee ja ideesse uskuvad inimesed, siis aetakse raha ise kokku, tehakse asi valmis ning pannakse asi turule, kui oli õige aimdus, siis saadakse rikkaks, kui ei, siis jäädakse võlgu. Miks siis meil "siiani mitte eksinud" inimesed ise oma rahaga mängida ei taha?

    3. Neeme Sihv Jaanus Teddy kus siin mittevajalikest asjadest jutt? Komm vales teemas?
      Ma võiksin ka öelda, et miks pean praami kinni maksma? Aitab 2x päevas küll, autoga praamile tulek pole ju enamasti vajalik? See ju sutosõitjate mugavus, aga mina maksan?
      Muuda või kustuta
      Meeldib
      · Vasta · 4 h · Muudetud
      Neeme Sihv
      Neeme Sihv Aleksander Kelder kas korjad raha busside, koolide jm tarvis Hiiumaal? Või on need osa riigi toimimisest?
      Hakkad ka 4-realiste jaoks ise raha korjama?
      Muuda või kustuta
      Meeldib
      · Vasta · 4 h
      Aleksander Kelder
      Aleksander Kelder nagu juba öeldud, rongil on praegusel hetkel täiesti toimivad alternatiivid olemas, mingit riiklikku vajadust selle järgi ei ole. Bussiäri ongi valdavalt erabisnes, millele riigi doteeritav rongifirma praegu kõrge kaarega kummikusse laseb.
      Peida või teavita sellest
      Meeldib
      · Vasta · 4 h · Muudetud
      Neeme Sihv
      Neeme Sihv Aleksander Kelder nagu juba öeldud, ei ole. Vajadus väga suur. Seda muidugi hiidlastel raskem mõista kui tartlastel, taoakatel, raplakatel, Keilakatel jt. Kuid kui pole kogemudi, võiks rohkem uskuda?
      Riiklik vajadus eespool kirjas, eelkõige vähendada autode arvu teedel.
      Ning kui peaksid ise Paldiskist vm bussiga iga päev tööle sõitma, siis saaksid aru et see MITU korda ebamugavam rongist. Ja kallim.
      1
      Muuda või kustuta
      Meeldib
      · Vasta · 4 h
      Neeme Sihv
      Neeme Sihv Küsimustele võid ikka vastata.
      Muuda või kustuta
      Meeldib
      · Vasta · 3 h · Muudetud
      Aleksander Kelder
      Aleksander Kelder Näita mulle üks inimene, kellel on Haapsalust või Rohukülast Tallinna minemata jäänud sellepärast, et rong enam ei käi? Mugavuste eest oleks viisakas aga ise maksta, mitte lasta maksumaksjal seda kinni taguda.
      Peida või teavita sellest
      Meeldib
      · Vasta · 3 h
      Neeme Sihv
      Neeme Sihv Aleksander Kelder ise vastad küsimustele?
      Muuda või kustuta
      Meeldib
      · Vasta · 3 h
      Neeme Sihv
      Neeme Sihv Muide, on ikka küll. Näiteks mitmelgi HNRK-sse. Ja on naiivne rääkida minematajätmisest. Ma erinevas sõnastuses selgitasin, mis on elukvaliteet! On tõesti saarel, kus tuleb kitsele veel ka rongi näidata nii raske natukenegi ettekujutust omada? Näiteks, et lastega sõites ja õpilasgruppidel on rong alati esimene valik? Või et kuigi vähem kui vaja, mahub rongi kordades rohkem rattaid? Või et rongis on mugav arvutis tööd teha, suhelda teistega või hoopis lugeda?
      Ja küsin seega veel kord, kas sa maksad üksi selle mugavuse eest, et saad valida päevas 6 praami vahel, autoga? Maksad ise või maksan osa mina ja teised sajad tuhanded mandril?

    4. Tõnis Paljasma Neeme Sihv Kui palju siis laevaliiklusele peale makstakse ?
      Peida või teavita sellest
      Meeldib
      · Vasta · 3 h
      Neeme Sihv
      Neeme Sihv Tõnis Paljasma sa ju justkui tead numbreid? Siis saad öelda. Aga proovi täpsemini, sest nagu blogist näed (pole minu numbrid) on raudtee kulud Haapsallu üsna väikesed.
      Aga mis on küsimuse mõte? Et ma maksan praamile vähe peale, hiidlane aga rongile palju?
      Muuda või kustuta
      Meeldib
      · Vasta · 2 h · Muudetud
      Neeme Sihv
      Neeme Sihv https://online.le.ee/.../laane-hiiu-ja-harju-maavanem.../
      Muuda või kustuta
      Lääne, Hiiu ja Harju maavanem: raudtee peab viima Rohukülani - Lääne Elu
      ONLINE.LE.EE
      Lääne, Hiiu ja Harju maavanem: raudtee peab viima Rohukülani -…
      Lääne, Hiiu ja Harju maavanem: raudtee peab viima Rohukülani - Lääne Elu
      Meeldib
      · Vasta · Eemalda eelvaade · 2 h
      Tõnis Paljasma
      Tõnis Paljasma Selle kirja Hiiumaa poolset saamislugu tean liigagi hästi, selleks, et seda mitte tõsiselt võtta. aga jah, kahjuks see sõnum meediasse nii läks.
      Peida või teavita sellest
      Meeldib
      · Vasta · 1 h
      Neeme Sihv
      Neeme Sihv Tõsi? Ja ei jagagi teadmisi? Kas nüüd on Rahuoja oma "teenitud mittetoetuse" kätte saanud hiidlastelt?

  3. Nissi grupis huvitav arusaam vallavanemalt liiklusohutuse ja rattatee asjus. Küsimuseks, kas tuleb ka uus Tervisetee (kes ei tea, siis see tammil asuv rattatee)
    -----
    Andres Laisk Ei taha olla jälle see tujurikkuja, aga kuna on näha, et ega see eesti inimese tuju üle paari päeva püsi nagunii, siis kinnitan veelkord, et valla arengukavas ei ole mingit plaani mingit uut terviseteed rajama hakata, ei raudtee kõrvale ega pikamates lõikudes ka sealkandis kuhugi mujale. (lühemad lõigud on kavas Turba ja Lehetu aleviku/küla siseselt). Raudtee kõrvale seda ei saa (ega ole mõistlik) rajada erinevatel põhjustel, mis tulenevad raudtee piirangutest ( ei saa ma siin mõne inimese arvamust küll sellega ilmselt muuta) ning kindlalsti ei ehita keegi ka 13 kilomeetrit uut terviseteed kuhugi metsade ja põldude vahele. Kutsun samas lihtsalt ja inimlikult üles rõõmu tundma sellest mis olemas ja natuke kainelt asju hindama, mõeldes realistlikult investeeringute suurusele, sisulisele mõttekusele ja kasusaajate tegelikule arvule, samuti joosvatele (sh talvistele) ülalpidamiskuludele. Samuti alternatiivsetele investeerimisvajadustele, sest iga asi tuleb millegi arvelt. Ja neid kohti, kus peidus aastatepikkune tegelik investeerimisvajak on omajagu (hakkamata siinkohal loetlema neid asju, mis on kahe aasta jooksul ära tehtud, või tegemisel sest mull ekohe ei meeldi loetelud) ja see kõik maksab. Panustame nendes kohtades nii palju kui jaksu on. Mis puudutab tervist, siis alati on abiks värskes õhus mõõdukas töötegemine ja tegelikult on sealkandis omajagu erinevaid metsas jooksmise ja jalutamise radasid. Nii et soovin kõigile südamest ja siiralt põsepuna palgele ja jalad maa peale.
    8

    Meeldib
    · Vasta · 6 h · Muudetud

    Neeme SihvPraegu aktiivne
    Neeme Sihv Andres Laisk kergteed peaks olema nii suure maantee jaoks LOOMULIK nähe. Kui arengukavas ei ole, siis see vilets ehk tegemata töö!

    Muide, kergteed on vankritega emmede jpt majsumaksjate jaoks elementaarne osa elukvaliteedist. Vallaametnike jaoks vast tõesti mitte.

    Meeldib
    · Vasta · 5 h

    Neeme SihvPraegu aktiivne
    Neeme Sihv Ning maksumuse koha pealt - tiba rihkem silumist raudtee ehituse RAHADEGA ja saaks rattaga Nissist Turbasse. Ei mingeid lisakulutusi.

     

    *********************************

    Vasta
  4. Keskkonnaamet
    11 tundi ·
    Kas soovid valgeid jõule?☃️🎊 Ka Sina saad sellele kaasa aidata. Eelista kraanivett💦🥛 pudeliveele - nii on soodsam ja keskkonnasõbralikum.
    👉Keskmine inimene Euroopa Liidus tarbib 106 pudelit vett aastas. Lisaks kõrgetele pakendamis- ja transpordikuludele põhjustab probleeme ka plastpudelite rohkus.
    👉Loe lähemalt https://bit.ly/34jG1BF. Vähendame keskkonnajälge ning leevendame kliimamuutusi.

    Mina:
    Miks meil keskväljakute, peatuste, rattateede jm tegemisel üldse kaevudele ja veevärgile ei mõelda? Propaganda tegemise asemel peaks Keskkonnaamet rohkem tööd tegema??

********************************

27.03.24

Ei hakka eraldi teemat postitama, vaid lisan siia. Tegu lihtsalt ülihea näitega. ÜT teemadel on harva FB-s kedagi, kes näeb pisut rohkem kui tavainimene. Ja ometi, mõtlemis- ja ettekujutusvõime jäävad nadiks. Teemaks Pärnu linna uus bussiliin, aga kuna põhimõte sama, mis maakonnaliinidel, siis läks teema nende peale. Pärnus on linnaliinide pluss see, et need tõesti valdavalt sõidavad läbi linna. Kui aga ümberistumine nii mugav, lihtne ja kiire, siis miks peaks needki nii sõitma?
Kahjuks ei saada sageli aru ka sellest, et eriti igapäevaste töölesõitude jm puhul ei kutsu ümberistumised autot koju jätma!
Ja pange tähele:
Massid sõidavad Papiniitu? Siis oleks ju eriti tähtis,. et Tõstamaa jt suundade bussidega saaks OTSE sinna? Või kuidas ikkagi ei nähta, kui nähakse? Igapäevaselt näeb, aga ei saa näha seda, kui bussidest "reisijad kesklinnas välja visatakse"?

Neeme J. Sihv
Esiteks ei saa lugeda, topitakse mingeid küpsiseid ja KEELDU varianti pole.
Teiseks, millal ÜTK kaasaega jõuab? Jälle buss, millega SAAB kesklinna, aga edasi ei saa?
  • Vasta
Hannes Rull
Neeme J. Sihv, on vähetõenäoline, et Sillaküla inimene tahaks sõita Vana-Saugasse või Vana-Pärnusse või jumal teab veel kuhu. Mis ta seal tegema hakkab? Tõmbekeskused ongi ju Papiniidus ja kesklinnas. Vana-Saugasse 15 juba sõidab. Sinna "edasi" sõidab juba suur hulk teisi busse, mis läbivad kesklinna, mitt ei alusta ega lõpeta seal.
  • Vasta
  • Muudetud
Neeme J. Sihv
Hannes Rull ehk siis buss nende kohtade ja kesklinna vahel ei tee ühtegi peatust??
  • Vasta
Hannes Rull
Neeme J. Sihv, ma ei saa küll küsimuse mõttest aru, aga Pärnu bussiliiklus toimib nii, et kõik liinid (v.a. paar erandit) alustavad ühest linnaservast ja lõpetavad teises. Kesklinnas ja Papiniidus on ümberistumisvõimalus, kus üks buss peab teise ära ootama. Ja kõik bussid peatuvad kõikides liinil olevates peatustes.
  • Vasta
Neeme J. Sihv
Hannes Rull väga hea on, kui selliseid liine on palju!
Aga mitte liin 5, 6, 12 jt. Üldiselt on aga Pärnus ses suhtes olukord tõesti parem, kui enamikes linnades.
Aga paha poleks, kui täheldaksite siia üles, kui paljud maakonnaliinid läbi linna sõidavad?
  • Vasta
Hannes Rull
Neeme J. Sihv, maakonnaliinidest ma suurt ei tea. Selleks, et bussijaama jõuda, peavad ikka läbi linna sõitma ja on ka muud peatused ette nähtud.
Linnaliin 6 on alati läbi linna sõitnud ja 12 praktiliselt on likvideeritud, sest Vana-Saugasse käivad juba teised liinid.
  • Vasta
Neeme J. Sihv
Hannes Rull Need sõidavad läbi POOLE linna, aga vaja on LÄBI kogu linna sõit!
  • Vasta
Hannes Rull
Neeme J. Sihv, ja selle mõte oleks...? Meil on linnaliinid olemas. Ümberistumine on mõni samm.
  • Vasta
Neeme J. Sihv
Hannes Rull ümberistumine on igand ja mõni samm võib kujuneda väga pikaks ajavahemikuks. Mõte on nagu linnaliinidelgi - et põhisuundadel saaks kohale kiiresti, mugavalt ja ilma ümber istumata.
  • Vasta
Hannes Rull
Neeme J. Sihv, samamoodi nagu buss ei vii igale poole täpselt treppi (pole ju mõeldav) ja ometigi inimesed saavad hakkama, pole ka Pärnu bussijaamas ümberistumine midagi väga aeganõudvat. Peatus on kohe teisel pool maja ning üks veel üle tee. Linnaliinid käivad tihti. Lisaks on maaliinidel nõudepeatused, mis on ühised linnaliinidega. Ma ei näe siin probleemi.
  • Vasta
  • Muudetud
Neeme J. Sihv
Hannes Rull ehk siis kui sobiv linnaliin läheb bussilt tulles nina alt ära, siis ootama üle 5 minuti ei pea?
Probleemi aga ei nähta sageli. Kusjuures hästi integreeritud maakonnaliinid võivad kaasa tuua ka väiksema linnaliinide busside kasutamise. Selline arusaam on aga pigem eelmisest sajandist, ianenud igatahes
  • Vasta
Hannes Rull
Neeme J. Sihv, mis kriteerium see 5 minutit on? Kesklinnas käib busse palju. Kui Tõstamaalt tulev inimene tahab Papiniitu saada, siis ootabki max 10 minutit. Väga hästi. Tahab haiglasse saada? Läheb üle tee ja ootab veerand tundi, pärastlõunal kuni 10 minutit. Kui on külm, teeb bussijaamas aega parajaks. Vändra suunalt tulevad bussid näiteks peatuvad haigla juures nagunii. Pärnu suuruses linnas pole mõeldav katta ära iga suund igast suunast maksimaalselt 5-minutilise ootamisega, sõitjaid ei jätkuks. PÜTK on ennegi bussiaegu korrigeerinud, et teha mõni ümberistumine mugavamaks. Jätkuvalt ma ei näe probleemi. Enamus probleeme on individuaalsed ja igale absoluutselt meele järgi olla pole võimalik.
  • Vasta
Neeme J. Sihv
Hannes Rull Ja kui Tõstamaa suunalt on Riia maantee, Papiniidu ja Raeküla PEASUUND, siis miks PEAKS inimene ümber istuma? Ning miks ei või Tõstamaa POOLT tulev reisija soovima hoopis Uulusse sõita?
Või Uulu poolt tulija soovib sõita saugasse või Audrusse?
Sõitjate arv aga sõltub ikka sellest, kui hea on ühistransport? Ning peasuund tähendab seda, et IGAÜHE meele järgi ei püütagi olla?
Ehk miks pea kõik reisijad PEAVAD ümber istuma? Sellepärast, et probleemi ei nähta? Ametnikud ei näe? Sellises väikses linnas nagu Rapla oli sama hästi, näiteks Alu - Bussijaam ja Bussijaam - Raudteejaam liinidega. Probleemi ei nähtud, aga nüüd kui liinid kokku pandi, on kõik rahul, sõitjaid JÄTKUB jne?
Ma olen eluaeg sõitnud ülimalt palju ühistranspordiga ja tean ülimalt hästi, mis on kvaliteet!
  • Vasta
Hannes Rull
Neeme J. Sihv, Tõstamaa ja Uulu vahele võib panna 3 bussi tunnis, keegi ikka ei sõidaks.
Linnaliiniski läheb tuupi täis lõõtsbuss kesklinnas kaunis tühjaks ja täitub uute inimestega. Vähesed sõidavad terve liinipikkuse või enamuse sellest läbi. Panna veel maakonnabussid läbi terve linna sõitma oleks kaunis mõttetu. Teatud punktide vahel sõltub sõitjate arv eelkõige ikka inimese vajadusest seda sõita.
  • Vasta
Neeme J. Sihv
Hannes Rull Küsimus ei ole selles, et paljud peaks pikalt sõitma, vaid maakonnaliinile peaks saama suuremas osas linnast võimalikult kodu lähedalt ja bussilt sihtkohta samuti. Ja jutt et keegi ei sõidaks, näitab, et te ei tea asjast ikka mitte kui midagi! Samamoodi, on sellised tühjad väited täiesti mõõetud, sest neil pole tõepõhja.
Või on Pärnu mingi imeline linn, kus Tõstamaa või Sauga suunalt sõidavad kõik vaid kesklinnani ja teiselt poolt samuti? Naeruväärne arusaam, tõepoolest
  • Vasta
Hannes Rull
Neeme J. Sihv, linnaliinis ma näen inimeste liikumist iga päev. Massid liiguvadki kesklinna ja Papiniitu. Naeruväärne või mitte, aga nii ongi. Ja eluilmas ei usu ükski terve mõistusega inimene, et see mass kuskile ümber istub, sest otsebussi ei ole. Väide, et pea kõik inimesed peavad vahepeal ümber istuma, on küll naeruväärne. Paneme IGAÜHE jaoks mingi bussi kuskile... Kes selle kinni maksab? Me ei ela ammu sotsialismis.
  • Vasta
  • Muudetud
Neeme J. Sihv
Hannes Rull Mis see sotsialism siia puutub?
Olen esiteks korduvalt rääkinud otsesõiduvõimalust peasuundadel, ehk pole väitnudki, et ümberistumine üldse mõttekas pole. Aga sundida KÕIKI sõitjaid, kes soovivad kuhugi kaugemale sõita, kesklinnas ümber istuda...
Kuskohast aga pärinevad andmed, et näite Tõstamaa suunalt ei soovi mitte keegi sõita kesklinnast järgmisse peatusesse ehk Tammsaare peatusesse, või Papiniidu, Raeküla, Linnapiiri, Rae, reiu Kooli vm muudesse peatustesse? Või kuidas saavad inimesed sinna ILMA ÜMBERISTUMISETA?
Või kas on ikka kindel, et liinide, nt Tõstamaa - Uulu või Häädemeeste - Sauga/Audru puhul kõik reisijad bussijaamas väljuvad ja soovivad ikka liinaliiniga edasi sõita?
 
Neeme J. Sihv
Hannes Rull näed iga päev, aga ei näe...
Ja massid liiguvad Papiniitu?
Tüüpiline!
Ei saagi näha kelegi kuhugi sõitmist, kui reisija sõitmise asemel väljub ja buss edasi ei sõida.
Linna oeab aga kiitma, et paljud linnaliinid on rohkem reisija jaoks.
  • Vasta
Hannes Rull
Ma ei kujuta ette, kui raske võib olla elada, kui igal pool nähakse probleeme, mida võib-olla ei eksisteerigi. Targa inimesega argumenteerides võib peale jääda, rumalaga on see võimatu. Rohkem ma ei vasta.
 













Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar