laupäev, 1. jaanuar 2022

Võrus puhanud. Aug 2019.

 

Reede, 23. august 2019

Võrus puhanud.


Puhkamine läks lennates, kahju vaid, et ei ole väga lihtne ühistranspordiga Võrust väljapoole mingeid kohti vaatama sõita. Liiklustihedus viletsavõitu paljudes kohtades ja eriti nädalavahetusel kui rohkem puhatakse. Aga see-eest sain korduvalt Seminariväljakut vaadata.




Suhtlusmeedias üpris palju väljaütlemisi selle väljaku kohta ja väga palu negatiivset. Mulle, kellele ei meeldi alati kaasaegsed lahendused, aga jättis see pigem positiivse ja väga huvitava mulje! Kuid kriitiline olen siiski, sest kivi on liiga palju ja haljastust vähe. Puudub joogivesi. Betoontõkked tänava ääres ohtlikud ja vajaks vahele haljastust, sireleid või midagi muud sellist, mis ka varju pakuks. Pinke nende alla. Varjusid, mida plaaniti, lettide kohale.
Muide, need planeeritud varjud. Nagu suured vihmavarjud, aga kindlasti tuleb need väga hoolega läbi mõelda, sest hiljem on keeruline, kui pingil vihma eest varjuja või millegi müügiga tegeleja hoopis räästa alla satub....


Üpris huvitav "kompott". On kaasaega, on mõnus pilt, söögikoha katus meenutab midagi minevikust jne.


Linnaliiklust kohati Võrus on. Aga hea see ei ole.


Värve on palju!

Kes näeb sel pildil neid tankitõkkeid? Kas neid näeb ka võõras, kes ei tea, eriti kui päike muudab nähtavust? Lumega? Oleks nende sees vähemalt postid, siis postitantsu puhul kindlasti märgatakse ja kindlasti ka sõidetakse aeglasemalt...



Võrumaa Toidukeskus soovitan aga kindlasti külastada. Palju maitsvat ja haruldast. Ning kohati ka väga head hinnad.




Aga näete! AS Võru Vesi küll püüab selliseid asju varjata avalikkuse eest, kuid ikka leidsin! Uskumatu, et nad ei ole nõus inimestele avalikult teada andma, kus Võrus selliseid veel on? Keskkonnahoid? 




Uus kortermaja. Ilus!


Ning väga ilus allee!








Promenaadi kivid värvivalikuga.










Rand on väga huvitavaks tehtud, isegi maapind on lainetav!



Sellised asjad, nagu see laev, on äärmiselt olulised! Lastesõbralikkus on puhkuseparadiisi üks osa!


Tagaplaanil siis Tamula hotell. Mõnusas kohas ja meeldiv, aga ajuti liiga kallis. Eriti üksinda ööbides. Booking sogab ikka hindadega üpris kõvasti!Vaatasin hetkeks ka septembri hindu huvi pärast, 50+ eurot paraku minu jaoks paljuvõitu, kahekesi juba parem.




Sõit Kubija poole. Puhkajale bussiliiklus veel enam vähem, sest pole ju kiiret, bussijaama bussile minekuks jm aga nadi mis nadi.



Siin, ülesõidu kõrval, peaks tulevikus olema ka Võru rongipeatus. Soovitavalt koos väga läbimõeldud bussipeatustega ja parklaruumiga. Võru linn peabs ellega arvestama ja mitte lubada sobivaid kohti muuks kasutusele võtta! Warning! Vanasse asukohta perroonid enam ei sobi. Suures osas ka seepärast, et maakonnaliinidelt peab olema kiireim ja mugavaim ümberistumine! Iseenesest sobitubki see ka viimati Postimehes sõnavõtnud ÜTK-de juhtide arvamusega mugavast ja kiirest ühistranspordist. Paraku on MKM siin endiselt MitteKompetentsiMinisteeriumi staatuses...





Kubija spaas olemas ka väga mõnusad soojendusega lebamistoolid. Üks asi, eriti talve silmas pidades, siin võiks mõnigi lindude söögimaja kõrgel akna taga olla. Nauding omaette!


Kubijal pole tegu niivõrd lõbustuskohaga, kui puhkekohaga. Seega, pole justkui palju võimalusi, aga üldsielt piisab ja on üpris mõnus.




Tippaegadel kasutusel ka õuesaun.










Tagasisuunal teeb liin üpris suure ringi, enne kui taas kesklinna jõuab. Nagu juba kirjutasin, saab nüüd ka maakonnaliinide puhul, mis linna läbivad, kahes-kolmes peatuses siseneda-väljuda. On seda vähe või palju? Esialgu ehk piisab? Kas aga tulevikus, kui KÕIK maakonnaliinid sõidavad linna täies ulatuses käbi, peaks peatuste arv kasvama? Ning, kas linna peaks liinid läbima vaid ühte teed pidi või tuleks bussid (töökohtade jm huvides) n.ö. kahte lehte lööma?


Siitpoolt sõites alles tajub, et Võrus on elanikke üpris palju! Aga teatud mõttes kahjuks ka ettevõtlust linna sees.


Kaubanduskeskui aga tekib juurde nagu mujalgi. Mis sest, et vajadust selle järgi sageli pole ja toob kaasa hinnatõusu.


Hea, aga et teeremondid ulatuslikud. Korraga tehakse palju ära. Kas aga alati kivikate jm nii lai peab olema...












Üle Tamula järve näha ka raudtee ja vahel kaubaronge. Porgandid siin aga ei kasva....



Enne äratulekut aga laadalt läbi. Väga suur ja laia valikuga see ei olnud, kuid suitsulatika, Vasula ploome ja mitu muud head kraami sain küll!










Need "lillekausid" on aga veidi lõõgastavaks lisandiks küll, isegi laada ajal.







Ja Tartusse bussiga, mis sõidab läbi Põlva.










Jälle näha totraid bussitaskuid, mis peaks hoopis ulatuma ristumiskohani ja omama ka parkimiskohti. Aga ei midagi....








Põlva.


Bussid seisavad aga endiselt ja seda ikka aegadel, kui liiklemisvõimalused napid.

















Et ikka ei saa RB asemel normaalset raudteed ehitada kõrvuti normaalse maanteega?




Tohoo, pele, kui soodus söögikoht! Ja toit vägagi maitsev! Kus veel Eestis selliseid hindu näeb? Biifsteek munaga maksis 2. 95.










Tabivere jaam. Bussipeatust pole ikka veel, aga mingi ülekäigu ehitus käib.



Kiltsis aga midagi muutunud. Tõsi, rongid siin eriti ei peatu!



Puhvet (kaugrongis) kindlasti hea asi. Ja miks mitte ka kerge vein? Näiteks mustikatega? Selle jaoks on aga vaja rohkem kui rongidesse kohviautomaatidega paigaldamisega hoopiski kioskite/kohvikutele peatustes, koos heade müügikohtadega. Automaadist ega puhvetist rongis ei saa sa iialgi sellist valikut, mustikatest rääkimata!




Üks reisijate sihtgrupp. Sama, mis oleks oluline muide ka Võru rongiliikluse puhul.


Aegviidus aga siiani ei ole suunanimesid tabloodel ega pole viidud ka ekraane üle sinna, kuhu vaja. Eks see näitabki Eesti raudtee ja Elroni taset!




Väga palju nüüd tassida ka ei tahtnud, muidu võinuks ka tomatid Võrust osta. Aga kodu lähedalgi head Rebala Aiandi omad.



Muhu leiva järgi lausa järjekord.



Ja ummikud hetkeks.
Aga reis oli väga tore!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar