Eestimaa Blogi 3. osast.
          
        
Prioriteedid lähiaastatel transpordis ja turismis.
Foto maalist, autor Fideelia-Signe Roots.
Lähiaastate prioriteedid transpordis ja turismis.
1. Raudtee reisijateveo vaatenurgast:
* Ümber teha Rail Baltic projekt, kasutades Pärnu-suunalise raudtee 
rajamiseks olemasolevat rööpalaiust, maksimaalselt olemasolevat raudteed
 ja leida võimalusi rajamaks seda väiksemas mahus ja kiirusel, RB+VB 
koos. (Lelle - Pärnu trassi õgvendamisega, Riisipere - Märjamaa - Pärnu 
kõrvuti VB-ga, Risti - Virtsu - Pärnu, keskendudes regionaalsetele 
vajadustele ja turismi edendamiseks Lääne-Eestis ja saartel vm).
Koostöös EL leida võimalused kasutamaks kokkuhoitud raha teiste, 
juurdeveoga seotud lahenduste rahastamiseks (Valga - Koidula remont, 
Lelle - Pärnu või mõnele muule endisele trassile kitsarööpmelise 
muuseumi tarbeks sobiva raudtee ehitus mis võiks võimaldada ka 
kaasaegsete kooseisude sõitmist 80-100 km/h, mitmete lõikude 
elektrifitseerimine (esimesena Aegviidu - Tapa?), kohatine kaheteeliseks
 ehitamine tulevikus Tartu suunal, linnalähiliikluse edendamiseks Tartu 
lähistel jm). 
* Vähendada kahetasandiliste ristumiste ehitamist ristumisel raudteega, 
suurendades selle arvelt väiksemaid teid ületavate maantee trassidel 
pikemate viaduktide ja vooluveekogudel pikemate sildade ehitamist (ka 
raudteel), tagades väikese tee ääres või jõgede kaldavööndis 
kallasradade olemasolu loomade liikumisteedeks.
( Selgitus, miks kiirkorras on vaja iga suurema lõigu ehitusel nii teha: 
https://elu24.postimees.ee/6696693/fenomenaalne-loodusvideo-eesti-vaiksel-metsajoel-kaib-elavam-liiklus-kui-soome-ja-eesti-vahel?fbclid=IwAR23RqVf9AgjuGVQIBY36VycB62Of6fWR8_tOiJiG7LeprlnenRrWoa-HFQ )
* Ehitada kiires korras välja raudtee Rohukülani, mitme rongide 
möödasõitu võimaldava jaamaga (Turba, Risti, Palivere, Nigula). 
Võimaliku variandina suunata Ristilt raudteeharu Virtsu kaudu  või 
Riisiperest Märjamaa kaudu Pärnusse ja Riiga.
Peatused: Ellamaa, Risti, Palivere, Nigula, Taebla, Uuemõisa, Kastani ja ehk ka peatus Haapsalu ja Rohuküla vahel.
* Remontida Koidula - Valga raudtee koos 12-13 peatuse rajamisega. 
Peatuste rajamisel arvestada vajadusega siduda bussiliiklus 
rongiliiklusega, rajades peatused mõlemale transpordiviisile sobivalt, 
vältides senitehtud suuri puudusi. Teha koostööd Läti ja Venemaaga, 
tagamaks tihedat rongiliiklust St. Peterburg - Võru - Riia, Tartu - 
Petseri - St Peterburg.
* Täiendada rongiparki, tellides kiirkorras juurde 4-5 (suurema 
rattaalaga) 4-vagunilist diiselrongi ja mitmed lisavagunid praegustele 
2- ja 3-vagunilistele koosseisudele. Oluline: Nende lisavagunite puhul 
tagada koht kuni paarikümnele jalgrattale jm.
* Reisijate arvu kasvuks ja perede toetamiseks kehtestada perepiletid 
koheselt Elronis, 50% soodustusega, mitte vähem (midagi maksma ei lähe, 
mõju on aga kaalukas)
* Sarnaselt Tallinnas trammide renoveerimisele leida võimalus kahe vana 
diiselrongi renoveerimiseks erinevate vagunilahendustega või leida 
selleks (Leedust) 2 ajaloolist diiselrongi D1 (Ganz-Mavag), kasutades 
neid nii erirongidena kui ka vajadusel tavarongide asendamiseks 
erijuhtudel.
*  Koostöös Läti ja Leeduga leida operaator tiheda rongiliikluse 
tagamiseks Tallinn - Tartu - Riia - Vilnius, rongidega, milles 3 klassi.
 Leida ka võimalus osaliseks doteerimiseks siseriikliku liikluse all. 
Selleks muretseda Elronile 3-4 kaugrongi koosseisu või lahendada 
valdkond koostöös Läti ja Leeduga.
* Kaaluda võimalust elektrifitseerida Tapa - Aegviidu jaamavahe.
* Leida võimalused taastamaks Männiku (või Saku) ja Hagudi jaamad.
* Rajada rongipeatused (ühispeatused) Sõmeru, Vorbuse, Kalevi, Äntu, Tooma. Vajadusel ka muud ( Saue ja Padula vahel jm)
* Ehitada kaheteeliseks praegused üheteelised lõigud Pääsküla ja Keila vahel.
* Viia rongidepoo Pääskülast üle kohta, mis tagab säästlikuma rongide kasutuse ja optimaalsema liinivõrgu, nt Koplisse.
* Rajada perroonid (seotuna Balti jaama rekonstrueerimisel) ja ka 
lisapöörangud Lillekülla, ka Rapla ja Aegviidu suuna jaoks, tagades 
otseümberistumisvõimaluse läänesuuna saabuvalt suunalt edela- ja 
maksimaalselt ka idasuunale (ilma tunnelita), muud ümberistumised läbi 
tunneli.
* Koos lisaraja ehitamisega Balti jaama ehitada sinna ka 3 lisaperrooni.
2. Bussiliiklus.
* Harjumaal ja ka Tartumaal leida võimalused osade, põhitrassidel ja 
suure reisijate arvuga avalike bussliinide üleandmise 
kommertsvedajatele. Tekitada oluliselt uusi juurdeveoliine, tagades neil
 eeltasutud piletisüsteemi.
* Viia üle eeltasutud süsteemile bussiliiklus Tallinnas (kõigile) ja ka 
Lääne-Virumaal, Pärnumaal, Raplamaal ja osaliselt, põhiliselt 
juurdeveoliinide osas ka Harjumaal.
* Luua riiklik bussifirma avalike liinide teenindamiseks, kaotades 
kulukad, aegaviitvad ja vananenud hanked. Parim lahendus - ühtne 
riigifirma rongide, busside ja parvlaevaliikluse haldamiseks.
* Rajada ühistranspordipeatused, arvestades erinevate sihtgruppide 
huvisid, alates matkajatest ja lõpetades talutoodangu müügikohtade jm.
* Kardinaalselt muuta senist mittetoimivat lahedust, kus ÜTK-d ei suuda 
ühendada bussiliiklust rongiliiklusega ja vajadusel pannes selle 
ülesande Maanteeametile.
* Alustada bussijaamade üleviimist raudteejaamadesse Raplas, Põlvas, 
Võrus. Tartu kaubapargi asemel rajada bussijaam, jättes võimalusel alles
 bussiliinidel ka peatus kesklinnas. Jõhvis leida lahendus kahe variandi
 vahel: Bussijaam raudteejaama või perrooni üleviimine praeguse 
bussijaama maksimaalsesse lähedusse.
* Keskenduda miinimumühenduste arvu tagamisele päevas maakondlikel 
bussiliinidel, vähendades erinevate liinid rakendamist nädalapäevadest 
sõltuvalt.
* Keskenduda maakondliku bussiliikluse parandamisele nädalavahetusel, eriti laupäeval.
* Pikendada avalikke maakonnaliine, muutes need keskuse pendelliinidest 
kahte või enamat keskust ühendavateks liinideks, vähendamaks tühisõite 
varahommikul ja õhtul ning kasvatamaks reisijate arvu ja bussiliine 
efektiivsust. (Näiteks Värska - Põlva - Kanepi - Otepää - Palupera Jaam,
 Jõhvi Jaam - Avinurme - Mustvee - Jõgeva Jaam, Viljandi Jaam - Mustla -
 Elva Jaam, Suure-Jaani - Võhma Jaam - Põltsama - Puhu Rist - Jõgeva 
Jaam jne)
* Leida lahendus busside peatumiseks vastavalt bussijuhi 
otsustusõigusele väljaspool olemasolevaid peatusi väiksema kategooria 
teedel (mitte rakendada seaduses karistusi bussijuhtidele vaid 
vastupidiselt asjale lähenedes).
3. Turism:
* Olulisim - alustada üleminekut siseturismi hüppelise arengu nimel - muutes töönädala 4-päevaseks ehk siis 36- (35-) tunniseks.
* Kehtestada maksuvabastus kindla ja kõigile töötajatele ühetaolise ning
 määratletud summa ulatuses ettevõtete poolt töötajatele antava 
puhkusekompensatsiooni puhul. Näiteks 400 eurot per töötaja, ning seda 
juhul kui see kulutatakse puhkamiseks Eestis. Erinevad võimalused, 
näiteks kehtib majutusega puhkamise puhul vms.
* Rongides kehtestada perepilet 50% soodustusega peredele.
* Eesti tutvustamiseks luua uus (või TTV, ETV2 vm baasil) telekanal, mis
 edastaks Puhka Eestis jt poolt tehtud Eestit tutvustavaid videoklippe, 
tõlkega inglise keeles või suurema keeltevalikuga, lisades ka muid 
turismi seisukohalt olulisi saateid ("Osoon" vm). Soodustada selle 
kanali levitamist hotellide, sadamate, parvlaevade, vaksalite, söögi- ja
 majutuskohtade jm ekraanidel.
* Toetades eestimaiseid autovedude ettevõtteid, leida võimalus kuni 300 
poolhaagise tentide ja katete uuendamiseks, tingimusel, et nende 
kujundus reklaamiks Eestit ja/või portaali Puhka Eestis
Näide:
* Keskenduda maanteede ehitamisel ja remontimisel võimaluste loomiseks 
eraettevõtjatele, tekitades teeäärseid müügikohti parklates, soodustaks 
ettevõtjatepoolseid arendusi jm.
* Talu- ja väikeettevõtete toetuseks kujundada liiklusmärk, mis annab 
teelolijale aimu teeäärse müügikoha, talu- või käsitöökaupluse vm 
olemasolust..
* Peatuste ootekodade puhul kasutada kaasaegseid lahendusi, 
laadimisvõimalustest alates telefonidest kuni elektrirolleriteni, laiad 
istepingid, mis võimaldavad hädaolukorras matkajatel puhkamise jms.
Muu:
* Loobuda 4-realiste ehitamisest, tagades selle asemel rohkemate ja ka 
väiksemate teede kaasajastamine, eriliselt arvesse võttes loodusvarade 
säästmise vajadust.
* Toetada elektrirollerite, tõukerataste jm arendamist, soetamist (majutusasutustele jm) ning laadimisvõrgustiku arendamist.
* Tagada üle-eestiliselt tiheda avalike joogiveekraanide ja 
käsi-pumpkaevude (tagab ka võimaluse joogivee saamiseks kõigile pikkade 
elektrikatkestuste korral) võrgustiku rajamist nii turistidele puhta 
joogivee tagamiseks kui ka keskkonnahoiu eesmärkidel.
* Koostöös tootjatega tagada nende poolt tehtavate ootekodade, 
müügilettide ja -katusealuste jm paigaldamise, ühtlasi tagades neil 
tootjareklaami.
* Leida  koht ja toetada Lavassaare Muuseumraudtee üleviimist sinna, 
tagamaks selle abil muude turismiga seonduvate kohtade ühendamise ja 
"turismikompleksi" tekkimise.
Peatuskohtade, eriti ühispeatuste puhul võtta suund kohvikute, kioskite,
 külaturgude jm rajamiseks võimalikult paljudesse peatustesse, tagades 
sellega suurema kasutajaringi kui näiteks vaid rongides olevat puhvetite
 või automaatide puhul (v.a. kaugrongid, kus tasemel puhvet vajalik).
* Iga teelõigu remondi puhul tagada võimalusel väikese parkimisala 
rajamine lõigule jäävates bussipeatustes, millede puhul ei oleks oluline
 ainult P&S vaid ka andes võimaluse kaugsõidujuhtidele 
lisavõimalusteks peatumiseks.
***************************************************************
13. juuni.
* Alustatud rööbaste paigaldamise jm töödega Riisipere - Turba jaamavahel.(eelmise valitsuse otsuse järgi).
*
 Põhimõtteliselt tehtud otsus 4 hübriid- ja 2 elektrirongi ostuks. 
Haapsalu raudtee elektrifitseerimisest loobumise võimalust meedias ei 
kajastata.
* Taavi Aas lubanud teha kõik endast oleneva, et Rohuküla raudtee hakataks projekteerima.
*
 Miinuspoolele saab kanda otsuse jätkata 4-realise teega Mäoni. (Kuigi, 
see oleks ehk viimane lõik sel suunal, millel mõte. Väikestest lõikudest
 ei räägi)
          
        
KRT, BÜROKRAATIDELE JALAGA P....!!!
TÄNA TAAS HUKKUNUD JALGRATTUR RAUDTEEL!
SÜDAMEST KAASTUNNE HUKKUNU LÄHEDASTELE!
Ja tegelikult kõigile, sest tänane õnnetus puudutab meist paljusid. Hukkus väga tore inimene, Jüri Aarma!
Aga kurjaks teeb see ametnike bürokraatlik suhtumine ikka väga kõvasti! 
Pildil ülekäik Laagri rongipeatuse juures. Kas näete rongi? Sellest olen
 korduvalt teavitanud, mh ka Eesti Raudtee ohutusripatsit OLE-t. 
Sedasama, kelle juhi arvates on õnnetustes süüdi päike vm. Aga grammigi 
süüd ei ole bürokraatidel?
KORDUVALT TEAVITATUD NII TEDA, MKM-i KUI TEISI. AASTAID!!!
Selles postituses on mitmed teemaga seotud lingid ja jutt sellest, kuidas ja millele ma aastaid tähelepanu juhtinud!
Tulemus? Sisuliselt null! Ometi ei ole ma ainus, sellistest asjadest on kirjutanud ja rääkinud paljud! Jüri Joller mullu:
Veerenni ülesõit oli ohtlik ja ainukeseks lahenduseks peeti ülesõidu 
sulgemist. Ülekäik siis ei ole ohtlik? Pikaajalise jauramise asemel 
pidanuks kohe planeerima sinna tunneli. Või vähemalt KOHE paigaldama ka 
signalisatsiooni ja ehk veel rohkemgi. Aga tegelikult?
Tulemus: Täna uudistes mingi bürokraaditibi rääkis hankest Veerenni 
ülekäigu signalisatsiooni kohta ja "võib olla JUBA 2019 aasta lõpuks 
saab selle"!. Mida kurat? Mis hange üleüldse? Kes oli see jobu, kes 
likvideeris Eesti Raudtee sideosakonna või mis nime all see iganes oli? 
Miks mindi üle kulukale eraettevõtete kaasamisele, kui vanasti sai 
edukalt oma sideosakond ise töödega hakkama?  Hoopis kiiremini ja 
operatiivsemalt ning ka odavamalt! Hanked on vaid ametnike mugavaks 
olesklemiseks, et ise peaks vähem tööd tegema! Vaja ülekäigule 
signalisatsiooni? Telli jubinad ja saada sidemehed peale!? Ei ole 
normaalne, kui vajalikud asjad võtavad aega aastaid! Ei ole normaalne, 
kui Eesti Raudtee räägib kõikidele ülesõitudele signalisatsiooni (ja ka 
tõkkepuude) paigaldamisest alles pärast Kulna õnnetust! Muide, 
Edelaraudtee infral ei pööra vajadustele ka MITTE KEEGI hetkel 
tähelepanu, samasugune bardakk!
OHUTUSEGA ei mängita. Ka spetsiifilise raudteejaama rööbasteede 
kodeerimiseks anti aastaid aega ja nüüd isegi pikendati seda veel 
AASTATE võrra! Mida krt? Ametnikud eesotsas ministritega on olnud nagu 
SUUR S.....HÄDA!
Värske uudis:
Väga õige, paraku tulebki aiad paigaldada. Aga kuidas Eesti raudtee seda
 teeb? Pimedate bürokraatidena nui neljaks püüavad ülekäike mitte juurde
 teha. Põhjenduseks totter "Eeldame, et ülekäikude ehitamise puhul peaks
 olema olemas selleni viiv kergliiklustee" või mida need bürokraadid ses
 loos rääkisid!? Kuidas saab see olemas olla, kui pole aimugi, kuhu 
võiks ülekäike juurde teha? Kuidas peaks linn või keegi teine 
omavalitsus tegema kergliiklustee olematu ülekäigu juurde? Napakad peast
 või?
Küsiks nagu Kiir:
"mida tead sina sitavares ohutusest"?
Kergliiklustee?
Kivimäel Eesti Raudtee ülekäigu näidis:
Misasi see on? Kas see on kogu tase, milleks Eesti Raudtee suuteline?
OLE oma juhi Tamo Vahemetsaga on aga ehe näide sellest, kuidas mõttetu 
organisatsioonina vegeteeritakse ja käiakse inimestele rääkimas, kuidas 
käituda raudteel. Samal ajal karjub raudtee ohutuse järgi igast 
õmblusest ja selline ripatsorganisatsioon ei saagi oma "leivaisale" ju 
tõsiseid etteheiteid teha!? Ning Eesti Raudteel küllaga kohti, kus 
inimesed SUNNITUD eeskirju rikkuma ja raudteel käima! Kus on siin Tamo 
Vahemetsa kriitilised märkused?
Lauri Saatpalu:
Aga tahan öelda, et juhtunu on mõrv, see on 
inimese surma põhjustamine hooletuse, ülbuse ja täieliku arrogantsuse 
tagajärjel. Tallinna endine linnavalitsus, eesotsas endise linnapea ja 
praeguse minister Taavi Aas, ja Eesti Raudtee ajavad [süü - toim] 
lihtsalt üksteise peale, valetavad.
 
Ma elan ise Luite asumis ja see ülekäik 
täiesti ohtlik, mina olen seal mitu korda ehmatanud, sest porgandid 
tulevad hästi kiiresti ja vaikselt. Mitte kunagi varem (enne autodele 
mõeldud tõkkepuude ja vilkuvate tuledega ülesõidu sulgemist - toim) ei 
juhtunud seal liiklusõnnetusi. Meile lihtsalt valetatakse, kui öeldakse,
 et  ülekäik muudeti inimestele ohutuks. Meile tehti tohutult ohtlik 
ülekäik, lisaks pikenes tuhandete inimeste tee kooli, koju, tööle, ka 
tuletõrje ja kiirabi teekond. Siin (ülekäigukoha ohtlikuks muutumise 
juures - toim) on mängus suur korruptsioon.
 
Siinkohal Saatpalu küll eksib selles, et kunagi varem pole seal õnnetusi
 olnud. On küll ja mitte vähe. Isegi purjus politseikomissar sõitis seal
 kaubarongi ette, ja üldse oli väga palju nahaalseid napikaid!
 Kuid see, et tegemist ükskõiksuse ja arrogantsusega, selles tal tuline õigus!
Kas Kitseküla ülekäigul on signalisatsioon? Loomulikult ei ole! Ja kuigi
 teame ka seda, et Lillekülas polnud sellest alati abi, ikka roniti 
surma, siis kindlasti päästis see ka paljusid elusid! See, et inimene 
peaks ise olema tähelepanelik, on vaid asja üks külg! Pidevalt sellele 
rõhutamine ajal kui paljud oma tööga hakkama ei saa, ei aita elude 
päästmisele kaasa!
Kas uus majandusminister suudab midagi muuta? Kahtlane, kui mõelda, et 
Veerenni ülesõidu likvideerimise ajal oli ta üks osapooli Tallinna 
linnapeana ja see saaga ei olnud tase! Ning kas kõike peakski minister 
tegema? On ju ametnikel haridus ja palk? Kui aga ei saa hakkama, jalaga 
p....!
Torutõkked Laagris. Nagu jälgede järgi näha, siis mingil hetkel NATUKENE
 süsteemi muudeti paremaks, aga kaugeltki mitte nii nagu vaja! Endiselt 
on tegu lahendusega, mis tõmbab tähelepanu tõketele, aga mitte 
ümbritsevale! Ja nii peaaegu kõikjal üle Eesti!
 
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar