laupäev, 4. detsember 2021

Kuremaa spa ja Jõgevalt Rakvere kaudu Tallinna. Nov 2018.

 

Pühapäev, 4. november 2018

Kuremaa spa.



Jõgeval on näha, et saab kõnniteid tehtud ka ilma kivideta.




Pärnust tulevalt bussilt ikka tuli üksjagu reisijaid.






Juba aastaid toimib vallabuss ujulasse, reedeti õhtupoolikul ja laupäeval teeb ringe ka mitmel pool hommikul. Ujulas olemiseks jääb aega 3 tundi. Ja liin alustab Jõgeva ümbruses ning väljub siis bussijaamast Kuremaale. Tõsi, portaalis peatus.ee seda ei ole, sest on valla rahastusega. Ehk peaks seda muutma? Nii, et oleks maakonnaliinina ja alustaks näiteks Põltsamaalt?
Või saaks seda teha selle raames?

Muidugi, laupäeval oli see buss niigi pea täiesti täis, aga kui käigus iga päev, siis ju sõidetaks ka erinevatel päevadel? 
Laupäeval oli Jõgeval ka üks konverents, aga kui läinuksin seda kaema, jäänuks ujulasse sõit ära. Sest õhtused bussiliinide ajad ei sobinud, pühapäeval aga .... on liinid nii hõredad et karju appi! Muide, Kuremaalt pole normaalset ühendust ka Tartuga, minu pakutud sõiduplaan annaks mingigi võimaluse Tabivere kaudu Tartu suunda sõita!

Kuid on selge, et kogu piirkonna bussiliiklust on vaja paremaks muuta. Senised muudatused on naljanumber selle kõrval, mis vaja oleks teha.


Laiuse mägi silmapiiril.


Kuremaa tuulik.









Siia pidi tulema vist hooldekodu, aga hetkel tundub, et mingit ehitustegevust ei toimu.


Külalistemajas vist kohvik ei toimi, küll aga on see siin majas, kuigi kirja üles pandud veel ei ole. Kuidas möödasõitja teaks, et siit saab süüa?





Ujula osas suur ja väike bassein, siia saab ujuma soodsamalt. Hinna sees ka üks saun garderoobi juures, osa saunu aga vaid tellimisel.



Spaa aga kolme saunaga ja ääretult ilus! Nautisin seda ilu või õigemini see oli meeles kogu siinoldud aja.








Üks puudus oli, astmed, eriti märkamatu aste enne basseini riietusruumist tulles (väga ohtlik!) märgistamata. Kolla-must märgis vaid basseini poolt tulles.








Väikelaste bassein.









Olemas ka privaatsaun. Tundub mõnus koht väikese peo korraldamiseks. Ka sellest jäi väga hea mulje!






Olemas ka solaarium ja massaazhi võimalus.




Igapäevaselt avatud kohvik.


Kallima hinna eest ka eksklusiivlaenutus - katkised suusad või kepid, hi-hi-hii.....
Suusaradu siin tehakse ni et tundub hea võimalus neile, kel suusatamine plaanis.






Saab majutust, hommikusöögiga.

Koduleht on aga ajast maas. Proovige siit leida infot majutuse kohta? Peaks olema ju kohe avalehel, aga tutkit! Ning nagu aru saan, siis majutudes mingit ujula kasutust hinna sees ei ole? Üllatav on aga see, et sellistel kodulehtedel ei ole võõrkeelset varianti! Kas tõesti ei suudeta aru saada, et see peaks olema elementaarne?








Sõiduplaan oli ka kohapeal üleval, aga siiski vaid ühes suunas. Kui siin tahaks pikemalt puhata, siis ilma autota suurt midagi ära ei tee. Või vähemalt ratas peab olema, kui lähiümbruses ringi vaadata. Sõita saab vaid Palamusele, Elistveresse sisuliselt mitte. Hommikul küll üks variant on, aga iseasi, kas Loomapargis nii kaua olla tahaks ja nii vara sõita. E-N küll sõidab sinna üks buss ka Palamuselt. Kuid üldiselt bussiliiklus ei soodusta mitte kuidagi piirkonnas rändamist.











Sööl oli enam-vähem. Ehk vaid pannkook tundus maitsetu, aga ehk ei saanud aru moosi ja shokolaadi maitse tõttu.





Kuremaa loss.






























Jõgevale tagasi jõudes selgus, et ekraanil oli vist jõud otsa saanud....
 
 
 

Pühapäev, 4. november 2018

Jõgevalt Rakvere kaudu Tallinna.


Mõtlesin, et prooviks seekod Väike-Maarja kaudu sõita, et seal siis Tamsalu bussile ümber istuda.



Enne mind läks Tapa poole aga konteinerrong.






Jõgevalt väljasõidul ei ole veel märkigi uuest bussipeatusest.



Siin tanklas on alati näha rekaid parkimas. Kas neil siin ka pesemisvõimalused?






Ja jälle välismaalased Tooma peatusesse! See on meeldiv näitaja, et ühistranspordiga loodusesse tullakse, aga samal ajal peaks panema ka ametnikud mõtlema. Need, kes peaks seisma hea looduskaunitesse kohtadesse sõitmiste võimaluste eest!

Kuna ka Vägevalt ei saa rongidelt bussidele ümber istuda, et siia sõita, siis ehk ei peagi? Tasuks hoopis Tapa - Tartu raudteele teha uued peatused? Lisaks Vorbusele ja Kassinurmele ka siia? Raudtee on ju siinsamas kõrval! KUI paljudele annaks see võimaluse tulla ja nautida olemist!?





Pööre Rakvere peale. Isegi nii suurel teel pole aeglustusradasid ristmikel?



Siinne ülesõit tuleb sageli autojuhtidele "ootamatult" Väga tore, et on märgid nähtavamaks tehtud. Eks üldse peaks märgid valge põhja asemel olema kollase põhjaga!



Rakkes ülesõit kinni? Kuigi kaubarong juba kaugel!? Huvitav, kas süsteemid nässus või polegi kaasajastatud? Aga olin rongil seega endiselt "jälil".






Siiagi Äntu peatus? Või teha see Veskijärve-Liivajärve juurde? Siin tee ääres pole just ohutu liikuda, seepärast on see peatus ebamugavam. Aga nende järvede juurest läheb otsetee Punamäe juurde ja sealt edasi siis ka Äntu järvedele. Võib olla kindel, et sõitjaid oleks siia tohutult! Muidugi eeldaks, et päevasel ajal lisanduks ka üks kõikide peatustega rong, siis oleks võimalused ideaalsed, ka Endla ja Äntu külastamiseks. Väike-Maarja vald peaks hakkama sellega tõsiselt tegelema, nagu Tooma rongipeatusega ka Jõgeva vald.

Siin küll lähedal olemas Nõmme peatus, aga parem oleks ehk kui peatus otse Sinijärve tee juures?













Aga panin puusse! Midagi jätsin kellaaegades valesti meelde ning see buss, mida Väike-Maarjas saabudes nägin, oligi "minu" buss. Siiski on tavapärane, et ka siin pole isegi arvestatud sellega, et maakonnaliin nii napi vahe asemel ootaks Tartu - Rakvere bussi ära?
Et aga niipea siit minema poleks saanud, põrutasin Rakverre edasi.








Assamalla.



Aga järjekordne taastusremont, kus mitte midagi paremaks teel ei tehta! Põllule pööramise teeotsad ülikitsad, bussipeatustes pole mingeid kohti parkimiseks, paremaid ootekodasid ei paigaldata, aeglustus-kiirendusradasid ei teki ja muidugi ei ehitata ka kergliiklusteed samal ajal.















Kuskil siin ka peatus Palermo ja see hea, et vajadusel saaks ka siit linnaliiniga edasi sõita, et mitte kilplast mängida. Kuid tegelikkuses on liin 1 muidugi ülihõre ja tõenäoliselt ei sobi see peaaegu üldse?





Tere-tore! Niipea siit Tapale bussi ei lähe, aga mitut tundi ka ei viitsinud kolada. Väsinud veidi. Ja teist korda ühistranspordi sõitude käigus kasutasin taksot. Mis teha, surusin hambad risti ja kauplesin hinna paremaks.






Päris kõva ootekoda!



Siingi paigaldatakse ootekoda, aga pole ka see hea lahendus nii palju kui näha jõudsin.







Ainuke koht peale Rapla, kus ekraan paigaldatud enam-vähem õigesse kohta.


Aga ülikahju muidugi, et pole ikka veel jaamahoone renoveerimisega alustatud.






Siia ka mõned puud istutatud, aga pinkide juurde võiks lisada ikkagi.





Ja jõudis ka konteinerrong kohale!










Paistab, et "uppuv" erakond oma ühistranspordispetsialistidega ja keskkonnakaitsjatega varakult reklaame üles panema hakanud!?



Jäin rongi ootama. Ja enne seda rongi sõidab ka siin Paide buss minema?


Ekraan siin aga otsad andnud.








Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar