Reede, 5. oktoober 2018
Maaelu. Eidaperes rongbussile.
Eidapere. Tegelikult ei ole Eidapere lihtsalt üks koht vaid ikkagi üks 
kohtadest Eestimaal. Ja ma ei kirjuta siin täna vaid Eidaperest, aga 
hoopis rohkemast. Alustan Sauelt, kuskohast algas seekordne sõit 
Eidaperesse. Saue on Eidaperega võrreldes (jõukas) linn, kuid on siiski 
ka ühiseid jooni. Näiteks mõlemas sõidab rong. Ühes edaspidigi, teises 
aga peagi mitte. Kuid erinevusi on hoopis rohkem. On pood ja ei ole. On 
veel palju asju, mida teises ei ole.
Kas on veel midagi ühist? On ikka. Mõlemas püütakse midagi paremaks 
muuta, aga mõlemas on ka läbimõtlematust ja rahade kulutamist 
mõttetutele asjadele või valedele lahendustele. Muidugi, Eidaperes on 
neid asju vähem, lihtsalt seepärast, et väikeses kohas ei anna niipalju 
laristada ja ka mitte valesti teha!
Sauel kulutatud palju (euro)raha. Rongide ühildamine muude 
transpordiliikidega, parklad jm. Aga rattaparkla vales kohas, infoekraan
 samuti (hoolimata korduvast eelnevast selgitamisest). Et ehk kui ka 
teha valesti, siis mitte mingil juhul ei hakata asju enam muutma!? Ja ka
 siis, kui ENNE korduvalt selgitatud KUIDAS teha! Sama asi nüüd ka 
Eidaperes, busside sõiduplaaniga seoses ja "koostöös" Kehtna valla ja 
Pärnumaa ÜTK vahel. Õigemini, pole piisavalt koostööd ja Pärnu ÜTK ei 
taju vist elementaarseid asju? Või lausa tahtlikult torpedeeritakse 
arenguid?
Sauel näeme euroraha kulutamise reklaami, aga ei näe vallategelasi koos 
teistega, Eesti Raudteelt ja mujalt, kes süüdi laristamises!?
Küll aga Sauel tekitas huvi see kiosk! Kas tõesti tekib rongipeatusesse mingi huvitav müügikoht?
Muide, Saue peatuse kõrval on hiiglaslik tühi väli. Ja ei ole paista, et
 siia tuleks uus gümnaasium, teenusekeskus (küsite mis see on? 
Valimislubadus on!) või vallamaja? Või hoopis IKEA? Teeme asjad sinna, 
kuhu sõidetaks vaid autoga?
Ometi on siin ruumi ka selleks, et reisijate ootetingimusi parandada. 
Muide, ka Eidaperes tuli jutuks uue bussipeatuse ehitamine ja piirkonna 
uute ootekodade paigaldamine. Üks klaasist kärakas maksab koos aluse jm 
veidi alla 3000 euro! Sellise, mis ei kaitse ei vihma ega päikese eest 
ja ka tuult ei pea. Samal ajal toodavad meil paljud ettevõtted poole 
väiksema summa eest vahvaid väikeseid puidust majakesi!? Sauel oleks 
vaja suuremat ja kompleksset, Eidapere lähiümbruses piisaks piisama 
lihtsamatest? Asulast väljas siis sellisest, kus ka matkaja saaks 
puhata.
Tore, et tänatakse peatuse loojaid, sest ilma rongita ei pruugiks Saue 
olla paljuski see, mis on. Mis saab aga Eidaperest ilma rongita? Ja kes 
kivi paigaldab ja kas paigaldab? Või hoopis visatakse kivi kapsaaeda? 
Muidugi, meil kapsaaias sageli ei hoolita kividest, ollakse piisavalt 
kapseldunud! Kuid nii ei tohi asjadesse suhtuda, tuleb püüda anda endast
 parim!
Siin sõidavad rongid ja väga tihti. Kuigi on ka siin muresid. Vahel on 
tühiajad, vahel hoopiski bussid liinil 191 on tühjavõitu. Harju ÜTK aga 
ei suuda midagi paremaks muuta! Kuid tegelema peaks, näiteks suunates 
191 Keilani, Vabaõhukeskuse teed pidi läbi Tutermaa? Hetkel neil oli 
küll palju tegemist, sest AS Samat ütles Harjumaal liinidest ära, vaja 
leida uus. Ja leitigi, Go Bus. Kas midagi muutub? Harju ÜTK ehk muidu 
tulnuks ka Eidaperesse koosolekule, aga muidugi, ei kedagi! Polnud 
kedagi ka Pärnu ÜTK-st.
Kas aga olnuks sest ka tolku, kui nad tulnuks? Kahtlen. Selgitan selle 
artikli raames juba ette ära. Pärnu ÜTK juht Kärpuk räägib ses loos 
mõnestki asjast õige nurga alt. Näiteks, et buss, erinevalt rongist, 
läbib Eidapere - Pärnu lõigul asulaid. Ja mõndagi õiget veel. Võttis 
sõnad ja mõtted minu suust? Ega mul kahju pole, on hoopis hea meel, et 
ka teised õigeid vaatenurki välja toovad. Kuid nende poolt koostatud 
asendusbussi sõiduplaan ei näita, et ise ollakse piisavalt mõelnud. Juba
 seetõttugi, et kuskil ei avalikustata, mis saab teistest liinides 
samadel lõikudel ja piirkondades. Pannakse mõni kinni? Ma ei imestaks! 
Jäetakse sõitma, isegi, kui need on dubleerivad? Ma jälle ei imestaks!
Olen varem ka teemast pikemalt kirjutanud, aga lisan hoopis värskema 
postituse, kus PÜTK-i pakutud sõiduplaan (edusamm seegi, et esialgse ÜHE
 bussi asemel kolm).
Mis on põhiline point asja juures? Artiklis ütleb Kärpuk muuhulgas kaks 
olulist asja. Et nende asi ei ole tegeleda Raplamaa 
transpordiprobleemidega. Sellise arusaama eest ei tohiks isegi 
palgapäeval automaadi juurde minna!!! Kärpuki asi on isegi Tallinn ja 
Harjumaa, Harju ÜTK juhi Jõgisoo asi aga Pärnumaa. Ehk Eesti! Eelkõige 
siis liinide optimeerimine ja selle kaudu maksumaksja raha läbimõeldud 
ja maksimaalse kasumlikkusega  kasutamine. Teine asi on hetkel meelest 
läinud. Andsin ju paberlehe teistele lugemiseks edasi, aga asjadega 
kursis olemiseks tuleb maksta, sh lehe lugemiseks! Ehk tuleb meelde, 
siis saan ka kirja panna. 
Enne rongiga (ja bussiga ja autoga) Eidaperesse jõudmist võtangi teema 
käsile. Pärnu ÜTK plaani juures on paar olulist viga. Esiteks, tehakse 
plaan, aga ei sõnagi sellest, mis saab Pärnu - Rakvere bussist või ka 
kohalikest liinidest. Nagu mainisin, igasugused mõttetud otsused 
mõjutavad asju vaid halvemuse poole, sh ka riigi rahakotis. Ja kui 
meenutada, siis ka Pärnu ÜTK oli ses paadis, kus karjuti, et "vaja on 
liine tihendada, optimeerida ja tagada liikumisvõimalused".... Aga 
tulemused? Kahe (suvel kolme) rongi kadumise korral muutuvad asjad 
maakate jaoks (ka teiste) paremaks vaid siis, kui nende asemele tuleb 
vähemalt kaks korda rohkem busse! Praegune variant on bürokraadi näide 
sellest, kuidas ta JUSTKUI püüab midagi teha inimeste jaoks. Muide, ka 
Pärnu rongiliikluse halva seisu üheks põhjuseks oli see, et ronge vähe 
ja mitte parimatel aegadel. Teeme samasuguse sõiduplaani? Aga äkki 
hoopis õpiks teiste ja ka endi vigadest? Hea tulemuse saame vaid siis, 
kui teeme liikluse tihedamaks. Ning väga oluline seegi, et 
nädalavahetusel oleks head sõiduvõimalused! Siin liinil eriti. Muidugi 
võib juhtuda, et bussidega ei sõidagi keegi (Pärnu ÜTK panustab sellele 
kõvasti). Aga võib ka olla, et sõitjaid nii palju, et buss peab venima 
60-ga, sest bussis seisjad!? Igal juhul on vaja KOHE tihedamat liiklust!
 Et muuhulgas hajutada reisijaid ja vältida olukorda, kus inimesed bussi
 ei mahu. Sest sellised asjad on kõige halvemad! Aga kõige olulisem 
muidugi, et tööle-kooli jm sõiduks oleks valikuid. Mitte ainult 
Eidaperest, sest me ei tea sedagi, millal jälle mõni kool uksed kinni 
paneb! Algavad ja lõpevad kõik asutused ju erinevatel aegadel! Ja SOBIMA
 peavad  inimesele mõlema suuna sõidud!?
Tegelikult peaks Kärpuk ja ÜTK olema lausa õnnelikud, sest rongi 
kadumine võimaldaks näidata oma taset! Ning tõestada, et jutt tihedamast
 liinivõrgust jm oli tõsiselt mõeldud. Ja muuhulgas lisaks rongi 
asendusbussidele saaks tekitada kaasaegseid lahendusi - arendades 
liinivõrku tänapäevaselt, lisades busse sinna, kus neid vähe. Sisuliselt
 ju sama raha eest, mis kulub Kaansoo liinidele! Kui Pärnu - Vändra 
mõned kohalikud liinid (pikendus Kaansoo suunale) satuvad sarnastele 
aegadele, siis ehk peaks need suunama mujalegi MAALE? Näiteks Vändrast 
Kaansoo kaudu Olustvere Jaama ja lausa Viljandisse? Veel parem, püüdes 
neid rongidega siduda! Pärnu ÜTK vaade peab ulatuma maakonna piiridest 
kaugemalegi! Eriti peale seda kui Pärnumaa rehvide ja Metsoja tegude 
tõttu rong kaob ja kohalik turism jääb ilma paljudest rattaturistidest, 
siis ehk peakski pöörduma Olustvere ja porgandite poole pilgud? Soomaa 
ei ole mingi solgiauk, vaid PÄRL!
Arvestama peab ka lühiliinide kogu piirkonnas. Rapla - Eidapere, 
Eidapere - Vändra tuleks ühendada, kus võimalik ja samuti muuta liiniks 
333. Näiteks hommikul sõidab üks buss Vändrast Ridaperesse, teine sealt 
Raplasse. Mitu korda teha ümberistumisi? Ikka VÕIMALIKULT VÄHE, on ju? 
Ning iga bussi juures tuleb mõelda kõigile. Näiteks ka Keava inimestele.
 Tõsi, Elron ei poolda selliseid teivasjaamu ja kõik rongid seal ei 
peatu. See aga ei tähenda, et bussi sõiduplaane tehes sellega ei 
arvestataks! Võib olla peakski mõnel kellaajal mõne bussi ka Keavast 
läbi suunama? Sest suur osa reisijaid ju siiski vahetub Lelles, seega ei
 ole Lelle ja Rapla jaamade vahelise maa läbimine ajaliselt nii oluline!
 Samamoodi tuleb vaadata Järvakandi poole. Eidaperes oli varasemalt tihe
 ühendus Järvakandiga, nüüd sisuliselt olematu! Kui aga suunatagi üks 
buss Järvakandi kaudu (nagu minu sõiduplaanis sees), siis 
põhimõtteliselt ei kaota ühegi peatuse inimesed midagi, küll aga 
võidavad. Nii võimalusega Eidaperest Järvakanti sõita kui ka Järvakandi 
endi inimestele tekib võimalus rongiga saada peatustesse Raplast 
Tallinnani!
Aga Tori, Sindi, Paikuse, Vändra? Paljudes neist kohtadest puudub siiani
 ühendus Tallinnaga või on see äärmiselt vilets! Nüüd tekib just neile 
inimestele mingidki võimalused. Sain lõpuks vastuse (korduvatele 
kirjadele) ka Tori vallast. Teatati rõõmuga, et "probleemid on nüüd 
koostöös PÜTK-iga lahendatud"! Millised probleemid? Kas Tori vallas 
küsitleti inimesi? Kas nad ka teavad tegelikkuses, millised on 
probleemid oma inimeste jaoks? Või kui paljud kohalikest üldse teavad, 
et alates 9. detsembrist on käigus uued bussiliinid? Mis läbivad Sindit,
 Tori ja Seljat? Kas leidus ka keegi küsitluste raames, kes teatas, et 
"temale uuest sõiduplaanist piisab"?
Minu pakutud sõiduplaanis on küll üks vastuseta küsimus. Kas bussidest 
piisab R ja P õhtuti? Mis siis, kui õpilasi jt sõitjaid on tõepoolest 
palju?
Lisan eraldi siia ka eelnevas postituses sel teemal minu poolt koostatud sõiduplaani variandi!
Erinevate alg- ja lõpp-peatustega liine saab kasutada, sest bussijuhid 
baseeruvad ka Vändras, Eidaperes jm. Tõsi, siin on murekohaks maakondade
 piirid ja erinevad bussifirmad ehk hanked. Seda enam peaks kiiremas 
korras süsteemi reorganiseerima hakkama ja minema üle RAS-ile üle kogu 
Eesti!?
Aga vaatame ka hommikust rongi 361, mis väljub Tallinnast 6.38 ja saabub
 Raplasse 7.37. Kui kellelgi alates T-Väiksest kuni Raplani on vajalik 
Pärnu jõudmine varem kui minu poolt pakutud 10.37, siis peaks ehk ka 
siin bussiga ühendama? Vähemalt E-R? Vaatame edasi. Buss väljuks sel 
juhul Rapla Jaam peatusest ca 7.40 ja jõuaks Vändrasse u 8.30. Kui 
vaatame aga olemasolevaid busse Vändrast Pärnusse, siis ... just sel 
ajal väljub liin 91! Ja teeb seda lausa E-P! Miks EI PEAKS mõtlema ka 
selle bussi ühendamisele? Või hoopiski suunama sel ajal ühe bussi OTSE 
Vändrast Pärnusse, sõiduajaga 45 min? Nii et buss jõuaks Pärnusse juba 
9.15? Või mõni minut hiljem, kui teeks ka paar peatust vahepeal, nagu 
Selja, Kuiaru ja ... Urge tee? Pole ju Seljal ning Kuiarul teist nii 
head võimalust Pärnusse sõita, kusjuures Kuiarult ongi ainult ÜKS buss 
päevas!? 91 liin Vändrast õnnestuks aga veidi hilisemaks nihutada, 
katmaks pikka pausi Vändrast?
VAJADUSEL VÕIB AGA VARAHOMMIKUNE BUSS PEATUSEST RAPLA JAAM SÕITAGI 
PÄRNUSSE, LÄBI JÄRVAKANDI, SAABUMISEGA ENNE KL 9? Tehes peatused vaid 
Raikkülas, Järvakandis, Viluveres, Seljal ja Kuiarus? 
Et buss sõidaks ühes suunas, peaks see sõitma ka teises suunas? Õhtune 
lisabuss väljuks kiirliinina Pärnust peale kl 20 ja sõidaks (läbi Vändra
 või Järvakandi?)  Rapla Jaamani? Seda juhul muidugi kui TÜHI rong 270 
Rapla - Tallinn jääb ka edaspidi käiku. Saaks mingidki reisijad juurde 
ja eriti oluline see P, kui sõitjaid rohkem!? Ning annaks ka hilisõhtuse
 ühenduse Pärnust Tallinna, rääkimata tühja rongi täituvuse väiksestki 
kasvust?
Muide, hommikul on Raplamaal ka bussiliin 11 Rapla - Lelle - Kädva - 
Käru (nv Vahastu teeni), mis suure tõenäosusega Raplast sõites 
tühjavõitu on. Ja kas Kädva-Vahastu suunal üleüldse peavad kõik bussid 
Raplast alustama ja seal lõpetama? Ehk on mõttekam hoopis, et osa neist 
kurseerivadki peatuseni Lelle Jaam? Nii et pakutud varahommikune Rapla -
 Pärnu 333 saaks selle rolli üle võtta ja pakkuda paljudele hoopis 
lisavõimalusi?
Rapla muide üks väheseid peatusi, kus ekraan on peaaegu õiges kohas.
Kuid kui kohalikud ametnikud arvavad, et bussijaama kadumisel peab  see 
ilmtingimata linna keskel olema, siis on miski mäda! ÜHISpeatus on 
märksõna ja kõik maakonnaliinid peavad siia ka sõitma. Muidugi sõidaks 
need endiselt ka Mahlamäele ja keskusesse.
Ei ole busside jaoks ruumi? Minge kohale ja vaadake, on kitsas, aga 
lahendused on olemas. Alustades taskutest MÕLEMAL teepoolel ja....
....siinse platsi kasutuselevõtmisest. Kas pean tõesti kohapeal näpuga näitama?
Peatus, mille nimi praegu Rapla Jaam ja mis tekitab segadust. Aga ei ole
 ikka veel kuulda, et KOV tegeleks ümberinimetamisega!? Nagu ei tegeleta
 ka sõiduplaanide kättesaadavusega? Rongilt aga sellele bussile 
jõudmiseks aega 7 min, sest buss ÜHISpeatusesse sisse ei pööra. Ei 
suutnud MV aastate jooksul asju teha nagu vaja! Aga kui on libe, või 
tegemist vanuri või väikelastega? Suure pagasiga? Väikese hilinemisega?
Mina siiski jõudsin. Buss.... oli täis, oli seisjaid!
Tore on see, et kuigi vaevaliselt, aga siiski lisandub kergliiklusteid.
Kehtna. Suur asula ja kutsekool. Kuid vald ei suru piisavalt 
ühistranspordi teemadel peale! Lisaks rongbussi teemale peaks keskenduma
 sellele, et kõik bussid sõidaks ka Rapla raudteejaama. Ning mõnedki 
bussid liinil Kehtna - Alu?
Aga et auto oli vastas (aitäh!), põikasime ka Keavasse.
Taaskord koht, mille parkla ja bussipeatuse ning muu rajamise teemal sai
 korduvalt ja just eelnevalt selgitatud, mida ja miks kuhugi teha. Ei 
midagi! Nagu vastu seina jooksmine! Parkla tehti erakinnistu külje 
alla!? Milleks? On olemas lage plats, kuhu saanuks teha nii parkla kui 
bussipeatuse, aga asi ametnike peadesse ei jõudnud! Kas nüüd SIIN 
hakatakse vigade parandust tegema ja tuuakse bussid parkla ja rongide 
perrooni juurde? Kindlasti mitte, see oleks USKUMATU uudis!
Lelle. Bussipeatus asus pinkide juurde, nüüd nihutati veidi kaugemale. Jällegi, ei mingit mõtlemist!
Bussipeatus pidanuks olema siin. Visuaalne vaade, perrooni lähedus, 
mõlema "poole" poolt infoekraani nähtavus jm. Mis on siin keerulist?
Rongbuss läbiks ka Lokutat. Kuigi väike koht, siin ikkagi oluline. Nii 
reisijate arvu kui maakate võimaluste parandamise koha pealt!
Eidapere Jaam. Õnneks (!) ei jõutudki siia teha lubatud suurt parklat jm
Aga koosolekul toodi ka õunu! Nii kena!
Mida siis aga räägiti? Valal esindajatele kurdeti mitmeid muresid, kui 
üllatusega tõden, et mitte väga palju! Kuid olulisi. Näiteks vee- ja 
kanalisatsioonitrassid. Uskumatu, sel ajal kui paljud meist tahaks 
4-realisi maanteid ja viadukte, ei jätku tuhandes väikeses kohas raha 
piisavalt selleks, et jõuaks kiiresti need kõigile välja ehitada! Minge 
sõitke Eidaperes, kus kaks suuremat autot maanteele ära ei mahu ja 
lapsed ohus on! Kas siis ka trambiks jalgu ja nõuaks võimalusi 
kihutamiseks? Muidugi pole tegu odavate asjadega, kuid kurvaks teeb 
küll. Sest inimesed kardavad, 21-l sajandil kaasaegses vabariigis!
Muide, ka siin ei ole tuldud selle peale, et valmivate veetrassi lõikude
 puhul mõelda avalikele joogivee kohtadele! Aga võiks, sest nagu ikka, 
selline koht ei ole ühe-kahe sihtrühma jaoks, see võib MIDAGIGI ka 
teiste jaoks paremaks muuta. Seniks kuni raha leitakse kõigi heaks!
Kuid oli veel üks oluline probleem. Kaupluse puudumine! Väga 
mitmetahuline teema. Kohalik kogukond on valmis ise panustama, aga ma ei
 näe sellel tulevikku. Kauplus pole lihtne asi ja kui see isegi tehakse,
 siis väikese sortimendi puhul nagunii sõidetakse sageli poodi hoopis 
kaugemale. Seega võiks raha sellele kulutamata jätta. On vaid üks 
variant, mis puhul võiks asjal jumet olla. Kui mõni kett, näiteks MEIE 
võtaks kätte ja teeks läbiva maantee äärde kaupluse koos tanklaga. Vaid 
siis võiks kauplus olla mingilgi määral kasumlik, sest osalt saaks 
keskenduda möödasõitjatele. Aga ka sel juhul peaks olema lisaks 
kohalikku toodangut, olgu siis toit või hoopis käsitöö, puidutooted vm.
Parim lahendus võib aga ikkagi olla see, et ametnikud tagavad hea 
bussiliikluse. Nii Lokutale (toetades kohalikku poodi), Järvakanti kui 
Vändrasse. Ja sellest peakski Kärpuk&Ko aru saama. Et bussiliinid ei
 ole lihtsalt mingite lihakehade transportimine, vaid väga erinevate 
võimaluste pakkumine INIMESTELE! Sest siin tulebki välja see, mida 
kahjuks (päris ausalt) meie ametnikud autoroolis näha ega mõista ei 
oska. Ka kabinetis olemine ei aita kaasa! Seega peab IGA bussiliini 
juures arvestama kõigiga, kes piirkonnas ja isegi kaugemal! Kui ise ei 
näe, siis küsige!
Muide, artiklis just küsiti Kärpuki käest, kas "antud lahendus toob inimesi ühistransporti" ja Kärpuk vastas diplomaatiliselt, et kõik sõltub (Simsoni) rahastusest. Tegelikult sõltub paljugi ÜTK-de tasemest! On üpris selge, et Pärnu jaoks sellest bussist suurt midagi kasu ei ole. Kuid on Paikuse, Sindi, Tori, Selja ja Vändra jaoks! Kui hästi teha, siis ka Järvakandi jaoks. Ideaalilähedase olukorra puhul ... isegi Eidapere jaoks! Aga mainitud kantide jaoks ei oluline ainult see, et NEIST saab kuhugi sõita vaid sõita saab ka nendesse kohtadesse! Muide, ka Kehtnasse! Tallinnast, Sakust, Kiisalt, Kohilast, Raplast! Sest kui PÜTK teeb sõiduplaani nii, et ei saa isegi Kehtna kooli sõita, siis .... kas tegu on ikka Raplamaa transpordi eest seismisega? Ehk ikka saavad sõita Kehtna kooli Pärnu õpilastele lisaks ka Viljandi piirkonna õpilased? Ning veelgi rohkem, et Eidapere kooli saaks sõita sealsed õpilased ka Tallinna suunalt?
Muide, artiklis just küsiti Kärpuki käest, kas "antud lahendus toob inimesi ühistransporti" ja Kärpuk vastas diplomaatiliselt, et kõik sõltub (Simsoni) rahastusest. Tegelikult sõltub paljugi ÜTK-de tasemest! On üpris selge, et Pärnu jaoks sellest bussist suurt midagi kasu ei ole. Kuid on Paikuse, Sindi, Tori, Selja ja Vändra jaoks! Kui hästi teha, siis ka Järvakandi jaoks. Ideaalilähedase olukorra puhul ... isegi Eidapere jaoks! Aga mainitud kantide jaoks ei oluline ainult see, et NEIST saab kuhugi sõita vaid sõita saab ka nendesse kohtadesse! Muide, ka Kehtnasse! Tallinnast, Sakust, Kiisalt, Kohilast, Raplast! Sest kui PÜTK teeb sõiduplaani nii, et ei saa isegi Kehtna kooli sõita, siis .... kas tegu on ikka Raplamaa transpordi eest seismisega? Ehk ikka saavad sõita Kehtna kooli Pärnu õpilastele lisaks ka Viljandi piirkonna õpilased? Ning veelgi rohkem, et Eidapere kooli saaks sõita sealsed õpilased ka Tallinna suunalt?
Aga muidu kiskus hämaraks ja lõpuks pimedaks. Tänavavalgustus oli ka 
mureks ja see, et maantee valgustus ei valgusta kõnniteid. Eidapere 
majade paigutus ei soodusta minu ideid, kuid see, et KÕIK lambid 
kustuvad kl 00.00, on probleemiks. Tänapäeval saab küll paljugi teha, 
nagu ka ehitusspetsialist Hans-Jürgen Schumann mainis,
 et ka selleni välja, kuis keegi võtab mobiili ja klõpsab! Kuid üldjuhul
 on parim variant, kus LED-valgustus põleb ja mingist kellast POOLED 
tuled jääks põlema. Kokkuhoid igal juhul, aga samas ei kukuks keegi 
ninasid puruks!
Kuidas aga saaks õhtul Tallinna? Autoga vaid?
Krt, kõht tühi! Rapla jaama kohvik kinni, bensukas aga ülikallis! Aga 
mis sa vaene hing näljaga teed!? Sõin ja istusin külmas rongis! Ning 
vaatasin, et kas koosseisude vähesuse juures peab ikka miski porgand 
mitu tundi Raplas seisma ja siis 5 inimesega Tallinna sõitma?
Aga hea oli lugeda lehest, et Võru üks suurimaid puudusi on.....
Neljapäev, 4. oktoober 2018
Teeks uued teed uutmoodi?
Mis juhtuks kui lõiguti loobuks ideest ehitada 2+2 või 2+1 täiesti uute maanteedena?
Näiteks, Pärnu maantee olemasoleva lõigu Päärdu ristist Enge Jõeni 
(Jädivere) jätaks Pärnu suunaliseks (või just Tallinna suuna?) 
kaherealiseks liikluseks? Ning läbi Manni kulgeva  maantee siis 
vastassuuna jaoks? Vaja oleks vaid siin-seal parandada teed ning 
praeguselt maanteelt teha ka pööre ja tee Manni peale?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar