laupäev, 30. oktoober 2021

Vigalamail Tallinna tagasiteed otsides ja sissevaade rongimaailma. Sept 2015

 

Monday, September 21, 2015

Vigalamailt päälinna - kumb on parem?



Mõned pildid Vigalamailt ja siis tagasiteele.

















Ojapere külaplats. selline pisike ja nunnu.










































Ja kuhu siia siis ikkagi teha bussipeatus? Nii, et peatus on üks, mitte ei pea ümberistumiseks marssima ei tea kui kaugele ja ületama suurt maanteed? Nii, et samas oleks ka kioskid, joogivesi, pingid-katusealused- luuamüüjad, maasikapakkujad, rekkade peatuskoht, info?
Pole ju see kõik oluline mitte ainult reisijatele või "Pargi ja Sõida" süsteemi kasutajatele ega bussiliikluse majanduslikule kasulikkusele, vaid oluline ka nendesamadele luuamüüjatele, sest siis on nende läbimüük ju oluliselt suurem!?




Selliseid bussipeatuseid on terve Eestimaa täis. Aga kuhu siin parkida auto? Miks ei ole sobivates peatustes tehtud pikemalt kolmandat rida? Kus on kohad, kus aeglasemad saaks kiirema mööda lasta? Need pole ju niisama pisiasjad, vaid väga olulised! Vaadake või meedias ilmuvaid artikleid liiklusest ja õige pea läheb plärlas andmiseks, et näiteks aeglasemad liiklejad ei lase kiiremaid mööda!  Ja võidki seal küsima jääda, et KUS seda teha, delfitasemel plärajad ei saagi aru, et pigem on suvalises kohas hoo mahavõtmine ja kõrvale (kuhu?) tõmbamine kordi ohtlikum, kui natuke aeglasem kulgemine! Eriti talvel muidugi.
Räägitakse 2+1 maanteedest, miks ei võiks tasapisi hakata tegema mõnekilomeetriseid möödasõiduradu või siis vähemalt mõnesajameetrilisigi!?




Kus on siin, väga olulises ja samas sobivas kohas aeglustus- ja kiirendusrada? Võib hakata küsima, et miks peab eraputkaärimehe jaoks riik midagi tegema, tegelikult on ju NIIKUINII vaja teha, miks siis mitte sinna, kuhu on see sobivaim?



Hea kui sellinegi võimalus peatumiseks on. Aga see pole see.





Siingi on näha, et mingi võimalus peatumiseks/parkimiseks ju on. Aga selline poolpidune! Ja kui turismibuss tahaks teha metsapeatust? Mitte kuskil tanklas peatuda, vaid juts kaunis metsaveeres? Sellised asjad on samuti olulisemad, kui me arvata oskame. Meie oma loodusega suudame mõjutada väga paljusid turiste, bussiaknast vaade pole see, mis üks mõnus peatus ju.






Ei paista ka siin, kõrvalteele pööramise kohas, mingeid lisaradasid.










Kellele need pikivahe ruudukesed tehakse? Autojuhid on pimedad? Või kas on nagu mobiiliga roolis probleemi puhul, et 29% on loogilise mõtlemiseta inimesi? Kes arvavad, et piisav pikivahe on ka 20 sentimeetrit? Äkki peaks politsei hakkama trahvima ka siis, kui ruudukeste piirkonnas selgelt rikutakse eeskirju? Kas ükskord hakatakse mõtlema?


Veel üks oluliselt suur probleem! Miks on meil (lumisel maal) mindud kollasepõhjalistelt märkidelt üle valgetele? Oleks aeg minna tagasi selgelt nähtavamate märkide juurde! Meil pole lihtsalt aimugi, kui palju jääb kahe silma vahele valgepõhjalisi märke, olgu siis ülesõitude eel või ükskõik kus. Aga pimedalegi peaks olema selgem, et kollase põhjaga märgid on igal juhul kordi paremini märgatavad.




Vana-Pääskülas IKKA VEEL ei mahu mitu bussi korralikult ära. Seekord küll kiitus linnaliini juhile, kes pea kõik väljujad-jooksjad ära ootas! 

On liikluses (igikestvad?) probleemid? Või saab midagi muuta? Muuta neid asju, millest ammu räägitud, ka Maanteeameti endi inimeste poolt. On vaid vaja eelkõige tahtmist!


3 comments:

  1. Mõnevõrra üllatavalt populaarseim teema blogis.

    Ja mõnevõrra üllatav ka blogi suur külastajate arv Ukrainast!

    Tänud kõigile!

    Reply
  2. Oh isegi meie talu oli pildil ohsa raks ma famous nüüd v lol?😂

    Reply
    Replies
    1. Tore siis! Eestis palju ilusat, mida pildistada!

       

      **************************************************

       

      Wednesday, September 30, 2015

      Busside-rongide sisemaailm ja välisvaade.

       Piletiautomaat.
      Foto: Kaido Hurma.

      See ei ole Balti jaamas, ega ammugi ka Kükametsas. tegelikult olen ma ise aina veendunum tasuta ühistranspordi pooldaja. Soome oma rikkuse ja rahvaarvuga saab ehk lubada sellist luksust, meie.... kahtlane igatahes. Seda enam, et meil ei suudeta ju ka koostööd teha, nii, et siit saaks osta pileteid nii bussidele-rongidele, kui ka näiteks trammidele-trollidel. Ja kui teha nii, et saaks, siis olekski kulud minu arvates üle mõistuse suured.
      Küll aga paneb mõtisklema ka see, kuidas asjadest aru saadakse või siis tahetakse aru saada. FB-s on üks selline lehekülg (autor anonüümne) nagu "Kogu tõde Elronist"! Mingit tõde sealt ei leia. Küll võiks see kandideerida viha- ja vaenuõhutajate kategooriasse, sest seal pole mitte ainult rongide vihkamisega tegemist, vaid õhkkond on lausa inimvaenulik. Ning kui mõni anonüümus (googeldades ei näe, et selline inimene eksisteeriks mujal kui portaalides) üritab kohe halvustama ja maha tegema hakata, siis polegi imestada. Oma nime all sellist mõttetut juttu kirjutada oleks ju häbi! Süüdistada kõiki teisi just nendes asjades, millest omal arusaam puudub, see on tase omaette! Aga sellised tühised tegelinskid ka ei morjenda. Kuigi vaielda ju huvitav, paraku.....kui ei oska kuulata, siis ei oska.


      Miks ma rääkisin aga taas sellest, et ei kuulata ega mõisteta.? Või õigemini ei osata/taheta!? Sest täna peale tööd otsustasin Peetri Pizzast ühe pitsa võtta. Seal on head tooted ja vahel võib midagi priskemalt maitsvat endale lubada ju.
      Ja üllatusega märkasin,. et Balti jaamas saab nüüd tankida ronge-busse ja ennast statoilikult! Tegelikult kütust muidugi ei ole, küll aga on Statoil ilmunud Balti jaama "turule"! Igati kõvad kiidusõnad väikese jaamahoone omanikele (ei teagi, on see siis taas ümber müüdud, et omanik Go Group?)!, sest viimasel ajal on päris palju muutusi toimunud! Tõsi küll, viinapoodi sellesse hoonesse kohe kindlasti polnud vaja, aga ju see on kõige tulusamaid asju! Juuksur on hea, ka mitmed nurgakesed-müügiletid uuenenud ja ilusamaks muutunud. Taas kiiduväärt!



      Nüüd siis Statoil! Mis siiani Balti jaamas olemas? Selver on kauplus, aga seegi võimaldab midagi head reisile kaasa võtta ja kiiruga näksata. Samsa-kiosk endiselt olemas ja pakub küllalt hea kvaliteediga pirukaid Nehatu (endine) samuti alles, kuigi selle sisemus, olemus ja menüü ei kutsu juba ammu ostma! Äkki ongi siis parem, et Statoil midagi paremat pakub? Sest näiteks burgerid on seal tõesti head. Hinnad muidugi suhteliselt krõbedavõitu. Aga eks ka kulutusi ole üksjagu.
      Õues pilti tehes aga põrkasin kokku ühe Statoili (juhtiva?) tegelasega. Kes esimesena kohe küsis, kas ma ajakirjanik. Ütlesin, et peaaegu. Aga kui juba jutuks kisub, siis mõtlesingi natuke infot küsida. Uurisin, kas Balti jaama Statoil pakub ka midagi erilist...... Poole jutu pealt katkestati ja järgnes ladus jutuvada, et neil on kõikides jaamades üks ja sama. Siis küsisin, kas lisasoodustusi kavatsetakse ka pakkuda, näiteks (teatud mõttes reklaami eesmärgil) bussi- ja rongijuhtidele ning teenidjatele!? Et see ju sellises kohas sobiks.... Jälle ei huvitanud miski peale küsimuse , pean silmas siis näiteks põhjendusi, miks üldse selline küsimus. Kõik kliendid pidid nende jaoks olema ühesugused. Kui mainisin turiste ja hakkasin ütlema, et Balti jaamas peaks......nende teenindajad on mitmekeelsed, multifunktsionaalsed, kaubavalikus ka kaardid Leedu metsadeni välja ja oskavad õpetada turisti linnas.... 
      Huvitav, kui Statoili tegelased ongi sellised, kes kuulata ei oska ja isegi ei huvitu teiste arvamustest, siis see kipub Eestis juba rahvuslikuks omapäraks muutuma!Igatahes vähem imestan, et süveneda ei osata, ollakse omas mullis ja nähakse asju vaid ühest küljest.
      Huvitavaks läks aga siis, kui ta mainis, et kohtumistel linnaosavalitsuse nad arutavad ja need ja teised kursis selle ja tolelga ja.... pikalt-laialt ühe minutiga siiski seitset teemat haarates. Uurisin siis veel, lootes mingigi dialoogi arutelu tekkimist, et kuidas oleks, kui linnaosavalitsusest tõstataks politseipu..... no ei midagi! Ei midagi muud, kui et tema eluaeg jaama ümbruses elanud ja neil leping turvafirmaga (vaksalil üldse ka!?) ja politsei käib aina tihedamini, sest vaja lahti saada parmudest ja narkaritest.... Jah, kõik väga õige! Aga nii palju peaks juhtival tegelasel olema elementaarset viisakust lasta teisel ÜKS lausegi lõpetada!Et politseid pole vaja niisama vahel tilbendama, põhjuseid on palju rohkem. Ning politseipunkti kohapeal olemine oleks igati kasuks igas mõttes. Ka selleks, et kokkuleppel käidaks vahel enne väljumist rongid läbi ja vahel tuldaks vastu. Minul pole vahet, seda võiks teha ka turvafirma. Peaasi, et tehtaks ja et asi oleks effektiivne. Lõin lõpuks käega ja jätsi ta omaette vahutama! 
      Muidugi ei peagi tema kõigega tegelema. Aga kui juba küsima tuleb, siis õppigu ka kuulama! Et teada võimalikult rohkem nüansse, kui läheb millegi arutamiseks ametnikega. Aga küllap siis põhjuseks oli see, et ta juba teab ja NÄEB KÕIKE!......
      Hea oli siiski kuulata, et juba esimesel päeval märgati vajadust lastenurga järele. Tore, ehk tulebki midagi vajalikku.

      Jätsin ütlemata, et tahaks ka mõne pildi seestpoolt teha, ei viitsinud rohkem. 
      Tegin oma paar pilti omavoliliselt ära ja võtsin kõrvalt oma pitsa.
      Huvitav, kas selline juhtivtegelane on ka multifunktsionaalse kollektiivi jaoks hea ülemus? Või löövad ka töötajad käega ja jätavad asjad rääkimata....
      Ikkagi kiidan ma tegijaid, ogu siis Go Group, linnavalitsus või Statoil. Ometi on mõnest asjast kahju. Ehk võiks ikka vastavalt piirkonnale pakkuda midagi teistmoodi kui muidu? Veidi tõsisem söögiports?




      Ja ikkagi on sellest vähe kasu, kui müüd mingit kihelkonnakaarti. Vaja on vaksalisse ka turismipunkti! Ja politseipunkti! Kes peaks selle eest seisma? Et pealinna visiitkaart oleks ikka tõeline visiitkaart!
      Tõsi küll, muu jutuvada sees selgus, et uue turu(hoone) puhul pidi sinna ilmuma ka selline punkt turistidele! ja see olevatki normaalne! Kas ikka on? Kas turist peab minema ikka kaugemale, mitte esimesest uksest sisse?
      Vaat selline huvitav lugu lihtsalt juhtus!
      Eks näis.....


      Muidugi on Balti jaamas veel väga palju ära teha! Kindlasti oleks vaja jõuda selleni, et bussijaam oleks siinsamas. Paraku ei taha spetsialistid sellega tegeleda, bussiärikatest rääkimata. Eks see ole sarnane sellele eelpoolmainitud FB grupi tasemele, kus "eksperdid" ei suuda seda küsimust isegi kommenteerida.


      Kas selline "pinna tasandamine" ja hunnik klotse muide ikka tagab "lae" püsimise?


      Balti jaamas ei ole selliseid katuseid perroonile tehtud. Me pole ju Soome....


      Kolm fotot: Kaido Hurma.



      Ei paista meil senini ka erilist arengut info vallas, endiselt vaid Elroni ja kaugel ka bussifirmade info, Ootesaalis olevad ekraanid samuti täidavad vaid kübekese vajalikust infiohulgast. Muide, kui üldse peaks ka mingi kobedam bussiinfo koht tekkima, siis kuhu? Miks peavad erineva transpori ootajad aga ootama eraldi kohtades? Miks ei suudeta ikkagi mõista, et väike jaamahoone peaks täitma ooteruumi funktsiooni ja erinevad kassad olema üheskoos? 
      Kui siit edasi mõelda, siis selle jaoks olekski vaid kaks teed. Kas tuua bussid riigiettevõtte alla või siis vähemalt piletisüsteem kaotada....

      Vahelduseks pilt "kenast" ühispeatusest Laagris/Vana-Pääskülas.
       Muide, nagu teada, planeeritakse Laagris ümberehitusi. Bussipeatused jäävad vist aga vanaviisi. Masuunal kahes erinevas kohas ja linnasuunal ei mahu need peatusesse korraga....

      Mõned mõtte aga ka paari viimase artikli kohta. Iseenesest rõõmustavad lood. Pole ju paha, kui lõpuks tunnistatakse, et (minu ja ka teiste) head ettepanekud tulebki arvesse võtta!


      Tartu rong omaette teema. Nagu ka seegi, et ei pea kõik Tartu rongid käituma nagu Statoil ja vaatama asju ikka individuaalse lähenemise seisukohalt. Et ehk näiteks lisada mõnele rongile peatus Aegviidus ja ehk ka Lehtses. Et ei oleks ebanormaalset olukorda, kus mõnes peatuses on kuni seitsmetunnine vahe! Või et Tartust ei saa piisavalt kiirest Aegviitu, heasse puhkepiirkonda. Räägitakse ju aina kiirusest, aga seda ei märgata, et ka tartlased tahavad kiiremini jõuda, mitte ainult Tallinna! Narva lisarongiga on aga probleem. Kahjuks pole märgitud lisa kiirrongi (Tartu) aegu, preaguse info järgi aga lisandub uus Narva rong ikka ajale, kui teisedki sõidavad. On need ikka parimad ajad ja kas regiooniti vajadustega arvestatud?

      See, et reisijate arv kasvab ja kõvasti, pole mingi ime. ja seda ammu ette öeldud. Nagu öeldud ammu ka seda, et kolmandat rongi Narva vaja. Vaja ka Rakvere rongi pikendamine Kiviõlini.....
      On ju loomulik, et pealinna asjaajamiseks saab ikka tööpäeva alguseks ka, mitte ainult pooleks lõunaks!

      Jama aga on see, et Elron näeb (MitteKompetentsiMinisteeriumi juhtimisel) vajadust mõne lisarongi järele, kuid neid pole ikka veel tellitud. Kaks aastat on niisama molutatud, oleks targemaid kuulda võetud, oleks need rongid juba kohal! Rääkimata sellest, et targemate nõuandel poleks praegu ka niisugust rongide puudust. Ja et uued jning "pisut mugavamad" rongid hakkaks õitma Tartusse küll, kuid ikka Tallinn-Riia rongina!

      On aga üllatav ja samas ka mitte, see, mida Rakverest kuulda! Tähendab, leidub ikka talupojamõistust! Paraku on linnakodanik rumal ja asjadest aru ei saa või õigemini, rumalaks "sunnitud", sest korralikult asjad selgitamata jäetud. Just nimelt, keegi ei peagi ära kaotama bussiPEATUST erinevates linnades ehk praegustes bussijaamade, küll aga tagama ühispeatuse väljaehitamise ja võimalusel bussiJAAM;A sinna ület toomise!


      Mul on ülimalt kahju, et volikogu sellise asja puuksu keerab ja.....

      Küll ei ole ma nõus, et linna otsus jaamahoone võõrandada oli õige. Alati leiaks mõne otstarbe ka suurematele ruumidele. Taas uut "putkat" ehitada mõtet ei ole.

        
      Täna aga ilmus huvitav artikkel bussiliiklusest Postimehes, paraku ei saada ma seda leida....

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar