Wednesday, September 4, 2013
Serviti, ikka serviti...2
Siile peaks hoidma ja nendega arvestama.Olevipojad aga teevad kõike
silmaklappidega,ümbritsevat märkamata. Ka siilid nagu muu looduski,
tallatakse jalge alla...
Rail Baltica ja Via Baltica - kaksikvennad?
RB-d hakati tegema valest otsast.Praegune trassivariantide arutelu välja
toonud palju vigu ja ühe põhitõe! Planeerijad ei tea mitte midagi
Eestimaa elust ega loodusest! Alles nüüd nähakse (ainult kas ka
mõitetakse või tehakse nägu, et mõistetakse?) osaliselt, mida planeering
kaasa toob! Ja needon alles pungad, mitte õied. Muide, üllatav on
loodusesõprade pea täielik vaikimine! Sh nende, kestavad,kuidas liiguvad
loomad, kuidas biotoopide kadumine kaotab liigid jpt.Miks?Pole nende
asi???
Meie Olevipojad tahavad teha kaks ühendust Euroopasse.Ja ohutud
liiklemisvõimalused. Pärnu mnt suht sirge, Via Baltica tekkimisel veelgi
sirgem. Tõsi küll, nüüdseks teada,et autode arv ei vaja kaugeltki
neljarealist maanteed. Äkki teekski siis kohe kaherealise koos
raudteega?
1. Kindlasti peaks olema igati loogilisem, lihtsam ja odavam planeerida asju korraga? Üks hange, üks tellimus,üks...tegemine!?
2. Odavam peaksolema ka ehitus!? Või soovib keegi väita, et odavam on ehitada eraldi kaks silda, viadukti, ökodukti?
3. Ühtne viadukt (rongidele) tagab ka ühtse läbipääsu ristuvatele
teedele? Kohati ehk koos koduloomadega! Või lausa metsloomadega? Poleju
ka väheolulised kokkupõrked metsloomadega maanteedel...
4.Ühtne viadukt võib kohati lahendada ka põllumajandustehnika ja -loomade läbipääsu?
5. Ühine lahendus võimaldab lihtsamini planeerida teenindusteed? Või
isegi hädavariandina kasutada neidsamu teid tulevikus põhimaantee
remondi ajal ümbersõiduna?
6. Ühine lahendus tagab trassi piires tulevikus võimaluse ka kohalikel
reisijatel sõita nii bussiga kui rongiga? Lihtsama Ühispeatuste
lahendusega? Ühtse parkimisega, "Pargi ja Sõida" süsteemiga.Üleüldse,
ÜHTSE TARISTUGA!? Välisturistide ümberistumisega kiirrongidelt
kohalikele, et sõita Varbolasse, Ruunaveresse, Märjamaale jm? Ning
loomulikult ka igasuguste mahasõiduteed ning sinnakuuluva parema
lahenduse ja otstarbekama kasutuse. Üks tee, üks parkla,üks aeglustus-ja
kiirendusrada, üks bussi-ja rongipeatus...
7. Väiksemate teede puhul peab leidma võimaluse samatasapinnaliseks
ristumiseks,olgu või inimfaktoriga valvesüsteem! Mis oleks seotud mingi
muu antud koha funktsiooniga, olgu minu pärast või politseipunkt
trassil...
8.Vähetähtis poleka võimalus tagada veelühe suure piirkonna elanikele ja
külalistele sõita kohalike rongidega tulevikus. Eriti siis kui
selgub,et AECOM-i pakutud reisijate arv on utoopiline või et kaubavedu
hakkab aina langema ja langema...
Kindlasti osataks pakkuda ka muid nüansse, mis teeb kogu süsteemi
mõttekamaks. Vaid ühte arvamust ma ei oota. Et "erinevate asjade jaoks
ei saa kasutada seda ja seda raha..."
Loodetavasti on ka maantee piiranguvöönd nii lai, et seegi hõlbustab maade kasutamist ning vööndi mõningast laiendamist?
Terevisioonis just Heikki Kalle mainis,et praegu pole tegemist trassivalikuga! Millega siis? Ja veel on aega kõik ümber mõelda!
See kõik ei tähenda, et ma ei eelistaks normaalset rongiliiklust üle Tartu! Kuid lausraiskamist ma ka ei kannata!
*********************************************
Mulle meeldis Maigi Novek arvamus.Lihtne ja samas hooliv. Muidugi tean,
et konnadest kui ühest looduse osast ei hoolita. Projektid
konnatunnelite ehituseks riigis nagu olemas, samas neid ei viida täide,
rääkimata sellest, et minu koduteel ei kavatseta seda ka toetada. Veelgi
vähem tasub uskuda, et RB puhul hoitakse loodust. Üks ökodukt
Baltikumis (?) pole lahendus loodusele, rääkimata konnadest...
Minge loodusesse!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar