Monday, August 12, 2013
Vaatasin pläralat. Palju toredaid arvamusi, kuid ometi leidub mõni, mis....
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/arvamus/hardo-aasmae-kokad-keetsid-supi-elektriraudteel.d?id=66548142
Aasmäe võtab Pulleritsult leiva ära. Jutt jookseb ladusalt. Ainus
häda, et igasugune sisu ja tõelevastavus puudub. Lihsameelsed petab
muidugi ära. Aga ilus see muidugi pole. Täpselt Pulleritsu leib.
Päris
huvitav lauseehitus. Tõelevastavus puudub, kuid troll ei oska või ei
julge ka midagi lisada? Tegelikult on tõde täiesti olemas, lihtsalt
troll üks näide neist, kes pimedusega löödud või lihtsalt ei saa
millestki aru. Just sellest aga Aasmäe kirjutaski.
Ega keegi ometi mõtle koondatud geronte vene raudteelasi tagasi moodsatele rongidele kutsuda>?
Elukestev õpe näeb ette kiirkorras mistahes ameti omandamise. Soositud on põhihariduse baasil mingi kutseka eriala, ja kui see ei istu või leiba lauale ei too, siis käkitegu Tööbüroo kursustel uus vajalik eriala omandada - praegusel juhul raudteelase/rongijuhi/mehaaniku eriala.
Alternatiiviks muidugi väljamaalt spetsialistid sisse tuua!
Pole parata, kui eestlane nii laisk ja õpivõimetu on!
Elukestev õpe näeb ette kiirkorras mistahes ameti omandamise. Soositud on põhihariduse baasil mingi kutseka eriala, ja kui see ei istu või leiba lauale ei too, siis käkitegu Tööbüroo kursustel uus vajalik eriala omandada - praegusel juhul raudteelase/rongijuhi/mehaaniku eriala.
Alternatiiviks muidugi väljamaalt spetsialistid sisse tuua!
Pole parata, kui eestlane nii laisk ja õpivõimetu on!
Päris
sotti ei saanudki. Küll aga on suht mõttetu välismaa poole pöörduda.
Telli uuring välismaalt, kui spetsialistid ei tea kohalikke olusid, see
uuring ei kõlba. Põhjus sama, millest Aasmäe räägib. Ja eestlane pole
õpivõimetu, teadjaid ja teadlasi ei lasta lihtslat ligi ning
nõukogudesse ei pääse ka spetsialistid vaid....parteilased nagu nõuka
ajal.
Ma
ei kahtlegi, et meil inimesi, kes hästi hakkama saavad. See aga sõltub
just nimelt õigete nõukogude, koostöökogude jm tekkimisest.
Konkreetset juhtumit vaevalt ka n.n professionaalne juhtkond poleks ilmselt vältida suutnud. Uue asjaga tuleb tahes-tahtmata ette ootamatusi, eriti kui kõik elektrooniliselt kontrollitav on. Mis siis juhtus? Mitte midagi tõsist, kui jätta välja inimlik hoolimatus reisijate teavitamisest ja uste avamata jätmine.
Tuhajuhanitel
ongi raske mõista isegi seda, millest jutt. (Vabanda, et lisasin
selle-tuha-lisandi nimele, sest vaevalt su õige nimi Juhan on!) Asi ei
ole ühes konkreetses juhtumis. Asi on selles, et kogu süsteem on mäda.
Ei osata sõiduplaane teha, esimese asjana nähakse vajadust hinnatõusu
järele, optimaalsest rongide ja brigaadide ringlusest pole halli aimugi,
piletikassade vajadust ei mõisteta....
Muide,
sedsama inimeste teavitamist on olnud ammu võimalik õpetada, selle
jaoks küll uusi ronge ei pidanud ootama. Kuid kui ei osata ise (nagu
siin alles kirjutasin juhtumitest Käru ja Rapla puhul), siis ei ole
võimalik ka õpetada.
Sests ütlen veelkord:
KUI EI MÕISTETA, RAUDTEED, REISIJAID, GEOGRAAFIAT JMS EI OLDAGI VÕIMELISED ISEGI MITTE SADAMAPIDU KORRALDAMA.
Juhan,
toon ühe lihtsa näite. Uute rongide uksi peab avama reisija.
Tavajuhtudel muidugi. Kas reisija peab selleks surfama netis või uurima
meediat? Või oleks võimalik nuppude kõrvale panna vastav kahes (eesti ja
inglise) keeles kleeps? Ning peatusesse infotahvlile samuti?
Aasmäe jutt õige ja mõnusalt serveeritud.Tegelik probleem on muidugi
sügavamal ja selles,et viimase paarikümne aasta jooksul pole
poliitbroilerid aru saanud,et ainus ühistranspordiliik,mida arendada
tasub on rööpatransport.Isegi sellest ei saada aru,et ammu oleks pidanud
midagi ette võtma,et meie hästi arenenud,aga madalakvaliteetse
maanteedevõrgu koormust tuleb radikaalselt vähendada ja ainus võimalus
on rööpad või õhk.Selle asemel kuulsin tänase ER juhi,kellegi Asmanni
lolli juttu,et midagi arendada pole võimalik...selline juht ei kõlba
isegi rööpaseadjaks,rääkimata meie juhtpoliitikutest,kes on valdavalt
laisad ja mugavad oma aja ära istujad.
Millega
seoses sellest "arendamise võimatusest" räägiti?. Üleüldse, selline
sõnadepaar on juba täislollus, kõike on võimalik arendada, rohkem või
vähem!
Hea Juhan
Professionaalne juhtkond oleks suutnud vältida olukorda, kus kuni 1000 sõitatahtjat läheb teenindama 240 istekohaga rong. Seda, et antud üritus populaarne on, oli juba ammu teada. Elektriraudtee keeras oma reklaamiga "festivalile viib uus rong" veel vänta juurde...
Üle poole aasta katsetati ja veeti kruusakotte...ilmselgelt oli teada, et kui tekib ülekoormus, hakkab pardakompuuter miskit moodi reageerima. Ja säärane olukord ka saavutati. Selge on ka see, et ülekoormusega edasi sõitmine päris normaalne ei ole. Rong oli täis juba Tallinnast, mistõttu oleks saanud depoost teise koosseisu Pääskülas juurde haakida.
Professionaalne juhtkond oleks suutnud vältida olukorda, kus kuni 1000 sõitatahtjat läheb teenindama 240 istekohaga rong. Seda, et antud üritus populaarne on, oli juba ammu teada. Elektriraudtee keeras oma reklaamiga "festivalile viib uus rong" veel vänta juurde...
Üle poole aasta katsetati ja veeti kruusakotte...ilmselgelt oli teada, et kui tekib ülekoormus, hakkab pardakompuuter miskit moodi reageerima. Ja säärane olukord ka saavutati. Selge on ka see, et ülekoormusega edasi sõitmine päris normaalne ei ole. Rong oli täis juba Tallinnast, mistõttu oleks saanud depoost teise koosseisu Pääskülas juurde haakida.
Absoluutselt
nõus! Keegi ei kutsu oma kolmetoalisse korterisse 1000 külalist, kui
paremat kohta pole. Diiselrongidel vist veel kasutusluba polnud, ning
vaba elektrirongi koosseisu väidetavalt polnud, kuid vabalt oleks võinud
kasutada üht vana koosseisu. Elektriraudtee (ehk riik) aga ei taha
sellest kuuldagi, kuigi just seda oleks turismiriigi jaoks tarvis! Selle
asemel saadi sigadusega hakkama ja parseldati kõik koosseisud maha!
Paljukritiseeritud juhtumi puhul on siiani jäetud mainimata üks
oluline fakt - nimelt selle asemel, et firma juht ise astuks
konkreetselt rahva ette ja ütleks, mis läks nihu ning kuidas asja
tulevikus parandatakse, saadeti tanki pressiesindaja, kellel pealegi
polnud ilmselt piidavalt volitusi millestki rääkimiseks. Siit tuleb
päevakorrale veel üks oluline probleem - riigifirmade juhtkonnad
barrikadeeruvad igasuguste pressibüroode ja pressiesindajate müüri taha,
et oma tegevuse eest võimalikult vähe vastust kanda. Ja ministeeriumi
broilerid on vait kui sukk, sest ise nad ongi neile saamtutele juhtidele
teed sillutanud.
Natuke aka artikli pläralast.
Tõepoolest,
miks on vaja kõigil pressiesindajaid, kui tihtipeale neil sama probleem
- pole asjast halli aimugi? Neid vist ongi vaja selleks, et juhid ei
peaks ise häbi tundma, seda enam, et nad ka midagi ei jaga...
Vahelduseks üks vanem lugu. Kunagi lugesin Kraavi-Karla intervjuud : .....äää....eee...öööö....
Ja mis edasi? Inimene ei oska rääkida midagi mõistlikku ning ta võetakse tööle KMA ja Harju Maavalitsuse Pressiesindajaks!?
Muide,
siingi tüüpiline näide,, maavalitsus püstitab keelu, teavitamise
sokutab omavalitsustele ja kõik arvavad, et ppisab massimeediavahendites
teavitamisest? Kui mingil juhul mul aga palk nii väike, et ei jaksa
Õhtulehtegi osta...kas siis see ikka on õige teavitus?
Nõukogu annab raamid operatiivjuhtimiseks ja komplekteerib juhtkonna. Seega ka vastutab kõige otsesemalt.
Küsin: mida oleks rongijuhil inimestele öelda olnud? Et ootab ülemuste otsust? Hirmutada ohutussignaaliga? Mis õigused üldse firmas on rongijuhile jäetud, kas reisijate teavitamine poleks hiljem pahandust kaasa toonud? Et esitas teksti, mis firma PR osakond polnud heaks kiitnud.
Ohutussüsteemi väljalülitamine on oletus, kuid paraku väga võimalik.
Mingeid tundmatuid tulesid ei saa rongijuhi jaoks olla ja manuaalist ta midagi ei otsi. Signaaltuled tambitakse pähe väljaõppe ajal. Iseasi, kui juhtkond leidis, et rong on rong ja juhid väljaõpet ei vaja.
Küsin: mida oleks rongijuhil inimestele öelda olnud? Et ootab ülemuste otsust? Hirmutada ohutussignaaliga? Mis õigused üldse firmas on rongijuhile jäetud, kas reisijate teavitamine poleks hiljem pahandust kaasa toonud? Et esitas teksti, mis firma PR osakond polnud heaks kiitnud.
Ohutussüsteemi väljalülitamine on oletus, kuid paraku väga võimalik.
Mingeid tundmatuid tulesid ei saa rongijuhi jaoks olla ja manuaalist ta midagi ei otsi. Signaaltuled tambitakse pähe väljaõppe ajal. Iseasi, kui juhtkond leidis, et rong on rong ja juhid väljaõpet ei vaja.
Äärmiselt loll küsimus! Vedurijuht pidanuks avama uksed, kui teab, et reisijaid palju ning tuleb seisak. Ning võtabki mikrofoni ja ütleb:
"Lp reisijad!On tekkinud väike tehniline probleem, mille lahendamiseks kulub veidi aega. Esimesel võimalusel anname täiendavat infot!"
Kui mingis firmas pole jäetud vedurijuhile ÕIGUST INIMLIKKUSELE, tuleb juhtkond kaikaga minema peksta!
No comments:
Post a Comment
troll