pühapäev, 31. oktoober 2021

Nov 2016 - Rekajuhid ja RB ja 4-päevane töönädal Eestis.

 

Friday, November 25, 2016

Mida arvavad kutselised autojuhid Rail Balticust?


Põhjust pidutsed on meil siis, kui meil läheb hästi!

Palusin arvamust avaldama veokajuhid, kelle koormad peaks väidetavalt Rail Balticu rongidele tulema. Muidugi oleks tore ka autovedajatest ettevõtjate tegelikke arvamusi teada.

 Väga palju räägitakse sellest, et Rail Balticu valmimisel koliks paljud veosed rongidele. Või rongidele koliksid lausa rekkad kogu täiega!!!
Kui reaalne see üldse võiks olla? Mida annaks kaubarongi peal jõudmine Kaunasesse või kaugemale? Ja mis laadi veosed võiks siia tulla rongiga ning kuskohast? Kui üldse?
Arvamused asjaosaliste poolt väga olulised!


Tambet Varul Soomes lõpetati mõned aastad tagasi rongidega rekkade vedu.
Neeme Sihv
Neeme Sihv Tead ka põhjust? Pakuks, et polnud piisavalt huvilisi ehk vajadust? Kui kaugele seal selliseid vedusid tehti üldse?
Tambet Varul
Tambet Varul Oulu -Helsinki , aga põhjuseid ma ei mäleta...
Neeme Sihv
Neeme Sihv Tänud ikkagi.
Neeme Sihv

Kirjuta vastus...

Alari Alumets
Alari Alumets Kõik oleneb kaugusest, kauba makusmusest ja tariifist :)
Neeme Sihv
Neeme Sihv Kõik oleneb? Kas ka sellest, kui kaugele peaks rekka sõitu jätkama mahalaadimisjaamast?
Alari Alumets
Alari Alumets Lihtne matemaatika, Veoautoga keskeltläbi 1E/km, ehk seda hinda makstakse firmale kes kaupa veab. Sealt makstakse kütus, juhi palk ja amortitatsioon. Rongiga seeläbi kaoks vahelt ära juhi palk ja amortitatsioon, aga rongi kütuse kulu suurem ja raudteevaldajad tahavad ka samas oma osa saada. Niiet kõik taandub kliendi taha, kas saada kaup kiiremini või odavamalt. Eks ikka kui on pakkumist siis järelikult peab olema nõudlust.
Vaiko Vaabel
Vaiko Vaabel Autojuht on ju kaasas, saatjaks seal rongipeal, päevaraha tahab ta ikka saada!
Neeme Sihv
Neeme Sihv Tänud! Rongi kütusekulu suurem? Pean tunnistama, et ma ei teagi täpselt, kui suur on kaubarongide kütusekulu (oleneb muidugi ka sellest, kas aegalselt ja ökonoomselt sõitev või kiircargokaubakas. Reisirongil on laias laastaus 100l/100km-le. Kui palju küsiks raudteefirma Tallinnast Kaunaseni veetava rekka eest, ka see on teadmata. 1eur/km peaks tähendama, et hind oleks kõvasti alla 1000 euro ehk siis mingi 200-400eurot....
Alari Alumets
Alari Alumets Vaiko ei pruugi olla, võib ka olla lihtsalt see, et juht viib haake terminali ja sealt edasi rongiga. Rootsis Norras tavaline nähtus. Neeme võin uurida välja rongi keskmise küttekulu, eks ta võtab paar päeva aega, aga olles ise olnud rongi juhtival istmel siis tean, et see kulu on päris suur :)
Meeldib · Vasta · 1 · Eile kell 13:56
Neeme Sihv
Neeme Sihv Alari Alumets Tänud, mina samuti, aga vaid reisirongiga.
Alari Alumets
Alari Alumets Ma olin ka Edelaraudtee ajal piloodi istmel :)
Alari Alumets
Alari Alumets Aga kahjuks seal ei olnud küttenäidikut :)
Neeme Sihv
Neeme Sihv No keskmiselt ca 1000-tonnise kaubarongiga 300l/100-le.
Meeldib · Vasta · 1 · Eile kell 14:04
Neeme Sihv
Kirjuta vastus...
Ka Raix
Ka Raix Rong viib kauba jaamast jaama. Rekka viib tootjalt kliendile. Kui muidugi rekka ise rongile ei asetataks. Vahelaadimised.... Jne
Alari Alumets
Alari Alumets Kui võttes arvesse, et RB oleks Eesti-Leedu otseliin siis tuleb kohe kindlasti odavam saata asi kliendini Veokiga mööda maad, Sest rongi hinne tuleb nagunii kirves+pööramine, aga Tallinnast-Leetu on päeva sõit, vahel ka natuke peale, aga lõpphindena minu isiklik pakkumine on, et Veokaga tuleb see asi odavam. Kui RB tuleks läbi Tallinn-Tartu-Valga ja lõppeks saksas, siis tuleksid uued tuuled transporti
Neeme Sihv
Neeme Sihv Usun, et rong läheks Tallinnast saksa vähemalt ööpäeva. Piirideülene bürokraatia on raske ümber korraldada ja dokumente tahetakse vist aina kontrollida.
Ka Raix
Ka Raix sengeni sispiiridel puudub kontroll
Neeme Sihv
Neeme Sihv Raudteejaamades toimub endiselt asi läbi dokumentatsiooni. Mingi bürokraatia on paraku endiselt olemas. Vahel ka muidugi maha- ja juurdehaakimised.
Neeme Sihv
Kirjuta vastus...
Tambet Varul
Tambet Varul Kui aus olla tänapäeval poolhaakega pikki vahemaid kauba veoks kasutada on ressurside raiskamine....ses suhtes pooldan poolhaagete transporti rongidega
Meeldib · Vasta · 1 · Eile kell 14:04
Neeme Sihv
Neeme Sihv Kui pikk on pikk?
Neeme Sihv
Kirjuta vastus...
Indrek Iva
Indrek Iva Meil on lääneneri kõrval, pigem võiks sellesse panustada. Meretransport pidavat olema kordades odavam võrreldes raudteega.
Meeldib · Vasta · 1 · Eile kell 14:53
Neeme Sihv
Neeme Sihv Ma usun ka pigem sellesse.
Neeme Sihv
Kirjuta vastus...
Tarmo Timm
Tarmo Timm Rongig vedu on raudselt odavam,kui on palju vedada korraga. Aga kui on vähe ja tihti,on auto odavam,kiirem ja käepärasem. Pole vaja ehitada ladusid,kus hoida vajaminevaid,aga mitte koheselt tegevusse minevaid kaupu. Autovedu ei kao kuhugi,lihtsalt massiline ühe kaubaartikli vedu kaob. Tuleb hakata otsima,et mida vedada. Enne otsiti vedajaid,nüüd hakatakse otsima kaubasaatjaid. Minu arvates on see kogu erienvus. Ärimees otsib,kuidas saab mugavamalt ja odavamalt,aga kindlalt. See on äri alus. Nii see on. Eraldatakse terad sõkaldest. Tööd jääb vähemaks. Võib olla,aga see ei ole kindel. Tasuvat tööd kõigile.
Kunnar Koov
Kunnar Koov La manche alt on rekkaga rongi peal läbi mõned korrad sõidetud
Kunnar Koov
Kunnar Koov Peale ja mahasoit oli kiire kui niimoodi Poola välja sõita, hoiab sõiduaega kõvasti kokku. Kuid kui sama ajaga jõuab laevaga Kieli või Travemündesse, siis on see surnud projekt
Meeldib · Vasta · 1 · Eile kell 15:57
Neeme Sihv
Neeme Sihv Sellised asjad just ongi olulised. Kui kaua laevad üldjuhul sõidavad Soomest Travemündesse?
Kunnar Koov
Kunnar Koov Hanko Travemünde 36 tundi
Kunnar Koov
Kunnar Koov Oli vist isegi kiirem
Neeme Sihv
Neeme Sihv Kardan, et kaubarongid sõidavad pea sama kaua.
Neeme Sihv
Neeme Sihv Tallinnast. Ja Soomest Tallinna tullakse ju nagunii laevaga. Võib eeldada, et sealtpoolt siis RB küll mingeid veokate kaupu omale ei saa.
Marko Orgusaar
Marko Orgusaar Kas mitte Paldiski - Hanko- Travemynde polnud 36h...?
Neeme Sihv
Kirjuta vastus...
Aleksei Degtjarjov
Aleksei Degtjarjov Rootsis veetakse ja palju näinud.
Teet Pulli
Teet Pulli ÄRA PÕE sinule kah jagub seda kaupa mida liigutada
Neeme Sihv
Neeme Sihv Jaa, lõpuks jõuab see ikka lattu. Seal liigutangi.
Neeme Sihv
Kirjuta vastus...
Indrek Iva
Indrek Iva See reisijaveo osa jääb ka mulle arusaamatuks tänapäeval. Kui mul tuleb isu kähku Berliini minna, kas ma lähen hommikul lennujaama ja olen lõunaks kohal paarisaja euro eest või ootan balti jaamas neljapäevast rongi, millel pilet ilmselt kallim?
Meeldib · Vasta · 1 · Eile kell 18:03
Neeme Sihv
Neeme Sihv Eks sellega nii olegi. Vaevalt et (kalli) rongiga Berliini sõitjaid palju on. Aga (Märjamaa), Pärnu, Häädemeeste, Salacsgriva, Saulkrasti, Radvilishkise, Shialiai jt kohtade peale kokku tuleb reisijaid üksjagu, kui aga sõiduplaan on piisavalt hea. Samas, kui on aega ja saad sõites aja maha võtta, siis mõni sõidaks ehk ka Berliini. Aga rohkem toimib see ainult regionaalse rongina, mingit pläma, mis RB ametnikud ajavad, polegi tõsiseltvõetav,
Teet Pulli
Teet Pulli sõidukaga mingi 20 tundi 130....150 liitrit kütet ja kohal vaevalt tsuh..tsuh kippemalt liikuma hakkab
Neeme Sihv
Neeme Sihv Kuhu 20 tunniga?
Neeme Sihv
Kirjuta vastus...
Heiki Vassar
Heiki Vassar Haakeid oleks ehk mõtet Euroopa vahet liigutada, autosid kindlasti mitte. Konteinerites ei liigutataks korjekaupa niikuinii.
Neeme Sihv
Neeme Sihv Konteinerid võivad üks artikkel olla nagunii. Aga eks oleneb jälle, mida ja kuhu. Meile tulevad Malaisiast ju ka konteinerid meritsi, mitte maitsi. Nii et merevedu tundub igati olema kasumlikum ja maitsi siis ikkagi suht lühikesed otsad. Vaevalt, et Suessi kanalist läbitulevatelt laevadelt need konteinerid Vahemere ääres rongidele pannakse, et siia tuua.
Heiki Vassar
Heiki Vassar See toimiks kui Soome saaks oma kaupu sedakaudu liigutada. Aga see vajaks tunnelit Soome lahes.
Neeme Sihv
Neeme Sihv Nii paraku on. Aga see tundub veel ulmelisem.
Neeme Sihv
Kirjuta vastus...
Ahto Voip
Ahto Voip Miks need arvamused väga olulised on? Mingi uurimus?
Neeme Sihv
Neeme Sihv KIIRraudtee RB tegijad-pooldajad väidavad, et kaupa on küll ja õnn saabub meie õuele. Aga äkki on vastupidi? Väidetavalt ei saa loota isegi 10 miljonile tonnile aastas, aga see tähendab, et raudteest pole kasu ja meie maksame eluaeg selle KÕRGEID KULUSID! Seepärast olekski hea teda natuke rohkem reaalsest elust, mitte uskuda Kallas&Ko juttu!?
Meeldib · Vasta · 1 · Eile kell 19:27
Neeme Sihv
Kirjuta vastus...
Raivo Valmsen
Raivo Valmsen minuarust pole seda RBd vaja. parem tehke via Baltica 4 realiseks ja tasuliseks nagu teised riigid(läti,leedu,poola). aastaid käib idabloki transiit skandinaaviasse läbi eesti ja keegi ei maksa selle tee eest. raha vedeleb maas, aga meie valitsus s...ta häda ei oska seda üles korjata.Ja ei usu ma ka seda et soomlased hakkavad oma haakeid meie rb peale panema kui oma laevad käivad otse saksa.sakas vedeleb kindlasti tuhandeid vanu päevataksi(teetaksi) aparaate,mis võiks siin käibele võtta 8.- euri päev transiitvedudele ja andku minna. eesti autodele kindlasti mingi soodsam variant. aastamaks nagunii juba on.
Meeldib · Vasta · 3 · Eile kell 20:04
Neeme Sihv Ja sõitke autodega? Huvitav, miks Tartusse, Türile, paldiskisse jm eelistatakse sageli rongi? Ning mismoodi rattamatkajad Tallinnast L-Eestisse saavad? Hääletavad rekkaid?
Ahto Voip
Ahto Voip Isegi seda poleks vaja. Vaja vaid riigil ühineda Eurovignettes süsteemiga ja pärast kontrollida
Raivo Valmsen
Raivo Valmsen ka see õige,aga sis skandinaavia süsteemiga,.
Meeldib · Vasta · 1 · Eile kell 20:09
Ahto Voip
Ahto Voip Ikka ikka
Vaiko Vaabel
Vaiko Vaabel See raudtee, investeerigu ja korrastagu parem Tallinn, Tartu, Valga liin! Mitte mingit monstrumit, mis Eesti pooleks kisub!
Meeldib · Vasta · 2 · Eile kell 20:10
Raivo Valmsen
Raivo Valmsen Neeme Sihv kle kohalikud rongid teine teema. aga see ulmeline rb ei tasu iial siin ennast ära. jah prantsusmaa ja ukj vahel küll,sest rikkamad riigid ja rahvas reisib palju. aga siin mitte.kohalik raudtee tuleb korda teha ja rahvas heameelega sõidab rongiga.
Neeme Sihv
Neeme Sihv Ma ei räägi monstrumit, räägin tavaraudteest Pärnusse, kas mööda olemasolevat tammi või kõrvuti Via Balticuga. Tartu raudtee on muide pea täies ulatuses korda tehtud.
Neeme Sihv
Neeme Sihv Raivo Valmsen, täpselt, sest meil pole piisavalt rahvast, et kiirraudteed üleval pidada.
Meeldib · Vasta · 1 · Eile kell 20:13
Urmas Virveste
Urmas Virveste kaubavedu rongidega tasub end ära ehk kui suured kogused ja pikad ülee 1000 km vahemaad, muidu on autotransport paindlikum, ja eestis ei tasu kindlasti hakata haakeid ühest riigi otsast teise rongiga vedama, selle rongiliikluse, mida eestis arendada peasuund peaks ikka reisirongi liiklus olema
Urmas Virveste
Urmas Virveste aga see RB on monstrum sellest ei saa ainult need aru, kes selle ehitamisega oma taskuid täidavad, eesti elanikele on sest rohkem kahju kui kasu
Meeldib · Vasta · 1 · Eile kell 20:23
Neeme Sihv
Neeme Sihv Urmas Virveste , Eesti ulatuses pole muidugi mõtet. Aga taskutäitjad tahavadki teha võimalikult suurelt, sest siis saab võtta suurte taskutega püksid. Neid tõesti ei huvita Eesti üldse
Urmas Virveste
Urmas Virveste Neeme Sihv keegi ei hakka ka eestist saksa ega saksast eestisse ju haakeid rongiga vedama, aastat 20 tagasi oleks seda veel tehtud, aga autovedu on operatiivsem ja mobiilsem seega need vennad kes sellele raudteele hirmsaid kaubakoguseid plaanivad, näitaku esmalt neid vedusid olemasoleval raudteel, see jutt et seda raudteed kaubaveoks vaja on absurdsus kuubis
Neeme Sihv
Neeme Sihv Urmas Virveste,aga sellele ma tahtsingi siin kinnitust saada! Ja üldsielt saingi. Vähemalt oskan nüüd rohkem vastu vaielda neile, kes püüavad vastupidist väita.
Urmas Virveste
Urmas Virveste Neeme Sihv edu ja jõudu sulle
Neeme Sihv
Neeme Sihv Aitäh, Urmas!
Neeme Sihv
Kirjuta vastus...
Tõnu Ehasalu
Tõnu Ehasalu Rail baltik on minujaoks olnud koguaeg ulme. Kui palju inimesi sõidab igapäev autoga Ääsmäe Tallinn marsruudil?Arvan et rail baltiku teel oleks neid palju vähem. Sõidan igapäevaselt mööda eesti maanteid kuid nendesse investeeringud viidud miinimumi. Ei tea tuttavaid kes sellest rail baltikust kasu näeks.
Meeldib · Vasta · 4 · Eile kell 20:09
Neeme Sihv
Neeme Sihv Ja kui palju võiks autosid olla teel vähem, kui rong sõidaks kõrval? Või mis oleks, kui hommikusel tipptunnil koliks rongisõitjad auteodele ja lisanduks vee 4-5000 autot?
Alari Alumets
Alari Alumets Neeme tule nüüd maa peale, 4-5000 autot sul küll rongisõitjad ei tekita. Arusaadav tahad siin uurida palju oleks asjast kasu, aga ise võiks jääda ikkagi mõistuse piiresse samamoodi :)
Neeme Sihv
Neeme Sihv Alari Alumets, mine vaata hommikul kl 7-10 Balti jaama saabuvaid ronge, lisa neile Pääsküla, Ülemiste ja Liiva suuna peatustes väljujad ja kardan, et saad veel suurema numbri'
Neeme Sihv
Neeme Sihv Paldiskist tuleb järjest topeltkoosseis + muud rongid, korraga neis topeltkoosseisudes sõitnud isegi 400 ja rohkem inimest ühes rongis. Aga ronge kokku saabub vist üle 30, kui õigesti mäletan
Neeme Sihv
Neeme Sihv Oma ala ma siiski tunnen ja ei lähe kunagi mõistuse piiridest väljapoole
Raivo Valmsen
Raivo Valmsen Neeme Sihv no praegu jutt RBst. las see kohalik raudtee jääb teiseks teemaks.
Neeme Sihv
Neeme Sihv RB ja kohalik raudtee peabki olema üks. Allpool selle kohta teema üles paningi.
Alari Alumets
Alari Alumets RB ja kohalik raudtee ei saa kunagi olema üks, sest RB tahetakse viia otse läbi Pärnu, aga meil on veel teisigi sihtkohti kuhu hetkel Elron oma 38 rongiga manööverdab.
Neeme Sihv
Neeme Sihv Teised jäävad ju alles? Need ei sega kuidagi. Ja Tartu raudteel sõidavad ka piimarongid ja kiirrongid ja kaubarongid ja on ruumi ka kaugrongidele. Lihtsalt Pärnu ja Lääne-Eesti üldse saavad ka omale ühendused.
Neeme Sihv
Neeme Sihv Ning Tallinn-Häädemeeste vm rong ei sega kuidagi kiirrongil sõitmast.
Neeme Sihv

Kirjuta vastus...

Ahto Voip
Ahto Voip Või kui hädapärast raudteed ikkagi vaja siis sättigu see olemasolevale tammile. Tallinnast-Tartu-Valga.
Meeldib · Vasta · 1 · Eile kell 20:13
Neeme Sihv
Neeme Sihv Olemasolev tamm on ka Pärnu suunal. tartu tammil rmonditud raudtee olemas. Kui aga seal Riia kiirriong käima panna, kas soovitad ka pärnakatel sinna sõita?
Vaiko Vaabel
Vaiko Vaabel Olen pärnakas ja elu jooksul ühe korra rongiga Tallinas käinud! Riiga läheksin ka autoga, mugavam, privaatsem!
Neeme Sihv
Neeme Sihv Oh, sa ei kujuta ettegi, kui hea võib vahel olla rongiga! Eriti kui oleks mõnus puhvetvagun ja seal üks hea käsitööõlu.... Või hoopis juttu ajada või omaette mõnuleda. Kaugrongis peaks olema valida 3 klassi vahel
Neeme Sihv

Kirjuta vastus...
Indrek Iva
Indrek Iva Ehk jääb see asi soiku. Päris palju on otsustajate rivis muutunud viimase paari nädala jooksul, loodetud kilekotimiljonid jäävad ära
Neeme Sihv Võib olla. Parem on kui raha ikka asja ette läheb, mitte kilekotti. Aga samas saaks selle eest targalt käitudes palju ära teha.
Raivo Valmsen
Raivo Valmsen Neeme Sihv nagu mainisin saaks minuarust selle meletu raha eest via baltica 4 realiseks ja ka olemasolevad raudteed korda. ja olekski kõik o.k.
Neeme Sihv
Neeme Sihv kui autosid ei piisa maanteel 4-realise jaoks, siis pole mõtet ka teha rohkem kui 2+1. Koos raudtee kõrvale ehitamisega. 4-realise peale on lisaks jama veel see, et maavarasid kulub liiga palju. ja paljud sõitjad jäävad ikka autodesse. Tuues need rongidesse, on veelgi vähem põhjust 4-realist teha. Ja juba praegu ei suuda me maanteeid piisavalt hooldada, sel juhul peksame raha sinna veel rohkem.
Raivo Valmsen
Raivo Valmsen Neeme Sihv kas lugesid ettepanekut?? tasuliseks tuleb teha,nagu teised riigid.ja sealt tulebki teede korrashoiu raha.ja arvesta et transiit ikkagi kasvab. ja kas meil tuhamägedest puudu on,millest saaks ideaalse aluskatte teedele.
Indrek Iva
Indrek Iva Raudtee ehitusele läbi rabade maavarasid ei kulu? See risu vajub veel ära neil 5 aasta pärast..
Meeldib · Vasta · 2 · Eile kell 20:29
Vaiko Vaabel
Vaiko Vaabel juba hetkel ohivad ju, et Pärnu kandis ei jätku vaja minevat liiva! Et seda tuleks juurde vedada kuskil!
Indrek Iva
Indrek Iva Ja liiva just :-D krt, teetammi võiks vähe asjalikumast asjast teha ikka. Aga jämedat kildu pole meil vist mitte üle 10 kildi jagu selle raudtee jaoks
Neeme Sihv
Neeme Sihv Raivo Valmsentransiit ei kasva enam kaua. Kütusekriis võib tulla mõne aasta pärast, siis hakatakse mõtlema, mida, kas ja kuidas vedada. Ei veeta enam Eestist peldikupaberit välja ja sedasama sisse. Ei ole enam tühisõite ega poolikuid koormaid. ja kui tuleb taas majanduslangus (loodan, et ei) kukub autode arv kolinal nagu 2007-st. Kui aga maantee on tasuline, siis tuleb sellele pakkuda alternatiivi, näiteks raudteena kõrval. Valik tähendab, et ma võin maksta hoopis rongipileti eest ja joon vagunis õlut
Neeme Sihv
Neeme Sihv Indrek Iva . kulub, Sul õigus. Kuid kildu, meie kildu, sellele raudteele ei pandagi. Tänapäeval pannakse ainult graniiti ja mõttekam ongi tuua see, mitte raisata enda oma. Veelgi enam, kui teha kaherajalise raudtee asemel üherajaline, läheb seda poole vähem. Kui teha vene laiusel ja alustada Riisiperest, läheb veel vähem. Ning Riisipere (Haapsalu) raudtee saab olema veel kasumlikum ja effektiivsem.
Indrek Iva
Indrek Iva Jah, kõik õige. Aga RB puhul kulub seda ikka sitaks. RB ei lähe läbi riisipere ega märjamaa ja jumal tänatud minu suhtes. Jahimehena ma ei taha kuulda üldse RB ehitusest, seda 60m laiust tarastatud riba pole vaja, eriti kui pole selge, milleks seda üldse vaja on.
Neeme Sihv
Neeme Sihv Jahimeeste huvides on, et see ei tekitaks eraldi trassi ja võimalusel ei tehtaks mitte ökodukte, vaid jõekeste jm puhul tuleks raudtee postidele viia, nii et loomad saaks alt läbi. Tarastama kohati peab, sest kardan, et vedurijuhid on rohkem põtru surnuks sõitnud, kui Sina sõpradega neid lasta saanud.
Meeldib · Vasta · 1 · 22 tundi
Neeme Sihv
Kirjuta vastus...
......... Rongipilet veokile peaks olema max 150 euri et ära tasuks, vastasel juhul tuleb ise söites odavam eeldusel, et juht on ka rongipeal. Rong pidi söitma Tallinn-Kaunas 7 tundi - samas mis veokiga mööda maad. Rong peaks väljuma iga 1h tagant, et asjal möte...Kuva rohkem
Neeme Sihv
Neeme Sihv Olen nõus, etv tõenäoliselt jäävad rekkad ikka maanteele ja RB ametnike jutt on bluff
Meeldib · Vasta · 1 · 23 tundi
Tõnu Mägi
Tõnu Mägi Täna Euroopas autorongide piletihinnad nt. Wörgl-Trento 320€/ca 240km; Regensburg-Trento 460€/460km
Neeme Sihv
Neeme Sihv Tänud! See hind on oluline teada!
........... Tönul on öigus aga seal maal söites ongi valik, et kas jaurad üle mägede vöi lähed rongiga ning neil raha ka vähe rohkem. Aga kui Tallinn-Kaunas on ca 600km ehk kütust ca 180euri eest siis mul kui vedajal ei tekiks mötetki, et miks maantee asemel rong.
Neeme Sihv

Kirjuta vastus...
Neeme Sihv
Neeme Sihv Keda RB teema huvitab, siis üks variant siin. Lihtsalt ma ei pea siis üle kordama. http://eestimaablogi2.blogspot.com.ee/.../rail-via-baltic...
Pole juba pikka aega Kablisse saanud. Nüüd võtsin selle ette. Kõigepealt vaatasin Laagris, kas…
EESTIMAABLOGI2.BLOGSPOT.COM|AUTOR: JÜRI POEG
Neeme Sihv
........ RB algatajad suruvad peale mingeid öpilasi ja välismaal tööl käivaid/elavaid inimesi, et neil siis hea söita. Nad käivad nagunii auto vöi lennukiga sest nii mugavam. Töesti, sama raha vöiks 2+2 realise kiirtee alla panna ning elu oleks muretu.
Meeldib · Vasta · 4 · Eile kell 20:22
Neeme Sihv Ei, sama raha eest saaks normaalse raudtee ehitada ja 2+1 teha.
 2+1 on Via Baltikal mötetu sest Poolakatel saab varsti korralik kiirtee Leedu piirini valmis ning Leedukad ise ehitavad juba piirist Kaunasesse 2+2 kiirteed.
Meeldib · Vasta · 1 · Eile kell 20:28
Raivo Valmsen
Raivo Valmsen Neeme Sihv kle see 2+1 vbolla mäo ja tartu vahel. seal sellist transiiti ei liigu kui via baltical.
Meeldib · Vasta · 1 · Eile kell 20:29
........ E67 asemele ehitada 2+1 tee on sama kasutu kui teha RB sellisel kujul nagu seda hetkel plaanitakse - poolköva lahendus mis ei tööta. 2+2 eeldab korraliku kiirteed, taradega, mahasöidud, körvalteed, suured parklad koos tanklatega (parkla 60 autole mitte 10-le), viaduktid jne. Ja Poolakad teevad ca 600km kiirteed miljardi euroga, RB eelarve on 2miljardit.
 Ja parklad 60le autole per suund mitte kahe suuna peale kokku ning neid iga 30km tagant ehk ca 45min söitu.
Meeldib · Vasta · 1 · 23 tundi
Alari Alumets
Alari Alumets Ivo meil siin Ikla-Tallinna trassil ei ole päris nii hulluks ka vaja minna nende parklatega :) Ikla-Pärnu vahele üks ja kaks parklat ka Pärnu Tallinna vahele ja küll :) Meil need otsad nii lühikesed, et saab hakkama :D
Meeldib · Vasta · 1 · 23 tundi
Neeme Sihv
Neeme Sihv Raivo Valmsen, Via Baltical liigub keskmiselt 7000 auto ringis, 4-realine on ette nähtud siis, kui on 13,5 tuhat.
Meeldib · Vasta · 1 · 23 tundi
Neeme Sihv
Neeme Sihv Ivo Schenkenberg, just, rõhku tuleb panna parklatele, aeglustus- ja kiirendusradadele jpm, koos 2+!-ga Meil tuleb seda kõike ka üleval pidada. Teemaks muide võib aga vedusid veelgi rohkem laevadele tagasi suunata.
Neeme Sihv
Neeme Sihv Alari Alumets, mina teeks küll parklaid rohkem. On hea, kui saad peatuda seal, kus vaja ja tahad. Muide, kui kõrval raudtee, siis saab ühtesid ja samu parklaid kasutada rekkad ja autoga rongidele tulijad, turismibussid jpt
Alari Alumets
Alari Alumets Noh kui me vaatame hetke seisu, et Tallinn-Pärnu liinil on Eestis kõige vähem reisijaid siis ma väga ei hellitaks lootust, et turismibusse nüüd meeletult voolama hakkab, Pigem on ikkagi see, et reisirongid läheksid kiirrongideks ja ei peatuks sul igas külas. Transiitrongi puhul jääb jällegi kõik aja taha, Eelpool mainiti, et Tallinn-Kaunas rongiga 7 tundi. Pane sinna 50 kaubaga laetud haagist peale ja see aeg pikenem koheselt, sest ohutuse mõttes on siis ka kiirused madalamad :) Ja Raudtee arendamine ei too sulle kaasa tehnikat mis sellel raudteel liikleb.
......... Ikla on täis, Valge on täis, Märjamaa täis ning Tallinna ümbruses pole üldse kuskil seista.


......... Ikla all pean silmas köike ümbrust mitte tasulist osa sest tasulises ei taha enam keegi seista. Valgesse tehti Statoil ja sinnagi enam keegi ei kipu.
Neeme Sihv
Neeme Sihv Alari Alumets, raudteel sõltuvad kiirsued kaubarongidel ainult mittegabariitset veoste korral, muidu on kiirus vastavalt teekiirusele. Turismibusse jm sõidab juba praegu palju, kiire ühendus, mis ulatuks sadamani, tooks laevadelt soomlasi veelgi rohkem, ka meie kalevipojad lähevad sageli Soome, sõites ühistranspordiga sadamasse. Lisandub Pärnust kaugemale sõitvate inimeste hulk (vaata, mis juhtunud, kui Taevaskotta, Elvasse vm saab rongiga, kiiremini kui varem! Kõik sõltub sellest, mida me reisjatele pakume. Kooliekskursioonid sõidavad väga tihti rongiga, taga peatus Lottemaal, sõidavad pered jne jne
Neeme Sihv
Neeme Sihv
Neeme Sihv Ivo Schenkenberg, igati nõus, et ka veokajuhil peab olema valik.
Neeme Sihv

Kirjuta vastus...
Neeme Sihv
Neeme Sihv ÜKS PALVE: SIIN PÕHJALIK ARUTELU, MA HEAMEELEGA KOPEERIKS SELLE HILJEM BLOGISSE. KUI KEEGI ON VASTU, ANDKE TEADA, ILMA LOATA MA EI TEE MIDAGI!
Meeldib · Vasta · 1 · 23 tundi
Ka Jan
Ka Jan Neeme Sihv, grupi adminnistraatorid on sellega nõus ja teemasse mitte sobivad kommentaarid lähevad prügikasti!
Neeme Sihv
Neeme Sihv Tänan! Ma lihtsalt, et asjaga sisuliselt seotud inimeste kommentaarid on igati kasuks, ükskõik, kui suureks teema ei paisu!
Neeme Sihv
Kirjuta vastus...
Alari Alumets
Alari Alumets Neeme aga ühe mõtte paneks veel käima, et kas enne seda suurt ja müstilist RB projekti ei peaks ikkagi kätte võtma ja kodumaise raudtee uuesti käima saama, Näiteks Haapsalu? Hetkel ongi Lääne-Eesti raudtee taristu kõige väiksema liiklusega, aga seda saaks muuta? Vanad raudteed saaks ära korrastada, et saaks taastada Virtsu liini. Viljandist saaks mõisakülani taastada raudtee. Valga-Võru trass peaks veel olema täiesti töökorras. Et enne kui seda suurt asja tahta peaks ikkagi tegema need väikesed asjad ära? Ja siis peale neid asju peaks vaatama Via Baltica liiklust ja RB otstarbekust.
Meeldib · Vasta · 2 · 23 tundi
Indrek Iva See kõik maksab ju ja mitte vähe. Paar palivere mutti saavad bussiga ka haapsalu maximas käia. Mis krdi haigus see raudtee on? Maanteed on vaja korda teha.
Alari Alumets
Alari Alumets Maanteede korda tegemine on ka hea, aga need paar "palivere mutti" nagu sina nimetad ei pruugi olla ainukesed kliendid. Haapsalu raudteed on tahetud ammu käima tagasi saada, sest sinna on isegi bussiliiklus aastast aastasse vähenenud ja kas on vaja teha mingit ulme projekti, kui kohalikud asjad on ripakil?
Neeme Sihv
Neeme Sihv Alari, nõus. Kuigi hetkel Pärnu Lellest vist veel vähemaga. Haapsalu raudtee teemaga olen tegelenud juba üle 4 aasta, pidevalt, oma rahadega, omast ajast. Ja vaid Reformierakonna taga on asi kõige rohkem topanud. Virtsu võiks (juhul kui norm RB läheks Märjamaalt) südamerahuga panna käima kitsarööpmelise, 100 km/h. Lisaks saaks sinna ka muuseumiriongid käima, mis praegu Lavassaares peituvad. Valga-Koidula kiirused väikesed, vajavad paarkümmend milli minimaalselt, selle saaks Lelle-Pärnu arvelt. Ja kõik need asjad võiks teha koos. Sest normaalne Pärnu-RB oleks poole odavam, seega jääks raha üle nagu raba!
Meeldib · Vasta · 1 · 23 tundi
Indrek Iva
Indrek Iva Bussiliiklus Haapsallu on vähenenud äkki vähese nõudluse tõttu? Kust sa need 200 inimest sinna rongi võtad?
Neeme Sihv
Neeme Sihv Indrek Iva, usu mind, kui ma hakkasin uurima Haapsalu asja, siis olin suhteliselt skeptiline. Nüüd tean, et Haapsalu liinil oleks sõitjaid kordades rohkem, kui Pärnusse ja isegi Viljandist ning Narvast. Veelgi olulisem, liinile saavad kallid ja seisvad elektrirongid ning Keila-Riisipere lõik poleks enam inimtühi. Pluss hiidlased oma autodega Heltermaal ja paljud teised.
Alari Alumets
Alari Alumets Indrek milleks vaja 200 inimest? Kui saada taristu toimima, õiged kellaajad siis see oleks võrreldav juba näiteks Keila Tallinna rongiga, et inimesed saavad hommikul tööle ja õhtul koju. Hetke bussiliiklusega seda ei saavuta ja sellepärast ongi bussiganõudlus väike, et inimesed käivad autoga. Sest Haapsalust on tulemas paljud Hiiumaa inimesed ja kui ka taastaks ära Rapla-Kuivastu raudtee siis oleks ka saaremaa inimestel võimalik liigelda rongiga tööle.
Neeme Sihv
Neeme Sihv Ei ole nõudluses asi. Muide, kas tead, kui palju on tegelasi FB gruppides, mis tegelevad n.ö autoteenusega Haapsallu ja Kuressaarde? Kui palju toimub üritusi? Kui palju on õpilasi, kes Taebla ja Turba gümnaasiumi sulgemise tõttu mujale peavad sõitma? Kuidas Turbas ostetakse rohkem kortereid, kui on kiire ühendus Tallinnaga? Kuidas Palivere spordikeskus ootab külastajaid? Kuidas ratastega mindaks Ristilt Saaremaale, Nigulast Noarootsi ja Rohukülast Hiiumaale?http://eestimaablogi2.blogspot.com.ee/.../haapsalus-ongi...
Ma lisasin paar tähte, et mitte tunnuslauset ära kasutada ja olen ehk nüüd tibakese…
EESTIMAABLOGI2.BLOGSPOT.COM|AUTOR: JÜRI POEG
Meeldib · Vasta · Eemalda eelvaade · 1 · 22 tundi
Indrek Iva
Indrek Iva Kui asi suudab ära majandada, siis ok. Aga mina seda kinni maksta ei tahaks, meil olulisemaid kohti kuhu raha laduda.
Alari Alumets
Alari Alumets Majandamise näitab aeg, kinni maksad sa nagunii kas selle või RB, aga esialgu peaks ikkagi mõtlema kodumaisele inimesele, mitte kellelegi kes "võib" tulla kaugelt külastama :)
Indrek Iva
Indrek Iva RB on tõesti viimane koht, kuhu laduda võiks. See on ehitus ehitamise pärast, keegi saab väga rikkaks ja lõpuks on rööpad roostes.
Alari Alumets
Alari Alumets Rooste ei lähe, aga loodetav kasumimarginaal jääb tulematta. Kohalikud rongid sõidavad samamoodi edasi

Tarmo Geidik inimesi jääb kogu aeg vähemaks,kui kunagi ka see jama valmis peaks saama ei lähe seda enam küll kellelegi lihtsalt tarvis...
Meeldib · Vasta · 1 · 22 tundi
Neeme Sihv
Neeme Sihv Kui väga hoolikalt mõelda asjad läbi, tuleks inimesi ehk juurdegi. Kui aga mitte, minnakse siit veel rohkem minema. Muide, "tartlaste" pooldajad räägivad, et Tartu sureks välja, aga seda raudteed sinna surudes teevad nad seda just pärnakatele. Ja kunaPärnu praeguse raudteel ehk ühendusel on mõte ainult siis, kui see Riiani jätkub, siis ongi ainult valida, kas ehitada hea ühendus Pärnuga ja jätta neile võimalused alles, või loobuda ja jääda ilma ka praegusest Pärnu raudteest. Sest praeguse remontnõuaks ka paarkümmend miljonit
Teet Pulli
Teet Pulli no kõike seda jahumist poleks siin kui meie valitsus ei kisendaks neid vene sanksioone MIKS SAID NEED REISIRONGID ültse liikuma kuna vene kütte vedu sai otsa ja raudtee jäi tühjaks siis tuli ta kuidagi öra kasutada kui koik oli hästi siis ju resirong segas transiiti ja seda polnud kellelegi vaja mis kahjumit teeb nagu NORDICA praegu ükski normaalse tervise ja mõistuse juures ettevõtja ei hakka ju tegema firmat mis miljoneid kahjumit toodab aga meil ju EESTI RIIK JA RAHA Kevin Kull
Kevin Kull
Kevin Kull Teet kogemata minu hashtag? :)
Teet Pulli
Teet Pulli sorry läks nats jah valesti hiir lauapeal liikus vale kohapeale
Neeme Sihv
Neeme Sihv Teet Pulli, reisirongide jaoks sai olukord lahedamaks juba suht ammu. Vanasti oli nii, et kaubarongid üksjagu segasid ja ise pidid pikalt seisma.
Teet Pulli
Teet Pulli no jah transiit tõi ju raha sisse see pidi liikuma reisijad võisid oodata kah neil pilet ju odav
Neeme Sihv

Kirjuta vastus...

Alari Alumets
Alari Alumets Aga noh, eks see olegi, et hetkel asi vist veel arutluse baasil, keegi muidugi kedagi kuulda ei võta, aga aeg teeb omad korrektuurid ja eks näha ole kas ja kuidas see toimima saab, eks kindlasti ole kannatajaid sellega, aga esialgne plaan on kaugeltki selles, et see oleks läbi mõeldud ja arutatud.
Heiki Vassar
Heiki Vassar No tundub, et seda tahetakse lihtsalt läbi suruda vaatamata kõigele, mis projekti tasuvuse vastu räägib.
Neeme Sihv

Kirjuta vastus...

Neeme Sihv
Neeme Sihv Igal juhul ma 100% tänulik, et viitsisite mulle selgitada spetsiifilisi asju.
Meeldib · Vasta · 2 · 21 tundi · Muudetud
Heiki Vassar
Heiki Vassar OT: Kui RB ehitamiseks läheb, saavad transpordi firmad paariks aastaks tööd, igasugu maakera teisaldajad saavad tööd. Aga mis hiljem juhtub, natuke nagu BAM saatuse moodi võib tulevikus olla :-/
Neeme Sihv
Neeme Sihv Karta on.
Neeme Sihv

Kirjuta vastus...

Aavo Puusepp
Aavo Puusepp Kui rääkida ressursside raiskamisest siis seda on kindlasti lühikeste komplektide mitte lubamine meie teedele ja see massi piirangute jama. See riikliklik veoste ja EU poliitika on ebaloogoliselt kreenis. 
Transport on riikide rahakot. See tähendab et vedajatele tekitatakse igasuguseid kunstlike takistusi. 
Kui luuakse kunstlike takistusi ühe või teise transpordi liigi alas, siis sellest ei ole midagi mõistliku rahalises ja resursilises mõttes.
Neeme Sihv
Neeme Sihv Ja RB-st ei tohi riik kasumit teenida, vastupidi, ka osa kulusid ei tohi infratasust rahastada.



Suured tänud kõigile, kes vaevusid kaasa lööma. See et lõpuks jutt puhtalt RB kui projektile läks, on ka ju pigem hea. Mida rohkem arvamusi, seda rohkem mõtteainet ja samm parema tulemuse poole 

 ************************

 

Monday, November 28, 2016

4-päevane töönädal?


Ma teen tööd küll. Korralikult. Südamest!

Kunagi libises ühest kõrvast sisse ja teiset välja jutukesed, et ehk võiks lühendada töönädala pikkust. Ega ma tookord väga ka süvenenud. Olin ju ka noorem ning raudteel oli niigi vahel nõndamoodi, et oli 3-4, isegi 5-päevaseid puhkepäevi! Nautisin neid alati, selline võimalus annab ju erilise shansi minna näiteks rattamatkale mööda Eestimaad!? 2 päeva selle jaoks on vähe (ka kalale minekuks või muuks). Selle ajaga jõuad ehk trenni mõttes mööda Eestimaad kihutada, näha aga eriti ei saagi! Aga nägemine ehk siis tajumine ongi ju põhiline!

Mõnda aega tagasi aga hakkas see teema vägisi pähe tükkima. Kui aus olla, siis isegi ei mäleta, millest! Tugeva tõuke aga sai see viimati Kuressaares turismikonverentsil olles!


Äsja aga sõber saatis lingi (ma polegi veel guugeldanud ega süvenenud rohkem, kui ühe teise loo leidnud.



Ma isegi ei tähtsusta niivõrd seda 70-nda eluaastani töötamist, kuivõrd iganädalast korraliku puhkamise võimalust. Mille mõju on nii hoomamatu (praegu mullegi), et suurt rohkemat, kui selle konverentsi raames, pole mõelnudki. Ja juba nüüdki tundub see ääretult atraktiivne idee! Aga nagu olen veendunud, siis võid sa siin Eestis olla nii edumeelne kui tahes, stagneerunud mõttemallid ei lase kellelgi midagi teha..... 

Mis Teie arvate?

Täpsustan: Ma pooldan vähemalt praegu täiesti 9-tunnilisi tööpäevi, seega ei pea töönädala pikkus olema mitte 8, vaid 4 tundi lühem!

 Tõenäoliselt on iga töötaja rõõmus, kui ta näeb, et kalendris on reedene päev märgitud punasega ehk tegu on riigipühaga ning tema jaoks vaba päevaga. Küllap oleks eriti vahva, kui selline asi korduks nädalast nädalasse ehk olenemata riigipühast oleks reedene päev vaba.

 Statistika kohaselt on energia kokkuhoid neljapäevase töönädala puhul märkimisväärne ning tegu on ühe lihtsama viisiga, kuidas muuta majandus keskkonnasäästlikumaks. Seda muuseas isegi juhul, kui nädala töötundide arv ei muutu.


Vähem tööpäevi tõi kaasa selle, et kontoris särasid tuled vähem aega, kokku hoiti nii õhukonditsioneerile kui muu tehnika käigus hoidmisele kuluvat energiat. Ja kõike seda isegi siis, kui töötundide arv jäi samaks.
Tõsi, Utah loobus oma eksperimendist 2011. aastal, kuna inimesed polnud rahul, et nad ei saanud ametnike juurde vastuvõtule reedeti minna. Ilmselt on siinkohal siiski tegemist sellega, et inimesed veel ei oska oma aega ning käike piisavalt hästi planeerida ehk siin oleks tarvis mõttemalli muudatust.

 Neljapäevane töönädal pole kasulik üksnes keskkonna perspektiivist lähtuvalt. Teadlased on välja selgitanud, et kolme päeva pikkune nädalavahetus aitab meil paremini välja puhata, näiteks saame me sel ajal käia väiksel reisil või väljasõidul. See omakorda võimaldab rohkem veeta aega koos sõprade ja perega, mis on sotsiaalses mõttes kasulik.

 Antropoloog David Graeber kirjutas hiljuti, et paljud meist töötavad ametikohtadel, mis iseenesest on suhteliselt mõttetud. Mõttetuks töötamiseks võib lugeda ka neid tunde, mil me oleme tööl kohal, ent otseselt midagi ei tee ehk siis oleme kohal kohaoleku pärast. Selle aja võiks suunata aga muudesse tegevustesse ning vähendatud töötundide ajal suurendada produktiivsust ning kõike seda arvestades olla kokkuvõttes energia- ja keskkonnasäästlikum.


Nick Srnicek ning Londoni ülikooli külalislektor Alex Williams kirjutavad raamatus “Inventing the Future”, et töötamise olemus ning tööturg hakkavad tulevikus automatiseerumise tõttu drastiliselt muutuma. Suurem automatiseeritus tähendab, et paljusid tegevusi tehakse üha efektiivsemalt, mis tähendab väiksemat energiakulu ning väiksemat vajadust inimese töökäte järele.
Kokkuvõttes jõuame me olukorda, kus inimene otseselt enam töötama ei peagi. See, kuidas ühiskonnad töö ümber jaotamisega toime tulevad, sõltub suuresti aga poliitikatest ning sellest, kuidas seesugustesse arengutesse suhtutakse.

Nagu näha, ei pea ma paljusid asju kirja panemagi, artiklis need olemas. Ja igati nõus! Ka sellega, et "reedeti ametnike vastuvõtule minek" on harjumise küsimus. Aga me oleme ju e-riik? kas 4-st päevast ei piisa???

Mis aga häirib, on see, et aastate jooksul on sel teemal rohkemgi kirjutatud ja et asi ÄÄRMISELT MÕTTEKAS, PERSPEKTIIVNE JA OLULINE, siis oodanuks, et võetaksegi käsile ja tekib KIIRE ning põhjalik arutelu, mis peagi päädibki otsusega! 2009:

http://forte.delfi.ee/news/teadus/4-paevane-toonadal-kogub-poolehoidjaid?id=24831649

Üks lugu veel, aastast 2016:


Olen teemat puudutanud ka FB-s, üllatusega aga avastasin, et asjale ei saada justkui pihta!? Aga kui edasi mõtlesin, et on ju palju lihtsaid ja elementaarseid asju (millest ma aastaid kirjutanud ja põhjalikult), millele ka absoluutne enamus inimestest pihta ei saa, siis enam ei imestanudki. Kuid need, kes on meil edumeelsemad ja peaks olema meie elitaarne vedur, need peaks ju ikka aru saama? Ahhetama ja ütlema: KAUA VÕIB? 

MIKS AASTAKS 2018 EI OLE IKKA VEEL MUUTUSI TOIMUNUD?

********************

22. 09. 18

Turismikonverents Kuressaares oli üks asi, aga 3 puhkepäeva Kubija spaas kõige ehedam, sügava tunnetusega kogemus, mis veenis, et olen õigel teel!


Minu kingitus Eesti Vabariigi 100. juubeliks ongi see! Ettepanek, mis muudab ajalugu!




6 comments:

  1. Üks klipp aastast 1985

    http://archive.softf1.com/1985/1985_Excerpt_from_Jim_Hartz_show_Where_Wassily_Leontief_Suggests_that_Dumber_People_Should_get_Income_Without_Working.webm

    ja üks link mu ajaveebi

    http://martin.softf1.com/g/yellow_soap_opera_blog/calculated-ownership-company-calco

    ning veel üks link ühele eriti heale raamatule

    http://www.brainrules.net/about-brain-rules

    Kui imestate, miks ma raiskasin oma aega
    Riigikogulastele üldse kirja saata, teades, et neid ei huvita peale oma enda mõnusa palga absoluutselt midagi, siis mu vastus on, et ma vähemalt andsin neile šansi natuke targemaid mõtteid lugeda kui need mõtted on, mida nad oma alandlikelt, vaid bossile bossi poolt kuulda soovitavat juttu rääkivatelt, nõunikelt ja ametnikelt kuulevad. Ükski karjääri-ametnik ju ei hakka oma bossile otse välja
    ütlema, et boss on looder, ei huvitu muust
    kui vaid heast palgast ja vegeteerimisest ning
    on suure vegeteerimise käigus
    intellektuaalsent nii alla käinud,
    et ei küündigi enam loomingulisi lahendusi leidma.
    No mis teha. Vähemalt mina olen ilusti käitunud.

    ReplyDelete
  2. Tänud!

    Minu jaoks on inglise keel tundmatu, kahjuks, aga samas on hea, et lisasid. Sest siinsed kommentaarid pole ju vaid minule.

    Aga "ajaraiskamise" põhjendus on ülihea ja selge! Nii peabki tegema ja samas sisuliselt kenasti käituma. Ning andma endast parima, erinevalt "neist".

    ReplyDelete
  3. Roheliste ettepanek võeti 2010 vastu, aga kas "sügiseks yuuriti põhjalikult"? Ja kas uuriti nii 32 kui 36- tunniste päevade kohta? Ei, lastakse aastatel minna ja edukam majandus ei huvita kedagi? Ning aastast 2010 olid poliitikud poolt, aga tänaseks pole (uued poliitikud? arenenud ega targemaks saanud?
    https://www.ohtuleht.ee/383132/rohelised-luhem-tooaeg-tagab-parema-tervise

    ReplyDelete
  4. https://www.aripaev.ee/arvamused/2018/01/24/kristjan-otsmann-kas-luhem-toonadal-tasub-end-ara

    ReplyDelete
  5. Vahel nähakse vaid seda külge, mis seotud tööga, mitte aga seda, mis seotud vabade päevadega ja nende mõjuga kõigele, alates perest ja tervisest ning lõpetades sellest (rahalist) kasu saavate majandusharudega.
    https://raha.geenius.ee/rubriik/uudis/miks-ma-kogu-aeg-kuulen-kui-hea-on-nelja-paevane-toonadal-aga-eestisse-see-ikka-ei-joua/

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar