laupäev, 23. oktoober 2021

MKM-i prioriteet. Apr 2013

 

Sunday, April 28, 2013

MKM-i prioriteet.

MKM-i uus prioriteet pidavat olema erinevate ühistranspordiliikide ühildamine. Lillekülaga põrusid nad täielikult. Lehest aga lugeda, et süüdi selles Tallinna linn.

Ega antud juhul mind väga ei huvitagi, kumb rohkem süüdi. Peaasi, et mõlemad.

 
Tere!
 
Teatud peatuste ja liinide puhul on nüüdseks olnud küllalt aega laagerdada, seega on aeg võtta käsile nende tegemine ja muutmine. Sama teema on oluline ka uute eurorahastuste kasutamisel, mida on väitnud ka MKM ja Maanteamet.
 
Laagri.
 
Vajalik on 18 bussiliini pikendamine Laagri Maksimarketini ja teha seda selle arvestusega, et peatused oleks mõlemal pool teed. Peatused peaksid võimaldama ka maakonnaliinide busside peatumisi, tagamaks ümberistumisi nii linnaliinide jm seoses (ka Saku suunale) kui ka maantee ületamist võimalusel olemasoleva foorisüsteemi juures. On täiesti mitterahuldav olukord, kus aastate jooksul ei ole suudetud probleemi lahendada. Maaliinide bussidel on peatus vajalik mitte ainult kaubanduskeskuste külastamiseks vaid ka töölesõiduvõimaluste parandamiseks nii kaubanduskeskustes kui Laagri tööstuspargis. Selline lahendus aitaks tunduvalt kaasa bussisõitjate arvu kasvuks.
 
 
Vana-Pääsküla.
 
Linna saabuvate busside peatus tuleb ümber teha nii, et korraga saaksid peatuda linnaliini- ja maakonnaliinide bussid. Hetkel on peatuse seisukord selline, et maakonnaliini saabudes ei saa linnaliinibuss hetke oodata, tagamaks kohest ümberistumist.
 
 
Risti (Järve).
 
Peatuses on vajalik võimalus nii linnaliini- kui maakonnabussiliinide peatumisteks.
Saabuval suunal on põhimõtteliselt võimalus juba praegu olemas, väljuval suunal vajalik tagada bussidele peatumisvõimalus võimalikult lähedal linnaliinide busside peatusele.
Ümberkorraldused on vajalikud ümberistumiste aja lühendamiseks (hetkel tuleb pikalt aega kulutada linnaliini bussiga Vana-Pääskülla sõitmiseks ja vastupidi), Ümberistumine on oluline mitte ainult Pärnu, Haapsalu suuna jaoks, vaid ka Viljandi mnt-l liikuvatele bussidele ning Rapla suuna rongidele.
 
 
Männiku.
 
Männikul vajalik tagada võimalus linnaliini- jt busside peatumiseks mõlemal pool teed ning liinide pikendamine (kasvõi osaliselt) Männiku rongipeatuseni. Samuti ka võimalusel nende aegade ühildamine rongide aegadega.
 
 
Kasemetsa.
 
Vajalik bussipeatuse ehitamine koos parklaga Kasemetsa rongipeatuse ooteplatvormi juurde.
 
 
Riisipere.
 
Kaaluma peaks võimalust siduda raudteejaamas omavahel ronge ja osaliselt bussiliine. See võib lisada mõnele bussile küll mõne minuti sõiduaega, kuid ümberistumiste jaoks on see vajalik.
 
 
 
Üksiti on vajalik tagada sõiduplaanid olemasolu vastastikku lähedal asuvates peatustes. Näiteks Laagris peaks ooteplatvormi juures olema ühine infostend, millel oleks kõrvuti rongide sõiduplaaniga ka Laagri peatuse busside sõiduplaan, bussipeatuses omakorda rongide sõiduplaan. Ka mujal, kus see võib osutuda vajalikuks, peab leidma võimaluse ühisinfo stendide paigaldamiseks.
 
Sellise kirja saatsin Tallinna linnale ja Maanteeametile. Korduvalt olen püüdnud ühekaupa nendes asjades midagi muuta. Seekord saatsin kokkuvõtlikuma peatuste loetelu, mis vaja käsile võtta. Muide, kirjavahetuse käigus saanud teada igasuguseid huvitavaid asju. Näiteks on arengukavas (mille peale enamasti ei tasu loota, sest need vaid paberilehed uitmõtetega, millest 99,9% ei täitu) kuskil kirjas Järve reisikeskus. Ometi, väga kergelt loobuti elektrirongi peatusest sealsamas!? Nojah, ega riik ja Tallinn juba ühe laua taha ei istu...
 
Kuid ühistransport nagu palju muudki peaks olema poliitilise kemplemise ülene!? Näe, pildil on ka bussispetse, kes igati sõdisid vastu õhtuse Türi-Paide bussile, millele saanuks istuda rongilt. Kas tasub siis loota, et ühtäkki muututakse? Jah, ikka loodan. Kui ei muutu nemad, siis ehk kord tulevad võimule need, kellel inimlikkus säilinud. Eks ju tasuta ühistransport Tallinnaski hea asi, kuid paha on see siis kui tehtud partei, mitte reisijate huvidest lähtuvalt.

Eks näis, eks näis. Praeguse taseme puhul erilist lootust pole, kuid vähemalt saan alati öelda, et juba aastaid olen nende tähelepanu selle juhtinud.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar