Ka regionaalminister Siim Kiisler leiab, et riigil pole väiksemate asumite paremaks ühendamiseks võimalusi. "Selline küsimusepüstitus lähtub eeldusest, et ühistranspordiga peaks igal ajal saama igast punktist igasse teise punkti. Paraku ei saa see ühistranspordi puhul kunagi nii olema, sellist paindlikkust saab omale lubada vaid isikliku auto olemasolul. Mis on paljude inimeste jaoks endiselt esimene eelistus, isegi kui buss viib koduuksest sobival ajal sobivasse sihtpunkti," tõdeb Kiisler. Tõsi: isiklik auto on vahel bussisõidust isegi odavam. Kuuldavasti eelistavad näiteks Kuressaare noored Tallinnas bussiga mitte käia. Lihtsalt seepärast, et bussipilet on 15,50 eurot, samas kui mitmekesi autoga minnes maksab ühe inimese sõit umbes 7 eurot.
"Üldiselt kehtib loogika, et sõita saab nii palju busse, kui palju bussitäisi on inimesi. Kui Haapsalust Tartusse oleks oluliselt rohkem igapäevaseid bussisõitjaid, siis sõidaks sinna ka rohkem busse. Loomulikult on küsimus, kas buss väljub kõigi jaoks sobival ajal, aga ühistranspordi puhul tulebki paraku teha selles osas kompromisse. Võib muidugi ka jõuga panna käima bussid iga kahe tunni tagant, aga siis tekib küsimus, kes need mõne sõitjaga bussid kinni maksab. Emotsioonide pealt ühistransporti korraldama hakata on väga kallis lõbu," leiab Kiisler.
Kuressaarest Tallinna 15 eurot? Loogiline, et siis tekivad FB-s grupid Haapsalu-Tallin-Haapsalu jpm. Miks ei võiks äkki hoopis bussis olla grupipiletid?
Küllap oleks ka Märjamaalt ja Raplast Haapsallu rohkem sõitjaid, kui sõita saaks "ekspressidega", mitte "tunneomakodumaad-bussidega", mis oluliselt kauem sõidavad. Seda näevad bussifirmad vaid Tart või Pärnu busside puhul, et ehk "Olulised on aeg ja kiirus", mitte aga teistel liinidel. Kui aga regionaalminister näeb vaid alg- ja lõpp-peatust, siis...!? Ja mida võiks tähendada "igal ajal igast punktist...?" Üks kord päevas, see on konkreetne termin. Ka 2 korda päevas! Igal minutil vast keegi bussi ei ootagi!?
Kui viitsitaks rohkem vaeva näha, oleks ka sõitjaid rohkem ja pietitulu samuti. Hädaldamisega ei jõua me kuhugi. Kui ainult sinnamaani, et kohad tühjenevad veelgi kiiremini...
Praegu ei ole veel hilja! Tuleb lihtsalt pead kokku panna ja kogu Eestimaa läbi hekseldada! Kus võimalik, panna kahe kohaliku liini asemel (mis kohtuvad "piiril", üks liin jne. Muidugi, väga raske on seda teha, kui haldusreformi tehakse vaid sõnades ja keegi ei tea, mis saab!? Kui bussid antakse erinevatele firmadele ja Maanteamet võtab asjad üle ehk kauges tulevikus... Visioone ei ole!
Millist valimisreklaami uskuda?
Mida kostab Ansip? Hädaldab? Vist küll. Sest rahvale raha anda ei ole, kuid...
http://www.e24.ee/1623124/ansip-jargmise-aasta-eelarve-on-200-300-miljoni-vorra-suurem
...küllap valitsejatele jätkub...
Kuigi Väärsi ütleb, et veofirmad on maanteeametiga rääkinud ka pikamaaliinide julgema doteerimise teemal, oleks ta sellega ettevaatlik. "Negatiivse näitena võiks meie lõunanaabrid tuua, kus otsustas riik, et kõik kaugliinid jagatakse laiali konkursi korras. Ja kui esmapilgul võis see tunduda tore idee, siis tänaseks on nii, et vedajad ei ole enam sõitjatest väga huvitatud, sest riik katab kulude ja tulude vahe dotatsiooniga ja seega teenust edasi ei arendata," selgitab Väärsi. "Eesti tänase süsteemi pluss on olnud see, et kõiki väiksemaid liine hoitakse vedajate poolt viimase võimaluseni käigus ja püütakse sinna inimesi juurde meelitada. Ja kui vaadata bussiparki, siis kõikidel vedajatel on see bussipark läinud aasta-aastalt järjest paremaks. Ja seda suuresti sel põhjusel, et kuidas autosõitja bussi saada."
Siit vähemalt kumab välja bussifirmade suhtumine nende endi esindaja sõnade läbi. Sest ei usu mina, et Eesti bussifirmad rohkem reisijatest hoolivad kui Läti omad! Vähemalt siiani seda näha ei ole, kui ehk uued bussid välja arvata. Kui buss, uus või vana, kuskil ei peatu, ei saa ju ka reisijad bussi astuda.
Valimised ukse ees. Kui lind üle lendab, saab rikkaks? Kas viie rikkama seas?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar