pühapäev, 24. oktoober 2021

Meteoriga rongilt saartele. Juuli 2013.

 

Thursday, August 1, 2013

Meteoriga rongilt saartele.

Vaata, kust otsast tahes, ikka jõuame kahele järeldusele.



Erafirma sooviks rohkem dotatsiooni, seosed muu ühistranspordiga pole tema jaoks nii olulised. ka mitte autode arvu vähendamine teedele. Oma rahakott on oma ihule ikka kõige lähemal...
Vaja oleks aga riiklikku ehk kompleksset lähenemist. Ning väiksemaid ja kiiremaid laevu. Kui rongiga saaks Rohukülla vähem kui poolteise tunniga, tiiburiga Heltermaale poole tunniga, samast kohe või hoopiski Rohukülast (Haapsalust?) otse Kassarile, sealt Saaremaale.... Kümneid võimalusi! Arutelud aga vist olematud riigi olematu huvi tõttu? Lihtsalt ei soovita enda kaela veel ühte koormat? Mida vähem tööd, seda rahulikum elu?

Ja jõuamegi teise, väga üllatava vastuoluni. Me oleme uuringu ja arengukavad riik! Kuid järsku on üks teema, mille puhul keeldutakse igasugustest uuringutest! Kes seisab selle taga? Ega ometi bussifirmad koos Väinamere Liinidega? Nagu seisavad ka bussifirmad Haapsalu raudtee vastu? Kas KÕIK ongi vaid omakasu eest väljas, inimesed ja keskkond ei huvita kedagi? Olen kohtunud isegi mõne vana meremehega, kes samuti leidnud, et tiiburil koos muu transpordiga on sügav mõte. Vähemalt katsetamist väärt!

Küll ei leia seda MKM ja Juhan-poiss. Sest seal ei tehta vahel tiiburil ja purjekal vahet....





Cutty Sark, omaaegne kiire klipper, mõeldud sõitmiseks (Ida-)Indiasse, teelaadungi järele. On prikk, barkantiin, fregatt, kaljas, kuunar jpt.


Tiiburit näeb aga üleval pildil ja siin lehel.

http://www.aviewoncities.com/gallery/showpicture.htm?key=kveru0478

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar