laupäev, 30. oktoober 2021

Märts 2016 - Maslennitsa Stroomis, Urda ning Kivimäe maailmaime

 

Sunday, March 13, 2016

Maslennitsa Stroomis.


Tallinnas ikka tehakse midagi. Mõni ütleb kohe, et see venekeelse valija võitmiseks, minu jaoks on aga oluline, et tehakse. Inimeste jaoks .
Stroomis oli täna maslennitsa - vana kalendri järgi siis vastlad. Kuigi ilm polnud just parim, nagu teistelt piltidelt aimu võib saada, oli rahvast siiski üksjagu. Palju esinemisi ja pannkooke. Küllap maitsvaid, ma küll ise ei proovinud, sest järjekord oli pikk ja nagu teada, fotograafi kõht jääb ikka tühjaks. Aga ehk pakutakse hiljem mujal? Kõik on ju võimalik!
Natuke oli ka müügilette ja selle ilmaga läks nii mõnigi kaup hästi. Näiteks soojad kapukad või tee ja kohv. Esinejaid oli tore jälgida, kuigi kauaks ma siiski ei jäänud.
Üks suur puudus oli küll. Esinejate lava vastas olid letid, vahemaa aga oli liiga väike. Pealtvaatajad ummistasid selle kenasti ära, liikumiseks jäi ülivähe ruumi. Mis seal ikka, liigud siis tasapisi. Kuid pidevalt "elas keegi selgas", seda tunnetasin, kui pildistamiseks edasi-tagasi liikusin. Tuleb igatahes tee selles kohas tunduvalt laiemaks teha vm variandi leida, aga midagi on vaja ette võtta.




































Edasi (või siis tagasi?) suundudes jõudsin laialt Stroomi promenaadilt ära pöörates lumisele metsavahel ja ega ma Tallinna vähe tundva inimesena teadnudki, kuhu välja jõuan. Kuhugi jõudsingi. Kuigi üks viit näitas isegi kosmosesse, siiski olin kahe rattaga maa peal ja võtsin suuna veel Kadrioru poole. Eks see ilm ja sõit väsitasid siiski üksjagu, ei ole enam esimeses nooruses. Kuigi rahul olen küll, sest mõõdukat koormust on vaja.




Tahtsin ka rattakummi vahepeal pumbata, aga mina vähemalt üheski teelejäänud bensukas seda võimalust ei näinud. Puudus? Kindlasti!




Pärnu mnt ohutussaarekesel kasutati vist värske remondi ajal ebakvaliteetseid materjale?



Igal pool linnas, kus liigelda torkab silma ikka see ohtlik asi - luugid! Millal hakatakse tee remontide käigus neid teelt kõrvale viima? Ja veel, kohati on teeääri küll puhastatud, aga ikkagi on seal mudane rattaga sõitmiseks. ja kohati kitsas.
Ahjaa, ühes kohas oli väike luuk kadunud ja küllaltki ohtlik auk sellest järgi. Helistasin abitelefonile, aga siis leidsin sahaga teelt kõrvale lennanud luugi üles ja panin paika. Tallinnalt mulle preemia palun!





Kadriorgu minev tee oli üksjagu sopane. Üldiselt aga sai täiesti liikuda, kuid kevadeigatsuse tõi selline päev peale küll.













 

 ****************************************

Saturday, March 26, 2016

Urdast Kivimäe maailmaimeni.



Plaan oli vaadata lõpuks üle Urda ühispeatus ja ka Kivimäele korra põigata.


Urda peatuse taga läheb raudtee taas kaheteeliseks. Kisa RB ehitamisest on taevani, kuid mitte kuidagi ei suudeta seda lõiku kaheteeliseks ehitada. Ehk pole vajagi? Kuigi tegelikult ikkagi võiks.


Urda uus parkla koos bussipeatusega on päris hea lahendusega. Siin olnukski ehk raskem bussipeatust lähemale ehitada, kuna raudtee küllalt kõrgel kohal. Üldiselt aga võiks, seal, kus võimalik. Praegu, pühadelaupäeval polnud siin ühtki autot ja eks tõenäoliselt ka muul ajal üpris tühi. Sest need, kes tulevad "maa poolt", pargivad pigem teisel pool raudteed, siinne parkla omandab suurema mõtte siis, kui sõidetakse Tallinnast kuhugi kaugemale. Keilasse sõitmiseks ei hakata ju siia parkima, nii et teatud mõttes on selle parkla peale kulutatud raha kui mahavisatud. "Sõida ja Pargi" tähendab ju eelkõige "ärasõitmist" ja siis juba tagasitulekut. "Suudle ja Sõida" parklaks see ehitatud pole. Muidugi, võimalik, et aeg-ajalt tullakse kaugemalt ja keegi tuleb vastu, selle jaoks on sellises parklas ruumi uidugi küllaldaselt. Aga võib olla eksin!? Ehk ajad ja olud muutuvad, ning põhjust seda parklat kasutama hakata on rohkem? Näiteks tullakse tõepoolest linnast, raudteest kaugemalt, oma autoga peatusesse ja jäetakse vahele maantee-etapp Urda - Haapsalu? Kuigi selleks sobib ikkagi Laagri peatus rohkem, kui linnatranspordiga seonduv koht. Samas ei saa välistada, et ka tulevastel Haapsalu kiirrongidel saab olema peatus nii Padulas kui Urdas, kõik oleneb ju ikkagi reisijate arvust ning sõiduplaanist. On ju mõlemad peatused tegelikult päris suured "tööandjad", lähedal on siin  tööstuspark ja Padulasse tuleb suur kaubanduskeskus. Näis-näis....



Huvitav on lahendus, kus ratta lukustamiseks ja lahtisaamiseks pead helistama. Muidugi ei ole vast keelatud ka oma lukku kasutada (mõni koht ka selle jaoks eraldi olemas)




Üks asi on aga siin peatuses eriti selgelt näha! Olen korduvalt kirjutanud info ühte kohta koondamisest ja ka sellest, et plaanitava reaalaja infotabloo asukoht peaks olema mitte perroonil, vaid kuskil mujal. Kui siin selle pilguga ringi vaadata, siis on selgelt näha, et ainus koht on taamal paistva kaardi juures, olgu siis eraldi alusel või ka rattaparkla (otsa)seinal. Sest reaalaja infotabloo koos sõiduplaani jm infoga peab olema maksimaalselt paljudele nähtav, ka neile, kes kohalikust elamupiirkonnast tunneli kaudu teisele poole raudteed liiguvad. Sest oleks ju ebareaalne oodata, et harvem rongitransporti kasutavad inimesed külastaks mööda minnes igakordselt perroonil olevat infot, vaatamaks, kas on ajutisi muudatusi plaanis vms!? Rääkimata sellest, et reaalaja info peaks puudutama ka bussiliiklust jm. On veel üks väike nüanss - kuna Eesti raudtee "tarkpead" eeldavad, et jaama tullakse paar minutit enne rongi väljumist, siis kuidas see peaks toimima rongide hilinemise korral? Ja just siis tahaks ootaja pigem katusealuses oodata, halva ilma korral. Seega peab ka sel juhul olema talle info koheselt nähtav või vähemalt võimalikult lähedal.




Väga huvitavad on istumiskohad! Ehk tõesti tuleks keegi, nagu vanasti ja teeks ka ühe kabemängu. Treff-punkt. Küll aga pidanuks ka katusealuses olema siis pigem samasugune. Lageda taeva all võib ka istuda, kuid vaid hea ilma puhul. Eriti oluline see sellistes peatustes, kus matkajaid rohkem liikvel, kuid kindlasti saab siit shnitti võtta mõnevõrra.
Aga eks üldiselt vajaks ka perroon lähedale üht korralikku varjualust, kohta, kuhu tulevikus ka info peaks tulema.



Sellise tunneli puhul võib mõelda, et nii mõneski kohas Haapsalu raudteel õnnestuks jalakäijate jaoks seda varianti kasutada.


Siit nurga alt vaadates peaks olema hästi tabatav, kuhu peaks info koondama. Ehk jätkub Elronil koos koostööpartneritega talupojamõistust?


Muidugi, kui eeldafa, et lõik kunagi kaheteeliseks ehitatakse, siis tuleb ka perroon ümber ehitada. Aga eks see ole tavapärane, et meil ette näha ei osata. Kui kaheteelise plaan tõsine, siis suurem apsakas oli muidugi uue Topi liiklussõlme variant, kus ehitati vaid ühe suuna jaoks viadukt, kahtlane, kas teisega isegi projekteerimisel arvestati. Ühekorraga valmis teha oleks vast odavam!?




Kivimäe. Pääs perroonile küljelt ja vähem kui sada meetrit eemal olev ülekäik. Viimane on muidugi tõeline insenerikunsti tippsaavutus, ehk õnnestuks selle maailmaimega ka välisturiste ligi meelitada!?  Kallak on nii järsk, et ei saa siit (talvel) üles lapsevankrigagi, rääkimata ratastoolist. Siin ees seistes ja aukartust tundes mõistad, miks puudega inimesed Eestis väga kodudest välja tulla ei taha. Kõik on tegemata, või kui tehtud, siis selleks, et sa ei tuleks. Kes on see geenius, kes selle projekteeris? Ehk võiks ikkagi pildi ja kontaktandmed siia üles panna, et hädaline saaks helistada ja tänada?


Tegelikult pidanuks õigemini tuleb nüüd see ümber ehitada. Üks hea võimalus oleks ülekäik nihutada kuni paarkümmend meetrit perrooni poole ning kaldtee, mis oleks seega lauge, läheks selleni paralleelselt raudteega, viimasele mitte väga lähedal olles ehk siis pigem tänava kõrval, kooslahendusena kõnniteega. Vahetult ülekäigu juures tekiks siis vähe mahukam platvorm, nii et saab ohutult ja mugavalt ülekäigule pöörata. Ning siitsamast jätkuks teepikendus kuni perroonini, seega saaks samuti lauge tõusuna pääseda perroonile. Siis põhimõtteliselt poleks vaja ka perrooni külgtreppi, kuigi las ta siis olla, kui juba on.   See, et tavaületajale teekond mõnikümmend meetrit pikeneb, ei tohiks olla probleem.




Igaks juhuks, kui ikkagi mõni ratastooliinimene peaks julgema toast välja tulla, on siin lisatud mõned astmed, et ta mingil juhul ei "kihutaks" üle raudtee. Rohkemgi veel, rööpa ja plaadi vahele on ka plärtsatatud natuke asfalti, peaasi, et ei oleks sile ega ohutu!






Mõnusalt sammaldunud aiapostid.




Siingi (ühel pool) tilluke parkla olemas, iseasi, kas need just rongileminejate autod on.






Kus on ingliskeelne info? Me ei ole enam pime nõukogudemaa. Aga pange tähele, läänesuunal on olemas asendusbusside info, teiste suundade kohta võtab sellise mahuka materjali läbitöötamine Elronil aega kümmekond aastat! Siis läheb veel aega, kuni korraldatakse rahvusvaheline hange paberite trükkimiseks.....


Ja kui juba rongiga, siis tõestuseks tiheda sõiduplaani plussidest, kargasin läbi Nõmme turult....




Siin tuli mulle aga meelde Kärkna maailmatu probleem - autod ei pidavat saama üle ülesõidu, kui rong vabastanud selle ja seisab peatuses, põhjuseks, ülesõit (signalisatsioon) töötab edasi. Siin on vist midagi rikkis või peaks Kärkna mehaaniku siia õppima tooma?


Saatsin taas mõnikümmend küsimust MKM-le, eks näis, kas lullutavad kuu aja pärast niisama oma vastuses, Küsimusi seinast seina, alates Balti jaama-visiitkaardist kuni KIK-i poolt rahastamata jäetud ühispeatustest.  Ei maksa lootagi, et need teemad vaikselt ära vajuvad, kui vaja, saab neid igal pool korduvalt tõstatada. On aeg ükskord aru saada, et tööl käies tehakse tööd ja ka riigi rahakott pole tuultele vilistamiseks.



2 comments:

  1. Uskumatu, aga tõsi Jumal on alati suur. Pärast mitmeid releases minu taotlus, mille pank, ma laenu saanud läbi väga lahke daam. Täpsema info saamiseks palume pöörduda oma e-maili teel aadressil: marilinetricha@mail.ru see pakub laenude € 3000 kuni € 3000000 kellelegi suudab seda tagasi maksta koos intressiga madal 2 % ei kahtle, et sõnum. See on ideaalne reaalsus. Levitada oma sõpradele ja perekonnale, kes seda vajavad.
    tagasimaksmine algab viis kuud pärast oma krediidi
    Jumal õnnistagu teid.

    Reply
  2. Uskumatu, aga tõsi Jumal on alati suur. Pärast mitmeid releases minu taotlus, mille pank, ma laenu saanud läbi väga lahke daam. Täpsema info saamiseks palume pöörduda oma e-maili teel aadressil: marilinetricha@mail.ru see pakub laenude € 3000 kuni € 3000000 kellelegi suudab seda tagasi maksta koos intressiga madal 2 % ei kahtle, et sõnum. See on ideaalne reaalsus. Levitada oma sõpradele ja perekonnale, kes seda vajavad.
    tagasimaksmine algab viis kuud pärast oma krediidi
    Jumal õnnistagu teid.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar