Tuesday, November 19, 2013
Miihu ja Edel üheskoos, üksmeelses tantsuhoos...
Praegu vist vastupidi. Nagu kass ja koer. Või keegi. On lahendust? Kindlasti on. Üks võimalus siin.
Ajend.
Edelaraudtee ja riik kaklevad kompensatsiooni pärast varasema lepingu (ebaseadusliku?) lõpetamise eest. Riik pakkus 100 000, Edel soovib 5 miljonit. Võtame neid kui äärmusi. Aga...
Uuring Riia või Peterburi liikluse kasumlikkusest (kui lingi saan, siis panengi üles).
Järeldus. Iga arvutus on tähendanud põhjalikku tööd. Nagu teada, on siiski väga paljud uuringud läinud vette vedama, reaalse elu nüansse lihtsalt nii palju, et tegelikkust ei suudetagi ette näha.
Kena! Kui riik pakub , et 1 miljon ja jutul lõpp? Äkki hoopis pakuks (või Edel nõuaks) rohkem? 3, 4 või kogunisti 5???
Tingimused:
*1+1 aasta (või 2) Edelaraudtee teenindab Tallinn - Riia liini 2 korda päevas
* Riigisisese pileti hind ei ületaks Elroni piletihinda Tallinna ja Valga vahel 30%.
* Riik tagab katseliselt selleks perioodiks ka bussiliini Palupera - Otepää, seotuna rongidega ning lätlaste piisava igakülgse informeerimise erinevatest võimalustest.
* Rong koosneb vähemalt kolmest 1. klassi vagunist ja baarvagunist + üks vagun reservis.
* Piletihind liini ulatuses oleks alla kommertspiletihinna, näiteks maks 25-30 eurot.
* GoHotel Shnell pakuks piletihinnaga soovijatele komplektis ka majutust kokkulepitud soodustusega (jõuluajal vms kokkuleppelisega).
* Kasulike tulemuste saavutamiseks peaks reisija omal vabal tahtel täitma küsimustiku edasisest sõidust (kuhu, kui kauaks, millistele eesmärkidel) või tehtaks mobiilpositsioneeringu uuring just rongisõitjate koha pealt
* Peatused ja sõiduplaan kokkuleppeline, tagamaks maksimaalselt reisijate vajadused ja Elroni vajakajäämised.
* Maksimaalsed võimalused piletimüügiks rongides (pangakaart jm)
* Sõidusoodustused (perepilet 50% jne)
Kõik need punktid on vajalikud vaid eksperimendi läbiviimiseks. Et reaalselt selgitada välja, kes, kuhu ja kui palju ning millistel tingimustel sõidaks.
Kui Elroni Tartu suuna sõiduplaan lähtub üldjoontes praegustest reedestest rongidest, siis tekib ka pikem auk. Seega võiksid rongid väljuda:
Tallinnast 6.30 (et tagada meie inimestel lõpuks ometi jõudmine Tartusse tunduvalt varem kui kl 10) ja u 16.00, (et muuta kella 15 paiku väljuv Elroni kiirrong reisijatele vajalikuks piimarongiks)
Riiast
6.30 (täidaks tühimiku Valgast-Tartust) ning 16. 00 (täidaks samuti tühimiku).
Ajad loomulikult umbkaudsed ning sõltuvad igati sellest, mis plaan peaks tuleva aasta maikuust kehtima hakkama
Sõiduplaan kehtis 2014 ja võimalusel siis ka 2015.
Muidugi ei huvita nõunik Miihut vanade rongidega kihutamine ega ammugi kellegi doteerimine. Samas, kui kohtulahingus kokkuleppele ei jõuta ja kaotaja (riigi?) kulud aina suurenevad, äkki prooviks hoopis reisijale, riigi mainele, turismile mõtlema hakata? Muidugi võib tekkida oht, et riik juba sellepärast ei nõustu mitte ühegi variandiga, kartes midagi! Mida? Näiteks seda,et müüt 5500 reisijast riigi piires ja 3000 Riiani mureneb kolinaga imepisikesteks tükkideks??? Oeh, millega siis selgitada rahvale Rail Baltica mõttekust? Ainult kaubavedudega? Sest reisivedu pole piisav ja regionaalselt ei muutuks nagunii midagi?
Peatused:
Ülemiste (et muuta rongile pääs kiiremaks ja mugavamaks, olgu siis Lasnamäelt vm, nagu ma aastaid tagasi selle peatuse lisamisega Tartu rongidele tegin)
Tapa (ümberistumine Narva suunale jm transpordile)
Jõgeva (ümberistumisteks kohalikele suundadele ehk lausa spetsiaalsetele Peipsi suuna bussidele?)
Tartu
Elva
(Palupera - bussiliinile Otepääle)
Valga
Valmiera
Cesis
Sigulda
Zemitani (linnaliiklus)
Kogu eelnev jutt on kui eeldused uuringuteks, analüüsideks ning peaks kõige muu kasuliku kõrval tagama just tõese info igasuguste lisanduste kohta nagu ümberistumised, puhkamised, majutused jne).
Aasta jooksul saaks juba mingi pildi, kas on mõtet arendada reisirongiliiklust Riia suunal ja kaugemalegi Muidugi ei tohi unustada ümberistumisvõimalusi Riias.
Muide, kui silmad avada, siis on näha, et meil igal pool toimub midagi...
http://sport.postimees.ee/2602146/otepaa-valmisolek-mmiks-hinnati-vaga-heaks
Ajend.
Edelaraudtee ja riik kaklevad kompensatsiooni pärast varasema lepingu (ebaseadusliku?) lõpetamise eest. Riik pakkus 100 000, Edel soovib 5 miljonit. Võtame neid kui äärmusi. Aga...
Uuring Riia või Peterburi liikluse kasumlikkusest (kui lingi saan, siis panengi üles).
Järeldus. Iga arvutus on tähendanud põhjalikku tööd. Nagu teada, on siiski väga paljud uuringud läinud vette vedama, reaalse elu nüansse lihtsalt nii palju, et tegelikkust ei suudetagi ette näha.
Kena! Kui riik pakub , et 1 miljon ja jutul lõpp? Äkki hoopis pakuks (või Edel nõuaks) rohkem? 3, 4 või kogunisti 5???
Tingimused:
*1+1 aasta (või 2) Edelaraudtee teenindab Tallinn - Riia liini 2 korda päevas
* Riigisisese pileti hind ei ületaks Elroni piletihinda Tallinna ja Valga vahel 30%.
* Riik tagab katseliselt selleks perioodiks ka bussiliini Palupera - Otepää, seotuna rongidega ning lätlaste piisava igakülgse informeerimise erinevatest võimalustest.
* Rong koosneb vähemalt kolmest 1. klassi vagunist ja baarvagunist + üks vagun reservis.
* Piletihind liini ulatuses oleks alla kommertspiletihinna, näiteks maks 25-30 eurot.
* GoHotel Shnell pakuks piletihinnaga soovijatele komplektis ka majutust kokkulepitud soodustusega (jõuluajal vms kokkuleppelisega).
* Kasulike tulemuste saavutamiseks peaks reisija omal vabal tahtel täitma küsimustiku edasisest sõidust (kuhu, kui kauaks, millistele eesmärkidel) või tehtaks mobiilpositsioneeringu uuring just rongisõitjate koha pealt
* Peatused ja sõiduplaan kokkuleppeline, tagamaks maksimaalselt reisijate vajadused ja Elroni vajakajäämised.
* Maksimaalsed võimalused piletimüügiks rongides (pangakaart jm)
* Sõidusoodustused (perepilet 50% jne)
Kõik need punktid on vajalikud vaid eksperimendi läbiviimiseks. Et reaalselt selgitada välja, kes, kuhu ja kui palju ning millistel tingimustel sõidaks.
Kui Elroni Tartu suuna sõiduplaan lähtub üldjoontes praegustest reedestest rongidest, siis tekib ka pikem auk. Seega võiksid rongid väljuda:
Tallinnast 6.30 (et tagada meie inimestel lõpuks ometi jõudmine Tartusse tunduvalt varem kui kl 10) ja u 16.00, (et muuta kella 15 paiku väljuv Elroni kiirrong reisijatele vajalikuks piimarongiks)
Riiast
6.30 (täidaks tühimiku Valgast-Tartust) ning 16. 00 (täidaks samuti tühimiku).
Ajad loomulikult umbkaudsed ning sõltuvad igati sellest, mis plaan peaks tuleva aasta maikuust kehtima hakkama
Sõiduplaan kehtis 2014 ja võimalusel siis ka 2015.
Muidugi ei huvita nõunik Miihut vanade rongidega kihutamine ega ammugi kellegi doteerimine. Samas, kui kohtulahingus kokkuleppele ei jõuta ja kaotaja (riigi?) kulud aina suurenevad, äkki prooviks hoopis reisijale, riigi mainele, turismile mõtlema hakata? Muidugi võib tekkida oht, et riik juba sellepärast ei nõustu mitte ühegi variandiga, kartes midagi! Mida? Näiteks seda,et müüt 5500 reisijast riigi piires ja 3000 Riiani mureneb kolinaga imepisikesteks tükkideks??? Oeh, millega siis selgitada rahvale Rail Baltica mõttekust? Ainult kaubavedudega? Sest reisivedu pole piisav ja regionaalselt ei muutuks nagunii midagi?
Peatused:
Ülemiste (et muuta rongile pääs kiiremaks ja mugavamaks, olgu siis Lasnamäelt vm, nagu ma aastaid tagasi selle peatuse lisamisega Tartu rongidele tegin)
Tapa (ümberistumine Narva suunale jm transpordile)
Jõgeva (ümberistumisteks kohalikele suundadele ehk lausa spetsiaalsetele Peipsi suuna bussidele?)
Tartu
Elva
(Palupera - bussiliinile Otepääle)
Valga
Valmiera
Cesis
Sigulda
Zemitani (linnaliiklus)
Kogu eelnev jutt on kui eeldused uuringuteks, analüüsideks ning peaks kõige muu kasuliku kõrval tagama just tõese info igasuguste lisanduste kohta nagu ümberistumised, puhkamised, majutused jne).
Aasta jooksul saaks juba mingi pildi, kas on mõtet arendada reisirongiliiklust Riia suunal ja kaugemalegi Muidugi ei tohi unustada ümberistumisvõimalusi Riias.
Muide, kui silmad avada, siis on näha, et meil igal pool toimub midagi...
http://sport.postimees.ee/2602146/otepaa-valmisolek-mmiks-hinnati-vaga-heaks
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar