Tuesday, August 6, 2013
Aasmäe: Pihtas-põhjas!
Mäletate, kuidas laevad pommitamist mängiti? Igatahes Hardo Aasmäega ma väga mängida ei julgeks...
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/arvamus/hardo-aasmae-kokad-keetsid-supi-elektriraudteel.d?id=66548142
Muidugi, ka tema laseb mööda! Pean silmas, et iga seltskond ei saa hakkama ka sadamapeo korraldamisega!
Aga artikkel väga täpne. Seepärast toon selle siin tervikuna välja!
Elektriraudteel saabus unelmate hetk. Ilmnes, et inimesed armastavad endiselt raudteed. Paraku jäi rong sellest õnnetundest Sauel seisma. Inimesi oli liiga palju.
Võiks arvata, et oleme suure raha eest
nõrgukesed rongid ostnud. Paraku sagivad sellised veeremid mööda Euroopa
raudteid vilkalt ringi ja häda pole midagi. Põhjuseks on sealne õige
raudteekorraldus, mis vastab rongide tehnilistele tingimustele ja
ühiskonna vajadustele.
Meil seda lihtsalt ei osata. Kallite rongidega
on asutud katse-eksituse meetodil kogemusi omandama. Tekkib küsimus,
kuidas sai ülekoormatud rong edasi liikuda, kui turvasüsteem rongi välja
lülitas? Ilmselt lülitati turvasüsteem üldse välja, et ta edasist
liikumist ei segaks. Rongijuhil kästi lihtsalt aeglasemalt sõita. Tegu on täiesti arutu olukorraga.
Kuidas peavad inimesed julgema ja harjuma
uuesti ronge kasutama, kui nad kunagi ei tea, kas rong nende ihukaalu
välja kannatab? Tahad rongiga tööle minna, aga ei saa. Rahvast on palju.
Tulge homme ehk siis on rongis lahedam. Sellest kõigest on näha, et
Elektriraudteel ei tunta oma tööd.
Vaadates Elektriraudtee juhtorganeid, saab asi
üsna selgeks. Nõukogu esimees on koolihariduselt turvataustaga
toiduainete tehnoloog. Ülejäänud nõukogu liikmed on õppinud avalikku
haldust, avalikke suhteid ja elektroonikat (väikesadama kapteni
paberitega).
Niisuguse koosseisuga võiks väikesadamas
edukalt peoõhtu korraldada. Pealik paneb šašlõkiahjud valmis.
Peotoimkonna teine liige ajab asjad joonde kohaliku vallaga. Kolmas
teavitab avalikkust ja meelitab rahva kohale. Neljas annab sadama ja
sätib muusika võimenduse paika.
Paraku on meil tegu Elektriraudtee, mitte
peoga. Mõistagi ei ole Elektriraudtee nõukogu sünnitanud ettevõttele
endast paremat juhatust. Üks liige on taas toiduainete tehnoloog, teine
tapamaja taustaga masinaehitusinsener. Kahe peale saab kokku umbes
kolmveerand toiduvalmistamist. Samas ei ole Elektriraudteel kamandada
ühtegi toitlusasutust.
Hämmastab isegi juristide ja finantsistide
puudumine, millega meil on kõiksugu juhtorganid teinekord mürgitamiseni
üleküllastunud. Kuid peamine tähelepanek seisneb ikkagi selles, et
juhtorganites pole ühtegi RAUDTEELAST. Tegemist on raudteega, mitte supikatla, filmistuudio või konservitehasega. Raudteeasjandust on Elektriraudteel (mõne üksiku erandiga) õppinud eelkõige vedurijuhid.
Nüüd kujutage endale ette sõjaväeosa, kus
pealik on kokk ja staabi moodustavad vallavanem, ajakirjanik ja
väikesadama kapten. Sõjaasjandust on nuusutanud vaid reakoosseis.
Rahuajal reservis molutades ja paraade korraldades ei pruugi väeosa
võitlusvõimetus välja paista, kuid esimeses lahingus lüüakse see väeosa
ilmselt kohe puruks. Jätkates Elektriraudteel niimoodi edaspidigi ootab
meid ühel päeval suur pauk ja kirikukellad.
Ainuke, mis Elektriraudtee juhtkonnas näib
enam vähem korras olevat, on erakondlik kuuluvus või meelsus. Kahjuks
näitab see nõukogudeaegse mõtteviisi tänapäevast õitsengut. Karjääri
tegemiseks oli nõukogude ajal vaja olla kommunistlikus erakonnas. Sealt
suunati osa sobilikke inimesi Leningradi kõrgemasse parteikooli
täiendõppele marksismi-leninismi tudeerima. Seejärel edutati juhtivale
tööle. Eelduseks oli muidugi eelnev ja ametikohale sobiv erialane
kõrgharidus.
Tänapäeval on nõukogude süsteem tehtud veelgi
lihtsamaks. Nii mõnigi kord ei vajata juhtivaks riigitööks enam erialast
haridust ega ka parteilist täiendõpet. Rakendub vahetult Vladimir Lenini juhis, mille alusel iga köögitüdruk võis riiki juhtida.
Riik pidi Lenini järgi olema lõpuks nii õhuke ja sekkuma ühiskonna
asjadesse nii vähe, et tema ohjamiseks piisavat tavalisest erakondlikust
aktivismist.
Paraku on Elektriraudtee puhul tegemist
tõsisema asjaga. Nende kätte on usaldatud miljardi euro eest avaliku
sektori (meie kõigi) vara. Nad peavad vedama ohutult ja kiirelt
miljoneid inimesi aastas. Paraku terendab ees läbikukkumine. Ma ei taha
üheltki innukalt Elektriraudtee tegijalt teotahet ära võtta, kuid asi on
ilmselgelt üle piiri. Viimane aeg on ministril kogu Elektriraudtee
nõukogu tagasi kutsuda ja otsida välja mõni toimekas ja asjatundlik
raudteelane(sed) asja päästma.
Kui meelitatakse rahvast ilma sadamat tundmata, siis SEE paat läheb küll ülekoormuse tõttu põhja. Nii et mina küll kindel pole, et nemad EDUKALT sadamas peoõhtut korraldaks...
Ning kolmveerand toiduvalmistamist vist ongi põhjuseks, miks uutes rongides pole puhvetit, vaid on "kohviautomaadivalmidus".... OI KUIDAS MULLE MEELDIB SEE SÕNA! Mis siis kui poleks ettevõtetel juhatust, vaid hoopiski "juhatusevalmidus?
Tegelikult on mind alati äärmiselt üllatuma pannud, et meil üldse NII PALJU on Lenini õpetuse järgijaid, kes arvavadki nii nagu suur juht öelnud!?
Aga teen kohe kirja ERR-le.Palun kiiremas korras koos kordustega näidata taas M-Klubi. Muidugi teeks kohustuslikuks ka selle vaatamise poliitikutele, nõukogudele, juhatustele, valitsustele jt-le. Kui oleks see vaid minu võimuses...
Sest seal sadu kuldseid ütlemisi. Ka see, mis öeldi meie riigilaevukese kohta..
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar