esmaspäev, 22. oktoober 2012

WELCOME TO ESTONIA! HAAPSALU. Autumn.

Mis ma ütlen peale Haapsalus käimist!? Esiteks, võimalik, et ongi ilusaim linn Eestis. See pole öeldud sellepärast, et sinna raudteed saada. Tagasi muide. Teiseks, linnas on sõna otseses mõttes tunda ääremaastumist, õhus levib. Ja kui aus olla, siis on sellel valitsuse (halb) maik man. Kolmandaks, sõitjaid oleks küllaga. Raudselt.

Alati üllatav rõõmsas võtmes Risti bussipeatus. Näitab, et ühistranspordi sõitjad alati olemas. Isegi siis kui rongi pole ja siis kui rong tuleb.

Risti. Vasakul paistab kuulus pood vanast heast filmist...

Risti jaamas muutub ilm siis kui rong tuleb.




















Siit saab sanatooriumisse. 

Värvid, linnud ja vaikus. Selle ihalejaid oleks küllaga.

















Millest on kahju, on see, et minu arusaamist mööda saab vaid toa, üksinda soodustust pole.



















Küllat palju on müüa. Seegi näitab ääremaastumist. Rongiliiklus tõstaks kindlasti kinnisvara väärtust.










On viidad. On jube tee, kus peaks parvlaevaühendus toimuma. Ja kui ikkagi kohale jõuad, selgub, et viit valetas. Ei saa süüa väljaspool suveaega. Natuke...kummastav...


 http://haapsalujahtklubi.ee/


















Rannarootsi Muuseum.






























Et ehitame siis RB? Ega võimu vastu saa, kus sa pääsed. Kuigi...kui järjekindlalt aetakse mingit jama, nt reisirongidest 6 päeval nädalas...siis ei tule sellise riigi tegemistest mitte midagi head.
http://www.e24.ee/1012196/rail-balticu-ehitus-voib-alata-viie-aasta-parast/

Aga mida räägiks üks tark poliitik!? Kui jutt Haapsalu raudteest?

. Asi, mis mind pidevalt selle RB puhul on häirinud - miks räägitakse mingisugusest 230 km/h kaherealisest lahendusest Eesti territooriumil? Olgem ausad - selleks puudub igasugune põhjus. Kuna Eesti on liini viimane ja kõige hõredamalt asustatud piirkonnaga ots, oleks mõistlik siinse lahenduse puhul piirduda tippkiirusega 160 km/h ning üherajalise, kuid möödasõidutaskutega raudteega. See hoiaks kõvasti kokku ehituskulusid, kuid oleks samas mõistlik lahendus, arvestades, et tulevikus peab raudteed ka hooldama ja need kulud tulevad juba kohaliku maksumaksja taskust. 160 km/h tähendab reisiliikluse mõttes 2 ja poole tunnist sõiduaega Tallinnast Riiga. On see halb? Kindlasti mitte, arvestades, et Riiast alates läheb tee kaherajaliseks ning kiirus tõuseb 230-le. Täna päevakorras oleva ulmelahenduse asemel kuluks kokkuhoiulahenduse puhul niivõrd suur summa finantse vähem, et sellest oleks võimalik taastada nii Haapsalu raudtee kui ka Lõuna-Eesti raudteekolmnurga raudtee infrastruktuurid (reisijate platvormid, raudtee renoveerimine j.n.e.).

Millal selline realistlik vaatenurk jõuaks otsustajateni?
















Iloni Imedemaa mul ikka nägemata! Tähendab...jälle vaja minna!





Piiskopilinnuses aga võidki käima jääda...












«Oleksin tainapea, kui ma ei usuks Eesti rahva püsimisse, kui ta on 10 000 aastat püsinud,» nentis minister, kes usub, et Maarjamaa eelolevatel aastatel inimtühjaks ei jää.

Väravad on valla! Ei suuda te oma arengukavade, nõrkade plaanidega ja realsest elust irdumisega ei eestlasi kinni hoida ega turiste kohale meelitada...







Seda, et reisijaid kuuel päeval nädalas ei jätku, minister ei kartnud.  Oluline on koostöö ka Venemaa ja Soomega. «See projekt võib olla atraktiivne ka Loode-Venemaa inimestele, reisijatest rääkides võiks see olla täiendav transpordivõimalus Euroopasse,» rääkis Parts.

Juhan, Juhan - kus on Peterburi-Haapsalu rong? Kui loota, et miski VÕIB olla atraktiivne, roostetab ka RB, sest selle ülalpidamiseks ei jätku raha. Asjad on ilmas omavahel seotud ja aina imestan vahel, kuidas sellest aru ei saada...
See ilmast ilma trampimine mööda...nagu ütles Toots, ajas kõhu tühjaks. Ma ei teadnud veel kui mõnus söögikoht on Taksi Pubi. Ja ei saanud ka sel päeval teada, sest see oli reserveeritud. Läksin Aafrikasse...

Tegelikult sõin rohkemgi! Eks siit ka selge, millest vats ees ja millega pr Tiiu mind tabas linnatänaval patseerimas...




hinnad taevas ja
palgad häbemata nirud...







Siinsamas ka veekeskus, aga minust seal käimata jäigi. Lollisti tegin. Ööbimiseks aga hea koht siinsamas, Haapsalu Spordihoone hostelis. Soodsad hinnad ja täiesti mõnusad toad.

Enne kui ehitus pihta hakkab, peab ka Euroopa Liit olema nõus ehituseks vajaliku summa välja käima. Täna on Rail Balticu ehitamise maksumus hinnanguliselt 3,2 miljardit eurot, millest 85 protsenti peaks tulema loodavast Euroopa Ühendamise Rahastust ning hetkel on konkureerivaid projekte palju. Kui arvestada, et tegemist on 10 protsendiga kogu rahastul kasutada olevast summast, on plaan ambitsioonikas.

Mnjah, kas olemegi muutunud anbitsioonikakas?





















Kes ja kus meie rööpaid seab? Miks Juku ei õpi, mida Juhan teab? Või miks Juhan ei tee, mida Juku ootab?














Aga hr Ligil õigus, hullemgi veel, hinnad langevad!













Ei saa öelda, et Haapsalu väljasurnud!



Plats puhtaks?









Ei läinud ka seekord minema ilma väikese ostuta...








Ootamatu kohtumine tuttava inimesega...




































































Taksi Pubi - soovitan soojalt! Head hinnad (loodan, et selle peale ei tõsteta!), ülimaitsev seapraad ja äärmiselt toredad teenindajad-omanikud!











Head spordivõistlused tooks murdu rahvast...






















Hr majandusminister, kas pole häbi, et siin ikka selline märk?



















Kapteni Kõrts ja üks kohvi!

Kohtumiseni, Haapsalu!











4 kommentaari:

  1. Haapsalu on iidne suvituslinn ja mingist ääremaastumisest pole juttu. Tegelikult kulgeb aeg siin omas rütmis, mitte nii nagu igalpool mujal. Linn puhkab keevalisest suveelust. Kohtumiseni kevadel 2013.

    VastaKustuta
  2. Natuke ikka paraku on. Millegipärast tundsin, et mõnigi koht müügis, kuna perspektiivi ei paista. Ja bussiliiklus peale Tallinna ülejäänud kaugema Eesti osaga pea olematu jne. Aga ikka loodan parimat ja ka taaskohtumist!

    VastaKustuta
  3. Oled ikka väga sisukad päevad jah siinmail veetnud. Paljud Haapsalu nurgatagused ja kumerused kenasti kaadrisse võetud. Ses osas, et kinnisvara müügis on, räägib paraku raha oma sõna. Nii mandunud me (loe : Haapsalu ja Läänemaa) nüüd siin ikka ka pole. Igapäevaelu ju toimib. Lihtsalt võib lisada - alati võiks minna paremini.

    VastaKustuta
  4. Tänud!

    Oli mõnus! Ja loodan südamest, et Läänemaal läheb paremini...

    VastaKustuta