neljapäev, 25. oktoober 2012

Rongide sõiduplaan tulevikus.

Püüdsin alustada uue sõiduplaani koostamist. Parim oleks seda teha töörühmana, kes aeg-ajalt koos käib, et alustada n.ö. nullist ja igasuguste täiendustega kursis olles töötada välja kondikava ning siis järk-järgult seda täiendada. MKM-st soovitati lahkelt esitada ettepanekuid, kuid see tee oleks tupik. Ei tea ju alusplaani, Elektriraudtee blogis olevat saab võtta vaid naljanumbrina ning selle arendamiseks ei ole küll mõtet energiat raisata. Võiksin selle loogiliste tõestustega pulbriks teha.
Nagu juba kirjutanud, siis uus sõiduplaan peab olema vajaduspõhine, mitte aeg-intervalliga tabel kogu päeva ulatuses. On ju vaja Aegviidust ja Raplast hommikuti ronge tihedamalt kui tunni tagant ja sellevõrra saaks päevaseid vahesid ehk veidi hajutada ehk pikendada.

Elektriraudtee mingit huvi sellise tegutsemise vastu ei näidanud üles, mida oli ka oodata. Eks siis hiljem saan taas öelda: "Aga ma ju rääkisin..."

Muidugi on sellise plaani koostamine väga keeruline, kuna pole selge isegi riigi tellimus ega rongide arv. Meedias pidevalt korrutatav "iga 15 min tagant" vms sarnast ei saa tõsiselt võtta. Siiski tähendab see ohtu, et pidevalt korrutatav mõte muutub tõeks ja nii tehaksegi. Mis  on sellise teo suurim oht?
See, et kui plätserdatakse valmis mingi läbimõtlemata plaan, siis sellega mingi ajaperioodil harjunud inimesed saavad tunda edaspidi aastaid kestvaid sõiduplaanide muudatusi, nagu senini toimunud paljuski. Aga see mõjub halvasti reisijate arvule ja ühistranspordi populaarsusele. Tekib sama seis, mis praeguste arengukavade ümber toimuvaga või Viljandi sõiduplaaniga.

Senine üritamine tagada võimalikult palju ümberistumisi (Tapal, Tallinnas, Tartus, Lillekülas jm) - on vindunud pikalt, paljugi võinuks teha kiiremini. Tagasilööke tuleb igaltpoolt, värskeim näide on pühapäevast kehtima hakanud muudatused, kus kaob populaarne Natva rongilt ümberistumisvõimalus Tapal Tartu kiirrongile, sest seda unustati arvestada plaani tegemisel. selline unustamine muidugi väga tavapärane ja tõestab, et plaani tegemise puhul ei tehta midagi suvaliselt ega umbes. Nagu Elektriraudtee kuldsed sõnad olid. Ainult, et sõnad ei vasta tegudele...
Selle muudatuse kohta tegin kirja ja tahaks näha, kas EVR Infra on suuteline kasvõi ajutise muudatusena selle pühapäevast käivitama või pean reisijatele teavitamisel vabandama soovimatuse pärast midagi nende heaks teha!?

Ma ei teagi, kuidas Elektriraudteele jt selgeks teha, et sõiduplaani tegemine palju keerulisem protsess kui võiks arvata. On selge, et nad sellest siiani pole aru saanud, tõestuseks kasvõi möödunud aastate sõiduplaanid, kus isegi ühelt elektrirongilt vahel teisele istuda ei saanud. Nii et igal juhul olen üpris pessimistlik tuleviku suhtes kui senini toimunud koostöö ja kodanikuühiskond jääb ka edaspidi toimima vaid sõnades.

4 kommentaari:

  1. Tuleb loota, et Elektriraudtee diiselrongide sõiduplaanid pole nii käpardlikult koostatud kui suvisel ajal Tallinn-Keila rongide sõiduplaanid!

    VastaKustuta
  2. Tänud, Anonüümne!

    Praegused plaanid nende blogis on äärmiselt vale lähenemisega. Rongide tihe liiklus on hea, aga absoluutselt ei suudeta aru saada, et reisirongid on inimeste jaoks.

    VastaKustuta
  3. Käpardlikult on koostatud enamus sõiduplaane. Sest enam ei koosta neid asjatundjad vaid täielikud diletandid! Vähe sellest et "unustatakse" ära ümberistumised, ka peatuste vahelised sõiduajad ei vasta reaalsusele.
    Veiko.

    VastaKustuta
  4. Tänud, Veiko!

    Paraku nii ta on! Hulleim on veel see, et kuidagi ei suudeta anda muutmise muutmise telegrammi!

    VastaKustuta