laupäev, 28. juuli 2012

VEDURIJUHI AMET - KÕIGE SURMAVAM JA KÕIGE ROMANTILISEM AMET 10 - Koju!

Vedurijuhi elu sisaldab palju erinevat. On hirmpalju ilu...


..aga ka valu! Selle puiduveoki juht oli tark ja arvas, et ülesõidu signalisatsioon töötab seisva kaubarongi pärast. Vist. Igal juhul oleks siiski vaja sellise autojuhi mõistuse kontrolli, kuigi load võivad ju olemas olla. Isegi siis kui ilm hirmpalav ja nupp hästi ei noki, ei õigusta see lähenemist ülesõidule ilma, et plaaniks peatumist! Sõitis peatumata rongi eest läbi Kiltsis, minu rongi kiirus 120 km/h....



Seekord läks õnneks. Õnneks läks vist ka kitsekesel, kes taas väga ootamatult otse nina alt läbi lipsas, kadudes isegi vaateväljast, nii lähedalt möödus tast vist surm. Vähemalt loodan, et tal vedas...

Aga raudteel näeb muudki! Kuidas kedagi võtavad vastu sõbrad-tuttavad, pakkudes ilusta hetke möödujatelegi!


Kuigi vahel ei muretse keegi ülevalt poolt, kuidas on olukord rongis ja kas reisijatel ikka on turvaline. Nii saab vägijookidest kõvadeks meesteks kerkinud nolkide kaklusest osa nii teenindaja kui reisijad. Mis sest, et olemas lepingud tublide turvafirmadega ja alamakstud turvatöötajatega. Pole neid sugugi nii kohe võtta, Balti jaamas aga ei pea keegi vajalikuks vahelgi teha rongide kontrolli ja veidikenegi reisijate tuju rikkuvate kodanike tiibu kärpida. Nii peab vahel oma tuju rikkuma ja nendega arveid õiendama. Et ikka rong ei hilineks...

Aga näha ka, et ega tundeid eeskirjadega ei takista! Võib ju Pressiesindaja arvata, et rongipeatus pole vabaajaveetmiskoht, aga kui on armastus nii kange...???

Ja ei saa alati tulla jaama Pressiesindaja soovi järgi, ikka tullakse varem. Sest rongisõit on popp ja samas eluline vajadus. Ka Haapsalusse muide, mille jaoks võib aga riigil mitte raha jätkuda.


Mis sest, et mõne arvates saab Haapsalu rongi täituvus olema selline....


...mina aga arvan, et reisijad aina vooriks...

....eriti, kui pole mitte "kohviautomaadivalmidus" vaid "inimese ja puhvetivalmidus" ehk lihtsamalt öeldes, inimlik teenindus isegi mitmetunniseks sõiduks kui lühikeseks otsaks....


 ...või on peatusi, kus peatuda. et reisija saaks rongile tulla. Nii mõnegi peatuse kohal ripub kadumise oht reisijate vähesuse tõttu. Nii võib peagi Kolu peatust ja sellel ootavat inimest peale udust väljumist mitte enam olla. Sõna otseses mõttes - kaob peatus, kaob suur osa tulevikust ja viimasedki pärismaalased...

Teel aga uued peatused, uued inimesed, uued hetked, mööda vilksatavad kodud, ka vana raudteeveterani kodumaja....



...ja taas peab enne rongile tulekut olema varustus läbi mõeldud, selles palavuses pole sõit kõige meeldivam kui joogikraami ei ole, sest pole ei puhvetit ega automaati, aknakatteid ega muudki elementaarset...

Peagi jõuad aga ikka ja alati lõppjaama.....

....seejärel pöörang rongi tudumiskohta, veel veidi...

.....ja võib rattale istuda...
   
 Tasuks midagi head oma koduaiast.....


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar