esmaspäev, 16. juuli 2012

Titanicu sündroom?


Siin tuleb kindlasti üksjagu parastamist. Milles tegelikult palju tõeterasid sees, seda võib öelda juba enne plärala tekkimist.

http://www.e24.ee/908498/edelaraudtee-jaab-suurest-rahast-ilma

Titanicu hukutasid rahaahnus ja kuulsusejanu.
Majandus võib ju liberaalne olla, kuid minu jaoks peavad strateegilised teenused olema vaid riigi hallata. Seda enam, et tegemist dotatsiooniga, mis sisuliselt maksumaksja raha. Ühises ühistranspordiettevõttes on kulud väiksemad, seega läheb maksumaksja raha asja ette.
Investeerigud? Muidugi on investeeritud, kuid asi on olnud rohkem näiline kui tegelik. Suletud süüsteemiga tualetid, matkatablood jms on üks osa. Need on olemas...ja ei ole ka. Sest ühtegi asja ei ole viidud lõpuni. Nii ka mugavusega. Baarvagunid aeg-ajalt remondis ja nii, et ühe suuna reisijad peavad neist pikka aega vaid unistama. Kuigi kunagi asendati need 3-vag rongidega. Nüüdseks need baarvagunid igavikku kadunud. Kuigi võinuks olla kasutusel, remondi ajal teiste asendajana ja muul ajal näiteks Valga rongis. Kus inimesed tunnevad puhvetist puudust. Muidugi, ega riigi suhtumine siin parem ole. Uutes rongides "kohviautomaadivalmidus". Mis uhke sõna, aga mõttetu sisu. Siit kumab sarnane suhtumine reisijasse. Aga reisijate arvust oleneb, kui suur on dotatsiooni osakaal...

Minul on kombeks püüda mõista erinevaid pooli. Vahel ma seda aga lihtsalt ei suuda, olgu selleks siis eraomanik või riik. Olen selleks liiga palju näinud ja mõistnud. Seepärast püüangi midagigi muuta. Kellegi inertsus toob asjadele aga kahju. Eesti Raudtee võimalus anda inimestele seda, mida nad ootavad, on oluline. Oli oluline ka Kärknas, mis võinuks käiku minna pool aastat varem. Nüüd tasapisi reisijate arv kasvab, kuid viivitus näitas ära EVR-i suhtumise. Seega ka riigi suhtumise?
Edelaraudteel oli reisijasse suhtumine veidi parem, peatused tekkisid sinna, kuhu need vajalikud. Kuigi ka Pulliga läks aega tunduvalt rohkem kui võinuks. See aga ei ole võrdne riigi ja EVR-i suhtumisega, kus vanu peatusi ollakse varmad kaotama, uusi aga taastatakse viimasel hetkel. Kui taastatakse. Kui palju aga võinuks olla inimese jaoks oluline Kassinurme, Vorbuse, Energia, Sõmeru jt peatuste käikulaskmine? Mis pidanuks käiku minema platvormide renoveerimise esimesel aastal, aga lähevad alles mõne aasta pärast. Kui üldse lähevad. Praegune on aga omavalitsuste ja reisijate ehk inimeste vajadustele sülitamine!

Edelaraudteel oli aga lootus, et valitsus paneb uute rongide kasutamise õiguse hankega enampakkumisele. Sama lootis ka näiteks Hugo Osulale kuuluv bussifirma Sebe, mis on teatanud huvist rongiärisse siseneda.
Naljatilgad! Sebe variant viinuks ju samale kursile, jäämäele! "Huvi" põhjused ju samad! Kui põhjuseks olnuks reisijad, siis Sebe näidanuks seda ammu nii bussiliikluses kui ühistranspordiliikluse ühildamises. Selle asemel näen ja kuulen vaid sadade reisijate rahulolematust, et Tartus buss 2 min enne rongi tulekut minema läheb! Ja seda hoolimata probleemiga kursis olemisest. Ning ükski Sebe omanike artikkel polnud suunatud reisijate huvidele, vaid ainult enda upitamisele. Rääkimata kirjade ja ettepanekute ignoreerimisest.

Aga eks vaatame, mida plärala kaasa toob!
Kindlasti saab olema tänase päeva populaarseim teema plärajate arvu järgi. Ja plära ning plussid jätavad jälje, kui palju on senise käiguga tekkinud rahulolijaid ja -olematuid. Siin võib peituda ka konks, mis näitab ära valesti tehtu. On loogiline, et kui pingutused meeldisisd töötajatele ja reisijatele, siis ei jäeta ka kaitseks välja astumata...

16.07.2012 09:31
möhk :
Ja mis oli kogu sellise erastamise mõte ?
Sest kui on selge, et erafirma ei suuda ega soovigi mingis äris investeerida ning äri jätkamiseks peab maksumaksja pidevalt peale maksma dotatsioonide ja taristu remondiga, siis miks peab selles süsteemis olema veel miski "puuk" mis seal koort riisub ning kogu süsteemi käigushoiu maksumaksjaile kallimaks muudab?!
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist
-0 -1  +1 +8
16.07.2012 09:46
aaa :
Valitsus arvas, et rahvas on lollakas ja ei näe läbi seda skeemi. Tol hetkel kui Edelaraudtee loodi tõmbas valitsus rahvale koti pähe. Räägiti erastamisest ja skeem oli juba ammu valmis mõteldud. Letit mingi firma GB Railways, et rahvale jääks mulje nagu kõik läheks paremaks. Lubati uusi ronge jne. Aga peale erastamist ilmus välja firma Edelaraudtee mis võttis üle GB Railways kohustused ja kui esimene dotatsioonisumma oli Edelaraudteele laekunud siis ehk klaariti ka rahaliselt see üleminek ära ja edaspidi vau dotatsiooniraha jooksiski ilusti marcel vichmann, tiit pruuli, gunnar zirk ja veel mõnede isikuti taskutesse. kindlasti said algul sealt ka mõned IRL tegelased. Selle asja peaks andma rahvusvahelisse kohtusse.
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka aaa(09:38).

16.07.2012 09:38
aaa :
Kas lõpuks ometi läheb see pättide äri kinni. Täiesti uskumatu aga siin riigis vist vahel juhtub isegi midagi head. Edelaraudtee vedurimehed saavad kah väikest palka selle vastutusrikka töö eest. Edelaraudtee juhtkond ei pea lugu oma vedurimeestest. loodetavasti jääb Elektriraudtee riigi omandusse ja siis peale Elektriraudteesse üleminekut hakkavad praegused Edelaraudtee olematu palgalised vedurimehed väärikamat tasu saama. Aga igal juhul tasub sündmustel silm peal hoida sest siin riigis pole miski võimatu. Tuleb kuskilt patakas raha mingisse tagatuppa ja dotatsiooniraha voolab taas kuskile taskutesse, pole üldse võimatu Eestis. Vaatame mis saab.

16.07.2012 09:56
lugeja :
Õige! On asju, mis peavad olema RIIGI omandis. Sealhulgas ka riigisisene side ja transport.
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist
-0 -1  +1 +1
16.07.2012 10:00
Back in USSR :
kellele on vaja neid suuri ronge, mis pooltühjalt kord päevas sõidavad? Telliks parem Tartust raudteebusse, mis käiksid iga tund suuremate linnade suunas. See vastaks nii elanikkonna arvule kui huvidele
Kirjutavad nii asjaga kursis olijad kui ka diletandid. Sest diletantlus on see kui ei teata isegi seda, et rongid pole pooltühjad, vaid tihtipeale ülerahvastatud. Muide, omal ajal pandi reisijate suure arvu korral vahel käiku topeltkoosseisud. Ja praegugi võinuks seda teha.

16.07.2012 10:32
millal :
siis praamiliiklus riigistatakse
Nagu ammugi võinuks arutleda saartega kiirlaevaliikluse võimaluste üle. Riigi omanduses.
16.07.2012 11:30
sõitja :
olen küll harva rongiga sõitnud, kuid see-eest on sõidu nauditavaks teinud teenindaja Malle, kes pildil rõõmsameelselt naeratab. Alati lahke, sõbralik ja heatujuline. Edelaraudteele edu!!
Tore. Keegi avaldab tunnustust. Klienditeenindajale küll, aga ikkagi.

***************************

17. 07. 10225.

 http://www.e24.ee/910094/pukka-edelaraudtee-tootajate-saatusest-on-veel-liiga-vara-raakida

******************************

Vikerraaadio. Saate keskel lõik rongiliiklusest.
 http://vikerraadio.err.ee/helid?main_id=1809681

Otsisin, mis riigikontrolli jm teemasid see jutt puudutas.

 http://www.ap3.ee/article/2002/10/02/Riigikontroll_Edelaraudtee_laristab_dotatsiooni

http://www.ap3.ee/?PublicationId=d3bcd30a-b74e-4e36-ba0c-322003a347bb&ref=rss

http://www.ap3.ee/?PublicationId=623dc99f-1f6b-4f24-ba97-c8dd16f4f3a7

http://ap3.ee/?PublicationId=3da85ec3-4925-47d0-94e7-bb1232e0c73c

http://www.ap3.ee/?PublicationId=31503ED6-39D4-4163-9D98-74AA1E3959CE&code=2261

http://leht.aripaev.ee/publicationimages/pdf/lehed/2580.pdf

http://tartu.postimees.ee/231008/tartu_postimees/uudised/343160.php

http://www.e24.ee/891658/saku-suurhalli-omanikud-tulis/

Keegi küsis minult, kuidas on võimalik, et kui kõik ettevõtted toodavad kahjumit, siis kust tuleb rikkus. Mina ei oska vastata, ärimajanduses olen nõrk. Ju siis pole need asjad õiged, kuna siiani pole midagi üritatud tõestada? Peab ju riigi tugevust uskuma...

Muide, ma usun küll, et tulevikus piletihinnad võivad veidi tõusta. Kuigi riigi kulutused peaksid kõvasti langema. Aga töötajad ootavad kindlasti aega kui palgad muutuvad inimväärsemateks.

Mitmed asjad muutsid töötajaid rõõmsamaks ka nõuka ajal, näiteks aastal 1971.


 

6 kommentaari:

  1. Viidatud artikli plärala (siiamaani 76), nagu ikka, toob kaasa palju mõttetut, asjaga täielikult kursisolematut ja lihtsalt rumalat plära. Mõni üksik, natukenegi asjast rääkiv komm. Asjaga natuke rohkem kursis oleva inimesena tundub mulle juba ammu, et vähemalt raudteeteemaliste artiklite alla, kirjutavad tüübid tunnevad küll tähti ja oskavad ka neist sõnu ja lauseid moodustada - nii enam-vähem - aga see on ka kõik.

    Olen juba ammu loobunud Postimehe pläralas raudteed puudutavate artiklite alla midagi kribamast. Ja veel vähem seal pläratust rahva arvamuse pähe võtma. Rahvas ei saa ju ometi N I I loll olla!

    VastaKustuta
  2. Tänud, Anonüümne!

    Viimasega pole ma nõus! Kahjuks on suur osa rahvast sellised, kes kirjutavad vaid oma arvamuse ja neid isegi ei huvita teiste arvamused. Nii et teatud mõttes on tegemist plärala näol siiski rahva keskmise arvamusega. Kui millestki eriti sügavuti ei huvituta, siis ei saa ka tulemus olla parem. Ja Postimehe ning teiste sagedased "tühjad" artiklid süvendavad inimeste teadmatust veelgi.

    Muidu sinuga täiesti nõus!

    VastaKustuta
  3. Jah, see, et artikli näol on tegemist juba kuu aja tagant teadaoleva info ülekordamisega Postimehe poolt, oli ka minu esimene mulje. Hapukurgihooaeg?

    Oponeerin natuke rahva arvamuse küsimuses. Võime siiski pläralat võtta AINULT selle hulga inimeste arvamusena kes seal pläravad. Me ei saa seda laiendada rahva keskmiseks arvamuseks. Samamoodi oleks ju siis ka Kuku raadio Vox Populi rahva keskmine arvamus... Ei- jumalapärast mitte :)

    VastaKustuta
  4. Tänud, Anonüümne!

    Ajakirjandusest ei saagi midagi eriliselt head oodata, kuna artikleid treitakse, lisatakse mõned sõnad ja nimed, ning nii see palk jookseb!? Uute rongide tulek ei ole enam eriti kaugel, seega võiks kasvõi leida mõne asjaga natukenegi rohkem kursis oleva inimese ja uurida täpsemalt, mis plaanis! Sõiduplaanid, rongide kasutamine ja remont, infra tulevik, kui tihedaks liikluseks tegelikkuses jätkub ronge jne. Aga mida sa loodad, kui Postimehes isegi ühe peatuse käikulaskmise hilinemise (Kärkna) kohta ei suutnud poole aasta jooksul artiklit kirjutada! Suhtelist võrdlust kasutades võtaks üldine olukord Postimehel vist sajandi.
    Kindlasti ei saa pläralat kanda automaatselt üle rahva arvamuseks, see lihtsalt annab mingisuguse ülevaate, plärajate arvule lisaks on palju ka plusside-miinuste panijaid ja seegi ei tee seda veel keskmiseks.
    Tihti aga artiklite juures huvitav jälgida kui palju mõistetakse kedagi-midagi hukka või vastupidi, tuntakse kaasa. Seegi annab mingisuguse arusaama kui hea või halb miski olnud ja nii on asjast ka natuke kasu.
    Usun, et kui keegi olnud oma töötajatega heades suhetes, siis astutakse ka natukenegi hea sõnaga esile. Siin pole seda märgata.

    VastaKustuta
  5. Veel teemakohast. Tänases Postimehes artikkel http://www.tallinnapostimees.ee/910382/tsehhid-paigaldavad-elektrirongidele-uusi-ohuliine/

    Pläralas loomulikult palju plära. Samas üks väga lihtne ja loogiline kommentaar - see to tahan teada oma:

    "tahan teada 17.07.2012 18:15

    klaasjunni keerasid, nüüd siis elektrijunn tulemas. Miks küll eestlastele endile tööd ei anta teha? Sest käib üks tobe vähempakkumise eurotrall ...ja loomulikult jobud võidavad, sest pakuvad vähem... kaua peab veel seda eurojama kannatama?

    teata ebasobivast kommentaarist
    -6 -1 +1 +9

    to tahan teada 17.07.2012 20:01

    Miks ei anta eestlastele teha?
    Kontaktvõrgu rekonstrueerimise riigihankele tuli kokku kolm pakkumist. Tšehhi firma tegi kolmest pakkumisest soodsaima, pakkudes tööde hinnaks ligi 18,34 miljonit eurot. Kalleim pakkumine küündis 30,61 miljoni euroni.
    Kes keelas osaleda kui sobiksid tingimustele? Ei tea, et keegi oleks käe ette pannud.
    Muutub vähempakkumist, siis kas tõesti on see tobe?
    Ma usun, et Sinu poolt oleks veel hullem kisa lahti kui see 30,61 miljoni € pakkuja oleks võitnud.
    Kindlasti sa sooviks, et poodides eestimaiste kaupade hind kahekordistuks - mis paganama vähempakkumine see olgu, eks?
    Töötajatele vaja ju palka maksta!

    Arusaamatu - halb on siis kui midagi tehakse, halb on ka siis kui midagi ei tehta.
    Millal te ükskord rahul olete? Siis kui kõik tasuta antakse ja isegi peale makstakse?

    teata ebasobivast kommentaarist
    -0 -1 +1 +4

    to tahan teada 17.07.2012 20:03

    Mis puudutab vähempakkumist, siis kas tõesti on see tobe?
    Sedasi oleks pidanud olema."

    Väga lihtne, loogiline ja õige seletus. Iga normaalne inimene saab sellest ka sedamoodi aru. Tahan öelda sellega, et inimene, kommenteerides raudteeteemat, ei pea olema ilmtingimata mingi raudteeala spets. Piisab täiesti ka tavalisest IQ-st, et anda asjadele igati pädevad seletused.

    Seega tahan öelda, et kui inimene on normaalne ja jagab üldisi ühiskonda käimashoidvaid printsiipe, oskab loogiliselt mõelda, teab enam-vähem seadusi, saab ümbritsevast aru adekvaatselt, siis on võimalik teatud piirides kõiges kaasa rääkida - ja mitte rumalusi. Seega väidan, et need pläralates niisama lahmijad on keskmisest rumalamad. Ei taha ju ometi vandenõuteooriat püstitada, et tegemist on spinnivate trollidega :)

    VastaKustuta
  6. Tämud, Anonüümne!

    Absoluutselt nõus!! Kusjuures, see tõestab ka, et pläralates ON täiesti asjalikke kommentaare ja ongi kahju, et väidetavalt ametnikud, spetsialistid jne ei võta pläralat tõsiselt. Kasvõi tasapisi, aga sellised asjalikud plärad tegelikult tilkhaaval õpetavad tavalugejat. Mind sealhulgas.

    Tahaks ikka ka olla kahe jalaga maa peal, UFO-sid mitte uskuda ning seetõttu pean nõustuma, et lahmijate tase jääb allapoole keskmist. Seepärast ma eriti ei loe ka Õhtulehe ja Delfi pläralaid. Seal tundub tase olema vastav...

    VastaKustuta