neljapäev, 19. juuli 2012

Nõnna palju linnatranspordist...

....räägitakse. Kui minnakse tegudele, on rahulolematuid palju. On ikka?

http://www.tallinnapostimees.ee/912808/tarmo-treimann-hea-idee-on-kapardliku-lahendusega-rikutud/

http://www.tallinnapostimees.ee/912662/mika-mannik-olen-pargi-ja-reisi-susteemiga-vaga-rahul

http://www.tallinnapostimees.ee/912784/taavi-aas-varem-voi-hiljem-saavad-koik-aru-uhistranspordi-eelistest/

http://www.tallinnapostimees.ee/912584/kristel-kaljuste-tasuta-soidu-asemel-eelistaksin-hastikorraldatud-tasulist-teenust/

Populaarne teema loomulikult. Üks asi aga torkas silma. Ikka soovitatakse veel mõelda, teha arengukavasid jne. Seesama "Pargi ja Sõida" mõeldi lahti aastaid tagasi. Kui palju seda tegelikult rakendatakse? Sarnaselt Eesti Raudteele, kes oleks pidanud kursis olema selle süsteemiga, ei huvitunud üldsegi parklatest. Õnneks keegi kuskil tegi neile selgeks, et peab huvituma. Seega, arengukavad on vajalikud, aga nende masstootmine läheb üle mõistuse kulukaks, kui neid ei rakendata. Teha arengukava 5 aastaks ja paari aasta pärast pidada kümneaastaplaani, kui seegi valmis, arengukava 20 aastaks... Millal siis tegusid tegema hakatakse?
Eks loomulikult peaks enne avalikkust teavitama plaanidest, kuid mõneski asjas saab vabalt lähtuda sellest, et tegutsemine on primaarne. Ühissõidukirada on lihtne märkida. Ja kui isegi selgub, et midagi kardinaalselt valesti, saab selle "kustutada". Praktikas elluviidud plaanid selle poolest head, et nad näitavad reaalse olukorra ja tulemuse, mitte ei ole kunstlikult prognoositud. Mis tihtipeale valeks osutub.

Mis on kasu arengukavadest ja headest mõtetest, kui neid aastate jooksul käiku ei lasta? Ma võin oma kogemustele tuginedes sõnaselgelt väita, et on vaja ... - Aespa - Saku - Laagri - Nõmme bussiliini. Ja olen kindel, et läbimõeldult tehtuna on sõitjaid murdu. Just siis kui see on Kiisal-Kasemetsas rongidega seotud, nii et mõlemas suunas saavad hea võimalustevaliku kümned tuhanded inimesed. Kus on see liin? Või vähemalt, kas keegi konkreetselt põhjendanud, et ma eksin? Vaid ühe põhjaliku vastukirja olen saanud, aga seegi kubiseb valearusaamadest.

 http://eestimaablogi.blogspot.com/2011/06/tallinna-soidu-voimaluste-parandamiseks.html

Üks populaarsemaid teemasid blogis, ja seda just otsingusõnade järgi. Järelikult on väga palju huvitatuid!?

Tallinna linn pole suutnud aga lahendada väiksematki probleemi. Et Männikule sõidaks mingigi bussiliin. Kuigi vahemaa praegusest lõpp-peatusest olematu.

Ning veel. Tasuta linnatransport ei tooks oluliselt rohkem prükkareid bussi. Need tulevad sinna seetõttu, et selle probleemiga ei tegelda. Ehk vaja siingi arengukava koostama aastaks 2020? Või tegeleda probleemiga?

Ja loomulikult ei saa tasuta transport olla mõeldav, ilma et sellest ei võidaks kõik. Mittetallinlased ja turistid kaasa arvatud. Tallinn, Tartu, Raplamaa, Mulgimaa, Kose, Turba... - need pole äriettevõtted. Need on Eestimaa.

Jalgrattateedega aga - ametnikud, kobige rataste selga ja sõitke linnas. Mitte kabinetis ega arengukavas, vaid reaalses elus. Õigemini, tehke leping ühe firmaga, kelle mõned palgalised tänav-tänava järel kõnniteedel sõidaksid, kõrged äärekivid jm kirja paneksid ja koheselt probleemid ka kõrvaldaksid.

Piisaks kärutäiest killustikust. Seni on see koht mitte ohtlik, vaid eluohtlik! Nii jalakäijatele kui ratturitele, lapsevankritega emmedest rääkimata.

*******************

20. 07

Olen nõus ja usun, et Soobel, ka?


 On ju enam-vähem kindlad suunad, et Piritalt ssabuvad bussid võiksid ümberistumiskohast kindlasti läbi sõita, aga sama buss ja sama pilet! Ehk ei meeldi linnaametnikele, et ühe piletiga saaks sõita Piritalt Pääskülla? Kuigi normaalne see oleks. Ja kui Piritalt või mujalt kesklinna saabuvad liinid suunduksid edasi, ütleme 5-6 põhilises suunas...? Oleks sest abi?

5 kommentaari:

  1. Eks Tallinna ühistransport ole haige lehma unenägu ehk täpselt selline, nagu 30 aastat tagasi, mil käidi "mägeelt" ja muudest elurajoonidest tööle vabrikutesse Rotermanni kvartalis, Tondil ja nii edasi kus veel ja kus praeguseks pole enam mingit tootmist, ainult poekesed ja hotellid.

    Hakkaks siis oma käimisi kaardistama.

    1) Piritale arsti juurde. Buss nr5, käi 300 meetrit, oota kuni veerand tundi, sõida sellega Maarjamäele mere äärde, oota jälle määramata aeg ja sõida mingise 38 või 8-ga Piritale. Autoga aga 5min mööda ringrada ja kohal. Ei tekki küsimusi, millega minna.
    2) Lasnamäe Centrumisse söögikraami manu. 300 meetrit nr5 peatusesse, määramata ooteaeg, pool tundi kesklinna Viru terminali, sealt mingise Lasnamäe bussiga siis Laagna teed pidi poodi. Vähemalt tund läheb ära. Ja ei kujuta ette kahe-kolme 30-kilose poekotiga sama teed naasmist. Autoga aga ka mingine 7-10 minutit. Jalgsi viskaks poole kuni kolmveerand tunniga ära. Miks üldse ühistranspordist rääkida?
    3) Ainus koht, kus ühistransport kuidagigi pädeb, on suunal Kose-Pääsküla, kus buss on kõigest kolm korda aeglasem, kui auto ja jalgratas läheb kõigest pool tundi kiiremini, kui buss.

    Aga ikkagi...

    VastaKustuta
  2. Tänud, Soobel!

    Eks linna ühistransport peakski olema sobivuse koha pealt kuidas kellelegi. Ei ole mõtet tõesti sõita väga keerulisi teid pidi ja aega kulutada. Kuid sõita Koselt kesklinna tipptunnil autoga - kas buss pole võrdväärne?
    Jah, kui vaid enda vajadusi järgida ning mugav olla, siis võib alati õigustusi leida ka siis kui buss uksel peatub ja ekspressina mõne minutiga marketisse viib!
    Peale mugavuse-ebamugavuse-hinna-puhtuse-trügimise on siiski oluline ka keskkond ja nafta. Või arvad, et peaks ühistranspordi üldse ära kaotama?
    Normaalne liinivõrk oleks kindlasti eelduseks, et asi sobib inimestele rohkem.

    VastaKustuta
  3. Ei ole nagu kesklinnas käimiseks autot väga kasutanud, kui pole vaja olnud vedada midagi, mis üle jalgratta kandevõime on.

    VastaKustuta
  4. Eks see teema olegi nii, et kuidas keegi seda võtab. Mõni peab loomulikuks paarisaja meetri kaugusele poodi ka alati autoga minna, olgu siis või paari asja pärast. Pikkade sõitudega kindlasti Tallinnas tihti jama, moodne on igasuguseid ümberistumisi teha, kuskilt piirist muutub se juba transporti halvendavaks.

    VastaKustuta
  5. Lisasin teemasse veel ühe inimese kirja ja päris hea ning lihtne tekst!

    VastaKustuta