neljapäev, 19. aprill 2012

JÄRVE JA RAHUMÄE

Peatused kaovad?

Teha Rahumäe ja Järve peatuse asemel üks peatus? Siin kindlastti plusse ja miinuseid. Või siiski õigem Rahumäe peatuse nihutamine? Järve keskuse juurde või "poolele maale"?

http://www.ohtuleht.ee/473420
Kui pidin ise vahel Järvele ehituslaupu või midagi vaatama minema, siis veidi kirusin küll, et peatus nii kaugel. Kui aga Järve peatus viia Järve keskuse taha, kes siis võidavad ja kes kaotavad, selles on küsimus!? Rahumäe piirkond suurelt osalt vist eramajade piirkond, seetõttu hiigelsuurt reisijate hulka seal pole.  Pole ka ümberistujaid, vist. Kui peatus kaoks, siis halvimas olukorras oleks n.ö. peatuse taga elavad inimesed. Palju on 500 m raadiuses inimesi, kes pidevalt rongi kasutavad? kardan, et vähe. Ja mida kaugemal elatakse peatusest (piki raudteed), seda vähem maad jääb Nõmmele kõmpida!? Ja kui palju on siis praegu Rahumäe peatuse kasutajaid? Võrreldes teiste peatustega Lillekülast nt Saueni?
 Seda on vaevalt loota, et keegi viitsiks näiteks praeguse Rahumäe jaama juurest tulevikus paarkümmend minutit Järve Keskusesse kõndida ja sealt rongile minna.

Õhtuleht võiks tühja kobisemise asemel uuridagi (s.t. natuke vaeva näha):
*kui palju on nendes peatustes reisijaid?
* Kas ja kus on küsitlus , mida arvavad sellest reisijad? Kas Elektriraudtee koduleheküljel on? Koos konkreetsete põhjendustega?
* Kui palju oleks eeldatavalt reisijaid, keda Elektriraudtee kaotaks?
* Milline võiks olla Järve ühispeatuse osas selle rongipeatuse roll tulevikus?
* Kui palju on sõitjaid nende hulgas, kes peaksid "paarkümmend minutit" just kõndima?

Just nimelt! Üks oluline nüanss on ka see, et just Järve parklasse plaanitakse reisiterminali, kus peatuksid Haapsalu, Pärnu ja ehk ka Viljandi suuna bussid, kus saaks mitmetpidi ümber istuda jne. Pole seegi vähetähtis.

Kuuldavasti on plaani taga Järve Keskuse soov kaubanduskeskuse laiendamisel ehitada selle külge ka rongijaam ning sel juhul ei tasuvat sel lõigul Rahumäe ja Järve peatuste pidamine enam ära.

Kuuldavasti? See tundubki olevat nüüd selle ühe reisija arvamus, kes parajasti Õhtulehte pöördus!? Ja eks keskuse kui selle külastajate soov võiksi olla see, et peatus oleks lähemal. Kohati mullegi mõnusam, natuke. Kuigi harva vaja. Aga neile, kellele oluline ümberistumine? Ja kui kaubanduse kliente oleks rohkem kui neid, kes "kaotavad midagi"?
Tegelikult, kuuldavasti selle taga hoopis mitmete "mitteametlike" spetsialistide erinevad arvamused ja arutlused kahe peatuse ühendamise vajalikkuse üle. Mis täiesti õige tegu, püüda asju analüüsida ja igakülgselt läbi "hekseldada".  Ja kuigi, nagu kirjutasin, pole ma tolle liini peatuste probleemidega eriti tegelenud, on mul siiski küsimusi ja oma arvamus. Eriliselt tähendab see arvamus seda, et selleks seatud ametnikud peaks igakülgselt kaaluma kõiki plusse - miinuseid.

Kahju, kui kaob midagi ammu omaseks saanut ja seejuures kohalike elu keerulisemaks muutub. Nagu viimasel ajal seda teenuste-institutsioonide inimeste juurest eemaldumist ja riigi õhemaks viilimist veel vähe oleks.

No õhukesemaks viilimist on siin ehk vähem kui Vorbuse, Kärkna, Kõnnu, Vapramäe puhul. Sest rongisõiduvõimalus ei kao, vaid kellelgi paraneb, kellelgi halveneb. Ja käimismaad lisandub ehk kilomeetrijagu. Kõnnus või Kärknas või mujal peavad inimesed kõndima kilomeetreid või isegi üle kümne. Sest neil on riik eriti õhuke. Tänu kellelegi. Ja tänu sellele, et neil pole kaubanduskeskust, kes peatust nõuaks?

Üllatavalt vähe arvamusi aga pläralas!?

 http://www.tallinnapostimees.ee/813992/jarve-ja-rahumae-rongijaama-suhtes-on-koik-veel-lahtine/
 Siin natuke rohkem.

Mõistlik.. 19.04.2012 16:57
...oleks kaotada Rahumäe jaam ja selle asemele teha sinna ülesõit autodele. Peatuse võiks nihutada Järve keskusele lähemale aga mitte palju.

vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist
-7 -1  +1 +12
nõmmekodanik 19.04.2012 18:09
Nõmme ülesõidu ja Rahumäe jaama vahele kinnitaski linnavalitsus juba 2008. aastal deklaratiivselt projekti raudteealuse ringtee kavandiga. Ehkki plaan on leidnud nii kiitust kui laitust, on võimul ikka sama haldusvõimetu kamp ja liikunud ei ole loomulikult midagi üheski suunas. Aga enne kohalikke valimisi nõmmekatele meeldimiseks ("me tegeleme teiega, jaa-jaa") esitatud skeemi saad näha siin:

http://www.nommeteeselts.ee/index.php/uudised.html?start=42

Miks mitte?


Soobel 19.04.2012 18:18
See on nüüd küll rumal jutt, et Järve jaama ja Järve keskuse vahe on vaid mõnisada meetrit. No kilomeeter on kindlasti, kui mitte rohkem. See on muidugi õige jutt, et Järve jaama kaotamine sealt DeltaPlaza, KRauta ja Tondi Selveri lähedalt oleks rumalus. Mõnisada meetrit on hoopis Nõmme ja Rahumäe peatuste vahel ja see Rahumäe peatus on tõesti mõttetuvõitu. Nihutame selle sealt suvalisest kohast Järve Keskuse taha ja ongi korras - saab nii surnuaiale kui kaubanduskeskusse. Aga mis objektid on praeguse Rahumäe peatuse ümbruses? Mingine Akabana baar ainult?

vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist
-5 -1  +1 +11
REKLAAM
:) 19.04.2012 19:18
väga õige jutt! jalgsi Järve keskusest Rahumäe peatusesse on täiesti normaalne kõndida, aga seal puudub kõnnitee. talvel ma ei kujuta ettegi, suvel on ühes kohas põõsas autoteele välja ja päris põnev on autode vahel silgata. turvalisusest pole mõtet rääkidagi. Järve peatusest Järve keskusest on aga selgelt pikem maa, ka ebamugavam, kuna pean natuke ringi käima ja mitmerealise sõidutee kõrval jalutamine pole ka teab mis mõnus. Järve keskus võidaks kõvasti, kui otse keskuse taha peatus tehtaks. hetkel valin alati Kristiine, sest rongipeatus täpselt kõrval. jalutamise vastu pole mul midagi, aga kui see on ohtlik ja suure (müra)saaste sees, siis jätaks vahele.
kindlasti mõistlikum kaotada Rahumäe kui Järve peatus.
ott 19.04.2012 19:16
seal kõrval aastaid elanuna ja mõlemas suunas nii koeraga jalutanud kui rattaga matkanud tuhandeid kordi olen küll seda meelt, et kuigi nii Järve kui Rahumäe on tõepoolest kõva ajalooga, siis puht praktiliselt on tänaseks vägagi mõistlik just Järve keskuse taha teha 1 moodsam ja korralikum jaam kahe vana asemele.
See peaks olema Järvele lähemal kui Rahumäele, mis omakorda on Nõmme jaamale väga ligi.
Uue jaama juures oleks kogu Nõmme suurim tõmbekeskus, poed, automüügi- ja remondikohad, samuti Järve haigla kompleks kohe teisel pool raudteed, lisaks oleks sedaviisi esmakordselt mugav käia ka Rahumäe kalmistul, kuhu on vanemail inimestel ilmselt senini üsna ebamugav minna...
Pluss võiks hakata uuesti mõtlema mingi parkimismaja tekitamisele, et kogu sellel igal hommikul Viljandi maanteed mööda linna saabuval kambal tekiks ehk motivatsioon auto hoopis Järvele jätta ja rongiga linna liikuda...
Sellele kõigele pole vanadel jaamadel kahjuks peale nostalgia midagi vastu panna. Ja jaamade arvu optimeerimine omakorda tõstab rongide kiirusi, ehk motiveerib ka kaugemate jaamade kasutajaid enam rongiga sõitma. See oleks täiendav boonus...
Muidugi võiks Raudtee teha selle liigutuse, et jaam oleks tõesti uus tase kogu Eesti jaamade hulgas, ehk mingi kiirsöögivõimalus, ajalehemüük, soe ooteruum jms. Sel juhul rahustaks uus kvaliteet ka praegused Rahumäe ja Järve fännid ehk veidi maha...

Soobelile lohutuseks

«Kas Järve ja Rahumäe vahele veel üks peatus teha, see on juba mõistlikkuse küsimus, sest Järve keskusest Järve jaamani on maad vaid mõnisada meetrit,» ütles Glase.

Seda, et Pressiesindajad ei tunne numbreid või ei jaga miks raudteejaamu palju, aga ajaviitmiskohti vähe, või hoopiski arvavad, et pool tundi pole palju oodata või veel palju naljakaid asju - see pole satiir ega huumor, see on kurb tõelisus! Peaks pensionea eel hakkama mõtlema, ehk kandideerida ka kuhugi? Ega polegi vahet, mis alale! Peaasi, et jutt jookseks, paned sa mööda meetri või parseki - kelle asi see on? Tähtsaim on häbitunne maha suruda ja kindlasti ei tohi punastada kui kägu ajad...



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar