kolmapäev, 28. märts 2012

TEE-EHITAJATE HOOLIMATUS?



Martin Pau kirjutab päris õigest asjast.
http://www.tartupostimees.ee/789754/martin-pau-betooni-pehmitades/

Et siin jutuks ka kanalisatsiooniluugid ja/või rentslikaevud, siis just täna mul kripeldab peas üks idee. Just rattaga liikudes on vajunud luugid või augud nende ümber (mis kergelt kipuvad tekkima) eriti ohtlikud!
Olen tähele pannud, et tänavate kapremondi järgselt on kõik need enamasti vana koha peal. Pean silmas just neid remonte, kus kõik "põhjani" üles kaevatakse ja torustik muuhulgas tuleb uus.
MIKS NEID KAEVUSID EHK NEID LUUKE EI TÕSTETA ÜMBER KÕNNITEEDE ALLA?
Olete ehk isegi mõnes uudisteklipis või filmis näinud kuidas sadeveed jooksevad rõõmsa vulinaga kõnnitee äärekivi alla!? Tõenäoliselt eeldaks selline tegu vaid projekteerimisel põhjalikumat läbimõtlemist ning eriti kallimaks see lõbu ei tohiks minna!? Kui aga mõelda, et kilomeetrisel tänavalõigul võib nii kaduda kümneid ja kümneid potentsiaalseid ohuallikaid ning üldse ebamugavaid  asju liiklejate jaoks, siis oleks asi kindlasti seda väärt!? Muidugi, paar tänavat aastas pole palju, kuid tasapisi asi edeneks ikkagi.

Igasugused metalltarindid ei sobi eriti hästi asfaldiga kokku, lihtsam on ka uut asfaltikihti tulevikus vajadusel peale panna kaevude puhastus/hooldus oleks liiklust vähemhäiriv, sest ei pea maanteed kinni panema jne.

2 kommentaari:

  1. Projekteerijad on erinevad, aga millest ametnikud veel aru ei saa, on see, et hea projekti eest tuleb ka maksta ehk täiemõistuslik inimene ei vali projekteerijat hinna järgi.
    Siin üks näide, kus projekteeritud on rentslikaevude asemel neelukaevud, millest kolm tükki ehitaja suutis ka paigaldada.
    http://ramboll.ee/projects/viewproject?projectid=FC6D0EC7-E0AC-4D89-8EFF-B5795E948D8B

    Vähemalt on hea võrrelda, kuidas erinevad kaevud praktikas toimivad.

    VastaKustuta
  2. Tänud, Raul!

    Absoluutselt nõus! Kui jälle häda mõistuse pärast...

    Kusjuures, rentslikaevude juures, ma ei tea, kas on rakendatud ka mingeid üleminekuvõimalusi? Pean silmas seda, et kui näiteks uue asfalkatte panekul saaks kasutada üleminekurõngaid, näiteks stndartsete kaevukaante puhul paigaldafa erineva paksusega (näi 50 mm) üleminekurõngas, mis sujuvalt ühenduvad põhiraketisega ja neile saab sobitada ka standartse kaevukaane? Loodan, et mu mõte tuli õigesti välja. See tagaks sujuva ühenduse ja lubaks raskusteta teekatet lisada!?

    VastaKustuta