neljapäev, 29. märts 2012

MIS ÜLLATUS- AMETNIK TAAS HILGAB!


Nähes, kui palju tehakse käkke ja kuidas asju selgitatakse, ootad mingi pealkirja alt pärleid! Ja ma ei eksinud, kui nägin teemat Tartu rongide ja busside ühendamisest!

http://www.tartupostimees.ee/789518/miks-lahkuvad-linnaliinibussid-vahetult-enne-rongi-saabumist/

Miks väljub number 20 buss rongijaamast kolm minutit enne, kui jõuab sisse õhtune, kell 19.33 saabuv Tallinna-Tartu kiirrong, ning järgmine buss rongijaamast läheb alles poole tunni pärast? 

Vastab Tartu linnavalitsuse ühistranspordi spetsialist Jane Anton:
Rongi sõiduplaane aeg-ajalt muudetakse ja meie sõiduplaan on kehtestatud eelmise aasta augusti lõpus. Kui vahepeal on rongiaegu muudetud, siis me kohe sujuvalt bussiaegu ei muuda, sest teatmikke ja sõiduplaane peab siis uuesti trükkima ning see on väga mahukas ja kulukas töö.

Iseenesest pole pool tundi pärast rongi saabumist ka väga hilja, sest rongi pealt mahatulek võtab aega. Parem on ikkagi ajavaru.
Tartu-suuruses linnas jõuab rongijaamast jalgsi 15 minutiga kesklinna, nii et pool tundi bussi ootamist ei tundu reisijatele ilmselt kuigi otstarbekas.

Mhmh. Aga ma uurin, miks graafik seal selline on.  




Vot see on tase!!! Siin lihtsalt peab punaseks tegema! Igas voldikus saaks küll lisada märke, et sõiduplaanid võivad muutuda rongide sõiduplaanist ja raudteeremondist tulenevalt. Kas ka see kallis? Aga et jõda järeldusele, nagu pool tundi pole palju ja on paras ajavaru...
Eesti Raudtee Pressiesindaja aga leiab, et jaama ei maksa tulla varem kui 2-3 min enne rongi. Kas siis ehk ka enne bussi? Ehk tasub rahval vahepeal jalutada jaamast kaugemale? Kas Teie, Jane Anton, olete kunagi rongilt tulles, kimpsude-lompsudega, oodanud bussi pool tundi? Eriti kui ilm halb? Ja kas olete seejuures rõõmsasti naeratanud? Pool tundi!?


Kuidas saab nii vastata? Ma kutsuks Teid soojast toast rongijaama ja vaataks koos, kaua RONGI PEALT MAHATULEK AEGA VÕTAB!? PEALE PEATUMIST AVAN UKSED JA ÜLDJUHUL ON ISEGI SIIS KUI TEGEMIST PUUPÜSTI TÄIS RONGIGA, PAARI MINUTI PÄRAST PERROON TÜHI!
Paras aeg rongi ja bussi vahel on 5-10 min! Jätke see endale meelde!


Muide, perroonil pole isegi istepinke! Kus istuda ja oodata.
Kas ei peaks välismaal konverentsidel käimise asemel kohapeal ühistranspordiga sõitma, erinevatel liinidel ja päevadel?


Aga vaatame, mis uurimine tuvastas!?


Mida täpsustada saite?

Nihe graafikus ongi tekkinud rongiaegade muutusest. Augusti lõpust kehtima hakanud graafikus arvestasime neid rongiaegu, mis Edelaraudtee meile kevadel saatis. Siis jõudis rong Tartusse kell 19.42 ning kell 20 väljuv buss oli ideaalne, aga vahepeal on rongiaeg muutunud.

Mis te nüüd ette võtate?

Järgmise sõiduplaanide muudatuse teeme maikuus ning uus graafik kehtib juunist. Seal võtame kindlasti uusi rongiaegu arvesse. Jooksvalt on bussiaegu rongiaegadega keeruline kohandada, nii et ootame ära kevadise uue graafiku.

Mitte kuidagi ei ole ma nõus. Buss võiks ilma, et graafikut muudetaks, oodata vabalt minutit viis. ja mis siis kui buss mõne minuti hilineb? See ei tähenda ju, et teistes peatustes poolt tundi ootama peab.... Aga... Kas spetsialist teab, et suvel on taas raudteeremondist põhjustatud erinevad sõiduplaanid?

Mhmh. Aga viiks ennast kurssi reaalse eluga?

Kasvõi artikli pläralat lugedes!?

 Janele
28.03.2012 12:15
Hea Jane Anton

praegune olukord on selline, et buss sulgeb uksed ja sõidab ära hetkel, mil esimesed kiiremad rongilt tulijad jaama nurga tagant välja jõuavad.
See probleem on ka teiste rongide saabumisel, mitte ainult 19.33 kiirrongi puhul.

See on aastate vanune probleem, mida Tartus ei ole suudetud ega tahetudki lahendada. Väga küüniline on soovitada pool tundi jaamas passida, eriti külmaga.

Võtke siis nüüd kevadel palun ka rongide sõiduplaanid ette ning tehke bussigraafikud nii, et oleks võimalik nii rongile jõuda kui ka rongilt tulnuna linna saada.

Ning NB! keelake ära piletikontrollide isetegevus raudteejaama peatuses, kus
a) pargitakse oma punane kaubik (töötava mootoriga) otse keset bussipeatust
b) ei lasta inimesi bussist tükk aega välja, rongile ruttajatel on oht maha jääda
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist -0 -1  +1 +9


nilsson
28.03.2012 16:55
Ma tahaksin samamoodi näha, mis näoga Jane Anton on, kui ta rongilt maha tulles bussi tagatulesid näeb ning talveõhtus pool tundi järgmist ootab... Alati ei ole võimalik jalgsi minna või kedagi vastu kutsuda. Väga arrogantne vastus linnaametniku poolt.

*************************

Muidugi, vedurijuhina vabandan juba ette.Aasta algusest oleks võinud muuta mõne minuti võrra rongide sõiduplaane. Kahel põhjusel. Kärkna peatuse käikuandmiseks ja kiirusele mittevastav sõiduaeg. Rakke-Kiltsi vahel tuleb venida, Jõgevast Tartusse aga talda anda, et plaanis kohale jõuda. Üks kiirusepiirang ja see on võimatu... Nii et buss võib ikkagi ära sõita...

Ning ka selles kellegi veenmine, et ka rongil on vaja varuaega, pole muidugi kerge ülesanne.

Nagu ka selles, et Kärkna inimesed ootavad rongi peatumist, mida MKM juba ammu Eesti Raudteel teha palus...

*********************************

02.04 10225

Uurisin ka, kuna pläralas üks asi pakkus huvi. Vanu huvitavaid artikleid tuleb välja ja nendegi üle võib polemiseerida.

http://www.postimees.ee/htbin/1art-a?/00/03/30/uudised.shtmXkaheksas

http://www.ohutusportaal.ee/?class=document&action=print&section=1305

Eeldan, et küürakat ei paranda ainult haud. Inimesed võivad muutuda.  Lihtsalt on huvitav, et kui üks inimene kunagi ammu ei süüvinud inimeste probleemidesse, ohutusse jne, siis kas see ei selgita veidike suhtumist? Ka praegu.

http://leht.aripaev.ee/default.aspx?PublicationId=464dc490-fb94-4024-9b75-258ddc8543a9&articleid=67271&paperid=8C9A576E-4314-403E-98CE-3E6FAF933EBF&selectedDate=2000-08-17&from=2000-08-07&to=2000-08-14

Ja kui tollal segadus ning õigusenõudmise eelduseks oli raha ehk selle jaotamine ehk... Kas siis praegugi on arusaamad poolest tunnist või üldse reisijate vajadustest nii segamini?

Küllap oli teisigi, kes iga hinna eest tahtsid pääseda piruka jagamise juurde ning arvata võib, et neid ei huvitanud absoluutselt see kas busse ei liigu liiga tihti või kas see on majanduslikult otstarbekas või kas mõne teise piirkonna bussiliiklus vajaks uusi liine jne. Sama jätkub osaliselt ka praegu ja pole ime, et miski paremaks ei muutu kui jätkub piraatlik suhtumine ühistransporti!

Mage, väga mage värk!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar