Olen Neeme Sihv. Teemad ühistranspordist looduseni ja talukaupadeni, probleemidest rõõmudeni. Olemas OTSINGULAHTER ja SILDID. Oktoober 2021 teemade hulgas ka mujalonud postitused aastatest 2012-2016, nov alates toon aastatest 2017-2021. VABANDAN SEGADUSE PÄRAST!
kolmapäev, 15. veebruar 2012
RONGIREISIJATE ARV JA REKORDID
Väga meeldiv uudis! Ometi olen veendunud, et see arv võinuks olla veelgi suurem! Miks võin mõned põhjused tuua!
http://www.e24.ee/740016/rongireisijate-arv-pustitas-jaanuaris-rekordi/
1. Kui rongisõit oleks soodsam peredele, näiteks 50 %, saaks pere paremini planeerida kõigi pereliikmete sõitmist ühistranspordiga. Hetkel on paraku nii, et mida suurem pere, seda vähem võitu rahaliselt ühistransport versus auto.
2. Ümberistumised bussidele Koidulas, Viljandis, Ilumetsas, Raplas, Pärnus, Paluperas ja mujal. Õigemini võimaluste puudumist. Hetkel tähendab ümberistumine tihti mitmekordset sportlikku tegevust või pikaajalist ootamist, ka kaasneb ringiga sõitmisel suur ajakulu.
3. Peatuste korrigeerimine. Rakke. Hetkel ei saa töönädala lõppedes sõita Rakkesse ja ümbritsevatesse kohtadesse, sest ükskõiksusest tingituna ei tulda vastu kohalike mitmekordsetele soovidele. Keava. Peale tööpäeva lõppu ei peatu sobiv rong Keavas. Vilivere ja Roobuka, ka Hagudi. Hetkel liig suur vahe, et sõita Tallinna. Vajalik peatuste lisamine 0042-le või lisarongi käikupanek.
4. Õppeotstarbel jms kasutatakse vähe ronge (ja ühistransporti laiemalt) koolide poolt, olgu siis Tallinnasse loomaaeda, Tartusse AHHAA keskusesse, Piusale, Soomaale või mujale. Seda soodustab ka seoste vähene mõistmine ametkondade poolt ja tõestuseks võib pidada tahtmatust valmistuda Piusa peatuse käikulaskmiseks Koidula jaama valmimisel (mis polnud ju ootamatu juhtum!) või Piusa peatuse käikuminek vaid suveperioodiks, hoolimata koha olulisusest õpilastele, puhkajatele, marjulistele-seenelistele ning ka optimalsemaks ümberistumise tagamiseks sõiduks Obimitsa, Vastseliinasse jne.
5. Soovimatus siduvaid bussiliine käiku panna (nt varemgi mainitud Hageri-Nõmme või bussiliin Mämmikult jmt).
6. Kindlustunde vähesus, et hilinemisi ei ole ja selliste juhtumiste puhul on tagatud inimlikud (tervist mittekahjustavad) ootetingimused.
7. Suutmatus Kärkna peatust käiku anda.
8. Soovimatus tagada rongide sõiduplaani olemasolu lähedalasuvates asulates.
Ma ei pane siia põhilist põhjust - hõre rongiliiklus, sest kui eelnevaid, tunduvalt lihtsamaid takistusi ei suudeta (viitsita, taheta...) kõrvaldada, siis keerulisemaid põhjuseid pole mõtet tuuagi...
Muide, minu üllatuseks ei tea paljud inimesed portaali peatus.ee. On see tõesti nii? Muidugi, selle portaali kasutamisel peab olema valmis vigadeks ja info puudulikkuseks, kuid hea portaal on see siiski. Ehk peaks portaali reklaam olema bussides, rongide jm laialdasem?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar