teisipäev, 10. jaanuar 2012

IKKA RONGILE...

Egle Pullerits kirjutas väikse repliigi rongi alla jäämisest ja sealt välja tulemisest. Eks seda terminit kasutatakse pea sama tihedalt kui Kapa-Kohila. Muide, loodan, et siin feministid häält ei tõsta, aga sarnaseid ütlusi palju. Nii mõnigi kord musta huumoriga segunenult kasutatakse ka töö juures väljendit: "Parem jääda rongijuhi kui rongi alla..."

 Kuidas saaks tekstide maailmas nii, et me ei lörtsiks kõiki värskeid ja vahvaid ütlusi lamedateks ja tüütavateks mämmutisteks?

Palju laineid lõi ju ka:

http://www.naine24.ee/239316/janek-maggi-30-aastaselt-on-vallalise-naise-rong-lainud/

Või vähemalt vahtu tekitas...

Ühesõnaga, leian rongi ühe väärt sõiduriista olevat, olgugi et seda harva ja vähe tarvitada saab – graafik võiks hulga tihedam olla. Olgu öeldud, et Tallinna ja Tartu vahet olen pidanud viimaste nädalate jooksul oma kümme korda sõitma ja tavaliselt saab see ots tehtud kas auto või bussiga, rongiaegu antakse näpuotsaga.

Ega igasuguste metafooridega vahel minnakse küll liiale. Küll tahaks aga, et rongiaegu antaks tõesti rohkem kui näpuotsaga. Muidugi aitaks ju ka see, kui leitakse võimalus auto üheksal juhul kümnest parklasse jätta ja ikkagi rongile tulla. Mida rohkem reisijaid, seda rohkem lootust et jõuamegi mõningate poliitikute lubadusteni, et ronge aina rohkem käiku pannakse.
Iseasi, kas kõik ka piisavalt mugav...

Tartus pargitakse platsile, mis küllalt suur, et mahutada kümneid autosid. Küll aga tuleb kohvreid autost tarida vaksali taha, sealt tunnelisse ja trepist üles. Mis pole üldse mugav. ja seda vaid seetõttu, et need, kes seda pole pidanud tegema, keelduvad järjekindlalt tegemast ülekäiku kahe platvormi vahele, otse parkla servas.



Vähe sellest, see oleks oluliselt kiirem ja mugavam ka matkajatele, vankritega emmedele ja invaliididele. Ei oleks probleeme ka ohutusega, sest ega Tartus kunagi jaamateedel kiirused üle 40 km/h kasva.
Ohtlik, kuradima ohtlik on aga olukord Jõgeval. Uued foorid paigaldatud nii.


Nüüdseks peaks olema taibatud, et nende paigutuse tõttu jääbki vaid üks võimalus. Ehitada platvor(id) fooridest Tartu poole, koos ülekäiguga läbi vana estakaadi vi veel parem muidugi tunnel. Sest õhtusel sõidul kui foori ees 3. teel seisis kaubarong ja selle varjust mitte midagi näha ei olnud, võttis kõhedaks küll. Eriti arvestades suurt hulka seda ülekäiku kasuatvaid inimesi ja nende ootamatuid käitumisi. Või seniseid õnnetusi Jõgeval...

Kaubarongide jaoks on võimalus nii 2., kui ka 3. ja 4. tee tunduvalt pikemaks ehitada. Koos platvormi ehitusega 3. tee asemele ja uue pöörangu paigaldamisega estakaadist kaugemal. 3. tee asemel saaks juba korralikult laia ja (Tartu-tüüpi katusega) turvalise platvormi. ja võimaluse 4. tee äärde rajada rahvusvaheliste rongide peatuseks vajaliku 400 m platvormi. Sest ega ometi KEEGI TAHA ÖELDA, ET RAHVUSVAHELISED RONGID JÕGEVAL PEATUMA EI HAKKA!!??  Lisaks kõigele muule tooks see kaasa ka võimaluse, et rongiaegu tõepoolest näpuotsaga ei jagata! Muide, aitäh selle väljendi eest eglele, praegu tõesti on rongiaegu just nimelt näpuotsaga.
Muidugi saaks siis ka otsema tee bussijaama. Mitte ei peaks kaugelt koperdama...


Aga mulle väga meeldivad sellised hooned!



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar