Ja-jaa!!!
Hr Osulal vaid mõned valearusaamad!
Peab tõdema, et viimased kümnendid on Eesti ühistranspordi olulisima osa  – bussiliikluse – eestvedajaks olnud ettevõtlikud ja vastutustundlikud  ettevõtjad. Loodame, et see jääb pikaks ajaks nii.
Bussiettevõtjad ei taha midagi kuulda pooltühjade ekspressliinide puhul mõne peatuse lisamisest.
Ühistransport kui võrgustik.  Ühistransporti tuleb hakata nägema kui dünaamilist tiheda katvusega  üle-eestilist võrgustikku. Ainult see koos sagedase, täpse ja hinna  poolest sobiva transpordi korraldusega tagab seadusega ette nähtud  õiguse vabaks liikumiseks. Võrgustiku planeerimine ja ehitamine on  aastakümnete pikkune, kompetentsi ja kogemust nõudev töö.  Investeeringute koondumine ühes võrgustiku kitsas osas, näiteks  rongiliikluses, mis teatud olukordades tundub igati atraktiivne, võib  tasakaalust välja viia kogu kompleksi. 
Investeeritakse maanteedesse, kuid oskamatult. Headele ettepanekutele bussifirmad ei reageeri. Tasakaalust võib välja viia hoopiski see, kui bussifirmad ei ole huvitatud ümberistumistest, olgu see siis Viljandis (Vabaduse peatus remondi ajal või rdtj praegu).
Raudteeliiklus on lihtsalt häetud vaeslapse ossa ja nüüd tuleb midagigi päästa!
Haapsalu rongist unistajatele juhin tähelepanu, et Haapsalu–Tallinna  bussiliinidel võetakse piisava sageduse tagamiseks kasutusele järjest  rohkem väikebusse, sest suurte busside jaoks reisijaid lihtsalt ei  jätku. Kui visuaalselt ette kujutada näiteks pilti, et Pärnusse  suunduvad maantee (bussiliiklus), raudtee ja kiire raudtee, siis teeb  selline ühise raha kasutamise tõhusus lihtsalt nõutuks. Samas oleme  kindlalt sellel seisukohal, et raudteel on reisijateveos oma kindel ja  auväärne koht, kuid seda n-ö üle tootes muudame selle jätkusuutmatuks.  Sellest oleks kahju.
Jah, kiire raudtee asemel (mis on kiire?) võiks see minna läbi Pide ja Viljandi ja...?
Haapsalusee aga väheneb reisijate arv eelkõige bussiliikluse jm puuduste tõttu. Kas saan vabalt rattaga bussile, et jõuda Hiiumaa praamile? Kas kiirbussil on Rohukülas vastas Meteorid? Kas toote Haapsallu ka vene turiste? Kas Pärnu ja tallinna vahel ka piisavalt peatusi teete või loodate vaid ekspressliinidele? Kas Raplast saab bussiga tihti Pärnu? Kas Kohilast saan bussiga Iklasse?
Kaasaegse ühise transpordiga peab kaasnema  kaunis ja kompleksne  taristu, mis algab ajakohase infoga varustatud ootekojast kuskil  külateel kuni logistiliselt sobivalt paiknevate kaasaegsete bussi- ja  raudteejaamadeni. Mäos asub keset põlde Eesti kauneim ja kallim  bussijaam, kahjuks reisiteenuse osutamisel ta olulist rolli ei etenda. 
Mujal on aga ühise reisimise infrastruktuuriks sobivad kinnistud ammu  muudel eesmärkidel maha müüdud. On kahetsusväärne, et riik investeerib  märkimisväärseid summasid Euroopa Liidu vahenditest raudtee taristusse,  aga siiani puuduvad normaalsed bussijaamad Pärnus, Kohtla- Järvel,  Narvas, Valgas, Sillamäel. Rääkimata bussipaviljonidest maakohtades või  sellise taristu loomisest, mis pakuks ka bussijuhtidele inimväärseid  olmetingimusi.
Taas nõus! Selle koha pealt on meil ametnikud äärmiselt paindumatud. Või ehk nagu bürokraatlikud rähnid, nagu üks inimene sidus kokku blogis rähni pildi ja jutu ametnikest.
                                         [10.01.2012, 02:29]                                                                      
                                                                                                                            [10.01.2012, 01:31] 
Loomulikult peabki ühistransport koosnema üksteisega arvestavast bussi- ja rongiliiklusest. Ning busside sõiduplaan ei tohi olla selline, et sõidetakse viimse vindi peal ka halbade ilmastikutingimustega. 
Türil väga operatiivselt pandi bussiliinide sõiduplaanid ka välja. Kuid tegelikult peaks kogu välisinfo olema jaamahoone otsas ÜHINE, nähtav muidugi nii bussipeatuse kui platvormide poolt. Koos turismiinfo, kaardiga jms. 
Aga eks see ole Osula märg unistus,et kogu Eesti ühistransport oleks ainult bussiliikluse põhine...
                                                                                      [09.01.2012, 11:29] 
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar