reede, 18. november 2011

TEEME TIGU!?

http://uudised.err.ee/index.php?06239178

Ma ei kommenteeriks...

Foto: Estra K

mart49

17.11.2011 09:20
Juba praegu on Tallinn-Valga enamus 120 km/h , seega koos peatustega peaks Valka saama 3 tunniga ,aga kulub 5....Juba 10 aastat tagasi , kui Tartu kiirrongid käima hakkasid , lubati sõiduajaks 1,5 tundi , nüüd on see juba pea kahekordne .Ehk siis nii palju raha kasutatakse ära , aga üldine kiirus ikka ei tõuse .Mõni jaamatee või pöörang jääb ikka tegemata , mõni külaselts nõuab oma teivasjaamas peatust (Tallinn -Tartu kiirrong ei peaks üldse vahejaamades peatuma!) ja nii pole sest 120st mingit kasu .Tallinn-Rapla lõigu läbib praegune "kiirrong" tunniga (keskmine kiirus 50 km/h) kuigi tee ja rongid võimaldaks juba praegu palju enamat .Milles asi ??
Poolele teel hobuseid ei vahetata...
Tõepoolest, mart49, milles on asi?
Üldine kiirus on tõusnud, sõiduplaani poole pealt ümber tegemine pole ka niisama lihtne.

Kõige rohkem tahaks mina teada, miks Tallinn-Tartu kiirrong ei peaks vahepeatusi tegema? Või oleks sajad inimesed õigem Jõgevalt Tartusse ja Tamsalust-Tapalt Tallinna rongi peale tooma bussidega? Et nemadki saaksid siis vastavalt Tallinna või Tartusse sõita? Või Narvast Koidulasse Moskva rongi peale?

Omal ajal olin mina see, kes pressis läbi Viljandi kiirele peatusi algul Tallinn-Väikses ja hiljem Liival? Ei oleks pidanud? Siis oleks Liivalt vaja millegagi Balti jaama sõita, et rongile saada! Samuti pressisin Tartu rongile läbi Ülemiste, Tamsalu ja praegu paarile nädalavahetuse kiirekale tahaks ka Rakket! Millest selline kõver mõtlemine? Kas kiiruseihalus nii tohutu, et üldse enam teisi inimesi enda ümber ei märka? Või seda, et ilma nende peatusteta oleks reisijaid poole vähem, ka ei taipa?

Muide, tee ei võimalda enamat. Hagudi kõveral 100 km/h niigi lubamatu, tagajärjeks uppi lendavad inimesed. Peale Lellet paar kilomeetrit sõidada nagu merel, kui 100 käes! See tee vajab remonti!

Muide 5 peatust teel lisab ligikaudu 15 min Tartu rongile. Sured ära, kui veerand tundi rohkem pead sõitma?

raplakas

17.11.2011 08:29
Enne Raplat kõigub rong alati nii hirmsasti (eks ikka raudtees asi), et püsti tõusnud võõras, kes seda ei tea, võib kukkuda. Kas ikka vaja seda oodata, hakkab veel kahjutasu nõudma.
 

tjah

17.11.2011 16:48
sõidan ise tihti viljandi vahet ja tegelt kimab rong kõige kiiremini just enne raplat (tln poolt tulles). raplast viljandi poole ja eriti enne türit algab üks uinamuina.
 
Kimamise tunde tekitab see, kui hirmsasti loobib ja kisub kõveratel väljapoole. Tegelikult peale Raplat sama kiirus kuni Käruni.

16 kommentaari:

  1. Vat seda tahan ma näha et meie teedel kus kohati seisukord vilets ja peatused suht tihti- söidab rong 160km/h !!??

    VastaKustuta
  2. Küll sõidab kui mõistus koju tuleb....

    VastaKustuta
  3. Kuigi 160 pole vaja, sest siis ei jää alles ühtki looma! 120 tuleb siis kui maa peale trullakse! Lellest Türi poole õõtsutab vist hullemini kui ameerika mägedel. Vähemalt esimesed paar kilomeetrit.Hoolimata sellest, et seda teada antud...

    VastaKustuta
  4. No nii see elukene on meie riigis, räägi palju tahad aga ei huvita kedagi, peaasi et riigiisadel endil kukrud täis siis hea taas talv üle elada. Jöudu Teile edaspidiseks vöitluseks!!

    VastaKustuta
  5. Mul on kahju, et see ongi nii! Me ei hoia ei naabrit ega sõpra!

    Tahaks ju ....

    VastaKustuta
  6. Proovime olla rohkem positiivsemad!! Teis endas tundub olevat palju häid mötteid ja röömud mida teistele jagada??!! On see nii??

    VastaKustuta
  7. Vahel?? Ma juhtun lugema et alati kirjutate hingest-peaksite raamatu kirjutama, Teil suht lai silmaring tundub olevat!

    VastaKustuta
  8. Ah et 160 pole vaja?

    Soomlased sõidavad 220. Mis nende loomadest järel on?

    VastaKustuta
  9. Tänud Anonüümus!

    Kahjuks ei oska ma kuskilt otsida andmeid Soome kohta. Meil olen ma pakkunud umbkudsed tagajärjed praegu. Kusjuures enamus põtru hukkub hoopiski piirkonnas, kus kiirus kuni 80 km/h. Põtru ikkagi saja ringi aastas, kitsi jt veelgi rohkem!

    Kuhu sina nii väga kiirustaksid? Oled sõitnud kupeevagunis? Ei vaataks head filmi? Või ei loeks raamatut? Võtaks aja maha?
    Nagu kaks kanget - viin lauale!

    VastaKustuta
  10. Jah, raamatut saab bussis vaadata, rongis mitte.

    Aga tuletan meelde, et rongi võistlejad on Eestis buss ja auto. Mis suvel tohivad sõita 110 km/h.

    Praegu, põhisõiduplaaniga, on Tartu kiirrongid 2:22. Buss on 3 minutis aeglasem, ja neid on päevas rohkem.

    Kes oskab nimetada Viljandi kiirrongiga võistlevate busside sõiduaega?

    VastaKustuta
  11. Tänud Anonüümus!

    Pidasid ikka silmas, et rongis saab paremini raamatut lugeda?

    Kuigi ega lugemine moes olegi. Võiks küll.

    Üldse on rongide ja busside vastandamine eesmärki silmas pidades vale. Mõlemal on oma nishsh, ma ei kujutagi ette, nii et pgem peaksid nad täiendama üksteist. Muide, isegi ühe ja sama liini rong ja buss võivad olla üksteisele juurdeveoliiniks vahepeatuses.

    Kiirusest ei saa kunagi küll, ainult sellele rihtivaid inimesi ei saa võtta väga tõsiselt, kui ühekülgseid indiviide. Nad ei taha autost loobuda, isegi kui sõidad kiiremini 10 või 30 min. Pigem on vaja pakkuda inimestele hea liiklustihedusega ja ümberisumisvõimalustega ühistransporti ja see oluline!

    Muide, masu pani paljusid, väga paljusid mõtlema. Ja väga paljud sõidavad taas rongiga üle aastate ja aastakümnete, võttes ka lapsed kaasa. Pakkudes normaalse kvaliteediga teenust, ongi ühistransport inimlik.

    VastaKustuta
  12. Muide, vanasti mängiti usinasti rongis kaarte, isegi võõrastega. Nüüd näeb seda haruharva. Kah ajaveetmisviis, millega aeg lendab märkamatult.
    Me lihtsalt ei ole järeltulijatele õpetanud vajadust ja oskust aega sisustada.

    Päris huvitav oleks R või P kõikide Tartu kiiretega kaasa sõita ja teha kokkuvõte, kes millega tegeleb. Veel parem oleks autoga surmamaanteel uhajate käest teada saada (ka ametnike hulgas), miks nad tegelikkuses ei taha sõita rongi-bussiga. Poleks ime, kui põhipõhjus oleks sobimatu sõiduplaan vms-

    VastaKustuta
  13. Kiirusest ei saa "küll" selles mõttes, et kiiruse lisamine kellelegi ei meeldiks. Küll aga võib kiirusest saada "küll" selles mõttes, et suurem osa reisijaid juba peab rongi kiiremaks, kui bussi, autot või lennukit ning järgijäänute meelitamiseks on efektiivsem miski muu, kui kiiruse lisamine.

    Tallinn - Viljandi kiirrongi ajad olid viimati 2:34...2:38. Kuidas sõiduplaan peale remonti tuleb? Vahemaa 150,6 km.

    VastaKustuta
  14. Tänud Anonüümus!

    Olen nõus, et kiirusest ei saa kunagi "küll"!
    Eks sõiduplaan vist sama kuni mai lõpuni ma arvam. Räägitakse 15 min kiirenemisest, kuid praeguste peatustega pole see reaalne. Arenenud riikides jäetakse varu, 10 % miinimum. Meil seda väga pole ja see paha, sest pigem sõita 5 min kauem, kui et vahel hilineda ja teised rongid kaasa tõmmata.
    Küll aga oleks õige, kui 2,5 Viljandi rongi asemel oleks 4 ja üks neis tõesti kiire. Peatused ehk vaid Võhmas, Türil, Raplas, Kohilas ja Liiva, T-Väike. See plaan võiks ehk juba alla 2 tunni vedada!

    VastaKustuta