Olen Neeme Sihv. Teemad ühistranspordist looduseni ja talukaupadeni, probleemidest rõõmudeni. Olemas OTSINGULAHTER ja SILDID. Oktoober 2021 teemade hulgas ka mujalonud postitused aastatest 2012-2016, nov alates toon aastatest 2017-2021. VABANDAN SEGADUSE PÄRAST!
kolmapäev, 30. november 2011
PAALA. JÄRGMINE LÕPP-PEATUS VILJANDI!
Urmas
27.11.2011 21:35
Kui lähtuda egost, siis ei vajaks paljud inimesed mitte ühtegi peatust Viljandi ja Tallinna vahel. Ühistranspordi arendamisel lähtutakse aga optimaalsuse printsiibist. Paalalinna/Pärsti peatust ei saanuks käsitleda mingi tülika vahepeatusena, vaid osana lõpp-peatusest, kus väljunuks pooled ja sisenenuks vähemalt kolmandik reisijatest. Raudteejaam jääkski aga peamiselt Männimäe ja Kantreküla elanikele.
Tuleb rõhutada, et Edelaraudteel polnuks midagi Paala/Pärsti peatuse vastu, vaid kisendama hakkas hoopis üks ennast linna kõige kõvemaks meheks pidav frukt, keda on pannud värisema tõsiasi, et uus raudteepeatus napsanuks temalt ära kolmandiku klientidest. Vähemalt põhjasuunalise ühistranspordiga seoses. Pole kellelegi saladus, et Paalalinna elanikud eelistavad tänasel päeval bussiga Tallinnasse sõita, mitte aga võtta lisaks ette pooletunnist jalutuskäiku vastassuunda jäävasse raudteejaama.
Küsimus on (osalus)demokraatias! On selge vajadus ja rahvas on seda väljendanud, kuid ühe seltskonna (äri)huvid jäävad peale.
Tuleb rõhutada, et Edelaraudteel polnuks midagi Paala/Pärsti peatuse vastu, vaid kisendama hakkas hoopis üks ennast linna kõige kõvemaks meheks pidav frukt, keda on pannud värisema tõsiasi, et uus raudteepeatus napsanuks temalt ära kolmandiku klientidest. Vähemalt põhjasuunalise ühistranspordiga seoses. Pole kellelegi saladus, et Paalalinna elanikud eelistavad tänasel päeval bussiga Tallinnasse sõita, mitte aga võtta lisaks ette pooletunnist jalutuskäiku vastassuunda jäävasse raudteejaama.
Küsimus on (osalus)demokraatias! On selge vajadus ja rahvas on seda väljendanud, kuid ühe seltskonna (äri)huvid jäävad peale.
KAHJU. PAALA VIST OLNUKS OLULINE PALJUDELE INIMESTELE!
teisipäev, 29. november 2011
LOVE SONG
http://www.youtube.com/watch?v=9_5_AD9wXuY
Tegelikult pole mingit vahet, kas armastus definitsioon tuleb M-Klubist või on selleks see video. Hunnik tuntud tegelasi, aga Hawai tibid on mõttetud, kui värvidele lisaks pole neil hinge! Tegelikult hea lugu, aga ootaks esile südamlikkust! Ja kes tahab, leiab siit selle, Ärgem vaadakem värve, vaid peidetud tundeid! Havaii on hulga olulisem, kui oskame seda seostada vanade meresõitjatega, valgete jumalatega, pilvedelt...
Cook oli üks neist valgetest, jumalatest, kes arvasid, et ollakse ülimad. Ei ole! See, et keegi pärismaalastest müüs end paari helme eest, polnud saare säravaim helkur... Elu oli palju keerulisem. Kadusid tsivilisatsioonid, kadus Lihavõttesaare Rapanui, kadusid Sõpruse saarte sõprus, oli palju keerulöisem kui Hispaania või Portugali kuningas tunnistada tahtsid... See nagu tänapäevane pankurite maailm...
Tegelikult pole mingit vahet, kas armastus definitsioon tuleb M-Klubist või on selleks see video. Hunnik tuntud tegelasi, aga Hawai tibid on mõttetud, kui värvidele lisaks pole neil hinge! Tegelikult hea lugu, aga ootaks esile südamlikkust! Ja kes tahab, leiab siit selle, Ärgem vaadakem värve, vaid peidetud tundeid! Havaii on hulga olulisem, kui oskame seda seostada vanade meresõitjatega, valgete jumalatega, pilvedelt...
Cook oli üks neist valgetest, jumalatest, kes arvasid, et ollakse ülimad. Ei ole! See, et keegi pärismaalastest müüs end paari helme eest, polnud saare säravaim helkur... Elu oli palju keerulisem. Kadusid tsivilisatsioonid, kadus Lihavõttesaare Rapanui, kadusid Sõpruse saarte sõprus, oli palju keerulöisem kui Hispaania või Portugali kuningas tunnistada tahtsid... See nagu tänapäevane pankurite maailm...
ERINEVUS RIKASTAB?
http://www.tartupostimees.ee/650495/varviliste-jalgadega-naine-murrab-muute/
Armas tüdruk!? Kes ei ole vaid vegeteerija! Ja püüab midagi endast anda!
Armas tüdruk!? Kes ei ole vaid vegeteerija! Ja püüab midagi endast anda!
esmaspäev, 28. november 2011
MAYDAY: ESTONIA ON TUGEVAS KREENIS!
http://www.tallinnapostimees.ee/648783/raekoja-platsi-kuusk-lendas-taas-uppi/
Alles see oli, kui kuusk pikali kukkus. Siis leidis üks tuttav, et jumal ei armasta Eestimaad ja see uppilendamine ongi halb enne. Mis mõtlemine!? Eestimaa tugevus sõltub inimlikust mõtlemisest ja panusest. Kui nüüd loen taas, et kuusk uppis, siis pani see päris mõtlema. Tõepoolest, kui ikka kuusk taas uppis, siis vaevalt siin põhjuseks müütilised jõud ja/või kurjad inimesed. Põhjuseks vale lähenemine. Loodus on vorminud puud ja kõik muugi nii, et haiget tehes nõrgestub iga organism. Ei saa tahta, et puu püsiks kui me nüsime ta elutähtsaid osasid peenemaks. Puu vastupanu loodusjõududele oleneb tema ehitusest ja väliskihi osa selles on samatähtis kui inimise tervis ja terviklikkus. Ei pea ka inimene vastu kui osa tema ülesehitusest kõrvaldatakse. Dendroloogid leiavad kindlasti, et põhisüüdlane on just inimese vale lähenemine puule, mis peaks inimestele rõõmu valmistama. Kas nad ka poliitiliselt korrektselt tunnistavad taas, et süüdi pole keegi, seda ma ei tea. Tegelikult on ja seda peaks igaüks endale tunnistama. Eks see näitabki meie suhtumist. Selle asemel, et teha auk puu järgi, üritatakse lihtsama vastupanu teed minnes sundida puud köndistades ennast peale suruda. Haige maailm!
http://www.postimees.ee/648953/juhtkiri-haiged-mis-haiged/
http://www.tarbija24.ee/648945/haiged-inimesed-ei-tihka-votta-haiguslehte/
Nii nagu puusse, suhtume ka üksteisesse. Tööandjate võim ja lobby teevad selle, et töötaja ehk samasugune inimene kui tööandja köndistatakse. Mida sa lähed haiguslehele, kui isegi ületunde tehes ei jää sul peale maksude ja eriti kommunaalmaksete maksmist raha rohkemaks kui kiirmakaronide ostuks. Ei tervislikku mahla ega piima, ei liha ega lihasisaldavat vorsti, ei mett ega käsitööna kootud kindaid. Tahaks ju enda tervist hoida! Mida sa hoiad, kui lihtsalt elu ei võimalda! Ning ei aita siin miski jumal ja koogutamine tema ees. Ise peab tugev olema ja inimlikuks jääma. Ja mitte koogutama ka tööandja või poliitiku ees!
Kahju vaid sellest, et inimlikkuse mõõde aina väheneb. Ja kahju on näha, et suhtumine inimesesse väheneb 30 % ja rohkemgi. Kui ta pole kellelegi vajalik.
Kas peale haiguslehel olemist vähendada kiirmakaronide tarbimist ...% võrra?
Või jõuda arusaamisele, et kui tood puu metsast koju, siis suhtud temasse sama austusega, mitte ei vähenda seda 30% ulatuses?
Pole inimlikku suhtumist, pole ka austust!
28.11.2011 00:41
tigekala :
tubli töö, oravad!
28.11.2011 01:00
QQ :
Ning see ei ole ainuke asi millega kadunud Ansip Eestlastele karuteene tegi.
28.11.2011 01:16
mida ei ssutnud Beria ja :
Stalin,
selle teevad Ansip ja Pevkur kiirelt ära-
nõrgemad hauda,
elujõulisemad ja noored väljamaale
Tahaks kohe näha, kas rahvaloendusel 1 miljon tuleb töis või mitte
sellist eestit me tahtsimegi
selle teevad Ansip ja Pevkur kiirelt ära-
nõrgemad hauda,
elujõulisemad ja noored väljamaale
Tahaks kohe näha, kas rahvaloendusel 1 miljon tuleb töis või mitte
sellist eestit me tahtsimegi
28.11.2011 01:31
järele mõeldes :
Tänu Ansipile sünnib see, et töölised ohverdavad oma aja ja tervise valitseva klassi (poliitikute ja ärieliidi) heaks, kes rõõmsalt kasumit akumuleerivad (nt dividendina maksuvabalt välja võtavad). Selle asemel, et töölistele maksta elamisväärset palka, parandada füüsilist töökeskonda ning pakkuda sportimis- ja lõõgastusvõimalusi. Sellest vähesest, mis töölised palgapäeval kätte saavad, kooritakse tõstetud määraga käibemaksu, aktsiiside ja riigilõivu näol veel Ansipi kümnis, nii et kätte ei jäägi midagi.
Artiklis mainiti, et peaks koguma statistikat. Mida ütleb statistika seadusetegijate ehk Riigikogu liikmete haiguslehtede kohta?
pühapäev, 27. november 2011
MAANTEEAMETI PIONEERID
http://www.tartupostimees.ee/641090/uuenenud-elva-teeloik-sai-puhkekoha/
Ülimalt meeldiv tegu! Tõepoolest, esmajärjekorras võiks muidugi olla sellises kohas ka üks vana eht pumbakaev! Aga aitäh sellegi eest!
Ülimalt meeldiv tegu! Tõepoolest, esmajärjekorras võiks muidugi olla sellises kohas ka üks vana eht pumbakaev! Aga aitäh sellegi eest!
laupäev, 26. november 2011
ISTEPINK - OSA KULTUURIPÄRANDIST
http://www.ilumetsa.blogspot.com/
Hea on lugeda, kui keegi oskab märgata pisiasju. Tegelikult on ju istepingid olnud osa raudtee ajaloost, olgu siis platvormil või ootesaalis. Ja põnevat siin blogis muudki.
Hea on lugeda, kui keegi oskab märgata pisiasju. Tegelikult on ju istepingid olnud osa raudtee ajaloost, olgu siis platvormil või ootesaalis. Ja põnevat siin blogis muudki.
IVARI PADAR JA SUITSUSAUNASINK
http://www.lounaleht.ee/index.php?page=1&id=7807&print=1
Tore, kui ka kaugel nurga mehed laatadele satuvad. Ei tea, kas laadakülalisi oleks rohkem kui L-Eesti laatadele pääseks ka rongiga?
Ja kas Keegi võiks seista selle eest, et ka muul ajal oleks kuskil kohad, kus saaks samu tooteid osta. Ning möödasõitjatele, nii omamaistele kui turistidele müüa?
http://www.maaleht.ee/news/fotogalerii/fotod/galerii-paeval-kaubeldi-hauka-laadal-ohtul-lauldi-koos-maltise-meestega.d?id=55758876
http://www.vorumaateataja.ee/index.php/component/content/article/59-lisa-menueue/792-hauka-laat-kauplejate-pilgu-laebi.html
Miks ma räägin elektriühenduste vajadusest ühispeatustes?
Lennar Neve, OÜ Kadarbiku Köögivili Harjumaalt: „Hauka laadal oleme kolmandat aastat. Häid laatasid ja muid üritusi on suviti Eestis väga palju ja paratamatult tuleb teha mingi valik. Vastseliina laadal jäi käimata põhjusel, et meile ei võimaldatud elektri kasutamist
Ühispeatused oleks just aastaringsed (kohati) võimalused, kus eriliste kaupade pakkujad saaksid rohkem end pildil hoida!
Laadatraditsioon jätkub Eestis veel kindlasti, sest paljude jaoks, nagu ka meile, on laadad ainukeseks müügikanaliks, aga ka kontaktide loomiseks
Vot nii!
http://majandus.delfi.ee/news/uudised/toimunud-suurlaadal-uma-mekk-pakuti-ohtralt-vorumaist-talutoitu.d?id=61121591
BALTIKUM - OSA VENEMAAST?
http://www.dzd.ee/647968/samoe-latyshskoe-radio-krutit-reklamu-sbora-podpisej-za-russkij-jazyk/
Ei hakka siin poliitikat üles kiskuma, aga lugesin venekeelseid uudiseid. Muide, kui meie eestimaalased huvituvad vaid venekeelsetest lehtedest ning muust meediast, ei ole lootustki, et nad natukenegi hakkavad mõistma ajalugu koos küüditamistega ja metsavendadega, huvi tundma ajaloo, kultuuri ja maa vastu. Vaadake, kui palju on meil venelasi seltsides ja ühingutes? Loodusega seotud ühingutega kokkupuutununa pole ma ühtegi venelast näinud ei kokkutulekutel ega mujal. Vaid väga-väga üksikuid! Eks muidugi nende mõistmiseks peaks meil ühe konsortsiumi eesti- ja venekeelne osa olema identsed. Loomilikult on asi kaugel sellest! Ajalehtede pläralates isegi üliharva esineb plärasid teises keeles!
Sellega seoses tuli mulle meelde aga hoopis üks teine fenomen - PBMK - Pervõi Baltiiskii Muzõkalnõi Kanal. Tõeline integreerumiskanal! Kanal on hea, ülipalju on nii uuemaid kui vanemaid häid lugusid. Muidugi ka vene omi, mille vastu pole mul vähimatki, pigem paljud neist eriliselt nauditavad. Küsimus muus. Kanali "peakorter" ehk netiaadress Läti oma. Pakutakse "igasugust" muusikat. Tegelikkuses on seal vaid vene- ja "lääne"keelset muusikat, pea olematu on aga eesti, läti ja leedu muusikute osa. Parimal juhul paar venekeelset laulu Anne Veskilt ja üksikud teised esinejad. Üritasin mingi hetk tellida ka lugusid meie ansamblitelt, küsisin, miks pole eetris ka läti ega leedukeelseid lugusid? Et olete ju Balti kanal!? Vastuseks hoopis blokeeriti number! Vot selline suhtumine on neil, kes oskavad nõuda vaid oma õigusi, mingigi sulandumine Baltikumi propageerimisse on aga vastuvõetamatu! Kuigi kanal levib ka laiemalt, siis pole ime kui meid peetakse osaks Venemaast.
Kahju! Tänu sellisele suhtumisele ei tekigi rahvustevahelises suhtumises murrangut. Muidugi on ka meie telemaastikul sarnane suhtumine nagu mujalgi. Sõnades teeme paljutki, tegelikkuses??? Tegelikkuses on vaid mingid tükikesed veneleelseid uudiseid, mille vaadatavust ei tea. ja mõned väitlussaated. Ja mõned tõlkega saated.
Selle asemel, et kulutada raha ühele üldisele sat-kanalile (kus võiks ju olla ka Tallinna uudiseid?), osa raha saaks Savisaarelt. No selle, mis kulub TTV-le! Peale uudiste oleks mitmetes keeltes subtiitritega populaarsemaid saateid mei televkanalitelt, muusikat igalt poolt, la Venemaalt ja venelastelt Eestis, ajaloosaateid, loodus- ja muid dokfilme, eesti, läti, leedu mängufilme... Valik on tohutu! Vähe sellest, et saaksime näidata ka meil elavate teiste rahvaste tegemisi, oleks võimalik ka taevaavaruste kaudu tutvustada meie ajalugu. meid ju kuskil ei mõisteta. Ei mõisteta sellepärast, et Vene äärmuslased oskavad oma häält rohkem kuuldavaks teha. Meie aga uinume oma majandusedu lainetel.
http://www.dzd.ee/647926/30-zhiteljam-ida-virumaa-torzhestvenno-vruchajut-svidetelstva-o-grazhdanstve/
Ei hakka siin poliitikat üles kiskuma, aga lugesin venekeelseid uudiseid. Muide, kui meie eestimaalased huvituvad vaid venekeelsetest lehtedest ning muust meediast, ei ole lootustki, et nad natukenegi hakkavad mõistma ajalugu koos küüditamistega ja metsavendadega, huvi tundma ajaloo, kultuuri ja maa vastu. Vaadake, kui palju on meil venelasi seltsides ja ühingutes? Loodusega seotud ühingutega kokkupuutununa pole ma ühtegi venelast näinud ei kokkutulekutel ega mujal. Vaid väga-väga üksikuid! Eks muidugi nende mõistmiseks peaks meil ühe konsortsiumi eesti- ja venekeelne osa olema identsed. Loomilikult on asi kaugel sellest! Ajalehtede pläralates isegi üliharva esineb plärasid teises keeles!
Sellega seoses tuli mulle meelde aga hoopis üks teine fenomen - PBMK - Pervõi Baltiiskii Muzõkalnõi Kanal. Tõeline integreerumiskanal! Kanal on hea, ülipalju on nii uuemaid kui vanemaid häid lugusid. Muidugi ka vene omi, mille vastu pole mul vähimatki, pigem paljud neist eriliselt nauditavad. Küsimus muus. Kanali "peakorter" ehk netiaadress Läti oma. Pakutakse "igasugust" muusikat. Tegelikkuses on seal vaid vene- ja "lääne"keelset muusikat, pea olematu on aga eesti, läti ja leedu muusikute osa. Parimal juhul paar venekeelset laulu Anne Veskilt ja üksikud teised esinejad. Üritasin mingi hetk tellida ka lugusid meie ansamblitelt, küsisin, miks pole eetris ka läti ega leedukeelseid lugusid? Et olete ju Balti kanal!? Vastuseks hoopis blokeeriti number! Vot selline suhtumine on neil, kes oskavad nõuda vaid oma õigusi, mingigi sulandumine Baltikumi propageerimisse on aga vastuvõetamatu! Kuigi kanal levib ka laiemalt, siis pole ime kui meid peetakse osaks Venemaast.
Kahju! Tänu sellisele suhtumisele ei tekigi rahvustevahelises suhtumises murrangut. Muidugi on ka meie telemaastikul sarnane suhtumine nagu mujalgi. Sõnades teeme paljutki, tegelikkuses??? Tegelikkuses on vaid mingid tükikesed veneleelseid uudiseid, mille vaadatavust ei tea. ja mõned väitlussaated. Ja mõned tõlkega saated.
Selle asemel, et kulutada raha ühele üldisele sat-kanalile (kus võiks ju olla ka Tallinna uudiseid?), osa raha saaks Savisaarelt. No selle, mis kulub TTV-le! Peale uudiste oleks mitmetes keeltes subtiitritega populaarsemaid saateid mei televkanalitelt, muusikat igalt poolt, la Venemaalt ja venelastelt Eestis, ajaloosaateid, loodus- ja muid dokfilme, eesti, läti, leedu mängufilme... Valik on tohutu! Vähe sellest, et saaksime näidata ka meil elavate teiste rahvaste tegemisi, oleks võimalik ka taevaavaruste kaudu tutvustada meie ajalugu. meid ju kuskil ei mõisteta. Ei mõisteta sellepärast, et Vene äärmuslased oskavad oma häält rohkem kuuldavaks teha. Meie aga uinume oma majandusedu lainetel.
NÄE, ONGI MÕISA KÖIS!
http://www.postimees.ee/647692/pealtnagija-sai-jalile-kutusega-aritsenud-kiirabitootajale/
qwerty
qwerty
25.11.2011 23:36
kui mitte riigilt varastada siis kellelt veel
-157 +71
.....
26.11.2011 00:27
meie maksame!
-14 +119
nii see on
26.11.2011 00:39
Haiglad ju töötavad ja kiirabiautod saavad bensiini riigieelarvelistest rahadest ehk siis minu, sinu - meie kõigi kui maksumaksjate taskust.
Miks peab üks ülbe jõmm varastama Sinult, minult, meilt kõigilt?!
Mis õigusega?!
Miks peab üks ülbe jõmm varastama Sinult, minult, meilt kõigilt?!
Mis õigusega?!
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka jama lahti tõesti(23:52 25.11), To: "Tase"(00:12), Mis see Jumal siia puutub?!(00:16), Ohoh!(00:24) ja Kannäe!(00:34).
-18 +145
uskumatu summa
26.11.2011 01:27
130 974 eurot!!! ca 2 miljoni eesti krooni eest
-8 +70
raipekass
26.11.2011 02:29
Pole hullu, kuu aja pärast tehakse Jõulutunnel, näidatakse rahvale tilguti alla pandud mõmmikut või poetakse mingit muud moodi hinge, sekka kirutakse riiki ja telerirahvas poetab pisara ja kukub SMS-se ostma. Haiglajuhid aga võtavad uued Lexused liisingusse.
-6 +245
ahahhhaa
26.11.2011 06:51
Postimehe tibid ei tee kütuseliikidel vahet...Küll on bensiin, siinsamas jälle diisel..
-6 +42
ww
26.11.2011 08:05
VALGUSREOSTUS JA BRÜSSELI MÕISA KÖIS
Valgel ajal torkasid silma valgustuspostid, kuid nende mõttetus siin-seal ei kriipinud nii hinge. Uurisin tuttavatelt autojuhtidelt, kui vajalikud ja mõttekad on valgustus asulavälistel teedel, mingitel suvalistel ristmikel, viaduktidel, metsa vahel. Arvamusi nii ja naa. Minu jaoks tundub, et peale üksikute kohtade ehk, kus neist tõesti kasu on, on selline valgustus sulaselge raiskamine. Vajalik pigem ehk kergliiklusteedel ja sedagi vast pigem asulate lähistel, esimesed paar kilomeetrit. Kui keegi tahab teha trenni või kepikõndi. Hajaasustusega paikkonnas asulate vakel on see aga raiskamine!
Kiisalt läheb Kurtnasse kergliiklustee, mis algul muide oli vist mõeldud talvisel ajal kui võimalik suusarada. Arvestades seal liikluse tihedust nii jalakäijate kui autode poolt, oleks jalakäijate saatmine teele (meie lumetõrje kvaliteediga - teeääred puhastamata!) vastutustundetu tegu. Nii ongi, et tollel teel on pimedal ajal nüüd valgustus asja eest, kokkuhoiu eesmärgil jääb hilisõhtul põlema vaid iga kolmas lamp. Väga asjalik lahendus. Kuigi tegelikult võinuks postid olla ka madalamad ja lambid veelgi säästvamad, aga noh, mis siin ikka viriseda...
Mujal ringi sõites aga kriibib hinge ikka väga tugevalt. Läbi aegade on olnud palju neid, kes arvanud, et mõisa köis, las lohiseb. Olgu see siis Brüsseli või Moskva mõisa oma. Ja ega sellise suhtumise vastu väga ka ei võidelda! Tegelikult pole küsimus ainult "sealt kuskilt" tulnud rahas, mida peaks iga hinna eest ära kulutama. Muidugi ka võimalikult suure osa lohviga oma taskusse tõmmates, kuid see hoopis teine teema. Nii teemegi! kas väiksemalt või suuremalt. Kas RB või ristmiku uued lahendused, ohutust arvestades, reaalset elu arvestamata jättes. Vahel. Mõisa köie taga on ka selle tegemiseks kulunud materjal ja ressursid. Ja vaat selle me kipume unustama. Mõni muidugi ei mõistagi....
http://www.epl.ee/news/tallinn/valgusti-veerenni-ristmiku-keskel-pimestab-autojuhte.d?id=51108309
Ja alles eile lugesin artiklit, kus kirjeldati et eelarve pingelisuse jm tõttu ei suudeta linnas üle mõne ülekäigu valgustuse korda teha! Paganama kahju, et ma ei leia seda artiklit üles!
Seda peaks aga uurima. Saab ehk aimu, kui palju kallimaks võib tee ehitus minna ka valgustusaarekeste pärast jne.
http://www.epl.ee/news/tallinn/valgusti-veerenni-ristmiku-keskel-pimestab-autojuhte.d?id=51108309
************************
Pole veel Raplasse jõudnud, aga ükspäe lähen vaatan.
Muidugi ongi ehk kraavid õigemad kui kinnine drenaazh!? Selles mõttes, et kraave lihtsam ja odavam hooldada kui tulevikus jälle kõik segi kaevata? Mõningates asulates on kraavid ja ei oskagi öelda, kas on probleeme.
Muidugi, hunniku lampide ja üldse tänavavalgustuse rahade eest võiks ehk hoopis metallpiirded paigaldada? Ja üleüldse, miks ikkagi tänavavalgustus, kui valgustust vaja kõnniteedele, ülekäikudele ja ristmikele?
Aga viimane lõik videos, sama mis mulgi sinin jutuks - iga kolmas lamp. Normid nõuavadki hästi tihedalt, aga teised normid põlemist ei nõua?
http://www.postimees.ee/648245/err-taasavatud-rapla-tee-tekitab-nurinat/
Kiisalt läheb Kurtnasse kergliiklustee, mis algul muide oli vist mõeldud talvisel ajal kui võimalik suusarada. Arvestades seal liikluse tihedust nii jalakäijate kui autode poolt, oleks jalakäijate saatmine teele (meie lumetõrje kvaliteediga - teeääred puhastamata!) vastutustundetu tegu. Nii ongi, et tollel teel on pimedal ajal nüüd valgustus asja eest, kokkuhoiu eesmärgil jääb hilisõhtul põlema vaid iga kolmas lamp. Väga asjalik lahendus. Kuigi tegelikult võinuks postid olla ka madalamad ja lambid veelgi säästvamad, aga noh, mis siin ikka viriseda...
Mujal ringi sõites aga kriibib hinge ikka väga tugevalt. Läbi aegade on olnud palju neid, kes arvanud, et mõisa köis, las lohiseb. Olgu see siis Brüsseli või Moskva mõisa oma. Ja ega sellise suhtumise vastu väga ka ei võidelda! Tegelikult pole küsimus ainult "sealt kuskilt" tulnud rahas, mida peaks iga hinna eest ära kulutama. Muidugi ka võimalikult suure osa lohviga oma taskusse tõmmates, kuid see hoopis teine teema. Nii teemegi! kas väiksemalt või suuremalt. Kas RB või ristmiku uued lahendused, ohutust arvestades, reaalset elu arvestamata jättes. Vahel. Mõisa köie taga on ka selle tegemiseks kulunud materjal ja ressursid. Ja vaat selle me kipume unustama. Mõni muidugi ei mõistagi....
Tehtud teeremont. Tegelikult kuni Raplani. Kõva töö! Aga rõhk langeb sinna kuhu ei peaks, tähtsamad asjad jäävad tähelepanuta. Olgu või mõni vahepealne bussipeatus, kus ei saa isegi autoga oodata, ilma teisi segamata ja liikluses ohtlikkust tekitamata. Ka mitte niisama peatuda. Et rääkida mobiiliga Või kasvõi korraks puhata. Rooliväsimusest.
Pilt lihtsalt illustratiivne, lampidele lisaks ka peegeldavad liiklusmärgid. Sisu aga selles, et jupike kergliiklusteed, mis õige pea asulast väljudes lõpeb, tõstatab küsimuse. Või küsimusi. Kui on liiklejaid, miks jäeti tee Raplani pikendamata? Kui pole, miks seda üldse tehti nii jupike? Arvestades võimalust, et kahe asula vahelist teed võidals kasutada väga aktiivselt (nagu Kiisa ja Saku vahel, miks peaksin teistmoodi eeldama?), on selle ehitamata jätmine paha tegu. Kui just põhiosa hääli tuleb autojuhtidelt, siis muidugi...
Aga tuled! Kergliiklusteele (raisatud?) pandud lambid ei põle, kuigi vajalikud!? Maanteel põlevad? Kusjuures huvitav see, et pidevalt põleb vaid iga kolmas lamp. Miks siis ÜLDSE vahepealsed pandi? Ehk euronõuete (meie, eestlaste poolt võimendatud!) pärast? Kas nõuded valikuliselt täitmiseks? Või kui piisab nii, ja visuaalselt polegi nagu rohkem vaja, siis kes vastutab raisatud raha ja materjali ja loodusvarade eest? Ahja,, meil ei vastutatagi! Unustasin. Nii ju igal pool, olgu siis kaaneta kaevu puhul või katuselt kukkunud tonni lume korral.
Ülesõidu juures ristmik ja hulganisti reostust. Valgusreostust. Kas selline valgustus pigem ei vähenda autojuhtide tähelepanu liikluse jälgimisel? Tekitab turvalise tunde, mis kergelt võib osutuda petlikuks? Halvendab tulede virr-varris autode tulede märkamist, näiteks kõrvalteelt välja sõites?
Mõned lambid. Vajalik.
Meeletu ju!!! võiks öelda, et sajad lambid ja postid, kümneid tonne rauda, kilomeetreid kaablit ja kõik muu, mis kulutatud minu jaoks ikka väga ja väga mõttetult. Tahaks loota, et eksin, aga isegi sel juhul on see kulutus kaheldava väärtusega! Mida need tuled annavad?
Ega ei teagi, on sellise raiskamise põhjuseks ükskõiksus, noh seesama MÕISA KÖIS LAS LOHISEB, või hoopis orjameelsus? Noh et Brüsseli käsk ja euronõuded! Kas enda mõtlemine, säästlik (nii raha kui looduse puhul) tarbimine ei peaks vanale metsarahvale omasem olema?
Muidugi on valgusreostus hoopis laialdasema mõjuga. Ja ehk üks nüanss ka meie hingekülmus. Valgustame kõik selle maa, samal ajal kui hingesoojendav tuluke üle talvise põllu või teekõrval oleva maja aknast kipub maastikupildist kaduma!?
Ja kes maksab kinni elektrikulu, kolisevad põlevkivivagunid ja võimaliku tuumaenergia? Mida väidetavalt vaja. Muidugi vaja, kui vastutustundetult ise suhtume oma riiki, ja mõisa köis las lohiseb...
Ja alles eile lugesin artiklit, kus kirjeldati et eelarve pingelisuse jm tõttu ei suudeta linnas üle mõne ülekäigu valgustuse korda teha! Paganama kahju, et ma ei leia seda artiklit üles!
Seda peaks aga uurima. Saab ehk aimu, kui palju kallimaks võib tee ehitus minna ka valgustusaarekeste pärast jne.
http://www.epl.ee/news/tallinn/valgusti-veerenni-ristmiku-keskel-pimestab-autojuhte.d?id=51108309
************************
Pole veel Raplasse jõudnud, aga ükspäe lähen vaatan.
Muidugi ongi ehk kraavid õigemad kui kinnine drenaazh!? Selles mõttes, et kraave lihtsam ja odavam hooldada kui tulevikus jälle kõik segi kaevata? Mõningates asulates on kraavid ja ei oskagi öelda, kas on probleeme.
Muidugi, hunniku lampide ja üldse tänavavalgustuse rahade eest võiks ehk hoopis metallpiirded paigaldada? Ja üleüldse, miks ikkagi tänavavalgustus, kui valgustust vaja kõnniteedele, ülekäikudele ja ristmikele?
Aga viimane lõik videos, sama mis mulgi sinin jutuks - iga kolmas lamp. Normid nõuavadki hästi tihedalt, aga teised normid põlemist ei nõua?
http://www.postimees.ee/648245/err-taasavatud-rapla-tee-tekitab-nurinat/