neljapäev, 27. oktoober 2011

TALVEUNE-EELNE EESTI RAUDTEE

Tartus edeneb tunneliehitus, aga ülekäikudest pole kippu ega kõppu! Kindlasti peaks asjaomastele tänulik olema aga selle eest, et asjad liikuma hakanud. Mis saab aga vanast putkast? Kas ootab bussijaama tekkimist?

  Mustjõe platvorm ka edeneb tasapisi. Kahele elanikule. Kõnnus on elanikke küll rohkem, aga sõiduvõimaluste puudumine ei huvita siiski kedagi.

Peatus võinuks olla ka siin, kus ka jõgi lähedal või hoopis kahe vaidlusaluse koha vahel. Oli siis tegemist kanakitkumisega, kuid lähedalasuvasse Mustjõe Kõrtsitallu minemiseks pole rongilt erilisi võimalusi. Anija vald aga tundub, et väga vaimus ei olnud teedehooldusest ja oma elanike muredest.
Tegelikult võiks raudteeäärne pinnasrada olla ju jala minejate poolt kasutusel ja korda tehtud?



Raplas valminud uus ülesõit.


Estakaadile küll ei näe toodamas killustikku, sütt ja muid kaupu. Muidugi, odavam on lõhkuda oma loodust ja tuua killustikku lähemalt. Kuid siiski peaks olema sellises kohas rohkem elevust, hea seegi et AS Ingle tegutseb.


Nelijärve peatus kasutuses, tundub, et EVR teinud ka osa parklast. Tore ja tänud!


Jäneda käikulaskmine aga venib. Ja paar kohalikku lubanud vedurijuhte ja teenindajaid maha lasta, et ikka veel vana platvormi ääres peatuvad. Tõsi küll, need sellised kohalikud, kellel ongi pidevalt nina vingus ja kuppel...


Tapa aga edeneb. Lõpuks ometi tuleb elu ka jaamahoonesse. Lõppes ka rongide venimine Tapal, mille üheks põhjuseks oli tahtmatus kõrvaldada kiirusepiirangut pea aasta jooksul. Sest keegi ei huvitunud sellest, kuigi tegemist naeruväärselt lihtsa asjaga.
Hea, aga et auruvedur värske kuue saanud.
Siinsel pildil küll hästi näha liiklusohtlik suhtumine. Rääkimata suurtest prozhektorites, mis suunatud piki teed ja suhteliselt pimestavad, oskas keegi tõeliselt "geniaalne" inimene panna pöörmerajoonis mõned lambid posti otsa, 45 kraadise nurga alla. Ja et need vist vähe pimestasid, siis keerati pooled ühele ja teised teisele poole, et kindlasti vedurijuht midagi ei näeks. Kas seal ehk toimuvad valguskartlikud teod?



Rakkes ehk hoolitseb omavalitsus inimeste eest ja tegeleb peatuse taotlemisega nädalavahetuse kahele kiirrongile.
Ja et platvorm kaugele tulemas, siis ehk saadakse bussipeatus toodud veidi lähemale?


Kiltsis peaks ka platvorm peagi käiku minema. Koht on väga sobiv parkla tegemiseks ja ehk oleks mõttekas isegi puid istutada? Hea võimalus istuda õunapuu vilus... Või ootekojas!?



Nagu on Lohul. Ilus ja kasulik. Kuna tegemist ka väiksemakasvuliste puudega, pole ka erilist ohtu, et puu võib raudteele kukkuda. Ka laternapost kukub kunagi, vanas eas, ehk teisele poole. Sest olen täiesti kindel, et selliseid pisiasju lindilõikamismaania tõttu meil küll parandama ei hakata. Nagu aukegi perroonil või maanteedel.


Tamsalus inimesed juba harjunud uue platvormiga ja tunneliga. Vaid jaamahoones pole enam ammu söögikohta.




Õnneks pole siin "geeniusi" ligi lastud ja valgustid paigaldatud üldjuhul nii nagu on normaalne.

Ülemistel käib uljas töö. Seni aga osa reisijaid ei suuda mõista, et platvormilt mahapääs teises kohas ja ronivad pagan teab kus. Üks ees ja teised järgi! Pole ka näinud ega kuulnud, et kedagi oleks raudteel käimise eest trahvitud!
Mina aga ei tea, kuidas teiselt platvormilt viaduktile pääseb! Kes teab?



Lehtsas üks platvorm valmimas, kuid kas tehakse ka ülekäik otse kaupluse juurde, kuhu hea teha ka parkla?


Balti jaamaski vilgas tegevus.


Jõgeval väga palju sõitjaid, vaja tagada head võimalused "pargi ja sõida" rakendamiseks ning ligipääs bussijaama teha vana estakaadi kaudu. Mis võiks muidugi säilida.









Ei tea kas riigi viljavarud ka siin? Meil ju piisavalt rotte, kes varastaks ja ega neid eriti karistatagi.


Siiski on kohapeal olemas tiguajamiga haubitsad!



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar